Det er jeg selvfølgelig også for, men synes ikke man kan sige at kvaliteten blandt talenterne stiger fordi der kun er 12 hold. Af og til gør tilfældigheder at der popper et talent frem, for der skal ofte skader, eller salg til., og jo flere hold, jo flere muligheder. Mikkel Cramer fra Randers er et eksempel, han kom frem pga skader, men blev dog selv langtids skadet, sort uheld, men hvem ved hvad der var sket uden den skade. Han var godt nok et stort talent, der kunne være blevet til meget. Og tror på at en 16 holds liga villa have gavnet ham, da en anden superliga klub evt kunne bruge ham efter sin skade, bare som et lille eksempel.Alonso skrev: Kvalitet frem for kvantitet.
Dagens Kampe
Re: Dagens Kampe
Verden er smask fuld af hyklere....
Jeg forstår godt, at topklubberne ikke vil have flere hold i ligaen, da det umiddelbart vil give dem færre TV-penge. Men hvis man gerne vil se flere talenter få chancen, hvorfor så ikke? Hvis klubberne får færre indtægter fra TV-aftalerne, så har de vel alt andet lige mindre råd til at købe dyre spillere, og bliver dermed i højere grad nødt til at avle nogle selv?
- Ma Captain
Hele denne polemik omkring antal hold i suppen er efterhånden blevet en farce. Om det bliver til 8,10 eller 20 hold er for mig underordnet. Der skal ganske enkelt bare ske noget nyt.
Vi skal have flere folk i stadion og flere til at se tv kampene. Vi skal have flere interessante opgør og vi skal gøre det mere spændende. Hvordan får vi det til at ske?
Alt det med at få flere folk ind og se kampene, vil jeg overlade til dem der nu gør sig i markedsføring, det jeg vil se på er strukturen hvordan vi kan gøre suppen og 1. division mere spændende.
Vi laver eksemplet udfra de 12 hold der nu er i suppen samt 1. division.
Alle spiller en gang hjemme samt en gang ude = 22 kampe for alle.
Herefter bliver det opdelt til slutspils kampe.
Nummer 1-8 i superligaen beholder deres points og spiller 2 opgør mod hinanden både hjemme og uge = 14 kampe.
Nummer 9-12 i suppen og 1-4 i 1. division indgår i et slutspil fra 0 points af og spiller 2 opgør mod hinanden både hjemme og uge, de 4 øverste bliver i superligaen og de 4 nederste ryger tilbage i 1. division = 14 kampe.
Det giver 36 kampe til alle hold, bliver mere spændende og flere interessante kampe, der giver flere tilskuere og sikkert flere tv penge.
Nummer 6-8 i superligaen kan så give flere talenter chancen, da de er sikret mod nedrykning og nok formentlig ikke spiller en rolle til CL/EL pladser.
Nummer 5-12 i 1. division beholder deres points og spiller 2 opgør mod hinanden både hjemme og uge = 36 kampe
Kan godt se at det vil blive mega trist for nummer 5-8 i 1. division uden sådan rigtig at få nogle spændende kampe, men de må bare kæmpe året efter at komme i top 4.
Man kan desværre ikke gøre alle glade, men det må da lige give flere klubber motivation til at satse på et komme i toppen af 1. division. Og så er man også sikre på at de bedste 4 klubber kommer/forbliver i superligaen.
Vi skal have flere folk i stadion og flere til at se tv kampene. Vi skal have flere interessante opgør og vi skal gøre det mere spændende. Hvordan får vi det til at ske?
Alt det med at få flere folk ind og se kampene, vil jeg overlade til dem der nu gør sig i markedsføring, det jeg vil se på er strukturen hvordan vi kan gøre suppen og 1. division mere spændende.
Vi laver eksemplet udfra de 12 hold der nu er i suppen samt 1. division.
Alle spiller en gang hjemme samt en gang ude = 22 kampe for alle.
Herefter bliver det opdelt til slutspils kampe.
Nummer 1-8 i superligaen beholder deres points og spiller 2 opgør mod hinanden både hjemme og uge = 14 kampe.

