I kan sagtens klare en sæson uden for top 4 (CL). Bliver det 2-3-4 sæsoner kan der hurtigt opstå en krise som rækker langt ind i fremtiden. Vi havde også følelsen af, at vi som storklub simpelthen var for store til et hurtigt fald, men den negative spiral kan hurtigt gribe om sig i en verden, hvor tingene hurtigt kan vende - meget hurtigere end da Ferguson tiltrådte i 1986. Der er stadigvæk fokus på langsigtede, sportslige planer men i mindst lige så høj grad på bundlinje nutildags. Lige nu har I en relativt stor gæld, faldende aktiekurser og en ejer som er mere kendt for at hive penge ud af klubben end ind. Hvis nedturen først bider sig fast, I begynder at miste profiler og skal gennemføre et generationsskifte og ikke kan købe jer hurtig vej tilbage, så kan vejen tilbage blive meget lang, da man skal være bedre end de andre til at scoute talenterne før de er modne. I har et stærkt fundament med en stor fanbase, et stort stadion osv. Men I har også nogle ejere med en del polemik omkring. Hvad kan de uden en træner som i en lang årrække har fået det maksimale (plus lidt mere) ud af sine spillere og som samtidigt åbenbart var så influerende i mange beslutninger i klubben? Hvad kan de få skabt, før den allerede lurende skepsis sætter sig for dybt? Det bør da give jer fans lidt svedige håndflader?AllanShore skrev:Jeg bliver ikke nervøs oven på én katastrofesæson. Det vil i øvrigt i sidste ende resultere i en fyring af Moyes, som forhåbentlig kun vil udmunde i en større positivitet omkring klubben.
Og hvornår har United nogensinde sikret sig en af de mest eftertragtede spillere på markedet, som I siger nu definitivt vil være en umulig opgave? Hazard, Lucas, Benzema, Sneijder, Ronaldinho, Essien og mange flere har alle skrottet idéen om at spille for United under Ferguson, og det er sjældent, at det er sådanne typer, der de seneste 10 er blevet købt ind. Så man er vant til at scoute markedet efter andet en den absolutte verdenstop.
Og hvis vi er ude i at snakke om lønudbetalinger, så er det ikke noget, som klubben skyer fra. Van Persie, Ferdinand, Mata, Rooney og Young (!!!) ligger alle på et niveau, som matcher det de har i City. Og Rooneys løn er endda ved at ryge op på et endnu højere beløb.
Dagens Kampe
Re: Dagens Kampe
Senest rettet af mawope mandag, 10. feb, 2014 13:26, rettet i alt 1 gang.
Jeg er enig, at det nødvendigvis ikke behøver at blive en katastrofesæson næste år, men det vil kræve en hel del.AllanShore skrev:@ Erode
Katastrofesæson kan avle katastrofesæson, men det er meget nemmere for store klubber at afvige fra den tese. Barcelona op indtil Ronaldinho kom til klubben var også helt ude og skide, men se på hvor de er i dag. Bayern var for ikke mange år tilbage et meget lidt imponerende hold. Det er de ikke i dag. Juventus var helt nede i en anden division, men er nu igen et af de stærkeste hold i Europa.
Momentum er selvfølgelig en nødvendighed, og har man det så kan man overpræstere i en periode. Man U mistede momentum efter Fergusson, med et par gode sejre kan det selvfølgelig genvindes.
Ud over momentum - så er der 3 vigtige faktorere, hvor faktor 1. og 2. har indflydelse på 3.
1.
Træner - vi ved ikke om Moyes har det der skal til, faktisk ser det ud til han ikke har det. (så hvem er der så?)
2.
Spillere - Fergusson, havde evne til at få det bedste frem i spillere og hold. Dem der vandt PL sidste år, har (bortset fra enkelte) fremstået som middelmådige. Hvor mange nye skal der ind, og hvem kan man få fat på?
3.
Tiltrækningskraft (kan vi kalde det) - Økonomi (indkøb og løn), karismatisk træner der tilbyder udvikling, Hold med potentiale, tilbud om CL og mesterskabskamp eller?
Senest rettet af Erode mandag, 10. feb, 2014 13:27, rettet i alt 1 gang.
