15 - Daniel Sturridge
Re: 15 - Daniel Sturridge
Jeg så denne video på PL bold.dk, der er også et link til artiklen på fanklubbens forside under nyheder. I videoen ses en ung Sturridge, der scorer mod Barca i 2004. Nyd også hans fantastiske dans, jeg var selv flad af grin over den

Det undrer mig at Sturridge ikke har fået sin sang af the kop endnu. Synes det er ham en uære.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.
Nå så må han bare sætte om 9 kampe, fra nu afThommo skrev:Sturr kan sætte klubrekord, hvis han scorer i næste kamp.
Daniel Sturridge har scoret i alt 30 mål i 37 kampe for Liverpool. Scorer han i FA Cup-braget mod Arsenal på søndag, sætter han ny klubrekord ved at score i ni kampe i træk.
http://www.bold.dk/nyt/Rodgers-Sturridg ... instinktet

Verden er smask fuld af hyklere....
- TomViolence
- Alder: 36
Hahahaha, den dans er helt fantastisk. GID, han stadig han brugte den!APLFC skrev:Jeg så denne video på PL bold.dk, der er også et link til artiklen på fanklubbens forside under nyheder. I videoen ses en ung Sturridge, der scorer mod Barca i 2004. Nyd også hans fantastiske dans, jeg var selv flad af grin over den![]()
Scouser by heart.
Siden 2009.
Siden 2009.
Jeg fandt lige lidt stats på Sturridge ift. hans effektivitet, som jeg havde gået og spekuleret lidt over:
Sturridge har scoret hver 83. minut i denne sæson.
Suarez har brugt 86 min.
Ronaldo har brugt 84 min.
Zlatan har brugt 96 min.
Messi 95 min.
Kun Aguero har været skrappere med en scoring hvert 80. minut. Det må så være i de store ligaer og blandt de største spillere.
Sturridge har spillet i alt 129 PL kampe for forskellige klubber heraf de 54 som indskifter.
I disse PL kampe har Sturridge 0,69 mål pr. 90 minutter.
Owen scorede 0,59
Torres scorede 0,53
Fowler scorede 0,52
Suarez ligger på 0,64
Kun Aguero med 0,78, Henry med 0,74 og van horseface med 0,70 har gjort det bedre end Sturridge i PL's historie på denne front.
Mht. shot conversion, og det var egentlig denne statistik, jeg var mest interesseret i, da bl.a. den kan begrunde, hvorfor Sturridge skal være vores centrale angriber:
Sturridge scorer på 30% af sine afslutninger, og han har 4,03 afslutning i snit pr. kamp.
Aguero scorer på 25,9%
Messi scorer på 23,7%
Suarez scorer på 22,3%
Ronaldo scorer på 17,6% - 7,88 skud/forsøg pr. kamp
Aguero, Messi og Suarez forsøger sig mellem 5-6 gange i snit pr. kamp.
Statistikken viser også, at Sturridge er den mest effektive angriber af de store, når taler falder på de store chancer altså 1 mod 1 og chancer tæt på mål.
Suarez er mig bekendt spilleren med flest assists i PL sammen med Captain Fantastic og shrek, så det ligner en guld duo, vi har foran.
Suarez har brugt 86 min.
Zlatan har brugt 96 min.
Messi 95 min.
Kun Aguero har været skrappere med en scoring hvert 80. minut. Det må så være i de store ligaer og blandt de største spillere.
Sturridge har spillet i alt 129 PL kampe for forskellige klubber heraf de 54 som indskifter.
Owen scorede 0,59
Torres scorede 0,53
Fowler scorede 0,52
Suarez ligger på 0,64
Kun Aguero med 0,78, Henry med 0,74 og van horseface med 0,70 har gjort det bedre end Sturridge i PL's historie på denne front.
Mht. shot conversion, og det var egentlig denne statistik, jeg var mest interesseret i, da bl.a. den kan begrunde, hvorfor Sturridge skal være vores centrale angriber:
Sturridge scorer på 30% af sine afslutninger, og han har 4,03 afslutning i snit pr. kamp.
