Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.
Re: Smånyheder fra fodboldens verden
Ikke lige en nyhed, men sad bare lige og kiggede lidt på transfers og så så jeg Fernando Torres løn i Chelsea.
Hold dog ferie hvor må Abramovich ærge sig over at man købte en færdig spiller for 50 mio pund og så har han nu i alle de år han har været der rendt rundt og trukket 175.000 pund ind på kontoen hver uge. Hold dog ferie hvor er det den måske ringeste handel de nogensinde har lavet.
Og samtidig den bedste vi har lavet.
Hvis vi vidner mesterskabet, så burde vi faktisk sende blomster til Chelsea som tak for at de gav os 50 og solgte sturridge for 12. Det er så fantastisk, og mega fryd!
Hold dog ferie hvor må Abramovich ærge sig over at man købte en færdig spiller for 50 mio pund og så har han nu i alle de år han har været der rendt rundt og trukket 175.000 pund ind på kontoen hver uge. Hold dog ferie hvor er det den måske ringeste handel de nogensinde har lavet.
Og samtidig den bedste vi har lavet.
Hvis vi vidner mesterskabet, så burde vi faktisk sende blomster til Chelsea som tak for at de gav os 50 og solgte sturridge for 12. Det er så fantastisk, og mega fryd!
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.
Præcis - Det er EU regler der forbyder FIFA at sætte regler om EU borgere. Men det er dog ikke ensbetydende med at klubberne kan gøre som de vil. Der er en del andre regler om en masse andre forhold der skal være på plads. Men for borgere uden for EU er der meget strikse krav, hvor den vigtigste vel er, at det er forældrene, der skal flytte til landet med et formål, der ikke har noget med fodbold at gøre, før spilleren kan komme til.Ma Captain skrev:Er ret sikker på at udenfor EU må du ikke hente spillere under 18. FC Midtjylland må netop hellere ikke hente spillere fra Afrika, men dem fra Danmark og EU er ikke noget problem
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Glem ikke at vi købte Carroll for £35 M. Den er ligeså ringe. Det positive ved det, var at vi fik en træner som kunne se hvor dårlig han er, og skyndte sig at sælge ham videre.thefugle skrev:Ikke lige en nyhed, men sad bare lige og kiggede lidt på transfers og så så jeg Fernando Torres løn i Chelsea.
Du er inde på noget af det rigtige. Fandt dette:Ma Captain skrev:Er ret sikker på at udenfor EU må du ikke hente spillere under 18. FC Midtjylland må netop hellere ikke hente spillere fra Afrika, men dem fra Danmark og EU er ikke noget problem
http://www.bbc.com/sport/0/football/26852466Fifa rules state that international transfers are only permitted for players over the age of 18 - unless the player in question meets one of three qualifying criteria.
Under-18s can move to a club in a different country if their parents move there for non-footballing reasons, if they are from another nation within the European Union or European Economic Area and aged between 16 and 18, or if they live within 100km of the club.
Så 1) reelle tilflyttere må godt skifte til klubben, 2) unge EU spillere mellem 16-18 år må godt skifte til en klub i et andet EU land og 3) unge spillere mellem 16-18 år må kun skifte til en ny klub i eget land, hvis de bor under 100 kilometer fra klubben.
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på, hvor Sterling og hans familie bor, men enten har man fået hele familien til at flytte til Liverpool i 2010 eller også så gjaldt reglerne ikke dengang. I hvert fald er der mere end 100 kilometer fra London (QPR) til Liverpool, og vi har forhåbentlig ikke brudt reglerne...
I øvrigt er 100 kilometer reglen dybt idiotisk, da eksempelvis London-klubber vil have en klar fordel af et kæmpe opland, mens en stor del af vores opland ligger ude i havet? Jeg ved godt, at det handler om hensynet til "barnet", men i så fald giver det jo slet ingen mening at være villig til at ignorere 100 kilometer-reglen, hvis bare spillere kommer fra et helt andet land?
Kloppite
-
Var den 100 km. regel ikke blevet ophævet? Den er i hvert fald potentielt konkurrenceforvridende for klubber, der ligger langt væk fra steder, hvor populationen er større mht. registrerede fodboldspillere og den giver samtidig klubber i eksempelvis London en ret stor fordel.
Fan af Manchester United
- Ma Captain
texy skrev:Du er inde på noget af det rigtige. Fandt dette:Ma Captain skrev:Er ret sikker på at udenfor EU må du ikke hente spillere under 18. FC Midtjylland må netop hellere ikke hente spillere fra Afrika, men dem fra Danmark og EU er ikke noget problem
http://www.bbc.com/sport/0/football/26852466Fifa rules state that international transfers are only permitted for players over the age of 18 - unless the player in question meets one of three qualifying criteria.
