@ Alonso
Syntes det er helt okay at ønske en debat på et vist niveau og du skal ikke høre noget jantelovs-pjat herfra. Om vi andre kan leve op til det, er nok tvivlsomt i alle sammenhænge, men mon ikke de fleste gør deres bedste ud fra de betingelser folk nu engang har.
Tilbage til tråden. Jeg noterer mig at Swansea i den grad er ude og skovle spansk ind og at de nu mere eller mindre har landet Bony. Det giver på en eller anden måde håb om at klubber udenfor det fine selvskab godt kan være "købeklubber", selvom kvaliteten i nogle af Swanseas indkøb kan diskuteres. Jeg hader i øvrigt begrebet købeklub, for det er alle klubber i min optik (hvis de kunne, for i nogle tilfælde er det praktisk umuligt) og alle klubber er også sælgerklubber - det er en del af gamet.
Jeg kan godt blive en smule bekymret over, at vi får et transfervindue, der simpelthen bliver præget af for stor en udskiftning. Vi må nok konstatere, at vores største profil forsvinder nu - jeg kan simpelthen ikke forestille mig andet. Det indebærer at vi nok kommer til at investere i min. 3 spillere endnu. En central forsvarsspiller, en offensiv profil såsom en Henrikh-type, der kan spille de fleste pladser i front og i en decideret frontangriber. Detil kommer at vi formentlig også er på udkig efter en venstre back. Måske skal vi ovenikøbet købe to centrale forsvarsspillere, for måske vil Skrtl og Coates begge søge andre græsgange med udsigt til begrænset spilletid (forudsat vi har købt endnu en stærk forsvarspiller).
Det vil sige, at der ryger måske noget kontinuitet over holdet. En kontinuitet der var ved at blive opbygget i sidste halvdel af sidste sæson. Det er den ene ting, der bekymrer mig lidt. Den anden ting er rækkefølgen på vores indkøb.
Jeg tror at de første 4 indkøb primært er købt ind som breddespillere, måske med undtagelse af Aspas. Det vil sige, at hvis vi reelt skal komme forstærket ud af vinduet, så skal de sidste indkøb være af en anden kaliber. Og her kommer problemet, for det ville i den ideele verden måske have været smartere med at starte med top-indkøbene og slutte med bredde-indkøbene, fordi des længere vi når ind i juli måned, des mere er markedet presset og priserne stiger, tror jeg. Og markedet svinder også ind, så udbuddet bliver mindre, imedens efterspørgslen bliver øget ift de sidste profiler der er mulige at få fat på.
Jeg var super optimist for en uge siden og nu er optimismen faldet lidt - det er hårdt at være fan!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!