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Forskellen er dog, Man U ligger i England, hvorimod de andre klubber ligger i Spanien (hvor toppen er meget snæver), Tyskland (hvor toppen også er blevet meget snæver) og Italien (som lider under manglende indtægter i fodbold). Konteksten er en anden. Jeg tror det er vanskeligere at komme tilbage til toppen i England. Tidligere i diskussionen blev det nævnt, at selv små klubber i England ejes af rigmænd. Derudover er Man U oppe i mod relative pengestærke klubber som Liverpool, Chelsea, Man C, Arsenal og vel også Tottenham. Toppen er meget bred. Men selvfølgelig alt er muligt - du husker vel Istanbul 2005AllanShore skrev:@ Erode
Katastrofesæson kan avle katastrofesæson, men det er meget nemmere for store klubber at afvige fra den tese. Barcelona op indtil Ronaldinho kom til klubben var også helt ude og skide, men se på hvor de er i dag. Bayern var for ikke mange år tilbage et meget lidt imponerende hold. Det er de ikke i dag. Juventus var helt nede i en anden division, men er nu igen et af de stærkeste hold i Europa.

Jeg er helt enig i, at det slet ikke ser så sort ud for Man Utd, som vi Liverpool-fans ville ønske, at det gjorde. En enkelt sæson udenfor Europa kan man sagtens vende tilbage fra. Det er måske endda en fordel, at være helt udenfor Europa, som vi med vores smalle trup nyder godt af i denne sæson.AllanShore skrev:Alle Unitedfans har forstået situationens alvor ved ikke at komme i Champions League. Jeg ved ikke hvor du har fået den modsatte opfattelse fra Erode. Når det er sagt, så skal optimisterne og pessimisterne nok prøve at finde ud af at mødes på halvvejen.
For selvom United ikke kommer i Champions League, så vil det ikke automatisk betyde, at man skal kæmpe sig hele den lange vej tilbage til toppen, som I stadig efter 23 år er i gang med. Kapitalapparatet er så stort, at hvis det findes nødvendigt, vil man kunne gå ud og investere kraftigt for at få hentet de fornødne investeringer. En enkelt katastrofesæson kan en klub som Manchester United godt overleve, men hvis det forsætter på den måde, så er det, at man skal begynde at kigge efter alternative løsninger.
Alle signalerne fra Old Trafford indikerer, at der er masser af midler til rådighed i sommerens transfervindue. Hvis det er tilfældet, så er Man Utd nok helt sikkert tilbage i top 4 i næste sæson. Jeg står selv lidt undrende over, hvor de skulle finde £100m+ til nye transfers. Men det er nok mest fordi, jeg ikke kan forstå, hvor den usandsynligt store skatte-refundering (som har reddet regnskabet i to sæsoner) kommer fra? For uden den og uden CL-indtægter, så burde FFP vel stå i vejen for en så stor transfer-udskrivning?

Kloppite
Re: Sv: Dagens Kampe
Der er ikke nogle kampe, som de ikke kan tabe point i. Det samme med os selv.Jesper skrev:Hvis man undgår at tale om jinx (hjernedødt, middelalderligt overtro-begreb) og at fans heller ikke skal tale mesterskabet op (igen, ingen af spillerne læser det her), så hvor tror I, at de øverste 3 kan tabe point foruden naturligvis møderne med os? Altså hvis vi leger lidt med tanken.
-
Det var overraskende mange svar jeg fik, så det må lige gøres hver for sig.
@ Mawope
Det er rigtigt, at vedvarende nedtur kun vil gøre ondt for klubben. Andet havde også været mærkeligt. Men det tror jeg ikke, at Glazerfamilien vil lade ske. De vil uden tvivl ændre i de ting, som de mener vil få klubben i den rette retning igen. Det er trods alt deres klub og deres investering, og det kommer også til at skade dem på bundlinjen, hvis klubben ikke opretholder succes. Og så læste jeg lige for nylig til min lettelse, at de ikke er bange for at fyre managere eller trænere, såfremt resultaterne ikke er i orden. Tampa Bay Buccaneers træner blev i hvert fald fyret med begrundelsen at resultaterne de seneste to år ikke havde levet op til forventningerne.
I det hele taget er jeg ikke så bange for Glazerfamilien som så mange er. De har vist sig at være fremragende forretningsmænd, der, hvis man skal tro Ferguson, på intet tidspunkt har blandet sig i holdet. Bl.a. alt den snak om, at klubben er forgældet rummer lidt hult, da alle store virksomheder kører med gæld for at kunne finansiere sig selv andre steder, og jeg har svært ved at identificere tidspunkter, hvor gælden har hold klubben tilbage. De store lån, som de i starten brugte til at finansiere klubben skulle efter sigende mere eller mindre være betalt på en eller anden måde.