Under-18s can move to a club in a different country if their parents move there for non-footballing reasons, if they are from another nation within the European Union or European Economic Area and aged between 16 and 18, or if they live within 100km of the club.
Så 1) reelle tilflyttere må godt skifte til klubben, 2) unge EU spillere mellem 16-18 år må godt skifte til en klub i et andet EU land og 3) unge spillere mellem 16-18 år må kun skifte til en ny klub i eget land, hvis de bor under 100 kilometer fra klubben.
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på, hvor Sterling og hans familie bor, men enten har man fået hele familien til at flytte til Liverpool i 2010 eller også så gjaldt reglerne ikke dengang. I hvert fald er der mere end 100 kilometer fra London (QPR) til Liverpool, og vi har forhåbentlig ikke brudt reglerne...
I øvrigt er 100 kilometer reglen dybt idiotisk, da eksempelvis London-klubber vil have en klar fordel af et kæmpe opland, mens en stor del af vores opland ligger ude i havet? Jeg ved godt, at det handler om hensynet til "barnet", men i så fald giver det jo slet ingen mening at være villig til at ignorere 100 kilometer-reglen, hvis bare spillere kommer fra et helt andet land?
Enig synes denne 100 km regel lyder dybt idiotisk. Klar fordel til London klubber bl.a. Og ikke mindst Bermingham klubber, nok derfor Villa har så stærkt et ungdomshold.
Jeg vil da mene, hvis forældrene flytter med, nu taler vi indenrigs ift. 100 km reglen, så bør 100 km reglen da ikke tælle med?
Disse regler er jo ganske fair, da disse unger knægte ikke skal sætte sin uddannelse og tryghed på spil som 15-16 årig for at drage ud til store klubber. Derfor giver denne 100km regel hellere ingen mening, når du frit kan hente fra alle hylder fra EU.
De problemer FC Barcelona så er havnet i, har jeg selv delte holdninger omkring. Først og fremmest så har de brudt regler jf. Texy's Citat. Kan godt være de har et super godt akademi med uddannelse, logi, træning m.m. men giver det dem ret til at hente verdens bedste talenter fra udenfor EU fordi de hiver dem ud af fattigdom og give dem denne fantastiske skole la Masia?
Jeg har intet tilovers for dem der prøver at sammenligne dette med Chelsea og Kukata. De begik en ulovlighed og det var ved at kontakte knægten uden klubbens tilladelse. Det FCB har gjort at jo decideret brudt regler i 10 forskellige tilfælde. Skal de så ikke straffes for det? Det kan godt være, det mener jeg iøvrigt selv, at de giver disse talenter gode vilkår og et langt bedre liv, men skal alle klubber så ikke have tilladelse til det? Hvor går grænsen? Hvis FCB får nedsat sin straf, som jeg regner med at de gør, jamen så bør alle klubber da gå ud og finde verdens bedste talenter under 18 fra fattige kår, og få dem under sine vinger. Ja selv FC Midtjylland bør genoptage at hente u18 spillere.
Det enkle spørgsmål er hvis FC Barcelona får nedsat straf, bør alle klubber så begynde at gøre det samme? Bliver der lavet et hierarki over hvilke klubber der må og hvilke klubber der ikke må?
Lad os håbe at de forskellige domstole har "balls" nok til at træffe de rigtige beslutninger.
There is only one Captain...... Ma Captain!!
-
Det er, eller var, reglen om at unge spillere ikke må være mere end 90 min. væk fra klubben, der er gældende i England. Men der er vel samme virkning den har, medmindre de selvfølgelig bare får et privatfly i deres besiddelse til hver træning.
Fan af Manchester United
købt for 35 solgt for 17+1Hr. Drejer skrev:Glem ikke at vi købte Carroll for £35 M. Den er ligeså ringe. Det positive ved det, var at vi fik en træner som kunne se hvor dårlig han er, og skyndte sig at sælge ham videre.thefugle skrev:Ikke lige en nyhed, men sad bare lige og kiggede lidt på transfers og så så jeg Fernando Torres løn i Chelsea.
tab 17 mil
Alberto Aquilani købt for 17 mil solgt for 1 mil.
næsten lige så stort tab

Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”
Og glem ikke, at den træner der gerne ville have Carroll (og ikke kunne forudse hans skadeshelvede) også købte Suarez for £22m. Den træner, der kunne se hvor dårlig Carroll var, havde selv set væsentligt ringere ud, uden Suarez i truppen.Hr. Drejer skrev:Glem ikke at vi købte Carroll for £35 M. Den er ligeså ringe. Det positive ved det, var at vi fik en træner som kunne se hvor dårlig han er, og skyndte sig at sælge ham videre.thefugle skrev:Ikke lige en nyhed, men sad bare lige og kiggede lidt på transfers og så så jeg Fernando Torres løn i Chelsea.
