Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
thefugle

Re: Dagens Kampe

Indlæg af thefugle » tirsdag, 11. feb, 2014 15:36

Redmaniac skrev:@asger90

Jeg synes godt nok, at du undervurderer både De Gea og Rafael, som jeg begge anser for værende blandt de bedste i PL på deres respektive pladser. Det eneste problem er vel, at Rafael virker en anelse skadesplaget.

Derudover burde det være nok med en ny centerback; Igen synes jeg, at du undervurderer Evans og Jones. De har ikke set specielt stærke ud i denne sæson, men det tilskriver jeg nu mere den sparsomme opbakning fra midtbanen og backsne samt Moyes (det har sku' egentligt bare set skidt ud over hele banen under ham)

Venstreback, kanterne, og centralmidt mener jeg, at de skal forstærke sig på.
De bedste i PL på deres pladser? Du må da ha spist søm...
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Redmaniac
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Indlæg af Redmaniac » tirsdag, 11. feb, 2014 15:52

@ thefugle

Jeg ved ikke, du lagde mærke til, at jeg skrev "blandt" de bedste. Dermed mener jeg, at de er blandt de fem bedste på deres position. Og det mener skam helt seriøst, hvis man kigger på deres præstationer i sidste sæson.

Er du også helt uenig i dette, så vil jeg nu mene, at det er dig, der har spist søm.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 11. feb, 2014 16:28

asger90 skrev:Ved du hvordan dette bliver dækket? Der skal vel stadig være nogle indtægter fra andre dele af forretningen der dækker det så at sige? Eller er der tale om et decideret lån?

Synes i øvrigt også du overvurderer spillernes styrke en del når du siger de kun behøver en central midtbanespiller og en venstre back. Midterforsvaret må da være et absolut fokuspunkt nu hvor Vidic stopper? Svans er vel ikke god nok til at være føstevalg og Rio kan man vel ikke længere regne med over en hel sæson. Smalling kan jeg slet ikke se skulle have niveau og Jones har jeg personligt heller aldrig haft den store fidus til, men det kan være at han er god nok/kan blive det. Jeg vil bestemt mene at scum bør hente en og måske endda to på denne position.

På fløjene kan Mata og Januzaj selvfølgelig begge spille hvilket hjælper, men ellers må man vel efterhånden konkludere at Nani og Young ikke er gode nok og jeg mener så personligt heller ikke Valencia bør være en top 4 spiller længere.

Så er der en række andre spillere som jeg også synes man med rette kan stille spørgsmålstegn om er gode nok som startere for jer de næste mange år: De Gea, Rafael, Buttner, Cleverley og Welbeck
Jeg tror, at man skal være uddannet revisor for helt igennem at forstå det, men det står som sagt beskrevet i årsregnskabet. Jeg tør bare ikke rode mig ud i at tolke på det.

Det er rigtigt, at der også kan komme en mangel på en klasse centerforsvar, men jeg synes ikke, at der på den plads er grund til at gå helt i panik. Jeg mener nemlig stadig, at roden til alt ondt ligger i, at vi ikke har en velfungerende midtbane, og det giver både problemer defensivt, men især også offensivt, hvor modstanderne oftest bare vader igennem.
Evans er en god forsvarsspiller. Han er ikke på niveau med de bedste, og kommer det nok heller aldrig, men mindre kan til tider også gøre det. Smalling er, i følge mig, fremragende, når hans eneste jobbeskrivelse er at forsvare, men når han så samtidig skider grønne grise så snart han får bolden, så kan jeg heller aldrig se, at han kommer op på et niveau man kan kalde verdensklasse. Jones til gengæld kan jeg sagtens se have potentialet til at komme derop, og jeg mener også, at han fra nu af bare burde starte hver weekend.

Fløjene kommer forhåbentligt til at bestå af Januzaj og Mata med Kagawa og Nani som back-ups. Nani er en stor hvis-formel, og jeg synes derfor ikke, som du gør, at man kan konkludere, at han bare ikke er god nok. Han har været ramt af skader i en menneskealder, så det taler måske imod ham, men i en periode på 2-2½ år var han en af de bedste, hvis ikke på tidspunkter, den bedste fløjspiller i Premier League. Det er en fin mand at have til at presse de andre.
Young og især Valencia måtte til gengæld hellere end gerne smutte. De bidrager med nul og niks.

