Helt sikkert! Mit indlæg skal bestemt heller ikke forstås som manglende respekt for dem..Jezzman skrev: Du er ikke alene Janse![]()
Jeg har de sidste to år, øget min interesse for dansk bold, men der er godtnok lang vej op til andres niveau og jeg når det nok aldrig, men har stadig respekt for dem der yder 100% for et dansk hold...
Dagens Kampe
Re: Dagens Kampe
Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.
Jeg syntes det må være fantastisk at få det samme kick af at se FCK spille, som jeg gør når Liverpool spiller. Tænk hvis jeg kun havde 25 km til Anfield (ca. den afstand jeg har til Parken). Men jeg får ikke et kick når FCK vinder, selvom det er "mit" hold i DK. Men respekten for deres fans har jeg absolut. Og den stigende interrese for fan kulturen syntes jeg absolut er positvt, selvom der også er visse børne sygdomme som følger med.Janse skrev:Helt sikkert! Mit indlæg skal bestemt heller ikke forstås som manglende respekt for dem..Jezzman skrev: Du er ikke alene Janse![]()
Jeg har de sidste to år, øget min interesse for dansk bold, men der er godtnok lang vej op til andres niveau og jeg når det nok aldrig, men har stadig respekt for dem der yder 100% for et dansk hold...
At denne fan kultur virkelig tager fart i disse år, er vel også med til at man ikke som før i tiden, godt kunne håbe det bedste for ens konkurenter, når de spillede i Europa, da det jo er godt for dansk fodbold når et dansk hold klare sig godt. Jeg tror også om få år vil Landsholdet lide endnu mere under disse nye tendenser.
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"
Jamen man kan ikk rigtigt sammenligne Danmark og England i denne her situation, England står ikke i en situation som i DK, med minimalt europæiske succes og deltagelse, det er sku da vigtigt at alle hold yder det optimale for danske klubfodbold og dansk fodbold, det kan da kun være en fordel for de andre klubber at 1-2 klubber får lidt succes derude, hvor de kan skrabe point sammen og får flere hold med i europa..
2-2 på Emirates nu.. Kom så Sunderland! Kunne være fint hvis Sunderland stoppede deres stime i dag..
Så hentede Arsenal alligevel sejren hjem, bla. på på to kasser af van Persie. Det ser ud som om han rigtig træder i karakter denne sæson..
For lige at afslutte debatten som jeg selv startede med min kommentar er jeg fuldstændig ligeglad med dansk fodbold. Jeg elsker Brøndby men dansk fodbold er på et så lavt nivaeu at man ikke rigtig kan blive bidt af det. Jeg kan sagtens se en kamp fra England hvor Liverpool ikke er involveret og stadig blive underholdt. Jeg ser kun Brøndbys kampe fra Danmark. Jeg hader FCK ligesom jeg hader Scum og derfor kan jeg aldrig glæde mig over deres succes ligegyldigt om det er i Europa eller i Danmark. I mine øjne skal Brøndby være den bedste klub i Danmark og da førstepladsen altid giver europæisk fodbold gider jeg ikke tænke på om de andre hold klarer sig godt så der kan komme flere danske hold med i europæisk fodbold. Jeg elsker Liverpool og engelsk fodbold hvorimod jeg kun elsker Brøndby men ikke dansk fodbold. Det er egentlig der at den store forskel ligger.
FCK vandt dog kampen hvilket nok var lidt heldigt. De fik smidt Gravgaard ud og var i store perioder presset langt tilbage på banen. Kun dommerens fejlkendelse som gav FCK straffesparket og Lens manglende skarphed gjorde at de vandt hvilket de da også selv indrømmede efter kampen men de skal dog have ros for at de blev ved med at kæmpe og give alt hvad de havde.
Det var ikke en særlig god weekend for os. Et dumt pointtab for os i mens både Scum, Arsenal og Chelsea vandt. Vi skal altså til at komme op i gear.
FCK vandt dog kampen hvilket nok var lidt heldigt. De fik smidt Gravgaard ud og var i store perioder presset langt tilbage på banen. Kun dommerens fejlkendelse som gav FCK straffesparket og Lens manglende skarphed gjorde at de vandt hvilket de da også selv indrømmede efter kampen men de skal dog have ros for at de blev ved med at kæmpe og give alt hvad de havde.
Det var ikke en særlig god weekend for os. Et dumt pointtab for os i mens både Scum, Arsenal og Chelsea vandt. Vi skal altså til at komme op i gear.