Nummer 9-12 i suppen og 1-4 i 1. division indgår i et slutspil fra 0 points af og spiller 2 opgør mod hinanden både hjemme og uge, de 4 øverste bliver i superligaen og de 4 nederste ryger tilbage i 1. division = 14 kampe.

Det giver 36 kampe til alle hold, bliver mere spændende og flere interessante kampe, der giver flere tilskuere og sikkert flere tv penge.
Nummer 6-8 i superligaen kan så give flere talenter chancen, da de er sikret mod nedrykning og nok formentlig ikke spiller en rolle til CL/EL pladser.
Nummer 5-12 i 1. division beholder deres points og spiller 2 opgør mod hinanden både hjemme og uge = 36 kampe
Kan godt se at det vil blive mega trist for nummer 5-8 i 1. division uden sådan rigtig at få nogle spændende kampe, men de må bare kæmpe året efter at komme i top 4.
Man kan desværre ikke gøre alle glade, men det må da lige give flere klubber motivation til at satse på et komme i toppen af 1. division. Og så er man også sikre på at de bedste 4 klubber kommer/forbliver i superligaen.
There is only one Captain...... Ma Captain!!
Ja, jeg er nu ikke fan af, at man skal spille fire gange mod det samme hold per sæson. Jeg synes i forvejen, at tre kampe er én for meget. Jeg ser hellere, at man udvidede til 14 eller 16 hold, og bare kørte det klassiske ude/hjemme format.
Typiske modargumenter:
1. De bedste klubber vil få færre penge. Det er sikkert sandt. Jeg kender dog ikke det nøjagtige regnestykke. Men de nye klubber i ligaen vil så omvendt få flere.
2. Der er ikke nok gode hold, og mange kampe vil ende 5-0 osv. For det første, så ved man det jo ikke, før det er prøvet. HB Køge fik tæsk ja, men de er vist også et lidt specielt tilfælde. Denne sæsons oprykkerne får jo fx ikke tæsk hver eneste runde. For det andet vil økonomien i de nye klubber i ligaen, jf. punkt 1, givetvis blive bedre, og forskellen dermed mindskes.
Så vil nogen måske sige, at de bedste hold vil danne en piratliga i protest, men det vil jeg altså også se, før jeg tror det.
Typiske modargumenter:
1. De bedste klubber vil få færre penge. Det er sikkert sandt. Jeg kender dog ikke det nøjagtige regnestykke. Men de nye klubber i ligaen vil så omvendt få flere.
2. Der er ikke nok gode hold, og mange kampe vil ende 5-0 osv. For det første, så ved man det jo ikke, før det er prøvet. HB Køge fik tæsk ja, men de er vist også et lidt specielt tilfælde. Denne sæsons oprykkerne får jo fx ikke tæsk hver eneste runde. For det andet vil økonomien i de nye klubber i ligaen, jf. punkt 1, givetvis blive bedre, og forskellen dermed mindskes.
Så vil nogen måske sige, at de bedste hold vil danne en piratliga i protest, men det vil jeg altså også se, før jeg tror det.
Spændende diskussion omkring Superligaen. Jeg synes godt om tanken om et slutspil i begge ender, da det ville give mere spændende kampe og mere drama. Måske med en bedst af 3 serie.
Dernæst burde man gøre meget mere omkring afviklingen af kampene. Dvs. en time før kampstart og frem, i pausen og efter kampene. Og simple ting som parkeringsforhold, fragt af fans i busser, priser (det er ikke billigt for en børnefamile f.eks.) og så er der selvfølgelig selve varen, hvor kvaliteten er fornærmende.
Jeg tænker nogle gange over, hvordan banale indlæg og afslutninger er så ringe, at jeg ikke forstår det er udført af professionelle. Det virker også som om, at klubberne og spillerne er så utroligt ens, at det er svært at finde enere, der skiller sig ud på godt og ondt på banen og udenfor. Profilerne mangler.
Dernæst burde man gøre meget mere omkring afviklingen af kampene. Dvs. en time før kampstart og frem, i pausen og efter kampene. Og simple ting som parkeringsforhold, fragt af fans i busser, priser (det er ikke billigt for en børnefamile f.eks.) og så er der selvfølgelig selve varen, hvor kvaliteten er fornærmende.
