10 - Philippe Coutinho
Re: 10 - Philippe Coutinho
Han er en af de værste afsluttere jeg har set i moderne foldbold. Til gengæld er han rigtig god til meget andet. At sætte ham permanent længere tilbage på banen giver mening. Han har også en tendens til at gå i stå og stresse, jo tættere han kommer på feltet. Det er formentligt fordi, at han er en elendig afslutter og selv er klar over det og derfor overtænker tingene.
Det er øvrigt også værd at bemærke, at han var allerbedst - ikke i sidste sæson, men i den før - da han var i samspil med Sturridge og smed den ene bold i dybden efter den anden op til ham.
Det er øvrigt også værd at bemærke, at han var allerbedst - ikke i sidste sæson, men i den før - da han var i samspil med Sturridge og smed den ene bold i dybden efter den anden op til ham.
Coutinho er sindssygt farlig, når han bliver retvendt. Ved at flytte ham væk fra 10'er rollen, er der større chance for, at han kan blive det. Samtidig så vi i sidste sæson store prøver på hans afleveringsspil over længere afstande.
Det er egentlig lidt sjovt. For isoleret set er han ikke særligt hurtig, men hans drive med bolden i fødderne uhyggeligt. Det går meget hurtigt, men alligevel er bolden som klistret til fødderne.
Det her forklarer også de taktiske overvejelser ved at bruge Sterling i 10'eren. Han står aldrig stille, men bevæger sig ud på kanterne, på kanten af forsvaret og ned i banen. Han er altså næsten umulig at markere. Hvis man forsøger, så vil det formentlig skabe et frit hul mellem forsvar og midtbane, hvor en spiller som Coutinho (kunne også være Lallana, Markovic og hvad ved jeg) kan komme ind og få plads til at blive chanceskabende.
Samtidig er Sterling eminent i det forreste pres. Det er en virkelig god rolle til ham. Og på den måde blive Coutinho også så meget bedre.
Det er egentlig lidt sjovt. For isoleret set er han ikke særligt hurtig, men hans drive med bolden i fødderne uhyggeligt. Det går meget hurtigt, men alligevel er bolden som klistret til fødderne.
Det her forklarer også de taktiske overvejelser ved at bruge Sterling i 10'eren. Han står aldrig stille, men bevæger sig ud på kanterne, på kanten af forsvaret og ned i banen. Han er altså næsten umulig at markere. Hvis man forsøger, så vil det formentlig skabe et frit hul mellem forsvar og midtbane, hvor en spiller som Coutinho (kunne også være Lallana, Markovic og hvad ved jeg) kan komme ind og få plads til at blive chanceskabende.
Samtidig er Sterling eminent i det forreste pres. Det er en virkelig god rolle til ham. Og på den måde blive Coutinho også så meget bedre.
Han scorer et mål pr 6 kampe i PL, så du gør det vidst værre end det er. Han har iøvrigt scoret flere flotte mål udenfor feltet. Så at kalde ham en af de værste afsluttere i moderne fodbold er noget skudt ved siden af.. Pun intended.MKJ skrev:Han er en af de værste afsluttere jeg har set i moderne foldbold. Til gengæld er han rigtig god til meget andet. At sætte ham permanent længere tilbage på banen giver mening. Han har også en tendens til at gå i stå og stresse, jo tættere han kommer på feltet. Det er formentligt fordi, at han er en elendig afslutter og selv er klar over det og derfor overtænker tingene.
Men han kan, som så mange andre, da sagtens blive en bedre afslutter. Han er heldigvis stadig meget ung og egentligt på den baggrund stadig et talent.
Jeg gætter på, at du har set dig sur på ham efter kampen igår, hvor han tydeligvis havde fået at vide, at han skulle forsøge afslutninger udefra. Det er en lidt tynd baggrund at komme med sådan en udmelding på.

Jeg synes godt nok også, at han er en vag afslutter. Du har ganske ret i, at scorings snit pr. kamp er udemærket, men hvis man kigger på de mål, han scorede i sidstes sæson, så havde det, i mine øjne, intet med gode afslutningsevner at gøre i mine øjne. Langskudsmålet mod Fulham blev heldigt rettet af. Målet mod Everton var en 100% chance, hvilket også gjorde sig gældende for det mod City. Målet mod Tottenham var da et ganske ok skud, men Lloris skulle i mine øjne gøre mere ved det. Langt ude fra og ikke specielt hårdt sparket.OBI-WAN skrev:Han scorer et mål pr 6 kampe i PL, så du gør det vidst værre end det er. Han har iøvrigt scoret flere flotte mål udenfor feltet. Så at kalde ham en af de værste afsluttere i moderne fodbold er noget skudt ved siden af.. Pun intended.MKJ skrev:Han er en af de værste afsluttere jeg har set i moderne foldbold. Til gengæld er han rigtig god til meget andet. At sætte ham permanent længere tilbage på banen giver mening. Han har også en tendens til at gå i stå og stresse, jo tættere han kommer på feltet. Det er formentligt fordi, at han er en elendig afslutter og selv er klar over det og derfor overtænker tingene.
Men han kan, som så mange andre, da sagtens blive en bedre afslutter. Han er heldigvis stadig meget ung og egentligt på den baggrund stadig et talent.
Jeg gætter på, at du har set dig sur på ham efter kampen igår, hvor han tydeligvis havde fået at vide, at han skulle forsøge afslutninger udefra. Det er en lidt tynd baggrund at komme med sådan en udmelding på.
@ OBI-WAN
Jeg finder det ikke fair, at du skyder MKJ i skoene, at han vurderer Coutinhos afslutninger ud fra én kamp. Coutinho har ofte givet prøver på håbløs afslutningsteknik. Nogle gange sidder hans afslutninger rigtig nok lige i skabet, men ligeså ofte tager man sig opgivende til hovedet.
Jeg finder det ikke fair, at du skyder MKJ i skoene, at han vurderer Coutinhos afslutninger ud fra én kamp. Coutinho har ofte givet prøver på håbløs afslutningsteknik. Nogle gange sidder hans afslutninger rigtig nok lige i skabet, men ligeså ofte tager man sig opgivende til hovedet.
Jeg synes godt, man kan tillade sig at gå lidt ekstra til den, når man vælger at kalde Coutinho for moderne fodbolds værste afslutter, når alle jo godt ved, at den står mellem Welbeck og Aspas. Min kritik skal egentlig forstås i det lys, og er da også en smule søgt. Godt ord igenAJ skrev:@ OBI-WAN

