38 - Jon Flanagan
Re: 38 - Jon Flanagan
Hvis Flanno kan pakke Lennon fuldstændig ned som han gjorde mod Tottenham, så kan han også pakke Navas ned. Vil faktisk lige så gerne have Flanno over for Navas som jeg vil have Johnson.
Edit: Og så har han altså ikke en dårlig boldbehandling.
Edit: Og så har han altså ikke en dårlig boldbehandling.
Senest rettet af Mads T. onsdag, 02. apr, 2014 23:14, rettet i alt 1 gang.
Ja, jeg forstår heller ikke kritikken. Knægten er lige fyldt 21år og har kun spillet 29 kampe for os - men det han har vist på banen har været godt og er stødt stigende kamp for kamp. Vi ser ham blive bedre og bedre. Bedre placeret. Bedre med bolden. Bedre med offensivt. Bedre i pasningsspillet og ikke mindst langt større selvtillid for hver kamp, uden på nogen måde at blive overmodig. Hvis han pludselig skulle stagnere og begynde at levere børnefejl, og have flere kampe i streg hvor han fejler, så klag endelig over ham. Men så længe han pt. spiller som han gør og bliver bedre og bedre for hver kamp, ja så syntes jeg sgu, det er at pisse på vores spillere at sige de ikke er gode nok!Mads T. skrev:Hvis Flanno kan pakke Lennon fuldstændig ned som han gjorde mod Tottenham, så kan han også pakke Navas ned. Vil faktisk lige så gerne have Flanno over for Navas som jeg vil have Johnson.
Edit: Og så er han altså ikke en dårlig boldbehandling.
Jeg forstår godt, hvad du mener, men man kigger jo på holdet og ikke så meget på den enkelte spiller.nikand skrev:Fine pointer ang. Flannos udfordringer og kompetencer. Jeg siger igen, at Flannos samlede kompetencer ikke burde betyde fast spilletid for nr et i PL. Dertil er han altså ikke god nok. Havde vi fx haft Baines fra den anden side af parken, så ville vores være mere komplet og chancen for en titel større.
Jeg erindrer 1 mindre god kamp for Flanagan i denne sæson. Til gengæld har Johnson spillet mange mindre gode kampe, vi har været usikre i midterforsvaret i en række kampe, Mignolet stod kanont i starten af sæsonen, men har også haft uheldige kampe og et ikke helt stabilt top niveau i mange kampe.
Sterling og Coutinho startede knap så godt, og vores indlejde spillere Moses og Cissokho har spillet på et væsentligt lavere niveau en Flanagan.
Alt i alt har alle spillere ikke spillet op til sit bedste i denne sæson, men vi har med undtagelse af 2-3 kampe spillet rigtig, rigtig godt som hold, hvor Flanaga i det fleste af hans kampe har bidraget med en stærk indsats, og jeg elsker også en back type a lá Flanagan og mener bestemt, at han kan bygge på den tekniske side af hans spil som på ingen måde er dårligt.
Vi har flere pladser, hvor man godt kunne forestille sig en bedre spiller, hvis vi bare kan vælge fra øverste hylde, men der er en masse forhold, der gør sig gældende på et hold, som skal gå op i en højere enhed, og der får vi en fin pakke med Flanagan, og igen så er det holdets præstation, der er det væsentligste.
Jeg synes at Flanagan, som jeg er glad vi har i truppen, får utrolig meget kredit for de syngende tacklinger. Det ser også godt ud. Nogle spillere har en bedre forudseenhed af spillet og sørger derfor for at løse problemet uden en hård veludført tackling. Det samme gælder også andre i truppen.Niels K skrev:Jeg forstår godt, hvad du mener, men man kigger jo på holdet og ikke så meget på den enkelte spiller.nikand skrev:Fine pointer ang. Flannos udfordringer og kompetencer. Jeg siger igen, at Flannos samlede kompetencer ikke burde betyde fast spilletid for nr et i PL. Dertil er han altså ikke god nok. Havde vi fx haft Baines fra den anden side af parken, så ville vores være mere komplet og chancen for en titel større.
Jeg erindrer 1 mindre god kamp for Flanagan i denne sæson. Til gengæld har Johnson spillet mange mindre gode kampe, vi har været usikre i midterforsvaret i en række kampe, Mignolet stod kanont i starten af sæsonen, men har også haft uheldige kampe og et ikke helt stabilt top niveau i mange kampe.
Sterling og Coutinho startede knap så godt, og vores indlejde spillere Moses og Cissokho har spillet på et væsentligt lavere niveau en Flanagan.
Alt i alt har alle spillere ikke spillet op til sit bedste i denne sæson, men vi har med undtagelse af 2-3 kampe spillet rigtig, rigtig godt som hold, hvor Flanaga i det fleste af hans kampe har bidraget med en stærk indsats, og jeg elsker også en back type a lá Flanagan og mener bestemt, at han kan bygge på den tekniske side af hans spil som på ingen måde er dårligt.