Aguero scorer på 25,9%
Messi scorer på 23,7%
Suarez scorer på 22,3%
Statistikken viser også, at Sturridge er den mest effektive angriber af de store, når taler falder på de store chancer altså 1 mod 1 og chancer tæt på mål.
Suarez er mig bekendt spilleren med flest assists i PL sammen med Captain Fantastic og shrek, så det ligner en guld duo, vi har foran.
- Sledgehammer
- Geografisk sted: The Klopp
Hvis man sætter disse stats i forhold til spillernes købspris - og sandsynligvis også lønninger - så distancerer Sturridge formentlig dem alle med flere længderNiels K skrev:Jeg fandt lige lidt stats på Sturridge ift. hans effektivitet, som jeg havde gået og spekuleret lidt over:
Suarez har brugt 86 min.
Zlatan har brugt 96 min.
Messi 95 min.
Owen scorede 0,59
Torres scorede 0,53
Fowler scorede 0,52
Suarez ligger på 0,64
Aguero scorer på 25,9%
Messi scorer på 23,7%
Suarez scorer på 22,3%

Håber virkelig at han fortsætter succes´en og ikke ender som et one-season-wonder.
Anfield Iron
Liverpool Football Klopp
Liverpool Football Klopp
Helt sikkert, der er det vel kun Suarez, som kan være med vurderet på købspris, men han oppebærer vist en væsentligt højere løn end Sturridge, som kan glæse sig til næste lønforhandlingScouserTommy skrev:Hvis man sætter disse stats i forhold til spillernes købspris - og sandsynligvis også lønninger - så distancerer Sturridge formentlig dem alle med flere længderNiels K skrev:Jeg fandt lige lidt stats på Sturridge ift. hans effektivitet, som jeg havde gået og spekuleret lidt over:
Suarez har brugt 86 min.
Zlatan har brugt 96 min.
Messi 95 min.
Owen scorede 0,59
Torres scorede 0,53
Fowler scorede 0,52
Suarez ligger på 0,64
Aguero scorer på 25,9%
Messi scorer på 23,7%
Suarez scorer på 22,3%
Suarez er mig bekendt spilleren med flest assists i PL sammen med Captain Fantastic og shrek, så det ligner en guld duo, vi har foran.![]()
![]()
Håber virkelig at han fortsætter succes´en og ikke ender som et one-season-wonder.

Mht. om Sturridge bliver et 1½ season wonder, så synes jeg bare, at man kan se på alle fronter, at det ikke bliver tilfældet. Han er trods alt 24, og har prøvet en del i gode klubber - nu i en af de største uden at blive for benovet.
Han vil have bolden, han har fysikken, hurtigheden, teknikken, det hårde skud, og han løber i de rigtige positioner.
Jeg ser kun, at han forbedrer sig yderligere i f.eks. han defensive spil, og i beslutningsfasen om at søge egne muligheder eller have blik for sine medspillere i bedre positioner. Hans hovedstød arbejdes der vist også med. Jeg tror, at vi har en af PL's bedste angribere nu og i mange år frem forhåbentlig sammen med Suarez, (Sterling og Coutinho).
Når man så tænker på, at Sturridge, i modsætning til Aguero, Henry og Nistelrooy har fået sin "uddannelse" i Premier League, så sætter det bare hans præstation endnu mere i relief. Han bliver jo bare bedre og bedre over de næste par år. Fantastisk køb.Niels K skrev: Sturridge har spillet i alt 129 PL kampe for forskellige klubber heraf de 54 som indskifter.