@ Hr. Drejer
Jo, toppen er stærkere i Premier League, men det er nu heller ikke fordi, at United er blevet bombet tilbage til det 19. århundrede (kun spillemæssigt). Når folk udtaler sig om, at klubben er nødt til at investere £ 200 mio., så forstår jeg det ikke rigtigt. Der er selvfølgelig brug for at investere noget, men det skal først og fremmest være til midtbanen og venstre back. Midtbanen hæmmer holdet så meget, at det gør helt ondt at se. Så i følge mig ville en klassespiller til at stå ved siden af Carrick kunne gøre underværker.
Og jo jeg husker Istanbul 2005. Jeg mener endda, at jeg holdt med Liverpool, men jeg er selvfølgelig blevet klogere siden
@ Texy
Spillemæssigt er det måske givende for et hold at være uden europæisk, men man mister ufatteligt mange tv-indtægter. Du linkede selv tidligere til Uniteds årsrapport, som jeg kom til at læse lidt i, og bare den 1/8-finale, som de kom til sidste år indtjente helt vildt mange penge. Derudover har United en relativt bred trup, så det burde ikke være et stort problem at kunne konkurrere på alle fronter. Så kunne man måske også gå tilbage til kun at spille med talenterne i Carling Cuppen, og så er de lige vidt.
Mht. den Tax Credit, som du viser der i skemaet, så er det, så vidt jeg kunne læse mig frem til, noget at gøre med en omstrukturering af virksomheden, så de har noget skat til gode i USA. Men du kan læse lidt mere om det på side 70 i deres årsregnskab. Der står vist endda, at de skulle have endnu mere til gode. Men jeg kan ikke lige se hvordan United ville kunne komme i problemer med FFP? Det kan så også være fordi, at jeg ikke rigtigt har sat mig så meget ind i deres regler.
Årsregnskabet fik i øvrigt mit sin mere i bero, da jeg lige faldt over, at klubben har taget højde for ikke at kvalificere sig til Champions League gennem en klausul, der vist gør, at de ikke vil miste noget økonomisk på en enkelt misset sæson.
@ Mawope
Det er rigtigt, at vedvarende nedtur kun vil gøre ondt for klubben. Andet havde også været mærkeligt. Men det tror jeg ikke, at Glazerfamilien vil lade ske. De vil uden tvivl ændre i de ting, som de mener vil få klubben i den rette retning igen. Det er trods alt deres klub og deres investering, og det kommer også til at skade dem på bundlinjen, hvis klubben ikke opretholder succes. Og så læste jeg lige for nylig til min lettelse, at de ikke er bange for at fyre managere eller trænere, såfremt resultaterne ikke er i orden. Tampa Bay Buccaneers træner blev i hvert fald fyret med begrundelsen at resultaterne de seneste to år ikke havde levet op til forventningerne.
I det hele taget er jeg ikke så bange for Glazerfamilien som så mange er. De har vist sig at være fremragende forretningsmænd, der, hvis man skal tro Ferguson, på intet tidspunkt har blandet sig i holdet. Bl.a. alt den snak om, at klubben er forgældet rummer lidt hult, da alle store virksomheder kører med gæld for at kunne finansiere sig selv andre steder, og jeg har svært ved at identificere tidspunkter, hvor gælden har hold klubben tilbage. De store lån, som de i starten brugte til at finansiere klubben skulle efter sigende mere eller mindre være betalt på en eller anden måde.
@ Hr. Drejer
Jo, toppen er stærkere i Premier League, men det er nu heller ikke fordi, at United er blevet bombet tilbage til det 19. århundrede (kun spillemæssigt). Når folk udtaler sig om, at klubben er nødt til at investere £ 200 mio., så forstår jeg det ikke rigtigt. Der er selvfølgelig brug for at investere noget, men det skal først og fremmest være til midtbanen og venstre back. Midtbanen hæmmer holdet så meget, at det gør helt ondt at se. Så i følge mig ville en klassespiller til at stå ved siden af Carrick kunne gøre underværker.