At du nævner De Gea og Rafael som ikke værende gode nok til at starte, kan jeg kun ryste på hovedet af. De Gea har, udover Sunderlandkampen, ikke lavet en eneste fejl denne sæson, og har kun bygget videre på sidste sæsons form, der som bekendt fik ham kåret som den bedste målmand i ligaen.
Rafael ligeså. Lige pt. ligger han bag Coleman og Zabaleta som bedste højre back i ligaen, men udover det, så er han utroligt vigtig for offensiven, når man, som vi gør, spiller med spillere, der trækker ind i banen.

Büttner har aldrig været starter. Og Welbeck har for det meste spillet fordi de bedste ikke var klar, og så har han den force, at han kan spille mange steder og er utrolig arbejdsom. Og så er han Manchester dreng ligesom Cleverley, hvorfor de ikke vil tude over at sidde lidt mere på bænken.

Til sidst vil jeg gerne sige undskyld til Jesper, men vi kan jo så prøve at dreje diskussionen, og høre hvad du mener om Barca i år og deres fremtid? Xavi er ved at komme op i årene. Puyol ligeså, mens Valdes skifter klub til sommer. Det er alligevel 3 store skikkelser, der stille og roligt skal fases ud. Skal de erstattes af spillere fra La Masia, som man jo helst gerne vil, eller skal de til at gå ud og spendere lidt ekstra snart? Forsvaret virker for mig lidt skrøbeligt, men det har det vil egentlig altid virket, hvorfor man bare har plastret lim på spillernes støvler, så de ikke har tabt bolden, og så hjælper de jo også, når ens offensiv består 2/3 af verdens bedste spillere, mens midtbanen også er ren verdensklasse.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » tirsdag, 11. feb, 2014 17:44

Branislav Ivanovic? Man har imø tabt sutten, hvis man ikke har ham over Rafael. Derudover mener jeg også Kyle Walker, Glen Johnson og Bacary Sagna er bedre. Azpilicueta er også mere højreback end venstreback, så ham kan man også have med på listen - også bedre. Denne sæson har Debuchy også været bedre.

Noget af det, der generer mig mest, er at Rafael har så lavt bundniveau. Derudover virker han, som vores egen José Enrique, til at være begrænset af manglende taktisk forståelse.

De Gea kan jeg godt lide. Klart en af de bedste i Premier League.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 11. feb, 2014 18:18

Sidste sæson var der ikke mange, der ikke havde Zabaleta og Rafael som de to bedste backs. I den her sæson har han været skadet og så er der den faktor, at United bare ikke spiller godt, så man har tabt sutten, hvis man ud fra denne sæson bedømmer Unitedspillernes reelle niveau.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » tirsdag, 11. feb, 2014 18:40

Zabaletas høje niveau er ikke noget nyt for denne sæson. Han har spillet virkelig godt i længe
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » tirsdag, 11. feb, 2014 20:46

AllanShore skrev:Sidste sæson var der ikke mange, der ikke havde Zabaleta og Rafael som de to bedste backs. I den her sæson har han været skadet og så er der den faktor, at United bare ikke spiller godt, så man har tabt sutten, hvis man ud fra denne sæson bedømmer Unitedspillernes reelle niveau.
Jeg var heller ikke en af dem. Har aldrig været fan af Rafael, så jeg er nok også lidt farvet.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » tirsdag, 11. feb, 2014 20:49

Lalana er en nydelse!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » tirsdag, 11. feb, 2014 21:49

4 kampe i PL her til aften. Ingen mål ved halvleg.

edit: øv så nåede cska london selvfølgelig at score.

Brugeravatar
RedRedRed

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 11. feb, 2014 22:04

Av for sulan! :?

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » tirsdag, 11. feb, 2014 22:13

Hold nu kæft mand det ser vildt ud. Han kan brække nakken på det der.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 11. feb, 2014 22:46

Buhhh tim cahill...

og YESSSSS FRYD !!!!!

Brugeravatar
Pakken

Indlæg af Pakken » tirsdag, 11. feb, 2014 22:47

West Bromwich! :clap:

Brugeravatar