Dagens Kampe
- JudgeArdaStudge
Re: Dagens Kampe
@ Engelsk af placering:
Så du er certificeret læge? Hvis ikke synes jeg virkelig, der er poppet mange "læger" op efter hændelsen i går.
@ Jesper
Det var også en særlig situation for Costa da han måtte gå ud af Champions League finalen eller for Radamel Falcao, da han på falderebet måtte konstatere, at han ikke kommer med til VM. Det er stadig en del af gamet og ingen kan vide om Sterlings tackling i og for sig er en benbrækker-tackling. Og jeg ser heller ikke en hensigt fra Sterling om at slagte/skade Valencia. Når man er på banen og energien og vindermentaliteten er på sit højeste, så glemmer de fleste altså, hvad der foregår omkring dem - Det være sig fx et forestående VM. Ja, Valencia må og skal blive sur (Skal man jo altid i kamp), men tage kvælertag, er ikke berettiget og så er jeg ligeglad med om der står et VM og venter forude.
Så du er certificeret læge? Hvis ikke synes jeg virkelig, der er poppet mange "læger" op efter hændelsen i går.
@ Jesper
Det var også en særlig situation for Costa da han måtte gå ud af Champions League finalen eller for Radamel Falcao, da han på falderebet måtte konstatere, at han ikke kommer med til VM. Det er stadig en del af gamet og ingen kan vide om Sterlings tackling i og for sig er en benbrækker-tackling. Og jeg ser heller ikke en hensigt fra Sterling om at slagte/skade Valencia. Når man er på banen og energien og vindermentaliteten er på sit højeste, så glemmer de fleste altså, hvad der foregår omkring dem - Det være sig fx et forestående VM. Ja, Valencia må og skal blive sur (Skal man jo altid i kamp), men tage kvælertag, er ikke berettiget og så er jeg ligeglad med om der står et VM og venter forude.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
Igen, det har vi jo heller ikke sagt!! Læser du overhovedet hvad folk skriver??
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
Der er ingen tvivl om, at hvis Valencia ikke laver et hop, så er risikoen for at han kommer galt afsted med det ben til stede. Forståeligt han bliver sur (nok mere lettere forskrækket) da det er sket for ham før. Uprofessionel reaktion 100%.
Badooo siger, hvad han mener!
-
- Geografisk sted: Oftest nord for Alperne
- Alder: 42
Nej, jeg er ikke læge.JudgeStudge skrev:@ Engelsk af placering:
Men vi kan regne på det. Sterling vejer ca. 70kg og lad os antage en fart på 15 km/t(4.2 m/s). Han vil ramme med en kraft der kan udregnes som negativ acceleration (4.2 til 0 m /s) over 0.1-1 sekund(antagelse om hvor langtid det vil tage ham at stoppe) =290-2900 Newton (70 kg x 4.2-42 m/s2.
Det er par grove antagelser og nok lidt konservative.Så havde han ramt lidt uheldigt med den kraft, var der nok opstået en fraktur på Valencia's.
- JudgeArdaStudge
@ Jesper:
Jeg må nok sande, at jeg ikke kan forstå din pointe(?) med, at de udtagede VM-spillere ikke er enige med mig. Men ja, jeg læser selvfølgelig, hvad folk skriver, MEN læser du egentlig, hvad du selv skriver og ikke mindst dets relevans for en diskussion?
@ Engelsk af placering:
Jeg har blot læst mange (danske Man Utd fans) skrive, at Sterling havde brækket benet på Valencia, hvis han havde ramt ham. Hvor stensikkert, sådan et postulat er, det er jeg i tvivl om. Der var engelske kommentatorer, der mente, at tacklingen kun var til gult - Det kan man så diskutere, men måske er vi mere pussenussede end englænderne, for jeg ser ingen grund til, at de engelske kommentatorer, skulle være farvede i en træningskamp, der ikke har nogen indflydelse på englændernes VM.
Men ingen grund til at tærske mere langhalm på det. Det undrede mig blot med alle de selvskrevne læger, der pludselig poppede frem.
Jeg må nok sande, at jeg ikke kan forstå din pointe(?) med, at de udtagede VM-spillere ikke er enige med mig. Men ja, jeg læser selvfølgelig, hvad folk skriver, MEN læser du egentlig, hvad du selv skriver og ikke mindst dets relevans for en diskussion?
@ Engelsk af placering:
Jeg har blot læst mange (danske Man Utd fans) skrive, at Sterling havde brækket benet på Valencia, hvis han havde ramt ham. Hvor stensikkert, sådan et postulat er, det er jeg i tvivl om. Der var engelske kommentatorer, der mente, at tacklingen kun var til gult - Det kan man så diskutere, men måske er vi mere pussenussede end englænderne, for jeg ser ingen grund til, at de engelske kommentatorer, skulle være farvede i en træningskamp, der ikke har nogen indflydelse på englændernes VM.
