Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
sjampen
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af sjampen » torsdag, 05. jun, 2014 11:46

AllanShore skrev:Det er da en fuldstændig håbløs tackling at lave i en forberedelseskamp.
Seriøst? Sterling rammer bolden(Ikke meget, men han rammer den), han har benet han tackler med nogenlunde langs jorden, selvom det selvfølgelig er for aggressivt(også selvom han aldrig rammer Valencia med knopperne) også rammer han uheldigvis Valencia på lægmusklen med sit andet bens knæ som han har trukket op under sig. Jeg synes faktisk ikke engang at Sterling sakser Valencia. Et gult kort havde været passende.

At det er en forberedelseskamp har efter min mening ingen betydning. Havde det været en fuldstændig ubetydelig venskabskamp kan jeg forstå argumentet, omend jeg ikke er enig i det(Hvis man spiller fodbold, så spiller man sq ordenligt og ikke på 50 %, ellers så må vi bare afskaffe de venskabskampe hvis de alligevel ikke betyder noget). Her er der tale om en foreberedelseskamp, hvor Sterling skal bevise han skal starte inde og et hold skal finde det spil som skal hjælpe dem til at placere sig bedst muligt. Hvis man ville undgå skader til spillere i forberedelseskampene, så skal man lade være med at lade dem spille.

Når jeg kigger på situationen synes jeg det er åbenlyst at Sterling ikke har onde intentioner, vel bedst illustreret ved at han efter tacklingen med det samme er på boldjagt og udelukkende har sit fokus der. Hvis du spørger mig er det Valencia der reagere fuldstænding håbløst og opføre sig som en person der ikke burde få lov at komme ind på en fodboldbane når hans første reaktion på en situation han ikke bryder sig om er at løse den med vold. Som regel er det et tegn på en lille, usikker mandsling eller en meget lav IQ.
Imod moderne fodbold.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » torsdag, 05. jun, 2014 11:52

Reaktionen fra Valencia, som selvfølgelig er i overkanten, kan måske også skyldes, at han tidligere har brækket anklen på netop sådan en tackling. Jeg ville blive eddikesur, hvis jeg en uge inden en så stor turnering blev udsat for sådan en tackling.
Fan af Manchester United

Danie15turridge

Indlæg af Danie15turridge » torsdag, 05. jun, 2014 12:04

Synes sgu det er fair nok at begge får rødt kort. Husk lige på at dommeren ikke kan se den i slow 400 gange. Den ser slem ud ved første øjekast.

I øvrigt får Wilshere lige et ekstra point i min bog, for den reaktion mod Valencia.

Brugeravatar
Jensen
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 38

Indlæg af Jensen » torsdag, 05. jun, 2014 12:48

Brugeravatar
Badooo

Indlæg af Badooo » torsdag, 05. jun, 2014 13:16

Jesper skrev:Hjælp til væddemål: hvor mange trænerskift var der alt inklusive i sidste sæsons PL?
Di Canio (Sunderland)
Holloway (CP)
Jol (Fulham)
Mackay (Cardiff)
Clarke (WBA)
Villas-Boas (Spurs)
Laudrup (Swansea)
Meulensten (Fulham)
Hughton (Norwich)
Moyes (Scum)

Og så er Mel, Sherwood og Pochettino naturligvis også, men der var sidste kamp spillet. Giggs er vel teknisk set også blevet løst fra sine duties som manager, efter ansættelsen af Van Gaal, men igen var det efter sæsonen.
Af deciderede fyringer mens sæsonen var igang: 10.
Inklusiv fyringen af Sherwood efter sidste kamp: 11
Med opsigelser, kontraktudløb osv: 14
Badooo siger, hvad han mener!

APLFC
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af APLFC » torsdag, 05. jun, 2014 13:21

Danie15turridge skrev:Synes sgu det er fair nok at begge får rødt kort. Husk lige på at dommeren ikke kan se den i slow 400 gange. Den ser slem ud ved første øjekast.

I øvrigt får Wilshere lige et ekstra point i min bog, for den reaktion mod Valencia.
Wilshere ligner en der er parat til at slå ham ihjel, men når man tør reagere sådan overfor et ordentligt brød som Valencia, så får man også point i min bog.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » torsdag, 05. jun, 2014 13:25

Sterling skal absolut ikke have rødt, jeg kan vitterligt ikke se hvordan det kan forsvares. Men Valencia skal da i den grad og burde få karantæne for det overfald.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » torsdag, 05. jun, 2014 13:26

Danie15turridge skrev:Synes sgu det er fair nok at begge får rødt kort. Husk lige på at dommeren ikke kan se den i slow 400 gange. Den ser slem ud ved første øjekast.

Synes også det er en for hårdt takling fra Sterling, og dommeren skal ikke se på intentioner og reaktioner. Et rødt kort kan forsvares, og jeg mener også den er til rødt. Det er dumt af Sterling at over satse helt ude ved sidelinjen. Så hellere løbe med Valencia og presse ham på kroppen, hvor der afdækkes for en farlig situation kan opstå. Det kan måske koste Sterling en plads i start opstillingen.

Valencia overreagerer voldsomt, og han skal også smides ud for det ekstra skub han laver i Sterlings ansigt.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » torsdag, 05. jun, 2014 13:56

Nogle der kan forklare det der 'seventh' for mig ???
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
YNWA!
Alder: 28

Indlæg af YNWA! » torsdag, 05. jun, 2014 14:07

Bellamy_fever skrev:Nogle der kan forklare det der 'seventh' for mig ???