Vi har flere pladser, hvor man godt kunne forestille sig en bedre spiller, hvis vi bare kan vælge fra øverste hylde, men der er en masse forhold, der gør sig gældende på et hold, som skal gå op i en højere enhed, og der får vi en fin pakke med Flanagan, og igen så er det holdets præstation, der er det væsentligste.
Nu er denne tråd om Flanagan og ikke om de andre spillere, derfor ingen kommentar herpå. Flanagan er ung, og bør i mine øjne være et andet valg, set ud fra denne sæson. Havde I spurgt mig inden sæsonen, havde jeg nok sagt 4. Valg. Han har overrasket enormt, men jeg vil bare hellere have en bedre spiller på backpladsen, da jeg synes det for betydning for vores spil.
We need a new Fowler...
Spørgsmålet er vel egentlig, da Flanagan bestrider venstre back positionen oftest, om hvem af Jose Enrique og Jon Flanagan der er bedst. Når Jose Enrique kommer tilbage fra sin skade, kan han så fravriste Flanagan pladsen? Det er et godt spørgsmål. Mener ikke Flanagan har spillet sig af. Mener samtidigt med hans præstationer har medført, vi ikke behøver endnu en backup på backpositionen. Når Wisdom kommer tilbage i næste sæson, mener jeg Wisdom skal prøves af på højre back i testkampene for at se om hans udvikling går den rette vej. Med Enrique, Glen Johnson, Flanagan og Wisdom mener jeg vi er godt nok besat på backerne - såfremt Wisdoms udvikling er gået opad. Så har vi 2 backer der kan bestride begge sider i Flanagan og Johnson.nikand skrev:Jeg synes at Flanagan, som jeg er glad vi har i truppen, får utrolig meget kredit for de syngende tacklinger. Det ser også godt ud. Nogle spillere har en bedre forudseenhed af spillet og sørger derfor for at løse problemet uden en hård veludført tackling. Det samme gælder også andre i truppen.
Nu er denne tråd om Flanagan og ikke om de andre spillere, derfor ingen kommentar herpå. Flanagan er ung, og bør i mine øjne være et andet valg, set ud fra denne sæson. Havde I spurgt mig inden sæsonen, havde jeg nok sagt 4. Valg. Han har overrasket enormt, men jeg vil bare hellere have en bedre spiller på backpladsen, da jeg synes det for betydning for vores spil.
Cissokho må sendes tilbage efter endt udlån og tak for denne gang.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
Der er vi helt basalt, ikke enige. Jeg mener ikke vores kvalitet på backpladserne er gode nok. Det er i venstre side problemet opstår, da både Johnson, Wisdom og Flanagan er bedst i højre side.Hekkem skrev:Spørgsmålet er vel egentlig, da Flanagan bestrider venstre back positionen oftest, om hvem af Jose Enrique og Jon Flanagan der er bedst. Når Jose Enrique kommer tilbage fra sin skade, kan han så fravriste Flanagan pladsen? Det er et godt spørgsmål. Mener ikke Flanagan har spillet sig af. Mener samtidigt med hans præstationer har medført, vi ikke behøver endnu en backup på backpositionen. Når Wisdom kommer tilbage i næste sæson, mener jeg Wisdom skal prøves af på højre back i testkampene for at se om hans udvikling går den rette vej. Med Enrique, Glen Johnson, Flanagan og Wisdom mener jeg vi er godt nok besat på backerne - såfremt Wisdoms udvikling er gået opad. Så har vi 2 backer der kan bestride begge sider i Flanagan og Johnson.nikand skrev:Jeg synes at Flanagan, som jeg er glad vi har i truppen, får utrolig meget kredit for de syngende tacklinger. Det ser også godt ud. Nogle spillere har en bedre forudseenhed af spillet og sørger derfor for at løse problemet uden en hård veludført tackling. Det samme gælder også andre i truppen.
Vi er enige om at Flanagan ikke har spillet sig af. Konkurrencen på pladsen er nemlig ikke acceptabel for vores klub.
We need a new Fowler...
-
- Geografisk sted: Odder
- Alder: 53
Det er da godt nok noget af et postulat. Faktum er at vi ligger nr. 1 med Flanno på holdet. Hvad der kunne/ville/vil ske hvis en anden havde pladsen er umuligt at sige.nikand skrev:Fine pointer ang. Flannos udfordringer og kompetencer. Jeg siger igen, at Flannos samlede kompetencer ikke burde betyde fast spilletid for nr et i PL. Dertil er han altså ikke god nok. Havde vi fx haft Baines fra den anden side af parken, så ville vores være mere komplet og chancen for en titel større.
EDIT: Lige en tilføjelse. Jeg benægter ikke Flanno's manglende kompetencer, ej heller det faktum at man, på papiret, sagtens kunne få bedre. Men en opgradering på pladsen er vel ikke altid den bedste løsning, det handler stadig om holdet som helhed.
Vi behøver heller ikke være enige.nikand skrev: Der er vi helt basalt, ikke enige. Jeg mener ikke vores kvalitet på backpladserne er gode nok. Det er i venstre side problemet opstår, da både Johnson, Wisdom og Flanagan er bedst i højre side.