Kom nu videre. For selvom Rodgers har været formidabel som manager, så har han indtil videre ikke været specielt formidabel i andet end et enkelt transfervindue. Og han har ellers brugt flere penge netto end Dalglish (som din stikpille går til) - nemlig ca. £54m imod ca. £31m. Rodgers har haft fire transfervinduer (2 store og to små) imod Kenny's tre (et stort og to små). Alligevel er vores bedste startelver repræsenteret med lige så mange af Kenny's indkøb (Enrique, Suarez og Henderson), som der er af Rodgers' indkøb (Mignolet, Coutinho og Sturridge). Du kan måske godt argumentere, at Flanno nu har slået Enrique af, men den konklusion må vi vente med at drage, indtil Enrique er tilbage.
Og lur mig, om ikke også Jordon Ibe får en væsentlig rolle at spille i fremtiden...
Carroll var en panik-reaktion. Noget man følte var et nødvendigt sats. Og vi kan ikke udelukke, at Rodgers ikke også havde reageret i panik, hvis han mistede Suarez på sidste dag i januar-vinduet.
Og til sidst vil jeg lige påpege, at din konklusion ikke kan være helt rigtig, når du påstår at Carroll handlen er lige så ringe. £50m vs £35m. £175.000 om ugen vs. £80.000 om ugen. Og så VAR der en videresalgsværdi i Carroll, som jeg tvivler på, at Torres kommer i nærheden af at matche.
Kloppite
Hvad angår det markerede, hvad har det så med noget at gøre? Hvorfor kigge på netto forbruget, hvis ikke for at få Kenny til at se bedre ud på transfermarkedet. Lad os da kigge på, hvem der har brugt fleste penge, og hvad de i så fald har fået ud af det.texy skrev:Og glem ikke, at den træner der gerne ville have Carroll (og ikke kunne forudse hans skadeshelvede) også købte Suarez for £22m. Den træner, der kunne se hvor dårlig Carroll var, havde selv set væsentligt ringere ud, uden Suarez i truppen.Hr. Drejer skrev:Glem ikke at vi købte Carroll for £35 M. Den er ligeså ringe. Det positive ved det, var at vi fik en træner som kunne se hvor dårlig han er, og skyndte sig at sælge ham videre.thefugle skrev:Ikke lige en nyhed, men sad bare lige og kiggede lidt på transfers og så så jeg Fernando Torres løn i Chelsea.
Kom nu videre. For selvom Rodgers har været formidabel som manager, så har han indtil videre ikke været specielt formidabel i andet end et enkelt transfervindue. Og han har ellers brugt flere penge netto end Dalglish (som din stikpille går til) - nemlig ca. £54m imod ca. £31m. Rodgers har haft fire transfervinduer (2 store og to små) imod Kenny's tre (et stort og to små). Alligevel er vores bedste startelver repræsenteret med lige så mange af Kenny's indkøb (Enrique, Suarez og Henderson), som der er af Rodgers' indkøb (Mignolet, Coutinho og Sturridge). Du kan måske godt argumentere, at Flanno nu har slået Enrique af, men den konklusion må vi vente med at drage, indtil Enrique er tilbage.
Og lur mig, om ikke også Jordon Ibe får en væsentlig rolle at spille i fremtiden...
Carroll var en panik-reaktion. Noget man følte var et nødvendigt sats. Og vi kan ikke udelukke, at Rodgers ikke også havde reageret i panik, hvis han mistede Suarez på sidste dag i januar-vinduet.
Og til sidst vil jeg lige påpege, at din konklusion ikke kan være helt rigtig, når du påstår at Carroll handlen er lige så ringe. £50m vs £35m. £175.000 om ugen vs. £80.000 om ugen. Og så VAR der en videresalgsværdi i Carroll, som jeg tvivler på, at Torres kommer i nærheden af at matche.
Personligt er jeg LANGT mere rolig ved Rodgers ageren på transfermarkedet modsat Kennys.
Det er da væsentligt vigtigere at kigge på både ud og ind end kun ind. Kenny blev jo tvunget ud i et salg af holdets måske største stjerne. Selv ikke £35m kunn erstatte ham, ligesom £50m ikke vil kunne erstatte Suarez nu.Redmaniac skrev:Hvad angår det markerede, hvad har det så med noget at gøre? Hvorfor kigge på netto forbruget, hvis ikke for at få Kenny til at se bedre ud på transfermarkedet. Lad os da kigge på, hvem der har brugt fleste penge, og hvad de i så fald har fået ud af det.texy skrev:Og glem ikke, at den træner der gerne ville have Carroll (og ikke kunne forudse hans skadeshelvede) også købte Suarez for £22m. Den træner, der kunne se hvor dårlig Carroll var, havde selv set væsentligt ringere ud, uden Suarez i truppen.Hr. Drejer skrev:Glem ikke at vi købte Carroll for £35 M. Den er ligeså ringe. Det positive ved det, var at vi fik en træner som kunne se hvor dårlig han er, og skyndte sig at sælge ham videre.thefugle skrev:Ikke lige en nyhed, men sad bare lige og kiggede lidt på transfers og så så jeg Fernando Torres løn i Chelsea.
