Nyheder om LFC og debat om topkampen

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
thefugle

Re: Smånyheder omkring Liverpool FC

Indlæg af thefugle » lørdag, 25. jan, 2014 20:59

TomViolence skrev:
Alonso skrev:
thefugle skrev:Scenarie:

Vi brugte den offentlig kendte jagt på Salah som et dække, da vi jo i sidste sekund "fejlede" i forhandlingerne. Men den aftale der skal offentliggøres mandag, det er en sponsor samt 1-2 nye spillere som vi henter, i alt stilhed imens folk tror vi jagter Salah 100%. Vi laver endnu en "Meireles" bare med 2 denne gang.

Det er i hvert fald hvad jeg håber der sker.
Det ville være seriøst dårlig pr at lade sponsorens navn drukne i nyheden om nye spillere.
Hahahaha, ja!
Sådan kan man jo se på det, men det synes jeg ikke nødvendigvis være det der ville ske.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » lørdag, 25. jan, 2014 21:25

Jeg ved ikke helt, om dette er stedet at placere den, men her er altså en glimrende artikel om forholdet mellem Liverpool og Fergusons ManU - endda skrevet af en Leeds-fan!

http://roblufc.org/2014/01/25/ex-man-u- ... -atkinson/

Ex-Man U Boss Fergie Still Paranoid Over League Kings Liverpool – by Rob Atkinson

S’ralex – the lunatic fringe view from the stands.

Alex Ferguson has been mercifully quiet since his retirement, contenting himself in the main with a seat in the stands from which to glare down balefully at the struggles of his hapless and helpless successor, David “Gollum” Moyes. It’s been a quieter and more peaceful – even saner – game without the rantings of the whisky-nosed old curmudgeon. Although Moyes’ plight has been pitiful to behold, at least some light has been shed on what was behind the success of virtually the same team last season, which looks so spectacularly inept this time around. It’s been Fergie all the time it seems; terrifying opponents, refs and FA officials alike into granting his team every advantage they could wish for. Now that he’s subsided into a brooding and impotent silence, away from the arena itself, the game seems a fairer and cleaner thing, with everyone a lot happier – fans all over Devon and Cornwall and in Milton Keynes who have Man U sympathies always excepted.

The old tyrant’s broken that silence this weekend though, deigning to pronounce upon the Premier League Title race, for which he sees a wider-than-usual field of maybe as many as six possible contenders. Pushing the margins of credibility, he includes old charges Man U among these contenders, along with the Arsenal, Man City, Chelsea and even Everton and Spurs. Notable by their absence from this select group of “Fergie’s Favourites” is Liverpool FC, a name that the Govan Gob studiously avoided mentioning, wary perhaps of bringing on an attack of apoplexy. Clearly, the purple-nosed Taggart clone still has a problem with a club he vowed to “knock off their perch” when he first slithered south all those years ago. How he failed to do that, despite all those lies, damned lies and statistics, is detailed below.

Let’s face it – Man U fans can crow all they want about 20 titles, but the evidence to confound their plastic claims is there for all to see, like some geological stratum separating the dinosaurs from the mammoths. That schism dividing the game up to ’92, from the showbiz shenanigans of ’93 onwards, stands out like a Tory at a Foodbank, exposing Man U as the wealth-backed, monopolising opportunists that they are. Seven titles in their history before Uncle Rupert bought the game for them. Thirteen in the twenty years after the game went mad for money when, aided by more riches than anyone else, combined with the threat of Fergie to cow refs and officials, the Pride of Devon all but cleaned up in what was no more or less than a game of craps played with the dice heavily loaded in their favour. And it was all done with such bad grace, another indictment of this new and joyless age we’ve been plodding through. No gentle wisdom of the Bob Paisley variety – instead we had the sour bile of Ferguson himself and now seemingly a Fergie-Lite clone in the newly growly and grouchy David Moyes. No loveable old-style hard-man Desperate Dan type like Tommy Smith – we just had the manufactured machismo of Roy Keane, a supposed tough-guy with an assumed snarl and trademark glower, whose typical party trick was to sneak up behind wee Jason McAteer and fell that not-exactly-scary individual with a sly elbow.

