Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
sjampen
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af sjampen » lørdag, 22. jun, 2013 21:47

@Jesper
Nu er det jo også kun juni. Transfervinduet er reelt ikke åbnet endnu, men endnu mere vigtigt: Vores pre-season tour først om en lille måneds tid, hvilket altså giver os omtrent samme mængde tid til at få truppen på plads.

Jeg er som sådan rimelig positivt indstillet overfor de spillere vi er linket til, udover dem vi allerede har hentet. Aspas og Toure virker som gode bredde spillere, omend jeg da også vil blive bekymret hvis de er købt som forstærkninger til startelleveren. Luis Alberto bekymrer mig lidt fordi han er en, ukendt er måske et ignorant ord, men i hvert fald uprøvet spiller hentet forholdsvis dyr. Mine egne forventninger er en spiller der måske ikke er en forstærkning i år, men heller ikke en ungdomsspiller.
Mkhitaryan er efter min mening en top end spiller fra et meget stærk Shakhtar hold, hvor han vel har været en bærende profil sammen med Willian og Fernandinho, der har domineret sin liga og imponeret i CL de sidste 3 år. Nu er det vel bare at håbe på at handlen bliver lukket. Med et indkøb af den kaliber er vores offensiv vel stærk nok til at kæmpe med om top 4, selvfølgelig forudsat at Suarez bliver.
Defensivt er jeg personligt glad for Papadopoulos, men han lød meget dyr, hvilket Rodgers tilsyneladende også synes. Jeg håber virkelig at vi hiver Tiago Ilori hjem, for han virker til at have et kæmpe potentiale. En spiller der ligesom Agger er god på bolden, men tilsyneladende er sindsygt hurtig hvilket vi savner centralt. En handel af Ilori minder mig om da vi hentede Agger.
Imod moderne fodbold.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » lørdag, 22. jun, 2013 22:08

@ sjampen
Jeg mener bestemt jeg skrev pt. Det er selvfølgelig et øjebliksbillede og ikke den endelige dom over det her vindue. Henrikh er jo ikke hentet endnu, så ham nævnte jeg bevidst ikke.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » lørdag, 22. jun, 2013 22:11

Thommo skrev:
Jesper skrev:Jeg står måske lidt alene med det her, da jeg fornemmer en stor begejstring for vores hidtidige transfervindue..
Lidt alene måske, men ikke helt alene, synes det har været skod indtil videre. havde gerne set rutine komme ind, Toure 32 for en 35 årig. Luis Alberto hørte jeg først om for 2-3 uger siden, og klasse er normalt ikke usynlig i medierne, Coutinho havde man, trods alt hørt om og havde over 7 rigtige kampe i bæltet, men står dog ved jeg var imod pga alder, jeg har så ændret mening. BR virker til at kunne få det bedste ud af intet/Kenny affald osv. det er også nødvendigt fremover.
Jeg er endnu heller ikke voldsomt begejstret for transfervinduet. Men lad os nu ikke tage sorgerne på forskud eller drage forhastede konklusioner.

Vi har hentet Toure som direkte erstatning for Carra. Den frie transfer taget i betragtning er det vel egentlig en meget fin handel, når det nu var uundgåligt at miste Carra.

Så har vi (så godt som) hentet Aspas. Jeg tror, at han skal styrke bredden i offensiven. Så nu hvor Carroll er væk, har vi allerede en anden, der passer Rodgers bedre, inde.

Og endelig har vi hentet Alberto. En lovende reservespiller, som jeg forestiller mig vil få nogle cup-kampe, et par indhop og ikke meget mere i den kommende sæson. Jeg tror, at han vil blive en del af den meget lovende gruppe af unge offensive spillere vi har, der får lidt spilletid hist og pist i et år eller to, inden det er ved at være deres tur (Sterling, Suso, Ibe og Yessil). Mon ikke disse unge talenter skal sikre, at hvis vi i fremtiden må sælge en af vores bedste, så er den næste klar.

Mignolet? Efter sigende har vi fået et bud accepteret. Jeg er dog ganske overbevist om, at den handel KUN finder sted, hvis Reina sælges. Så indtil andet er bevist, vil jeg betragte Mignolet-situationen som godt forarbejde eller rettidig omhu, om I vil.

