TomViolence skrev:
Tror du bare, at det så nemt som ingenting at hente en om Özil, Sanchez el. Costa?
Jeg er ked af at bruge dig som eksempel, Salle, men folk har bare enorme forventninger til, hvad der er realistisk. Jeg er sikker på, at hvis en af de navne - eller andre spillere af samme kaliber - blev ledige, så ville Brendan gå efter dem; præcis som han også gjorde med Sanchez, der fravalgte Liverpool for Arsenal.
Di Maria, Cuadrado, Lavezzi. Du nævner selv Sanchez og Diego Costa, teknisk set vel også Suarez. Nej der har så sandelig ikke været rygter om nogle klassespillere der vil væk fra deres klubber. Nu kan vi naturligvis ikke købe Suarez og vi blev slået i kampen om Sanchez(Men derfor er det vel stadig et nederlag?) men der er i år, præcist ligesom alle andre år, klassespillere tilgængelige.
Vores problem er at vi er nærige, for vi har ved gud fået en mulighed for at forbedre os. Vi plejer ikke at have pengene, det har vi fået med Suarez' salg. Vi plejer ikke at have CL, det har vi i år. Vi har nu fået en ro på klubbens trænerbænk, tilmed med et rigtig spændende projekt og bevis for gode resultater(omend kun i år) og spillerudvikling.
Derudover kunne man jo også vælge at argumentere for at Liverpool ikke henter spillere der er tilgængelige, men spillere de vil have, specielt nu hvor vi får 75m muskler at spille med. Det er meget muligt klubben eller spilleren vælger at sige nej, men hvis vi smider et bud afsted på 50m på Reus, James Rodriguez eller hvem du ellers mener er så uopnåelige, og tilbyder dem 75% af hvad Suarez fik i løn, så bliver de sq nok nød til at overveje det. Og i det tænkte scenarie har vi ikke engang brugt hele profitten fra Suarez, så der er mulighed for at reagere på et afslag. Jeg må indrømme jeg synes det andet bræk er et åbenlyst tegn på en taberattitude, og hvis Brendan vælger den vej, så ryger vi ligeså hurtigt væk fra vores 2. plads som vi tog den. Og det skulle jo altså gerne gå den anden vej.
Så kan det godt være vi får afslag, men jeg synes det er decideret skræmmende at vi måske ikke starter ud, men i hvert fald ufattelig hurtigt ender på hylden med Ryan Bertrand, Wilfried Bony og Huntelaar. Ikke ligefrem indkøb der bringer os tættere på Citys førsteplads. Derudover kan man sige om Origi og Markovic at de fra næste sæson ikke bringer os væsentlig tættere på City, selvom det selvfølgelig er den slags køb vi skal være ufattelig vågne og dygtige omkring. Det er klart at i transfervinduer som vi har haft tidligere uden CL og uden et Suarez salg er det den type spillere vi må gå efter, helt fair, specielt med vores succes med at finde de her "lottokuponer" eller "småkasserede" spillere og udvikle dem til Coutinho og Sturridge. Det er klart at vores styrke igennem de næste par år skal komme fra at spotte og videreudvikle talenter som Sterling, Cou, Markovic, Origi. Men ikke nu, hvor vi omend ikke får 4 esser fra dealeren, men i hvert fald skal formå at vente det negative i et salg af verdens 3. bedste fodboldspiller, til en overall forbedring af holdet. Og forhåbentlig ikke i for mange sæsoner, det skulle jo gerne ende med at om nogle sæsoner så vrimler internettet med desperate verdensklassespillere der trygler deres klub om at acceptere Liverpools bud så de kan spille med om PL, FA cuppen og CL .
Imod moderne fodbold.