Og jo jeg husker Istanbul 2005. Jeg mener endda, at jeg holdt med Liverpool, men jeg er selvfølgelig blevet klogere siden

@ Texy
Spillemæssigt er det måske givende for et hold at være uden europæisk, men man mister ufatteligt mange tv-indtægter. Du linkede selv tidligere til Uniteds årsrapport, som jeg kom til at læse lidt i, og bare den 1/8-finale, som de kom til sidste år indtjente helt vildt mange penge. Derudover har United en relativt bred trup, så det burde ikke være et stort problem at kunne konkurrere på alle fronter. Så kunne man måske også gå tilbage til kun at spille med talenterne i Carling Cuppen, og så er de lige vidt.
Mht. den Tax Credit, som du viser der i skemaet, så er det, så vidt jeg kunne læse mig frem til, noget at gøre med en omstrukturering af virksomheden, så de har noget skat til gode i USA. Men du kan læse lidt mere om det på side 70 i deres årsregnskab. Der står vist endda, at de skulle have endnu mere til gode. Men jeg kan ikke lige se hvordan United ville kunne komme i problemer med FFP? Det kan så også være fordi, at jeg ikke rigtigt har sat mig så meget ind i deres regler.
Årsregnskabet fik i øvrigt mit sin mere i bero, da jeg lige faldt over, at klubben har taget højde for ikke at kvalificere sig til Champions League gennem en klausul, der vist gør, at de ikke vil miste noget økonomisk på en enkelt misset sæson.
Fan af Manchester United
En klausul, der gør at de ikke vil miste noget økonomisk?! Det kan vist ikke passe. Der kan ikke være to meninger om, at naturligvis vil de miste penge på ikke at være med i CL i forhold til de seneste, hvor mange, 20 sæsoner hvor de har været med. At de så muligvis har taget højde for det, gør jo ikke, at de - igen i forhold til tidligere sæsoner - vil have færre indtægter.AllanShore skrev: Årsregnskabet fik i øvrigt mit sin mere i bero, da jeg lige faldt over, at klubben har taget højde for ikke at kvalificere sig til Champions League gennem en klausul, der vist gør, at de ikke vil miste noget økonomisk på en enkelt misset sæson.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"
- Bellamy_fever
nu blander jeg mig godt nok i en debat som er LANGT over mit niveau, med tal og det hele
MEN, jeg tror også er der mere ønske end realisme der siger at der er et reelt længerevarende krise i Man.Utd.. eller, det er der og den hedder DAvid Moyes, men vælger man at fjerne ham og får en ordentlig kompetent mand ind (Klopp har jeg hørt, ved ikke om det er realistisk.. Laudrup er nævnt, tjoooeh.. det er da en stor klub til ham) som bruger det spiller materiale som de har, på den måde de SKAL bruges så er de LYNHURTIGT tilbage hvor det er sjovt.. det er klart fortsætter man med den hjernedøde måde at spille fodbold som Moyes gjorde mod Fulham, SÅ kan der gå lort i den for så smutter RvP, Rooney o.s.v. sku videre for sådan KAN og GIDER de ikke spille bold, men med det samme de går tilbage til rigtig fodbold så tror jeg sku de bliver (måske ikke RvP som er lidt af en købeluder i mine øjne) i klubben.
bare mine 2 cent, som sagt ved jeg intet om økonomien og så videre, jeg tror bare personligt at Moyes ikke står bag roret meget længere (læs: i næste sæson er han IHVERTFALD væk) med mindre der sker noget helt vildt med Scum spil (og i så fald er problemet jo 'rettet' alligevel) og så vil de komme tilbage i løbet af næste sæson.
Vores store uheld (har jeg ladet mig fortælle mig - ret mig endelig hvis jeg har fejl for jeg er endnu ikke skarp i Liverpool fortid) var jo at vores storhedstids fald, faldt sammen med at fodbolden ændrede sig fra at handle om at trille bolden rigtig rundt, til at handle om penge.. en udvikling Liverpool måske også har været for stædige tiol at fælge med i fra starten af og nu må betale prisen for at indhente.