Alt andet er indtil videre blot rygter.

Så indtil videre står vi med samme trup, der sluttede lovende minus Carra, som er blevet erstattet. Carroll er kommet videre, hvilket i det mindste garanterer, at vi ikke længere skal læse de evindelige historier om hans transfersum.

Lukkede transfervinduet lige nu ville jeg være fortrøstningsfuld. Vi har godt nok ikke hentet det store ind, men de spillere vi allerede har, har fået endnu en LFC-sæson i benene. Forhåbentlig vil kontinuiteten give endnu flere positive oplevelser i selskab med Henderson, Downing, Allen, Enrique, Sterling, Suso, Coutinho og Sturridge suppleret af klubbens mere etablerede spillere som Gerrard, Suarez, Lucas, Skrtel, Agger og Johnson. For når man holder vores økonomi op imod vores konkurenters, så er det kontinuitet og talentarbejde, der skal hjælpe os tilbage til toppen. Ikke dyre indkøb - selvom jeg også selv vil sidde hele sommeren og håbe på et eller andet på den front.
Kloppite

OBI-WAN

Indlæg af OBI-WAN » lørdag, 22. jun, 2013 22:34

Thommo skrev:
Jesper skrev:Jeg står måske lidt alene med det her, da jeg fornemmer en stor begejstring for vores hidtidige transfervindue..
Lidt alene måske, men ikke helt alene, synes det har været skod indtil videre. havde gerne set rutine komme ind, Toure 32 for en 35 årig. Luis Alberto hørte jeg først om for 2-3 uger siden, og klasse er normalt ikke usynlig i medierne, Coutinho havde man, trods alt hørt om og havde over 7 rigtige kampe i bæltet, men står dog ved jeg var imod pga alder, jeg har så ændret mening. BR virker til at kunne få det bedste ud af intet/Kenny affald osv. det er også nødvendigt fremover.
Prøv at undersøge hvor mange første holdskampe Alberto har spillet for Sevilla. Altså for deres 1. hold.. jeg kan hjælpe.. 7 :)

Edit: og 38 kampe i den netop afsluttede sæson i Segunda tæller vel et eller andet sted også for rigtige kampe?
Jeg kan også fortælle at han i alt har spillet 100 professionelle kampe.

Det er altså ikke en spiller der kommer lige fra gaden, som nogen for det til at lyde.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers

Indlæg af Thommo » lørdag, 22. jun, 2013 22:48

OBI-WAN skrev:
Thommo skrev:
Prøv at undersøge hvor mange første holdskampe Alberto har spillet for Sevilla. Altså for deres 1. hold.. jeg kan hjælpe.. 7 :)

Edit: og 38 kampe i den netop afsluttede sæson i Segunda tæller vel et eller andet sted også for rigtige kampe?

Det er altså ikke en spiller der kommer lige fra gaden, som nogen for det til at lyde.
Læs hvad jeg skriver, OVER 7 kampe, kom igen......Og at han har spillet i liga med Nicki Bille, gør ikke at jeg tænker wooow, ingen disrespekt overfor Nicki, men alligevel ;)
Men at du imponeres af han kamp liste er jo bare sådan det er, synes den er pinlig....Hvis man koster over 4-5 mill kroner altså
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Thommo

Indlæg af Thommo » lørdag, 22. jun, 2013 22:51

Men han får dog min støtte alligevel, Cou den anden?

OBI-WAN

Indlæg af OBI-WAN » lørdag, 22. jun, 2013 23:01

Thommo skrev:
OBI-WAN skrev:
Thommo skrev:

Læs hvad jeg skriver, OVER 7 kampe, kom igen......Og at han har spillet i liga med Nicki Bille, gør ikke at jeg tænker wooow, ingen disrespekt overfor Nicki, men alligevel ;)
Men at du imponeres af han kamp liste er jo bare sådan det er, synes den er pinlig....Hvis man koster over 4-5 mill kroner altså

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår, hvad du mener med at hans "kamp liste" er pinlig. Han er 20 år gammel. hvad forventer du? Han har spillet et helt år på Barcelonas akademi med fuld spilletid - massere af mål og assists til følge. ... Pinligt?