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere
-
- Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
- Alder: 45
Styf skrev:For lige at afslutte debatten som jeg selv startede med min kommentar er jeg fuldstændig ligeglad med dansk fodbold. Jeg elsker Brøndby men dansk fodbold er på et så lavt nivaeu at man ikke rigtig kan blive bidt af det. Jeg kan sagtens se en kamp fra England hvor Liverpool ikke er involveret og stadig blive underholdt. Jeg ser kun Brøndbys kampe fra Danmark. Jeg hader FCK ligesom jeg hader Scum og derfor kan jeg aldrig glæde mig over deres succes ligegyldigt om det er i Europa eller i Danmark. I mine øjne skal Brøndby være den bedste klub i Danmark og da førstepladsen altid giver europæisk fodbold gider jeg ikke tænke på om de andre hold klarer sig godt så der kan komme flere danske hold med i europæisk fodbold. Jeg elsker Liverpool og engelsk fodbold hvorimod jeg kun elsker Brøndby men ikke dansk fodbold. Det er egentlig der at den store forskel ligger.
Det ändrer ikke på at FCK både er og länge har väret DKs bedste hold ude i Europa. Man kan jo blot sammenligne BIFs CL-eventyr med FCKs. Og ja i var i en meget värre pulje, men det ändrer ikke på at FCK staidg skrabede 7 sammen, og egenllg kun var rigtigt dårlige i kampene mod Benfica, mens var BIF har väret dårlige i stort set alle de europäiske kampe de har spillet de sidste 10 år. FCKs imponerende resultater mod hold som Ajax, der var klart stärkere end det Ajax-hold BIF blev slået ud af for et par säsoner siden, samt sejre over ManU og Lazio er resultater BIF kun kan drömme om. Men nok om det og mit sidste ord i den sag i denn omgang.
Udover Arsenal synes jeg Man City fortsätter med at imponere. Svennis har godt nok fået meget mög i både medier og mange andre steder, men trods hans kedelige fodboldfilosofi synes jeg at det er på plads at give ham lidt häder for de flotte resultater han har opnået med Man City. Isär Elano og Petrov har imponeret, og vi skal da heller ikke glemme unge Kasper Schmeichel. Desvärre virker det lidt som om det andet hold i Manchester også er ved at komme igang.
Det er jeg selvfølgelig ikke enig i. Ajax holdene var i mine øjne lige stærke og det med at Brøndby ikke har leverede nogle store præstationer i Europa igennem de sidste par år er nu heller ikke helt rigtigt. Her tænker jeg selvfølgelig på Schlake 04 kampen som gav adgang til kampene imod Barcelona hvor man også leverede to ganske fornuftige indstaser selvom man ikke var i nærheden af en sejr. Hvis man går lidt længere tilbage i tiden har der været flere gode præstationer imod hold som Varteks der blev banket 5-0 og Bayern Munchen selvfølgelig da man var i Champions League. Jeg husker også glimrende kampe imod Boavista og Parma hvor man dog ikke kom videre alligevel.henrik1 skrev:Styf skrev:For lige at afslutte debatten som jeg selv startede med min kommentar er jeg fuldstændig ligeglad med dansk fodbold. Jeg elsker Brøndby men dansk fodbold er på et så lavt nivaeu at man ikke rigtig kan blive bidt af det. Jeg kan sagtens se en kamp fra England hvor Liverpool ikke er involveret og stadig blive underholdt. Jeg ser kun Brøndbys kampe fra Danmark. Jeg hader FCK ligesom jeg hader Scum og derfor kan jeg aldrig glæde mig over deres succes ligegyldigt om det er i Europa eller i Danmark. I mine øjne skal Brøndby være den bedste klub i Danmark og da førstepladsen altid giver europæisk fodbold gider jeg ikke tænke på om de andre hold klarer sig godt så der kan komme flere danske hold med i europæisk fodbold. Jeg elsker Liverpool og engelsk fodbold hvorimod jeg kun elsker Brøndby men ikke dansk fodbold. Det er egentlig der at den store forskel ligger.
Det ändrer ikke på at FCK både er og länge har väret DKs bedste hold ude i Europa. Man kan jo blot sammenligne BIFs CL-eventyr med FCKs. Og ja i var i en meget värre pulje, men det ändrer ikke på at FCK staidg skrabede 7 sammen, og egenllg kun var rigtigt dårlige i kampene mod Benfica, mens var BIF har väret dårlige i stort set alle de europäiske kampe de har spillet de sidste 10 år. FCKs imponerende resultater mod hold som Ajax, der var klart stärkere end det Ajax-hold BIF blev slået ud af for et par säsoner siden, samt sejre over ManU og Lazio er resultater BIF kun kan drömme om. Men nok om det og mit sidste ord i den sag i denn omgang.
