Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » mandag, 16. sep, 2013 15:19

AllanShore skrev:Jeg vil godt medgive, at det ikke er holdbart, at dommere og trænere har et personligt forhold til hinanden, og det giver da sikkert også ekstra brænde på bålet til dem, der mener, at Ferguson og Gill styrede dommerne, men jeg tror nu ikke at Ferguson og Halsey har haft andet end et professionelt forhold. Han siger jo også, at han på den anden side af kridtstregen lagde alle personlige forhold på hylden. Det vil til gengæld være kritisabelt, hvis dommerne ikke også gjorde det.
Men i den givne situation blev Clattenburg straks efter kampen stemplet som muligt racist og kunne pga. kontraktmæssige årsager ikke udtale sig, og derfor kan jeg godt forstå, at Halsey prøvede at hjælpe sin kollega ved at gå ad andre kanaler og prøvede at kontakte en mand, som folk lytter til. Wenger udtalte sig vist også om sagen, hvilket heldigvis hjalp i sidste ende Clattenburg.
Den slags må dommerne have en fagforening til. Eller også må FA som arbejdsgiver træde til. Det kan ALDRIG være en eller anden tilfældig manager, der skal HJÆLPE. Ellers vil man helt naturligt bevidst eller ubevidst føle sig forpligtet til at gengælde den hjælp, som man har modtaget.

Det er dybt uetisk. Både af Halsey og af Ferguson, der burde have indberettet dette brud på protokollen til FA, hvis han ikke havde til hensigt at udnytte situationen.
Kloppite

AllanShore

Indlæg af AllanShore » mandag, 16. sep, 2013 15:25

Udnytte hvilken situation hvordan?
Fan af Manchester United

Brugeravatar
tue69
Geografisk sted: Århus
Alder: 40

Indlæg af tue69 » mandag, 16. sep, 2013 15:59

Jeg siger ikke, at der har været nogen som helst aftale eller fordel for SAF ved at have kontakt til Halsey. Men for netop at undgå, at den slags anklager kan opstå, så bliver man simpelthen nødt til at opretholde en professionel distance, også selv om tanken bag den første kontakt var nok så sympatisk.

Man risikerer at gøre alvorligt i nælderne, hvis ikke man bibeholder denne distance, specielt hvis der pludseligt opstår en sag, på baggrund heraf.

Og nej, jeg er ikke blandt dem der tror, at SAF og Gill styrede FA/Dommerne. Men som professionel dommer i en verden med så mange penge, så skal man bare tage nogle forholdsregler.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » mandag, 16. sep, 2013 16:10

AllanShore skrev:Udnytte hvilken situation hvordan?
Ved at modtage den hjælp fra Halsey, som han bevidst eller ubevidst vil føle sig forpligtet til at give. Det burde fremgå ligeså klart af mit indlæg, som det burde have fremgået, at Young aldrig skulle have haft straffe imod Crystal Palace...
Kloppite

AllanShore

Indlæg af AllanShore » mandag, 16. sep, 2013 16:36

texy skrev:
Ved at modtage den hjælp fra Halsey, som han bevidst eller ubevidst vil føle sig forpligtet til at give. Det burde fremgå ligeså klart af mit indlæg, som det burde have fremgået, at Young aldrig skulle have haft straffe imod Crystal Palace...
Og det fremgår også dejlig klart i Halseys beretning, at han ikke tager hensyn til noget af det, når først han kommer på banen for at dømme.
Fan af Manchester United

Redmaniac
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Indlæg af Redmaniac » mandag, 16. sep, 2013 17:24

AllanShore skrev:
texy skrev:
Og det fremgår også dejlig klart i Halseys beretning, at han ikke tager hensyn til noget af det, når først han kommer på banen for at dømme.

Det skal han jo sige...

At jeg så ikke tror, at han har dømt anderledes er noget helt andet.