Han skal altså ses i lyset af, det han er. Han er et stort talent. Ligesom Coutinho var, inden vi fik ham. Han skal ikke erstatte Suarez eller andre i start 11'eren. Han er ikke en superstjerne eller en fuldt udviklet spiller for den sags skyld. Jeg forstår ikke, at du kan være så udpræget skeptisk, når du nu er så glad for Coutinho.

Eller er det fordi, du tror han er vores store marquee signing i dette transfervindue? Så kan jeg da godt forstå, at du er skuffet, men så er der jo tydeligvis noget du har misforstået.

Brugeravatar
Thommo

Indlæg af Thommo » lørdag, 22. jun, 2013 23:25

OBI-WAN skrev:
Han skal altså ses i lyset af, det han er. Han er et stort talent. Ligesom Coutinho var, inden vi fik ham. Han skal ikke erstatte Suarez eller andre i start 11'eren. Han er ikke en superstjerne eller en fuldt udviklet spiller for den sags skyld. Jeg forstår ikke, at du kan være så udpræget skeptisk, når du nu er så glad for Coutinho.

Eller er det fordi, du tror han er vores store marquee signing i dette transfervindue? Så kan jeg da godt forstå, at du er skuffet, men så er der jo tydeligvis noget du har misforstået.
Nu kan du jo ikke vurdere om jeg "tydeligvis har misforstået noget" eller ej, vel!!!!! Drop bare at tale ned til mig i fremtiden

OBI-WAN

Indlæg af OBI-WAN » lørdag, 22. jun, 2013 23:31

Thommo skrev:
OBI-WAN skrev:

Nu kan du jo ikke vurdere om jeg "tydeligvis har misforstået noget" eller ej, vel!!!!! Drop bare at tale ned til mig i fremtiden
Jeg taler ikke ned til dig. Det skal ihvertfald ikke forstås sådan. Vi diskuterer bare, og jeg har den holdning, at du er for hurtig ude og dømme ham en skuffende signing. Jeg argumetere så for, at dine argumenter ikke holder vand. Det er jo meget subjektivt. Og det handler selvfølgelig også om ens generelle indstilling til tingene. ;)

Godt ord igen.

henrik1
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 45

Indlæg af henrik1 » lørdag, 22. jun, 2013 23:52

Man skal selvfølgelig ikke afskrive transfervinduet endnu, men kan vel tillade sig at analysere status pt. Og her synes jeg at fokus ligger det forkerte sted. Vi har masser af ungt talent i truppen, men hvor bliver alle ledertyperne af? Vi kan jo ikke bare blive ved med at købe unge lovende spillere uden at have nogle der går forrest. Al respekt for spillere som Agger, Kolo Touré og Lucas, men udover Stevie og Suarez mangler vi altså nogle der går forrest og har erfaring. Jeg havde hellere set vi havde brugt flere penge på enkelte spillere, istedet for at bruge lidt færre penge på mange talenter.

Det kræves en ekstraordinær indsats fra Rodgers hvis vi skal havne i top 4 med det materiale vi pt linkes sammen med. Men vi sigter ikke højt nok synes jeg. Ikke i nuet ihvertfald. Og med tanke på den manglende tålmodighed klubben efterhånden udviser, føles det lidt som at vi enten sigter på at etablere os i top 5-7, eller at klubben helt enkelt ikke lærer af sine fejl.

Brugeravatar
Jæger
Geografisk sted: Bor 1.253,34 km væk fra Anfield
Alder: 38

Indlæg af Jæger » søndag, 23. jun, 2013 13:41

henrik1 skrev:Man skal selvfølgelig ikke afskrive transfervinduet endnu, men kan vel tillade sig at analysere status pt. Og her synes jeg at fokus ligger det forkerte sted.
Hey boys! Lad os nu slå kold vand i blodet! Vi har ikke ramt 1. Juli endnu, og folk begynder at skide snemænd. Jeg er rimelig sikker på at en stor del af de muligheder vi har på markedet, slet ikke har besluttet sig for deres fremtid endnu. Spillerne skal tilbage fra ferie, klubberne imellem ligger i nogle gange lange forhandlinger, og kigger vi på vores maquee muligheder, så vil vi helt sikkert ligge i konkurrence med andre klubber, hvilket nok gør at de handler kommer senere på sommeren. Spillernes klubber prøver jo også at trække den lidt, hvis man ved at det kan hæve beløbet.