The comparisons could go on all day, but the bottom line is that Liverpool at their peak – and it was a hell of a peak – typified all the values of football that some of us remember from a pre-Sky, pre-glitz, pre-greed age when it really was all about a ball. Now, it’s all about money, and contracts, and egos, and snide bitching to the media if you don’t get all your own way – and lo, we have the champions we deserve – but not, it seems, for very much longer – despite the wishful thinking of a silly and deluded old man.

To apply a conversion rate which sums up the way our game has been degraded in the Fergie/Murdoch era – let’s say that each Premier League (or Premiership, or whatever else it’s been marketed as) is worth maybe half – at the very most – of each proper Football League Championship, won on a level playing field in the days when the game still belonged to us and the world was a happier and more carefree place. At that rate, Man U are still a good long distance behind Liverpool, which, on the basis of the history of English football as a whole, is precisely where they belong.

Ferguson might choose to ignore the challenge of a newly-invigorated Liverpool, but then again, football knowledge was never the strong point of the Demented One. For bullying and intimidation, he wouldn’t have had much to learn from Torquemada, but his opinions on the game can safely be set aside in favour of those from saner minds – i.e. just about anyone else. Meanwhile, it should be emphasised once and for all, for the avoidance of doubt and despite the latest nonsense from S’ralex – Liverpool are still very much The Greatest.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » lørdag, 25. jan, 2014 21:43

Artiklen eller bloggen er så tilpas subjektiv at den er svær at tage seriøs..
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » lørdag, 25. jan, 2014 21:57

Jesper skrev:Artiklen eller bloggen er så tilpas subjektiv at den er svær at tage seriøs..
Selv om den er subjektiv, kan den vel godt have sine elementer af sandhed.

Jeg kan i hvert fald sagtens tage den seriøst! ;)
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » lørdag, 25. jan, 2014 22:20

@LarsU
Er det fordi du deler holdningen eller er det fordi du synes at analysen er dækkende? Det sidste er i hvert fald ikke tilfældet. Vores konstante fokus på Uniteds og Fergusons forhold til os er vel i sidste ende vores eget snigende mindreværd der kommer frem.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » lørdag, 25. jan, 2014 22:31

Jesper skrev:@LarsU
Er det fordi du deler holdningen eller er det fordi du synes at analysen er dækkende? Det sidste er i hvert fald ikke tilfældet. Vores konstante fokus på Uniteds og Fergusons forhold til os er vel i sidste ende vores eget snigende mindreværd der kommer frem.
Den udtrykker faktisk mange af de tanker, jeg ofte har gået og rodet med, så jo, jeg synes, den er ganske dækkende og ret så rammende. ManU var ekstremt heldige med at begynde at vinde, netop da pengene for alvor begyndte deres indtog i den engelske fodboldverden, hvilket sammen med CL gjorde det ulig nemmere for et tophold at bevare positionen som tophold, end det havde været i vores tid som mesterhold. Og jeg medgiver, at det er en subjektiv (og hypotetisk) fornemmelse og følelse, men den stolthed, jeg følte over at have folk som Shankly (dog før min tid for alvor), Paisley, Fagan og Dalglish som vores managere, ville jeg ALDRIG kunne have følt ved at have en 'bully' som Ferguson som manager.

Og angående mindreværd, så synes jeg omvendt, at netop det faktum, at Ferguson så bevidst undlader at nævne Liverpools navn, når han skal nævne alle de hold, der er med i topkampen i år (men nævner såvel Everton som Tottenham, selvom de ligger under os pt), beviser, at han stadig ikke er kommet sig over det kroniske mindreværdskompleks han altid har lidt af over for os. Og det har jeg det egentlig fint med.

Brugeravatar
KJ92
Geografisk sted: Odense C
Alder: 32

Indlæg af KJ92 » søndag, 26. jan, 2014 18:37

Arsenal ude i næste runde af FA cuppen..