Man kan ikke sammenligne Brøndbys tur i Champions Leagues gruppespil med FCKs. Jo FCK gjorde det bedre. Det er der ingen tvivl om men FCKs flotte resultater sidste år hænger i mine øjne også sammen med at man vare mere ydmyg overfor opgaverne end Brøndby. Brøndby prøvede dengang at angribe de andre hold hvilket kun lykkedes imod Bayern Munchen hvorimod man fik en endefuld i alle de andre kampe. FCK spillede i mine øjne kun en god kamp da man slog Scum. I de andre kampe leverede man i mine øjne svage indsatser på grund af et meget defensivt taktisk oplæg hvor jeg efter kampen ligesom de fleste danske sportsjournalister sad tilbage med den følelse at FCK sagtens kunne have fået mere ud af det hvis man tude spille. Her tænker jeg på kampene imod Benfica (begge kampe), Celtic på udebane og Scum på udebane. Man lagde en tøsedrenge taktik fordi man stillede alt for defensivt op. Man beviste jo på hjemmebane imod Scum og Celtic at hvis de havde en dårlig kunne man sagtens spille med dem. Jeg siger ikke at man skulle bruge Brøndbys naive taktik der bare gik ud på at komme frem over stepperne i troen på egne evner men man burde have taget nogle større ricisi i det offensive spil.
Det varmer altid lidt at se en rigtig Brøndby dreng snyde FCK til allersidst i Parken. 

-
- Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
- Alder: 45
Styf skrev:Det er jeg selvfølgelig ikke enig i. Ajax holdene var i mine øjne lige stærke og det med at Brøndby ikke har leverede nogle store præstationer i Europa igennem de sidste par år er nu heller ikke helt rigtigt. Her tænker jeg selvfølgelig på Schlake 04 kampen som gav adgang til kampene imod Barcelona hvor man også leverede to ganske fornuftige indstaser selvom man ikke var i nærheden af en sejr. Hvis man går lidt længere tilbage i tiden har der været flere gode præstationer imod hold som Varteks der blev banket 5-0 og Bayern Munchen selvfølgelig da man var i Champions League. Jeg husker også glimrende kampe imod Boavista og Parma hvor man dog ikke kom videre alligevel.henrik1 skrev:Styf skrev:For lige at afslutte debatten som jeg selv startede med min kommentar er jeg fuldstændig ligeglad med dansk fodbold. Jeg elsker Brøndby men dansk fodbold er på et så lavt nivaeu at man ikke rigtig kan blive bidt af det. Jeg kan sagtens se en kamp fra England hvor Liverpool ikke er involveret og stadig blive underholdt. Jeg ser kun Brøndbys kampe fra Danmark. Jeg hader FCK ligesom jeg hader Scum og derfor kan jeg aldrig glæde mig over deres succes ligegyldigt om det er i Europa eller i Danmark. I mine øjne skal Brøndby være den bedste klub i Danmark og da førstepladsen altid giver europæisk fodbold gider jeg ikke tænke på om de andre hold klarer sig godt så der kan komme flere danske hold med i europæisk fodbold. Jeg elsker Liverpool og engelsk fodbold hvorimod jeg kun elsker Brøndby men ikke dansk fodbold. Det er egentlig der at den store forskel ligger.
Man kan ikke sammenligne Brøndbys tur i Champions Leagues gruppespil med FCKs. Jo FCK gjorde det bedre. Det er der ingen tvivl om men FCKs flotte resultater sidste år hænger i mine øjne også sammen med at man vare mere ydmyg overfor opgaverne end Brøndby. Brøndby prøvede dengang at angribe de andre hold hvilket kun lykkedes imod Bayern Munchen hvorimod man fik en endefuld i alle de andre kampe. FCK spillede i mine øjne kun en god kamp da man slog Scum. I de andre kampe leverede man i mine øjne svage indsatser på grund af et meget defensivt taktisk oplæg hvor jeg efter kampen ligesom de fleste danske sportsjournalister sad tilbage med den følelse at FCK sagtens kunne have fået mere ud af det hvis man tude spille. Her tænker jeg på kampene imod Benfica (begge kampe), Celtic på udebane og Scum på udebane. Man lagde en tøsedrenge taktik fordi man stillede alt for defensivt op. Man beviste jo på hjemmebane imod Scum og Celtic at hvis de havde en dårlig kunne man sagtens spille med dem. Jeg siger ikke at man skulle bruge Brøndbys naive taktik der bare gik ud på at komme frem over stepperne i troen på egne evner men man burde have taget nogle større ricisi i det offensive spil.