Vi er enige om at Flanagan ikke har spillet sig af. Konkurrencen på pladsen er nemlig ikke acceptabel for vores klub.
Men den bredde du snakker om i venstre side, den kan jo komme med kampe, hvor Enrique trænger sig på. Man skal også huske på, det er lettere at fostrer gode højre backer, end det er at forstrer gode venstre backer der er venstre benede. Det er ikke mange klubber der har to rigtig gode venstre benede venstre backer. Real Madrid er vel det eneste hold, jeg lige kan errindre der har to gode venstre benede venstre backer. Den ene rygtes hele tiden væk, på grund af manglende spilletid.
Man utd har i en årrække kun haft Evra. Chelsea har haft Ashley Cole, og må nu trækkes med en højre benet spiller. Arsenal har haft svingende præstationer fra Gibbs og tidligere Clichy (der stadig er meget svingene). Man Citys svageste position er venstre back, hvor Kolarov og Clichy ikke udviser stabilitet. Bayern anvender højre benede Lahm som backup til Alaba. Dortmund har Schmelzer og anvender en højre benet som backup. PSG kan måske også gå i kategorien to gode venstre benede backer i Maxwell og Digne.
Alba og Adriano
Kolasinac og Fuchs (og Aogo) er heller ikke helt på månen. Baines og Oviedo. Filipe og Insúa. Der er sikkert flere.

Kolasinac og Fuchs (og Aogo) er heller ikke helt på månen. Baines og Oviedo. Filipe og Insúa. Der er sikkert flere.
Adriano og Alba tænkte jeg også på.AJ skrev:Alba og Adriano![]()
Kolainasc og Fuchs (og Aogo) er heller ikke helt på månen. Baines og Oviedo. Filipe og Insúa. Der er sikkert flere.
rater ikke Sead Kolasinac og Christian Fuchs specielt højt. Oviedo rigtig nok venstre benet, men ikke så god. Insua har jeg heller ikke fidus til længere.
Men er der nogen, der kender Jack Robinsons niveau? Kan det overhovedet komme på tale med ham i truppen, eller er han så langt under Flanagans niveau, at vi ligeså godt kan spille med Flanno ude af position?
Var Flanno ikke en Liverpool-knægt, så havde de fleste ment, at han var for dårlig til en klub for os. Det er jeg helt sikker på. Jeg kan godt se igennem det romantiske i hans tilknytning til klubben og sige, at jeg slet ikke ser ham som værende god nok. Han er nogenlunde defensivt, og han er virkelig mangelfuld offensivt.
Som back up er han ok, som starter er han et no go, som jeg ser det.
Som back up er han ok, som starter er han et no go, som jeg ser det.
Jeg giver Hekkem ret, og i venstre side har jeg ikke været utilfreds med Enrique generelt set over alle hans kampe.nikand skrev:Der er vi helt basalt, ikke enige. Jeg mener ikke vores kvalitet på backpladserne er gode nok. Det er i venstre side problemet opstår, da både Johnson, Wisdom og Flanagan er bedst i højre side.Hekkem skrev:Spørgsmålet er vel egentlig, da Flanagan bestrider venstre back positionen oftest, om hvem af Jose Enrique og Jon Flanagan der er bedst. Når Jose Enrique kommer tilbage fra sin skade, kan han så fravriste Flanagan pladsen? Det er et godt spørgsmål. Mener ikke Flanagan har spillet sig af. Mener samtidigt med hans præstationer har medført, vi ikke behøver endnu en backup på backpositionen. Når Wisdom kommer tilbage i næste sæson, mener jeg Wisdom skal prøves af på højre back i testkampene for at se om hans udvikling går den rette vej. Med Enrique, Glen Johnson, Flanagan og Wisdom mener jeg vi er godt nok besat på backerne - såfremt Wisdoms udvikling er gået opad. Så har vi 2 backer der kan bestride begge sider i Flanagan og Johnson.nikand skrev:Jeg synes at Flanagan, som jeg er glad vi har i truppen, får utrolig meget kredit for de syngende tacklinger. Det ser også godt ud. Nogle spillere har en bedre forudseenhed af spillet og sørger derfor for at løse problemet uden en hård veludført tackling. Det samme gælder også andre i truppen.
Vi har også i denne side et par spillere, som måske er gode nok til at være omkring truppen i Robinson og Smith.
Jeg håber, vi har gode nok spillere til back pladserne nu og her, så vi kan bruge ressourcerne på andre pladser, men naturligvis kan behovet da opstå for at hente en back mere til juli.
Jeg anser backpladserne som et tiltrængt sted at bruge økonomiske midler, især i venstre side. Det har dog hjulpet at vi nu både har Flanagan og Johnson der kan bruges begge steder. Rafa ville være glad.
We need a new Fowler...
Havde lidt problemer, da en fysisk betonet spiller kom ind i stedet for en hurtig. Milners indhop var rigtig godt, og det blev et problem for Flanagan. Han fandt dog ud af at løse det, og specielt en herrertakling fik lige sat tingene i respekt. Flot kommet tilbage af Flanagan, der spillede sig op de sidste 20 minutter, hvor han var i problemer i starten af anden halvleg.