Personligt er jeg LANGT mere rolig ved Rodgers ageren på transfermarkedet modsat Kennys.
Kun at kigge på brutto giver et komplet forfejlet billede af transferprocessen, som også handler om at balancere et budget.
Kloppite
Der er jeg så bare helt uenig. En managers rolle hvad angår transfers er at styrke holdet ud fra det transferbudget, som han har til rådighed. Faktum er vel, at Kenny har haft et væsentligt større beløb at købe spillere ind for sammenlignet med Rodgers, mens de ifølge din opstilling har fået lige mange brugbare spillere ud af det.texy skrev: Det er da væsentligt vigtigere at kigge på både ud og ind end kun ind. Kenny blev jo tvunget ud i et salg af holdets måske største stjerne. Selv ikke £35m kunn erstatte ham, ligesom £50m ikke vil kunne erstatte Suarez nu.
Kun at kigge på brutto giver et komplet forfejlet billede af transferprocessen, som også handler om at balancere et budget.
Den eneste måde, hvorpå manageren skal balancere budgettet, er ved at sørge for, at han styrker de positioner, som mangler kvalitet/bredde. Med andre ord, så tvivler jeg på, at manageren får lov at bestemme, hvor meget han eventuelt må geninvestere i spillertruppen, når klubben sælger en spiller.
Derfor finder jeg ikke nettoforbruget relevant, når man skal vurdere de forskellige manageres evner på transfermarkedet.
- TomViolence
- Alder: 36
Pis!
http://www.bold.dk/nyt/Aguero-klar-til-Liverpool-kamp
Manuel Pellegrini kan igen snart råde over sin stjerneangriber, Sergio Aguero. Manchester City-manageren fortæller, at argentineren er klar til braget mod Liverpool.
Efter at have misset de seneste kampe med en skade er Sergio Aguero igen klar til at trække i Manchester City-trøjen igen og bombe løs for mesterskabskandidaterne.
Den argentinske angriber har gjort det godt til ugens træning, men morgendagens kamp kommer endnu for tidligt ifølge manager Manuel Pellegrini.
- Sergio Aguero er okay. Han kom tilbage til træningen i tirsdags, så han mangler stadig lidt, før han er på 100 procent, siger Manuel Pellegrini ifølge Sky Sports.
- Han er derfor ikke i truppen (mod Southampton, red.), men han har ikke problemer med skaden længere.
- Fordi han kun har trænet et par dage, kommer kampen i morgen for tidligt, men i næste uge mod Liverpool er der intet til hinder for, at han spiller.
25-årige Aguero har i denne sæson medvirket i 17 Premier League-kampe, i hvilke han har garnet 15 gange.
Scouser by heart.
Siden 2009.
Siden 2009.
Just a sh*t Luis Suarez!TomViolence skrev:Pis!
Manuel Pellegrini kan igen snart råde over sin stjerneangriber, Sergio Aguero. Manchester City-manageren fortæller, at argentineren er klar til braget mod Liverpool.
Efter at have misset de seneste kampe med en skade er Sergio Aguero igen klar til at trække i Manchester City-trøjen igen og bombe løs for mesterskabskandidaterne.
Den argentinske angriber har gjort det godt til ugens træning, men morgendagens kamp kommer endnu for tidligt ifølge manager Manuel Pellegrini.
- Sergio Aguero er okay. Han kom tilbage til træningen i tirsdags, så han mangler stadig lidt, før han er på 100 procent, siger Manuel Pellegrini ifølge Sky Sports.
- Han er derfor ikke i truppen (mod Southampton, red.), men han har ikke problemer med skaden længere.
- Fordi han kun har trænet et par dage, kommer kampen i morgen for tidligt, men i næste uge mod Liverpool er der intet til hinder for, at han spiller.
25-årige Aguero har i denne sæson medvirket i 17 Premier League-kampe, i hvilke han har garnet 15 gange.

Hyypia er fyret...! Kom da til Liverpool og bliv forsvarscoach!
Edit: nu med kilde
http://mobil.bold.dk/#/nyt/Leverkusen-s ... paa-porten
Edit: nu med kilde
http://mobil.bold.dk/#/nyt/Leverkusen-s ... paa-porten
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!