Jeg tænker nogle gange over, hvordan banale indlæg og afslutninger er så ringe, at jeg ikke forstår det er udført af professionelle. Det virker også som om, at klubberne og spillerne er så utroligt ens, at det er svært at finde enere, der skiller sig ud på godt og ondt på banen og udenfor. Profilerne mangler.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
Ozil med en "tight hamstring" i følge twitter. Skaderne hagler da ned over Arsenal.
En anden ting er når man snakker om spillere der skal ha alt serveret på et sølvfad så er Giroud da godt nok en af slagsen da. Han kan INTET på egen hånd. Elendig franskmand.
En anden ting er når man snakker om spillere der skal ha alt serveret på et sølvfad så er Giroud da godt nok en af slagsen da. Han kan INTET på egen hånd. Elendig franskmand.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.
Og hvis man dertil lægger de knoldede vinterbaner og de deraf følgende tonserkampe og fokus på fysik, så har kvalitetsfodbold trange kår. I mandagens kamp mellem FCM og Nordtyske blev der begået 42 frispark(!) og 53 indkast(!) samt 5 hjørnespark og et for mig ukendt antal målspark. Der var således mere end ét spilstop pr. minut - det kvalificerer vel knap nok til at kunne blive kaldt fodbold (sagt med al respekt iøvrigt for Superligaens førerhold).Jesper skrev:Spændende diskussion omkring Superligaen. Jeg synes godt om tanken om et slutspil i begge ender, da det ville give mere spændende kampe og mere drama. Måske med en bedst af 3 serie.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”
Enig, det er ikke til at holde ud at kigge på. Jeg er til hold som Lyngby og FCN (grundet geografi). FCM, AaB og Brøndby vil også spille bold.Mysjkin skrev:Og hvis man dertil lægger de knoldede vinterbaner og de deraf følgende tonserkampe og fokus på fysik, så har kvalitetsfodbold trange kår. I mandagens kamp mellem FCM og Nordtyske blev der begået 42 frispark(!) og 53 indkast(!) samt 5 hjørnespark og et for mig ukendt antal målspark. Der var således mere end ét spilstop pr. minut - det kvalificerer vel knap nok til at kunne blive kaldt fodbold (sagt med al respekt iøvrigt for Superligaens førerhold).Jesper skrev:Spændende diskussion omkring Superligaen. Jeg synes godt om tanken om et slutspil i begge ender, da det ville give mere spændende kampe og mere drama. Måske med en bedst af 3 serie.
Jeg er overhovedet ikke til et hold, der overlever hvert år på at have 9 knoldesparkere på holdet. I England kan sådan noget have charme, fordi de også kan mere end det, men i DK bliver det bare uskønt.
Jeg foretrækker heller en tur i 1. division med Lyngby, fordi de spiller deres spil, selvom de mister de bedste 3-4 spillere hver sæson. De udvikler nemlig hele tiden spillere til vores landshold og desværre også til de rigere klubber herhjemme.
Jeg vil også helst have 18-20 hold i ligaen iøvrigt. Lyngby spillede jo klart bedst mod fck i pokalen f.eks., selvom de tabte.
Aguero ligner en der skulle have været med i Wham med den ørering
Hold nu kæft hvor er Eriksen blevet en god frisparksskytte. Det er da helt vildt.
Hellere en god trekant end en ond cirkel
Fremragende Reina redning på et kompetent spark fra Fernando Reges:
https://vine.co/v/MbrV72TIHDi
https://vine.co/v/MbrV72TIHDi
- Bellamy_fever
godt nok dumt kompany....
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"
"I reject the reality, and substitute it with my own"
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
City bliver i hvertfald ikke bedre i de bagerste rækker, med Kompany ude i 2-3 spilledage for et direkte rødt 

Vi SMADRER det PIShold !
Jeg synes egentligt, at Jelavic laver frispark først, men fint for os, at Kompany får direkte rødt. Ham kommer de til at mangle de næste par kampe, hvor de så er nødsaget til at spille med usikre Demichelis og Lescott.