Lidt tanker fra dagens topkamp i Spanien. Arda Turam var sindssygt imponerende! Boldsikker, fysisk stærk, godt blik for spillet, god teknik - han havde det hele. Baseret på den ene kamp, så kunne man sagtens forsvare at lægge stor mønt efter ham.
Og skal man lige nævne de to andre fra Atletico vi er blevet sat i forbindelse med, så gjorde Koke absolut intet væsen af sig, medens Costa blev regulært overmatchet af Pique.
Så irriterer det mig den udvikling Messi i de sidste par år har gennemgået. Fra at være en spiller, der var skaber af spillet, så er han uendeligt fokuseret på at have sidste fod på bolden. Det har naturligvis gjort at han har scoret så utroligt mange mål, men han laver tilsvarende så lidt på banen. Jeg har set Barcelona live mange gange og han laver måske 5-6 højintense spurter på en kamp og så lunter han ellers rundt. Jeg kunne godt tænke mig, at han i lighed med den største, Maradona, tog spillet i sin egen hånd og dikterede spillet og simpelthen lavede mere, hvilket han også gjorde tidligere i sin karriere.
Og det er ikke kun baseret på aftenens ene halvleg jeg skriver dette, det er en generel betragtning.
Derudover var det en fornøjelse at se en spansk kamp, hvor man måtte gå til stålet. Simeone er jeg rimelig fan af, må jeg indrømme! Elsker folk med passion!
Hvis man lige skal vende snuden mod PL, så vandt alle toppholdene som ventet og det tror jeg sådan set også Arsenal og City gør, så Stoke kampen er en kamp hvor der ligger et kæmpe pres på os allerede før vi træder ind på banen. Det skal vi også lære at håndtere, men jeg føler mig langt fra sikker på om vi kan løfte opgaven mod al den fysik der møder os.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!