Brugeravatar
TomViolence
Alder: 36

Indlæg af TomViolence » søndag, 26. jan, 2014 18:44

KJ92 skrev:Arsenal ude i næste runde af FA cuppen..
Ikke særlig heldigt. Det værste er næsten, at vi skal møde dem to uger i træk, da vi møder dem på Anfield ugen før. Det hader jeg, når sådan noget sker. Zzz.
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
TomViolence
Alder: 36

Indlæg af TomViolence » søndag, 26. jan, 2014 18:45

TomViolence skrev:
Ikke særlig heldigt. Det værste er næsten, at vi skal møde dem to uger i træk, da vi møder dem på Anfield ugen før. Det hader jeg, når sådan noget sker. Zzz.
Plus City skal møde Chelsea. Det virker sgu lidt pudsigt, FA... :D De får da rigelig med god kampe nu og en masse opmærksomhed.
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
Belloni
Geografisk sted: Sønderborg

Indlæg af Belloni » søndag, 26. jan, 2014 18:49

Vi tager første stik på Anfield og klarer en uafgjort på Emirates.

Brugeravatar
KJ92
Geografisk sted: Odense C
Alder: 32

Indlæg af KJ92 » søndag, 26. jan, 2014 18:50

TomViolence skrev:
TomViolence skrev:
Plus City skal møde Chelsea. Det virker sgu lidt pudsigt, FA... :D De får da rigelig med god kampe nu og en masse opmærksomhed.
Uafgjort og de får en ekstra kamp i deres i forvejen svære og hårde program og derved sætte dem ud af mesterskabskampen :D

Redmaniac
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Indlæg af Redmaniac » søndag, 26. jan, 2014 19:04

Vi skal sku' ikke håbe på en uafgjort. Vi har ingen bredde, og vi kan ikke tillade os at stille med en flok u-18 spillere. Ergo ville vi være tvunget til at stille med de stort set samme 11 hver gang, hvilket virkeligt kan blive dyrt i kampen om at komme i top 4. All-in i kampen på Emirates, og ryger vi ud, så ryger vi ud.

asger90

Indlæg af asger90 » søndag, 26. jan, 2014 19:24

Det er vel en fin lodtrækning for os. Vi bør kunne stille med et rimelig stærkt hold, hvor Arsenal har haft scum nogle dage før og Bayern nogle dage efter kampen mod os, og vi må formode at det bliver i FA Cup'en de kan tænkes at spare spillere.

Så selvom vi notorisk spiller skrækkeligt på Emirates så er det vel en okay mulighed nu. Især fordi der kun er en af Everton/Swansea og City/Chelsea tilbage i kvartfinalen...

APLFC
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af APLFC » søndag, 26. jan, 2014 19:45

Jeg tror Arsenal stiller med reserver til denne kamp, da de har et meget hård kampprogram i denne periode. De stiller nok med resever som Bendtner, Gnabry, Monreal, Vermaelen osv. Så jeg tror bestemt vi har en mulighed, jeg tror hellere Wenger vil satse på PL og CL.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » søndag, 26. jan, 2014 19:46

Jeg vælger at se positivt på denne lodtrækning.

Vi bliver de første, der kan ødelægge en af Arsenals bedste chancer for et trofæ i 8 år. Som allerede nævnt har de en svær kamp tre dage inden imod Man Utd, men endnu vigtigere har de Bayern i CL 4 dage efter. Jeg kan næsten ikke forestille mig, at Arsenal kan være fuldt fokuseret på FA Cupen imod os, når de har sæsonens sværeste hjemmekamp kort efter.

Og hvis alt er gået vores vej, så har vi en uge inden slået dem på Anfield og dermed også bragt dem i lidt PL-problemer.

Der er altså måske en 30% (procentsats sat ud fra mit eget gætværk) chance for, at hele Arsenals sæson kan falde på gulvet på 11 dage fra 8. februar til 19. februar. Man har da lov at håbe.

I øvrigt er uafgjort med efterfølgende omkamp et fint resultat for os, og et forfærdeligt resultat for Arsenal.
Kloppite

Besvar