Jeg er personligt ikke skuffet over vinduet p.t. Vi har vel egentligt bare erstattet de spillere, som skulle ud. Jeg tænker her på Carra, Carroll, (og måske Spearing, Shelvey og Reina). Til at erstatte dem har vi indtil videre hentet Kolo, Aspas, Alberto og "Mingolet". Det er relativt lave beløb taget i betragtning at vi henter lidt af vores spildte transfer penge fra Carroll. Derudover vil evt. salg af Spearing, Shelvey og Reina frigive løn og transferbeløb til at dække handlerne af Alberto og Mignolet.

Jeg tror slet ikke at vi er færdige i dette vindue, og da meget arbejde foregår bag dørene, så syntes jeg måske at det er lidt forhastet at smide håndklædet i ringen. Jeg tror at analyse- og scout-teamet følger en klar linje i forhold til spilkoncept og hvad spillere skal have af kvalifikationer mht. tekniske egenskaber kontra intelligens/motivation. Jeg vil langt hellere have spillere i truppen fra hylde 2 der giver sig 110% i hver kamp, end spillere fra hylde 1 der giver sig 80% og der som nomader, stikker af sommeren efter.

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » søndag, 23. jun, 2013 15:45

Lørdag 22. juni

Det rapporteres at Liverpool skal være villig til å betale £8,5M for Cristian Tello. Beløpet er identisk med spillerens utkjøpsklausul. Anfield-klubben må nå overbevise den 21-årige Barcelona-spilleren til en overgang.
Sport.es
http://www.liverpool.no/rykter.aspx

Tello, ja tak. Tror umiddelbart det vil betyde udlejning af Suso. Tello og Henrikh ville styrke holdet. Hvis Luis smutter lige før vinduet lukker, kan der opstå en situation som sidste år. Hvor Carroll blev udlejet men erstatningen udeblev. Det må ganske enkelt ikke ske, Liverpool skal tage styringen på situationen, og være forberedt. Særligt nu hvor Bentenke rygtes til Tottenham.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 23. jun, 2013 16:06

Kelly skrev:Lørdag 22. juni

Det rapporteres at Liverpool skal være villig til å betale £8,5M for Cristian Tello. Beløpet er identisk med spillerens utkjøpsklausul. Anfield-klubben må nå overbevise den 21-årige Barcelona-spilleren til en overgang.
Sport.es

Tello, ja tak. Tror umiddelbart det vil betyde udlejning af Suso. Tello og Henrikh ville styrke holdet. Hvis Luis smutter lige før vinduet lukker, kan der opstå en situation som sidste år. Hvor Carroll blev udlejet men erstatningen udeblev. Det må ganske enkelt ikke ske, Liverpool skal tage styringen på situationen, og være forberedt. Særligt nu hvor Bentenke rygtes til Tottenham.
Først og fremmest ville vi stille med det hurtigste hold i pl. Tror vi kunne tage virkeligt mange points bare på den konto. Håber, håber og håber. Og kunne Henrikh M tilføjes og Suarez bliver er vi virkelig konkurrence dygtige i front. Måske knap så meget bagud, men det kan ændre sig.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » søndag, 23. jun, 2013 16:24

Jesper skrev:
Kelly skrev:Lørdag 22. juni

Sport.es

Først og fremmest ville vi stille med det hurtigste hold i pl. Tror vi kunne tage virkeligt mange points bare på den konto. Håber, håber og håber. Og kunne Henrikh M tilføjes og Suarez bliver er vi virkelig konkurrence dygtige i front. Måske knap så meget bagud, men det kan ændre sig.
Helt enig så har vi en offensiv til top 4. Enig defensiv midt og midterforsvaret skal dog også forstærkes. Johnson har jo også sine Black out defensivt :)
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

mikkel1992

Indlæg af mikkel1992 » søndag, 23. jun, 2013 16:30

Jeg synes de skulle se at få hentet Henrikh Mkhitaryan i en hvis fart, jeg tror virkelig han ville forstærke angrebet og give os nye muligheder. :headbang:

Besvar