Det med Ajax er simpelthen ikke rigtigt. Da FCK mödte Ajax i UEFA-Cupen for nogle säsoner siden, var det et Ajax med spillere som Zlatan, Var Der Vaart, Mido, Galasek, Chivu og flere andre store stjerner. Det Ajax BIF mödte havde vel egentlig kun Sneijder og Babel som sine helt store, mens det Ajax FCK senere mödte og slog i Amsterdam havde supleret holdet med Huntelaar og Jaap Stam. Jeg tror ikke du ville stöde på ret mange der ville give dig ret i at det Ajax-hold BIF mödte var på samme niveau som de FCK mödte. Jo sikkert hvis du spörger andre BIFere, men ellers ikke.
Hvad angår taktiken kan man vel godt mene at BIF var mere modige mens FCK var mere fege i disse kampe. Og det er jo også det förste alle BIFere fremhäver i diskussioner som disse. Men måske kender FCK bare sine begränsninger? For der er vel näppe mange der tror at FCK havde slået ManU ved at spille fuld fart fremad? Jeg tror det ihvertfald ikke. Og du har ret i at man ikke rigtigt kan sammenligne grupperne, ligesom man ikke kan sammenligne fodbolden generelt. BIF havde nemlig sin storhedstid för elelr lige omkring Bosman-dommen, mens FCK har haft/har sin lang tid efter i en verden hvor der er langt större forskel mellem de store og de små. Og FCK tilhörer de små. Dermed ikke sagt at BIF ikke har en flot historie i Europa. Det har de. Men set over de sidste 10 år har FCK väret det bedre hold af de to ude i Europa
Nå, så det belv det ikke sidste ord i den anden tråd alligevel

Jeg troede ikke at du mente Ajax anno 2001. Deres hold var selvfølgelig klart stærkere hvorimod jeg stadigvæk fastholder at det Ajax hold FCK mødte i 2006 og det Ajax hold som Brøndby mødte i 2005 var nogenlunde det samme. i 2006 havde de fået et par nye spillere ja men de var ikke spillet helt sammen og de havde også lige fået en ny træner træner hvilket var helt tydeligt. Derfor mener jeg at de to hold var nogenlunde lige stærke.henrik1 skrev:Styf skrev:Det er jeg selvfølgelig ikke enig i. Ajax holdene var i mine øjne lige stærke og det med at Brøndby ikke har leverede nogle store præstationer i Europa igennem de sidste par år er nu heller ikke helt rigtigt. Her tænker jeg selvfølgelig på Schlake 04 kampen som gav adgang til kampene imod Barcelona hvor man også leverede to ganske fornuftige indstaser selvom man ikke var i nærheden af en sejr. Hvis man går lidt længere tilbage i tiden har der været flere gode præstationer imod hold som Varteks der blev banket 5-0 og Bayern Munchen selvfølgelig da man var i Champions League. Jeg husker også glimrende kampe imod Boavista og Parma hvor man dog ikke kom videre alligevel.henrik1 skrev:Styf skrev:For lige at afslutte debatten som jeg selv startede med min kommentar er jeg fuldstændig ligeglad med dansk fodbold. Jeg elsker Brøndby men dansk fodbold er på et så lavt nivaeu at man ikke rigtig kan blive bidt af det. Jeg kan sagtens se en kamp fra England hvor Liverpool ikke er involveret og stadig blive underholdt. Jeg ser kun Brøndbys kampe fra Danmark. Jeg hader FCK ligesom jeg hader Scum og derfor kan jeg aldrig glæde mig over deres succes ligegyldigt om det er i Europa eller i Danmark. I mine øjne skal Brøndby være den bedste klub i Danmark og da førstepladsen altid giver europæisk fodbold gider jeg ikke tænke på om de andre hold klarer sig godt så der kan komme flere danske hold med i europæisk fodbold. Jeg elsker Liverpool og engelsk fodbold hvorimod jeg kun elsker Brøndby men ikke dansk fodbold. Det er egentlig der at den store forskel ligger.
Det med Ajax er simpelthen ikke rigtigt. Da FCK mödte Ajax i UEFA-Cupen for nogle säsoner siden, var det et Ajax med spillere som Zlatan, Var Der Vaart, Mido, Galasek, Chivu og flere andre store stjerner. Det Ajax BIF mödte havde vel egentlig kun Sneijder og Babel som sine helt store, mens det Ajax FCK senere mödte og slog i Amsterdam havde supleret holdet med Huntelaar og Jaap Stam. Jeg tror ikke du ville stöde på ret mange der ville give dig ret i at det Ajax-hold BIF mödte var på samme niveau som de FCK mödte. Jo sikkert hvis du spörger andre BIFere, men ellers ikke.