Uniteds smukke 7 plads selvfølgelig :)
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 05. jun, 2014 14:45

AllanShore skrev:Reaktionen fra Valencia, som selvfølgelig er i overkanten, kan måske også skyldes, at han tidligere har brækket anklen på netop sådan en tackling. Jeg ville blive eddikesur, hvis jeg en uge inden en så stor turnering blev udsat for sådan en tackling.
Det er jo en del af sporten, præcis som det er en del af sporten, at man kan blive skadet til træning ved så lidt som at vride om på foden. Valencias reaktion er umoden lige meget hvad. Det er nogle omsonste parametre, der skal tages med i denne debat, blot fordi vi nærmer os et VM.

Diverse "sofa-læger", har åbenbart kommet frem til den konklusion, at havde Sterling ramt Valencia, så havde Valencia brækket benet. Ydermere er de kommet frem til, at fordi Valencia "med statsgaranti" kunne havde brækket benet og fordi vi tilmed er tæt på et VM, så er 28 årige Valencias kvælertag på Raheem Sterling forståeligt. :aliboronz2:
Senest rettet af JudgeArdaStudge torsdag, 05. jun, 2014 14:54, rettet i alt 2 gange.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Jesper

Re: Sv: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » torsdag, 05. jun, 2014 14:48

JudgeStudge skrev:
AllanShore skrev:Reaktionen fra Valencia, som selvfølgelig er i overkanten, kan måske også skyldes, at han tidligere har brækket anklen på netop sådan en tackling. Jeg ville blive eddikesur, hvis jeg en uge inden en så stor turnering blev udsat for sådan en tackling.
Det er jo en del af sporten, præcis som det er en del af sporten, at man kan blive skadet til træning ved så lidt som at vride om på foden. Valencias reaktion er umoden lige meget hvad. Det er nogle omsonste parametre, der skal tages med i denne debat, blot fordi vi nærmer os et VM.
Jeg tror enhver fodboldspiller udtaget til VM vil være uenig med dig. Og så er det noget nær første gang jeg har stillet mig på ASs side..;-)
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 05. jun, 2014 14:53

@ Jesper

Så du påstår, at det ikke er en del af sporten? Bevares hedder man David Seaman eller Fabio Aurelio, så sker skaderne hjemme i privaten, men hos de andre fodboldspillere, der sker skaderne i kamp eller til træning og det må man acceptere, når man er i det game.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Engelsk af placering
Geografisk sted: Oftest nord for Alperne
Alder: 42

Indlæg af Engelsk af placering » torsdag, 05. jun, 2014 14:53

sjampen skrev:
AllanShore skrev:Det er da en fuldstændig håbløs tackling at lave i en forberedelseskamp.
Seriøst? Sterling rammer bolden(Ikke meget, men han rammer den), han har benet han tackler med nogenlunde langs jorden, selvom det selvfølgelig er for aggressivt(også selvom han aldrig rammer Valencia med knopperne) også rammer han uheldigvis Valencia på lægmusklen med sit andet bens knæ som han har trukket op under sig. Jeg synes faktisk ikke engang at Sterling sakser Valencia. Et gult kort havde været passende.

At det er en forberedelseskamp har efter min mening ingen betydning. Havde det været en fuldstændig ubetydelig venskabskamp kan jeg forstå argumentet, omend jeg ikke er enig i det(Hvis man spiller fodbold, så spiller man sq ordenligt og ikke på 50 %, ellers så må vi bare afskaffe de venskabskampe hvis de alligevel ikke betyder noget). Her er der tale om en foreberedelseskamp, hvor Sterling skal bevise han skal starte inde og et hold skal finde det spil som skal hjælpe dem til at placere sig bedst muligt. Hvis man ville undgå skader til spillere i forberedelseskampene, så skal man lade være med at lade dem spille.

Når jeg kigger på situationen synes jeg det er åbenlyst at Sterling ikke har onde intentioner, vel bedst illustreret ved at han efter tacklingen med det samme er på boldjagt og udelukkende har sit fokus der. Hvis du spørger mig er det Valencia der reagere fuldstænding håbløst og opføre sig som en person der ikke burde få lov at komme ind på en fodboldbane når hans første reaktion på en situation han ikke bryder sig om er at løse den med vold. Som regel er det et tegn på en lille, usikker mandsling eller en meget lav IQ.

Sterling har helt sikkert ikke onde intentioner, men hvis Valencia hopper, så ville sterling have brækket hans højre ben, stop videoen ved 36 og 45 sek. Det er fuldstændig tåbelig tackling, at lave et helt ufarlig sted og Valencia overreagere.

Brugeravatar
Jesper

Re: Sv: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » torsdag, 05. jun, 2014 14:56

JudgeStudge skrev:@ Jesper

Så du påstår, at det ikke er en del af sporten? Bevares hedder man David Seaman eller Fabio Aurelio, så sker skaderne hjemme i privaten, men hos de andre fodboldspillere, der sker skaderne i kamp eller til træning og det må man acceptere, når man er i det game.
Det har jeg ikke skrevet, vel. Nej, at kampen er op til VM og derfor reagerer han. Pointen er det er en særlig situation. At hans reaktion er noget sær er en anden ting.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar