Ærgeligt at vi ikke, som udgangspunkt, får fat i, ifølge rygterne, vores main targets: Henrikh & Papa. Jeg har været stor fortaler for netop disse to, og er stor beundre af begges evner! - Kunne det få os til at gå hårdnakket efter Papa, at Henrikh, formentligt er glippet?
- men, det virker ganske fornuftigt, at BR & ledelsen har sat en maks pris på spillerne, og vi så ikke går ud og brænder fingrene ved at blive for offensive.
- I min verden skulle vi forsat kigge over ad imod Rusland/Ukraine, hvor der er en horde af spændende spillere:
Konoplyanka, Yarmolenko, Dzagoev, Willian etc.
- Ellers så kunne Kevin Strootman(Måske ikke oplagt, pga. position) & Toby Alderweirald være gode alternativer. En dark horse i Oscar fra Chelsea, måske? - Syntes at have læst at han ikke som udgangspunkt var en del af hr. Mourinhos planer.
Og så er der også et par spændende spillere i Bilbao - Muinian, Susaeta, Herrera.
- Men, der er jo en million spændende spillere, som Rodgers og co. formentligt har styr på.
Hvis man skal tage udgangspunkt i de lidt ukendte fra Ukraine/Rusland:
Yarmolenko, er 23 årig kantspiller, 189 cm høj og har 32 landskampe for Ukraine, med 11 mål til følge. Så som hans stats viser er han rimelig målfarlig. Han er udfordrende og var en af åbenbaringerne på Ukraines landshold til EM, sammen med blandt andet Konoplyanka. Han har tidligere været rygtet på vej til Milan. Han scorede i den forgangne sæson 11 mål i 27 kampe, for Dynamo Moskva, hvilket må siges at være ganske pænt. Han er hurtig og har en fin teknik. Jeg tror han kunne blive et aktiv for os.
Konoplyanka, 23 årig kantspiller, han har 28 landskampe for Ukraine, med 7 mål til følge. En mere udfordrende spiller end Yarmolenko, og en mere decideret kantspiller, dog ikke 100 %. Han er i en ung alder allerede blevet udnævnt som Ukraines bedste spiller 2 gange. Han spiller på venstrekanten, men er højrebenet og har derfor stadig en tendens til at trække ind i banen, hvilket jeg tror ville fungerer i vores system. Kaldet den Ukrainske Messi, hvilket man godt kan forstå på den spillestil han praktisere, dog fungere han stadig mere som en kantspiller end Messi.
Dzagoev, 23 år, spiller i CSKA og har 27 russiske landskampe med 8 mål til følge. Han er en attacking midtbane. Han scorede 3 gange under EM for Rusland og var den helt store oplevelse fra deres side. I alle de sæsoner han har spillet for CSKA har han været lige under 10 mål på en sæson. Han har et fint blik for spillet, er tryg ved at have/få bolden og han er utrolig hurtig, derudover forstår han spillet. Han kan spille højrekant i et 4-3-3 system, han er dog mest vant i Coutinhos plads lige bagved angriberen. Han har tidligere været rygtet til Scum og Madrid, så noget rigtigt må han gøre?