Men ingen grund til at tærske mere langhalm på det. Det undrede mig blot med alle de selvskrevne læger, der pludselig poppede frem.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
Re: Sv: Dagens Kampe
@ Arda
Nu går der vist "ord" i den. Kort sagt, jeg mener at alle kommende VM-spillere vil reagere kraftigt mod en voldsom tackling pga frygten for en misset slutrunde. Nogle vil måske ikke være udadreagerende, men en eller anden reaktion vil der nok komme. Det forsvarer ikke hans reaktion, men det forklarer at der kommer en reaktion. Og det var det AS og jeg pointerede i nogle indlæg.
Nu går der vist "ord" i den. Kort sagt, jeg mener at alle kommende VM-spillere vil reagere kraftigt mod en voldsom tackling pga frygten for en misset slutrunde. Nogle vil måske ikke være udadreagerende, men en eller anden reaktion vil der nok komme. Det forsvarer ikke hans reaktion, men det forklarer at der kommer en reaktion. Og det var det AS og jeg pointerede i nogle indlæg.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
- JudgeArdaStudge
Og ingen har sagt jer imod om, at man ikke må reagere. Vi siger derimod, at man ikke skal overreagere, hvilket du selv er enig i.
Det jeg forsøgte at sige til AllanShores indlæg, var at disse risici, må man acceptere, når man er en del af en konkurrence sport. Hvis spillerne gik og frygtede, at de kunne brække benet, så turde de jo ikke interagere i spillet. Det er som sagt en del af sporten, det ved Sterling såvel som Valencia - Det ændrer et forestående VM ikke på.
Og så fik vi vist tærsket nok langhalm i det.
Det jeg forsøgte at sige til AllanShores indlæg, var at disse risici, må man acceptere, når man er en del af en konkurrence sport. Hvis spillerne gik og frygtede, at de kunne brække benet, så turde de jo ikke interagere i spillet. Det er som sagt en del af sporten, det ved Sterling såvel som Valencia - Det ændrer et forestående VM ikke på.
Og så fik vi vist tærsket nok langhalm i det.
Marco Reus lige udgået med en skade mod Armenien. Kunne ikke støtte på den ene fod efter han fik et ordentligt vrid i anklen i en nærkamp.
Lignede ikke en mand der kommer i kamp lige foreløbig.
Så kan han jo passende flyve til Liverpool og forhandle en kontraktMads T. skrev:Marco Reus lige udgået med en skade mod Armenien. Kunne ikke støtte på den ene fod efter han fik et ordentligt vrid i anklen i en nærkamp.

"Anybody who plays for me should be a bad loser."
Så troede man da lige man skulle se Spanien nu her på Tv3Sport 1, det skulle man så ikke alligevel.
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3
- JudgeArdaStudge
Kommer kl 00. Se England indtil da på 6'eren.Skovdal skrev:Så troede man da lige man skulle se Spanien nu her på Tv3Sport 1, det skulle man så ikke alligevel.
YNWA! skrev:Bellamy_fever skrev:Nogle der kan forklare det der 'seventh' for mig ???
Uniteds smukke 7 plads selvfølgelig
Var det der, de endte? Jeg følger ikke så meget med i midterholdenes placeringer.
On this train faith will be rewarded
JudgeStudge skrev:Kommer kl 00. Se England indtil da på 6'eren.Skovdal skrev:Så troede man da lige man skulle se Spanien nu her på Tv3Sport 1, det skulle man så ikke alligevel.
Følger denpå resultat.dk, og kan se det går som roy ønsker, eller har han ændret taktik siden LFC tiden? Tvivler da han er en forstokket gammel stædig idi**, jeg ønsker ham ikke megen fodbold lykke, så at han er tyran for det hold er egenligt glimrende
Verden er smask fuld af hyklere....
Jeg går og spør' alle Manu bekendtskaber i denne tid, om de seedet i TOTO cuppen her til sommer? Deres sure reaktion, gir' mig en indre roGary skrev:YNWA! skrev:Bellamy_fever skrev:Nogle der kan forklare det der 'seventh' for mig ???
Uniteds smukke 7 plads selvfølgelig
Var det der, de endte? Jeg følger ikke så meget med i midterholdenes placeringer.

I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.
Hehe. Med de rette indkøb, tror jeg, at de kan klare sig helt hæderligt i liga-cuppen næste år. Hvis de store hold altså stiller med deres reserver.nrg skrev:Gary skrev: Jeg går og spør' alle Manu bekendtskaber i denne tid, om de seedet i TOTO cuppen her til sommer? Deres sure reaktion, gir' mig en indre ro
On this train faith will be rewarded