Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » tirsdag, 20. maj, 2014 20:23

Man City er vist blevet pålagt, at de skal gå i nul mht. køb og salg i de næste transfervinduer. Det kan dog godt være, at jeg er jeg blevet fejlinformeret.

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » tirsdag, 20. maj, 2014 20:32

AJ skrev:Man City er vist blevet pålagt, at de skal gå i nul mht. køb og salg i de næste transfervinduer. Det kan dog godt være, at jeg er jeg blevet fejlinformeret.
Det vil jeg gerne se før jeg tror på det. Stadigvæk besynderligt at man ikke må bruge sine penge på dyre spillere og lønninger såfremt man ønsker det. Status quiz må jo ikke udfordres.
We need a new Fowler...

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » tirsdag, 20. maj, 2014 20:38

Jeg tog fejl. Men de må højst bruge €60m netto. Og de må ikke øge deres lønudgifter:

- The Club’s expenditure on new players for the upcoming summer transfer window, on top of income from players it might sell, will be limited to 60m euros. This will have no material impact on the Club’s planned transfer activity.

- The wage bill of the whole club (playing and non-playing staff) for 2014-15 will need to remain at the same level as that of 2013-14 season. It is important to note that additional bonuses for performances can be paid outside this number. Importantly, in reality, the existing MCFC business plan sees a natural decline in that wage bill.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 23. maj, 2014 10:53

Super handel for en reservespiller: http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... n-fee.html
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » fredag, 23. maj, 2014 10:58

Jesper skrev:Super handel for en reservespiller: http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... n-fee.html
Det er jo helt ekstremt. Hold kæft et marked det er. Må indrømme, at sådan noget for mine forventninger til vores sommervindue skruet ret meget ned. Hvordan skal vi dog kunne være med i konkurrencen om de helt gode spillere, når priserne er skruet så højt op?
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Jesper

Re: Sv: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » fredag, 23. maj, 2014 11:03

Surf skrev:
Jesper skrev:Super handel for en reservespiller: http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... n-fee.html
Det er jo helt ekstremt. Hold kæft et marked det er. Må indrømme, at sådan noget for mine forventninger til vores sommervindue skruet ret meget ned. Hvordan skal vi dog kunne være med i konkurrencen om de helt gode spillere, når priserne er skruet så højt op?
Korrekt, men der kan ske en dominoeffekt. Vi kan måske få tilsvarende flere penge ved salg, idet der er flere penge i omløb.
Var der i øvrigt nogen der sagde finanskrisen!?

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » fredag, 23. maj, 2014 11:09

PSG er da i dén grad ved at overtage rollen som den absolut klammeste købeklub. De smadrer jo gang på gang markedet ved at betale de her sindsyge priser. De bliver vel nød til at sælge nu for bare nogenlunde at overholde FFP?
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 23. maj, 2014 11:15

Dette salg styrker i den grad Chelsea. Nu har de £40 M. at gøre godt med, udover det de har i forvejen.

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » fredag, 23. maj, 2014 11:22

Hr. Drejer skrev:Dette salg styrker i den grad Chelsea. Nu har de £40 M. at gøre godt med, udover det de har i forvejen.
Hvilket vel især gavner dem ifb. FFP. Nu kan de splashe mange penge på en stjerneangriber.

@Jesper
Jeg tror desværre ikke det kommer til at gavne os - vi skal jo ikke ud og sælge nogen af vores gode spillere. De store summer har næppe indflydelse på salg af marginalspillere (Aspas, Alberto, Assaidi) til mindre klubber i f.eks. Spanien eller England.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Jesper

Re: Sv: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » fredag, 23. maj, 2014 11:38

Surf skrev:
Hr. Drejer skrev:Dette salg styrker i den grad Chelsea. Nu har de £40 M. at gøre godt med, udover det de har i forvejen.
Hvilket vel især gavner dem ifb. FFP. Nu kan de splashe mange penge på en stjerneangriber.

@Jesper
Jeg tror desværre ikke det kommer til at gavne os - vi skal jo ikke ud og sælge nogen af vores gode spillere. De store summer har næppe indflydelse på salg af marginalspillere (Aspas, Alberto, Assaidi) til mindre klubber i f.eks. Spanien eller England.
Det har du ret i. Med mindre man vælger ny strategi.
I virkeligheden er det nok små ligaer som den danske, der får gavn af pengelavinen.

Redmaniac
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Indlæg af Redmaniac » fredag, 23. maj, 2014 14:43

Hold nu fast en overpris!

Er der i øvrigt nogle, der kan svare mig på, hvorfor David Luiz er så eftertragtet? I mine øjne, så har han ikke været nogen speciel stor succes i Chelsea, og jeg rater ham personligt ikke højere end hverken Skrtel, Agger, eller Sakho - men det kan selvfølgelig godt være, at det er mig, der er helt ved siden af.

EDIT:

Noget helt andet er, at nu kan der næsten ikke være tvivl om, at PSG bevidst søger at pleje deres brasilianske fans. Jeg kan huske, at nogle herinde latterliggjorde teorien om, at Alex blev valgt over Sakho i PSG grundet selvsamme kommercielle interesser.

Går det her salg igennem, så har PSG stået for de 3 dyreste handler med forsvarsspillere i historien. Sjovt nok er alle tre brasilianere (Luiz, Silva, Marquinhos)

Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 109

Indlæg af Aarhus » fredag, 23. maj, 2014 19:03

Jeg håber så meget, det får store konsekvenser for dem, at de vælger at handle med hovedet under armen. Gid UEFA udelukker dem fra CL. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at de bare kan skide højt og helligt på den bøde, de lige har fået smidt i hovedet.

OBI-WAN

Indlæg af OBI-WAN » fredag, 23. maj, 2014 21:07

Redmaniac skrev: EDIT:

Noget helt andet er, at nu kan der næsten ikke være tvivl om, at PSG bevidst søger at pleje deres brasilianske fans. Jeg kan huske, at nogle herinde latterliggjorde teorien om, at Alex blev valgt over Sakho i PSG grundet selvsamme kommercielle interesser.

Går det her salg igennem, så har PSG stået for de 3 dyreste handler med forsvarsspillere i historien. Sjovt nok er alle tre brasilianere (Luiz, Silva, Marquinhos)
De har vidst aldrig lagt skjul på, at det er netop den sydamerikanske økonomi det ønsker at stikke snablen i. Økonomien i den del af verden bulrer frem.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 23. maj, 2014 21:36

Det ser ud til han går for 50 og ikke 40 stærke!! De må grine i Chelsea

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » fredag, 23. maj, 2014 21:58

Aarhus skrev:Jeg håber så meget, det får store konsekvenser for dem, at de vælger at handle med hovedet under armen. Gid UEFA udelukker dem fra CL. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at de bare kan skide højt og helligt på den bøde, de lige har fået smidt i hovedet.
Nu har jeg ikke helt styr på, hvor stor deres trup er, men som f.eks netop Chelsea, så vil jeg tro, at deres trup er så stor og fyldt med dyre stjerner, at de kan sælge et par stykker for rigtig mange penge, der kan finansiere nye køb. Det kan vi f.eks ikke. Dem vi umiddelbart har, der burde kunne give nogenlunde fornuftige penge til kassen, er vel Agger, Lucas og Reina. Og de giver vel på en god dag samlet 300mio kr? Og de skal alle erstattes efterfølgende. Det giver dem en masse fordel fremadrettet ifht FFP som andre klubber ikke kan være med til

Besvar