Owen scorede 0,59
Torres scorede 0,53
Fowler scorede 0,52
Suarez ligger på 0,64
Wiki´ede lige Sturr, 24½ år og en af verdens bedste angribere allerede, det er i sandhed fornemt, at prisen var røverpris, og tilmed englænder gør det hele til et eventyr. I princippet er jeg ligeglad med nationalitet, men i virkeligheden er jeg nu glad for englændere.... Og danskere i LFC truppen
Ingen tvivl om, at Sturridge har været IMPONERENDE som målscorer. Og med lidt held kan han blive ENDNU bedre.
Da jeg læste tråden, kunne jeg dog ikke dy mig for at sammenligne hans stats med Suarez. Og ud fra de data, som jeg kunne finde, endte Sturridge med foreløbig at være lige bag Suarez på målscoringen. Der hvos Suarez dog virkelig overgår Sturridge er i forhold til assists. Jeg regnede mig frem til følgende.
Sturridge
13/14
2144 minutter - 22 mål . 7 assists
12/13
1826 minutter - 15 mål - 7 assists
11/12
3119 minutter - 13 mål - 6 assists
10/11
2029 minutter - 14 mål - 2 assists
09/10
1443 minutter - 12 mål - 4 assists
08/09
1409 minutter - 6 mål - 4 assists
07/08
198 minutter - 2 mål - 1 assist
06/07
21 minutter
Samlet: 12189 minutter - 84 mål - 31 assists
Minutter pr. mål: 145
Mål pr. kamp: 0,62
Minutter pr. involvering i mål: 106
Involvering i mål pr kamp: 0,85
Suarez
13/14
2697 minutter - 25 mål - 23 assists
12/13
4343 minutter - 35 mål - 15 assists
11/12
4756 minutter - 29 mål - 18 assists
10/11
4232 minutter - 24 mål - 18 assists
09/10
4990 minutter - 53 mål - 27 assists
08/09
5183 minutter - 33 mål - 23 assists
07/08
3884 minutter - 27 mål - 15 assists
06/07
2388 minutter - 11 mål - 6 assists
Samlet: 32473 minutter - 237 mål - 145 assists
Minutter pr. mål: 137
Mål pr. kamp: 0,66
Minutter pr. involvering i mål: 85
Involvering i mål pr kamp: 1,06
Kilde: http://www.transfermarkt.de/en/daniel-s ... 47082.html
Kilde: http://www.transfermarkt.de/en/luis-sua ... 44352.html
Suarez er dælme god til at lægge op til sine medspillere. Det må han gerne lære Sturridge. Og tænk, at ingen af dem sparker straffespark.
Da jeg læste tråden, kunne jeg dog ikke dy mig for at sammenligne hans stats med Suarez. Og ud fra de data, som jeg kunne finde, endte Sturridge med foreløbig at være lige bag Suarez på målscoringen. Der hvos Suarez dog virkelig overgår Sturridge er i forhold til assists. Jeg regnede mig frem til følgende.
Sturridge
13/14
12/13
11/12
10/11
09/10
08/09
07/08
06/07
21 minutter
Suarez
13/14
12/13
11/12
10/11
09/10
08/09
07/08
06/07
Suarez er dælme god til at lægge op til sine medspillere. Det må han gerne lære Sturridge. Og tænk, at ingen af dem sparker straffespark.
Kloppite
i den sammen ligning skal det dog nævnes, at Stur er væsentlig yngre end Suarrez, og derfor er det bare endnu mere imponerende, at han næsten matcher Suarez...texy skrev:Ingen tvivl om, at Sturridge har været IMPONERENDE som målscorer. Og med lidt held kan han blive ENDNU bedre.