Hvad angår taktiken kan man vel godt mene at BIF var mere modige mens FCK var mere fege i disse kampe. Og det er jo også det förste alle BIFere fremhäver i diskussioner som disse. Men måske kender FCK bare sine begränsninger? For der er vel näppe mange der tror at FCK havde slået ManU ved at spille fuld fart fremad? Jeg tror det ihvertfald ikke. Og du har ret i at man ikke rigtigt kan sammenligne grupperne, ligesom man ikke kan sammenligne fodbolden generelt. BIF havde nemlig sin storhedstid för elelr lige omkring Bosman-dommen, mens FCK har haft/har sin lang tid efter i en verden hvor der er langt större forskel mellem de store og de små. Og FCK tilhörer de små. Dermed ikke sagt at BIF ikke har en flot historie i Europa. Det har de. Men set over de sidste 10 år har FCK väret det bedre hold af de to ude i Europa
Nå, så det belv det ikke sidste ord i den anden tråd alligevel
Du har helt ret i de andre ting du skriver men jeg vil ikke sige set over de sidste ti år fordi Brøndby har spillet mere europæisk fodbold over de sidste ti år end FCK så jeg vil sige over de sidste fem år. FCK kendte deres begrænsninger og det var godt men jeg synes også at man manglede tro på egne evner. Lige imod Scum var det godt at stå tilbage på banen men eksempelvis i udekampen imod Celtic var Celtic på ingen måde prangende og de virkede meget usikre men man virkede meget tilfredse med kun at være bagud 1-0 så man skabte stort set ingen chancer. Hvis man bare havde troet lidt på egne evner kunne man sagtens have fået et 1-1 resultat med hjem fra Skotland og i mine øjne var tendensen den samme hjemme imod Benfica. Stryken var at kende sine begrænsninger men samtidig undervurderede man i mine øjne også sine egne evner.
Du har til tider en underlig snørklet tankegangStyf skrev:Jeg elsker Brøndby men dansk fodbold er på et så lavt nivaeu at man ikke rigtig kan blive bidt af det. Jeg kan sagtens se en kamp fra England hvor Liverpool ikke er involveret og stadig blive underholdt. Jeg ser kun Brøndbys kampe fra Danmark....Jeg elsker Liverpool og engelsk fodbold hvorimod jeg kun elsker Brøndby men ikke dansk fodbold. Det er egentlig der at den store forskel ligger.

The model at this football club is clear, we want to take young players and develop them into world-class ones, but that can be a long and a difficult process
-
- Geografisk sted: Lindholm
- Alder: 39
Ligger Brøndby ikke i den tunge ende? De må da have et utroligt lavt niveau ude på vestegnen. Det lyder i mine ører noget underligt det du skriver.perpig skrev:Du har til tider en underlig snørklet tankegangStyf skrev:Jeg elsker Brøndby men dansk fodbold er på et så lavt nivaeu at man ikke rigtig kan blive bidt af det. Jeg kan sagtens se en kamp fra England hvor Liverpool ikke er involveret og stadig blive underholdt. Jeg ser kun Brøndbys kampe fra Danmark....Jeg elsker Liverpool og engelsk fodbold hvorimod jeg kun elsker Brøndby men ikke dansk fodbold. Det er egentlig der at den store forskel ligger.
Liverpool Football Club Lindholm Branch
Formand
LFCLB - 3
Formand
LFCLB - 3
Jo lige for tiden gør de men jeg elsker klubben og derfor følger jeg dem. Jeg forstår dog udmærket godt dem som ikke kan finde en passion i dansk fodbold for jeg synes virkelig også at nivaeut er lavt. Det skal dog siges at Brøndbys kampe i mine øjne bliver meget interessante for den neutrale tilskuer på grund af den store opbakning fra fansene og store fokus fra medierne men generelt er SAS Ligaen på et meget lavt nivaeu.Jonas Lassen skrev:Ligger Brøndby ikke i den tunge ende? De må da have et utroligt lavt niveau ude på vestegnen. Det lyder i mine ører noget underligt det du skriver.perpig skrev:Du har til tider en underlig snørklet tankegangStyf skrev:Jeg elsker Brøndby men dansk fodbold er på et så lavt nivaeu at man ikke rigtig kan blive bidt af det. Jeg kan sagtens se en kamp fra England hvor Liverpool ikke er involveret og stadig blive underholdt. Jeg ser kun Brøndbys kampe fra Danmark....Jeg elsker Liverpool og engelsk fodbold hvorimod jeg kun elsker Brøndby men ikke dansk fodbold. Det er egentlig der at den store forskel ligger.