Er dog enig med tue. Selvom der ikke ligger noget i det, så går det ikke at en top manager og en top dommer snakker sammen privat - konspirationsteorierne vil altid stikke deres grimme hoved frem.

Brugeravatar
Janse

Indlæg af Janse » mandag, 16. sep, 2013 18:13

AllanShore skrev: Og det fremgår også dejlig klart i Halseys beretning, at han ikke tager hensyn til noget af det, når først han kommer på banen for at dømme.
Han siger også dejligt klart, at Clattenburgs situation blev hjulpet en god del af, at Ferguson udtalte sig om situationen. Måske Clattenburg eller en af de andre dommere har haft lyst til at sige tak for hjælpen i en efterfølgende kamp? Vi ved det jo ikke, men det er imo ekstremt upassende det Halsey beretter.

Jeg forstår i virkeligheden ikke, at du forsvarer Ferguson eller dommerne i denne situation. Du ved jo om nogen, at alle andre fans end man u's har haft et indtryk af at dommerne og Ferguson har været alt for tæt igennem de sidste mange år. Det her bekræfter jo endegyldigt den kritik.
Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » mandag, 16. sep, 2013 18:26

Janse skrev: Det her bekræfter jo endegyldigt den kritik.
Det synes jeg er en lige lovlig modig udtalelse.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » mandag, 16. sep, 2013 18:41

Hvorfor? Det er rigtigt, at det ikke beviser, at ferguson har haft et lidt for tæt forhold til samtlige dommere, men det beviser uomtvisteligt, at han har været kritisabelt tæt på en dommer - tilmed har han, som Janse siger, givet en eller flere dommere grund til, at de har noget at "gengælde". Enhver dommer vil selvfølgelig benægte at have været partisk, men det er imø. også ekstremt kritisabelt og puster godt og grundigt til påstandene omkring ferguson og dommerne.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » mandag, 16. sep, 2013 18:51

Jeg er langt hen ad vejen enig med Andreas N. Men dommeren er måske den største synder i den her sag, da han initierer sagen. Det siger måske også en del om det pres dommerne er overfor, og i det perspektiv finder jeg det synd og ærgerligt at han har følt sig nødsaget til det, hvilket illustrerer det skred man ser i moderne fodbold jf tidligere tiders værdier
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Janse

Indlæg af Janse » mandag, 16. sep, 2013 19:05

AllanShore skrev:
Janse skrev: Det her bekræfter jo endegyldigt den kritik.
Det synes jeg er en lige lovlig modig udtalelse.
Nej det er fakta, at Halsey og Ferguson har kommunikeret personligt, og at det har fået Ferguson gøre minimum to af dommerne en tjeneste. Se iøvrigt AndreasNs indlæg, som fint følger op.
Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » mandag, 16. sep, 2013 19:47

Der er da slet ikke nogle, der siger, at vi er ude i tjenester for andre. I så fald, så må det da også være kritisabelt, at Wenger ligeledes udtalte sig kritisk om situationen?
Fan af Manchester United

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » mandag, 16. sep, 2013 19:56

Det kan man mene, men nu var det ferguson, Halsey tog kontakt til, og derefter tilsyneladende har været gode venner. ferguson gjorde både Halsey og Clattenburg en tjeneste, og det ændrer Wengers udtalelser ikke ved.
Liverpool Football Klopp

AllanShore

Indlæg af AllanShore » mandag, 16. sep, 2013 20:18

Han siger at han har opnået et respektabelt forhold til ham rent professionelt. Det er ikke ensbetydende med at de er venner. Jeg kender da rigtig mange, som jeg på den ene eller anden måde respekterer for hvad de laver, men som jeg aldrig nogensinde ville opnå et venskab med.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
TobyLfc

Indlæg af TobyLfc » mandag, 16. sep, 2013 23:38

http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/24117737

Måske er jeg sent på den, men har lige læst at Jores Okoro er ude i op til 9 måneder - føler for ham efter en god start.
Billede
"YNWA"

Besvar