MEN, jeg tror også er der mere ønske end realisme der siger at der er et reelt længerevarende krise i Man.Utd.. eller, det er der og den hedder DAvid Moyes, men vælger man at fjerne ham og får en ordentlig kompetent mand ind (Klopp har jeg hørt, ved ikke om det er realistisk.. Laudrup er nævnt, tjoooeh.. det er da en stor klub til ham) som bruger det spiller materiale som de har, på den måde de SKAL bruges så er de LYNHURTIGT tilbage hvor det er sjovt.. det er klart fortsætter man med den hjernedøde måde at spille fodbold som Moyes gjorde mod Fulham, SÅ kan der gå lort i den for så smutter RvP, Rooney o.s.v. sku videre for sådan KAN og GIDER de ikke spille bold, men med det samme de går tilbage til rigtig fodbold så tror jeg sku de bliver (måske ikke RvP som er lidt af en købeluder i mine øjne) i klubben.
bare mine 2 cent, som sagt ved jeg intet om økonomien og så videre, jeg tror bare personligt at Moyes ikke står bag roret meget længere (læs: i næste sæson er han IHVERTFALD væk) med mindre der sker noget helt vildt med Scum spil (og i så fald er problemet jo 'rettet' alligevel) og så vil de komme tilbage i løbet af næste sæson.
Vores store uheld (har jeg ladet mig fortælle mig - ret mig endelig hvis jeg har fejl for jeg er endnu ikke skarp i Liverpool fortid) var jo at vores storhedstids fald, faldt sammen med at fodbolden ændrede sig fra at handle om at trille bolden rigtig rundt, til at handle om penge.. en udvikling Liverpool måske også har været for stædige tiol at fælge med i fra starten af og nu må betale prisen for at indhente.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"
"I reject the reality, and substitute it with my own"
Studsede også over den. Men man kunne måske forestille sig, at et er en form for bankgaranti. Altså at banken ikke sænker kreditten (eller hvad det regnskabsteknisk nu hedder og hvordan det hænger sammen), selvom manures indtægter fra europæisk falder i en enkelt sæson.LarsU skrev:En klausul, der gør at de ikke vil miste noget økonomisk?! Det kan vist ikke passe. Der kan ikke være to meninger om, at naturligvis vil de miste penge på ikke at være med i CL i forhold til de seneste, hvor mange, 20 sæsoner hvor de har været med. At de så muligvis har taget højde for det, gør jo ikke, at de - igen i forhold til tidligere sæsoner - vil have færre indtægter.AllanShore skrev: Årsregnskabet fik i øvrigt mit sin mere i bero, da jeg lige faldt over, at klubben har taget højde for ikke at kvalificere sig til Champions League gennem en klausul, der vist gør, at de ikke vil miste noget økonomisk på en enkelt misset sæson.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
Mon ikke det snarere drejer sig om en simpel forsikring? Det er typisk amerikansk "risk management" tankegang, og Man U har sandsynligvis kunnet få en forholdsvis billig police, med baggrund i 20 års uafbrudt deltagelse i CL.Surf skrev:Studsede også over den. Men man kunne måske forestille sig, at et er en form for bankgaranti. Altså at banken ikke sænker kreditten (eller hvad det regnskabsteknisk nu hedder og hvordan det hænger sammen), selvom manures indtægter fra europæisk falder i en enkelt sæson.LarsU skrev:En klausul, der gør at de ikke vil miste noget økonomisk?! Det kan vist ikke passe. Der kan ikke være to meninger om, at naturligvis vil de miste penge på ikke at være med i CL i forhold til de seneste, hvor mange, 20 sæsoner hvor de har været med. At de så muligvis har taget højde for det, gør jo ikke, at de - igen i forhold til tidligere sæsoner - vil have færre indtægter.AllanShore skrev: Årsregnskabet fik i øvrigt mit sin mere i bero, da jeg lige faldt over, at klubben har taget højde for ikke at kvalificere sig til Champions League gennem en klausul, der vist gør, at de ikke vil miste noget økonomisk på en enkelt misset sæson.
Vi SMADRER det PIShold !
Det virker for mig usandsynligt, at et forsikringsselskab skulle gå med til at dække de hvad, 100-150 mio., som CL kan give. Det er rigtigt at man u har været i CL i mange år, men et fornuftigt forsikringsselskab ville vel være klar over, at ferguson snart stoppede og dermed ikke være villig til at give en så åndssvag forsikring. Argumentet skulle så være, at manure har indbetalt premier til netop denne forsikring i mange år, men det er vel usandsynligt at forsikringen blev tegnet efter blot få års CL-deltagelse.