Sturridge
13/14
12/13
11/12
10/11
09/10
08/09
07/08
06/07
21 minutter
Suarez
13/14
12/13
11/12
10/11
09/10
08/09
07/08
06/07
Roooooolig nu, han har stadig for mange huller I sine præstationer. Mangler at se ham iscenesætte sig selv noget bedre, mange af hans mål er jo serveret på et sølvfad fordi han spiller på et godt hold der skaber mange chancer. Enig, han har værktøjerne til at blive en af de store, men imø brænder han stadig for mange KÆMPE chancer, ligesom Suarez gjorde I sin første 1-1,5 sæson, andre angreb løber ud I sandet for ham fordi det skal se lidt lækkert ud. Jeg synes at han er blevet en bedre holdspiller, men alligevel kan han os blive bedre der. Når han dribler kommer han ikke ud af stedet, han skal blive bedre til at udnytte sit antrit og sætte sin direkte modstander af. Synes dog han udvikler sig hurtigt og at han er modnet meget I sin Liverpool-tid.Thommo skrev:Wiki´ede lige Sturr, 24½ år og en af verdens bedste angribere allerede, det er i sandhed fornemt, at prisen var røverpris, og tilmed englænder gør det hele til et eventyr. I princippet er jeg ligeglad med nationalitet, men i virkeligheden er jeg nu glad for englændere.... Og danskere i LFC truppen
Sturridges conversion rate - altså antallet af afslutninger, der ender i mål - ligger på 30%.L4 skrev:Roooooolig nu, han har stadig for mange huller I sine præstationer. Mangler at se ham iscenesætte sig selv noget bedre, mange af hans mål er jo serveret på et sølvfad fordi han spiller på et godt hold der skaber mange chancer. Enig, han har værktøjerne til at blive en af de store, men imø brænder han stadig for mange KÆMPE chancer, ligesom Suarez gjorde I sin første 1-1,5 sæson, andre angreb løber ud I sandet for ham fordi det skal se lidt lækkert ud.Thommo skrev:Wiki´ede lige Sturr, 24½ år og en af verdens bedste angribere allerede, det er i sandhed fornemt, at prisen var røverpris, og tilmed englænder gør det hele til et eventyr. I princippet er jeg ligeglad med nationalitet, men i virkeligheden er jeg nu glad for englændere.... Og danskere i LFC truppen
Agüero ligger på 26%
Messi på 24%
Suárez på 22%
Ronaldo på 18%
Jeg har svært ved at se, at han får flere chancer "serveret på et sølvfad" end de nævnte spillere. Alligevel scorer han på markant flere chancer end dem alle. Det har jeg svært ved at få til at hænge sammen med din påstand.
Jeg er rolig, men hvis ikke det at score 8 pl kampe i træk, og 9 kampe, over all, i træk gør at man er blandt verdens bedste....Ja så er det svært at få det prædikat.L4 skrev:Roooooolig nu, han har stadig for mange huller I sine præstationer. Mangler at se ham iscenesætte sig selv noget bedre, mange af hans mål er jo serveret på et sølvfad fordi han spiller på et godt hold der skaber mange chancer. Enig, han har værktøjerne til at blive en af de store, men imø brænder han stadig for mange KÆMPE chancer, ligesom Suarez gjorde I sin første 1-1,5 sæson, andre angreb løber ud I sandet for ham fordi det skal se lidt lækkert ud. Jeg synes at han er blevet en bedre holdspiller, men alligevel kan han os blive bedre der. Når han dribler kommer han ikke ud af stedet, han skal blive bedre til at udnytte sit antrit og sætte sin direkte modstander af. Synes dog han udvikler sig hurtigt og at han er modnet meget I sin Liverpool-tid.Thommo skrev:Wiki´ede lige Sturr, 24½ år og en af verdens bedste angribere allerede, det er i sandhed fornemt, at prisen var røverpris, og tilmed englænder gør det hele til et eventyr. I princippet er jeg ligeglad med nationalitet, men i virkeligheden er jeg nu glad for englændere.... Og danskere i LFC truppen
Synes nu det er noget forsimplet at sige, at Sturridge nærmest bare skal prikke bolden i mål. Han er kommet til flere frie chancer med keeperen, hvilket ikke var muligt uden fænomenale oplæg. Men det var så sandelig heller ikke muligt, hvis Sturridge ikke havde timet det dybe løb bagom forsvaret perfekt. Det ser meget nemt ud på tv, men disciplinen er alt andet end nem.