Virksomheder er jo vant til at låne mange penge i bankerne for at kunne investere i rentable aktiver. Men hvis indtægterne pludselig falder drastisk i et år, er det ret sandsynligt at en bank ikke vil være villig til at låne lige så mange penge ud. Det er her jeg tænker, at man u kan have fået garanti for, at deres lånemuligheder ikke ændres ud fra ét års undværelse af Cl.
Virksomheder er jo vant til at låne mange penge i bankerne for at kunne investere i rentable aktiver. Men hvis indtægterne pludselig falder drastisk i et år, er det ret sandsynligt at en bank ikke vil være villig til at låne lige så mange penge ud. Det er her jeg tænker, at man u kan have fået garanti for, at deres lånemuligheder ikke ændres ud fra ét års undværelse af Cl.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."
-
Det var måske formuleret forkert, med at de ikke ville miste noget. Men der er indskrevet en klausul i årsregnskabet, der gør, at de, såfremt de ikke kvalificerer sig til Champions League, via en udregning, som jeg kun delvist fanger, kan ændre i det konsoliderede EBITDA for hvert finansielt kvartal og på den måde dække tabet. Det skal så siges, at denne metode kun må bruges to gange, og at det ikke må være i to regnskabsår i træk.
Fan af Manchester United
Ved du hvordan dette bliver dækket? Der skal vel stadig være nogle indtægter fra andre dele af forretningen der dækker det så at sige? Eller er der tale om et decideret lån?AllanShore skrev:Det var måske formuleret forkert, med at de ikke ville miste noget. Men der er indskrevet en klausul i årsregnskabet, der gør, at de, såfremt de ikke kvalificerer sig til Champions League, via en udregning, som jeg kun delvist fanger, kan ændre i det konsoliderede EBITDA for hvert finansielt kvartal og på den måde dække tabet. Det skal så siges, at denne metode kun må bruges to gange, og at det ikke må være i to regnskabsår i træk.
Synes i øvrigt også du overvurderer spillernes styrke en del når du siger de kun behøver en central midtbanespiller og en venstre back. Midterforsvaret må da være et absolut fokuspunkt nu hvor Vidic stopper? Svans er vel ikke god nok til at være føstevalg og Rio kan man vel ikke længere regne med over en hel sæson. Smalling kan jeg slet ikke se skulle have niveau og Jones har jeg personligt heller aldrig haft den store fidus til, men det kan være at han er god nok/kan blive det. Jeg vil bestemt mene at scum bør hente en og måske endda to på denne position.
På fløjene kan Mata og Januzaj selvfølgelig begge spille hvilket hjælper, men ellers må man vel efterhånden konkludere at Nani og Young ikke er gode nok og jeg mener så personligt heller ikke Valencia bør være en top 4 spiller længere.
Så er der en række andre spillere som jeg også synes man med rette kan stille spørgsmålstegn om er gode nok som startere for jer de næste mange år: De Gea, Rafael, Buttner, Cleverley og Welbeck
@asger90
Jeg synes godt nok, at du undervurderer både De Gea og Rafael, som jeg begge anser for værende blandt de bedste i PL på deres respektive pladser. Det eneste problem er vel, at Rafael virker en anelse skadesplaget.
Derudover burde det være nok med en ny centerback; Igen synes jeg, at du undervurderer Evans og Jones. De har ikke set specielt stærke ud i denne sæson, men det tilskriver jeg nu mere den sparsomme opbakning fra midtbanen og backsne samt Moyes (det har sku' egentligt bare set skidt ud over hele banen under ham)
Venstreback, kanterne, og centralmidt mener jeg, at de skal forstærke sig på.
Jeg synes godt nok, at du undervurderer både De Gea og Rafael, som jeg begge anser for værende blandt de bedste i PL på deres respektive pladser. Det eneste problem er vel, at Rafael virker en anelse skadesplaget.
Derudover burde det være nok med en ny centerback; Igen synes jeg, at du undervurderer Evans og Jones. De har ikke set specielt stærke ud i denne sæson, men det tilskriver jeg nu mere den sparsomme opbakning fra midtbanen og backsne samt Moyes (det har sku' egentligt bare set skidt ud over hele banen under ham)
Venstreback, kanterne, og centralmidt mener jeg, at de skal forstærke sig på.
Den man tugter, elsker man... Meget forumplads på United 

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!