Han har stadig masser at lære bevares, men jeg synes han viser tegn på, at han kan blive en fin afslutter.
Jeg er iøvrigt godt klar over, at MKJ kva hans deltagelse herinde, må se mere end en enkelt træningskamp om året. Sådan en udtalelse lugter bare lidt af provokation, så jeg ville give lidt igen. Jeg kan godt lide Coutinho, skylder jeg vidst at sige.

Hvilke tegn er det?OBI-WAN skrev:Jeg synes godt, man kan tillade sig at gå lidt ekstra til den, når man vælger at kalde Coutinho for moderne fodbolds værste afslutter, når alle jo godt ved, at den står mellem Welbeck og Aspas. Min kritik skal egentlig forstås i det lys, og er da også en smule søgt. Godt ord igenAJ skrev:@ OBI-WAN
Jeg finder det ikke fair, at du skyder MKJ i skoene, at han vurderer Coutinhos afslutninger ud fra én kamp. Coutinho har ofte givet prøver på håbløs afslutningsteknik. Nogle gange sidder hans afslutninger rigtig nok lige i skabet, men ligeså ofte tager man sig opgivende til hovedet.![]()
Han har stadig masser at lære bevares, men jeg synes han viser tegn på, at han kan blive en fin afslutter.
- TomViolence
- Alder: 36
City-kampen?Pakken skrev:Hvilke tegn er det?OBI-WAN skrev:Jeg synes godt, man kan tillade sig at gå lidt ekstra til den, når man vælger at kalde Coutinho for moderne fodbolds værste afslutter, når alle jo godt ved, at den står mellem Welbeck og Aspas. Min kritik skal egentlig forstås i det lys, og er da også en smule søgt. Godt ord igenAJ skrev:@ OBI-WAN
Jeg finder det ikke fair, at du skyder MKJ i skoene, at han vurderer Coutinhos afslutninger ud fra én kamp. Coutinho har ofte givet prøver på håbløs afslutningsteknik. Nogle gange sidder hans afslutninger rigtig nok lige i skabet, men ligeså ofte tager man sig opgivende til hovedet.![]()

Scouser by heart.
Siden 2009.
Siden 2009.
Det er et helhedsindtryk.Pakken skrev:Hvilke tegn er det?OBI-WAN skrev:Jeg synes godt, man kan tillade sig at gå lidt ekstra til den, når man vælger at kalde Coutinho for moderne fodbolds værste afslutter, når alle jo godt ved, at den står mellem Welbeck og Aspas. Min kritik skal egentlig forstås i det lys, og er da også en smule søgt. Godt ord igenAJ skrev:@ OBI-WAN
Her er et af dem, og der er flere.
http://www.youtube.com/watch?v=TkKQx5wDuBk
Han er god til at få afsluttet ude fra, at det så ikke altid er lige godt kan jeg sagtens leve med, sådan er det jo med alle. Måske er jeg lidt småromantisk omkring ham, men jeg forventer virkelig han bliver en superstjerne

Suarez blev en god afslutter, til trods for athan tidligere syntes at det var meget sjovere at ramme stolpen 

Her får Rodgers da givet svar på et par af spørgsmålene og pointerne i den seneste debat omkring "young Philippe".
- Han er en stjerne og folk elsker å se ham spille. Han kommer aldri til å bli så målfarlig som Luis eller andre rene spisser, han er mer en type som Modric. Han er hjernen i laget, men du behøver ikke å score mål for å være en spennende spiller og han har vist det under det halvannet året han har vært med oss.
- Å score flere mål er en del av hans spill som vi ønsker å forbedre, men han er 22 år og kan bli bedre på flere områder. Jo lenger han er hos oss og forstår vår måte å arbeide på, da vil han bare fortsette å lære.
- Du vil at dine vinger skal bidra med omtrent sju mål, hvis de får mellom fem og syv er det en bra sesong. For ham, med de kvalitetene han har, ønsker du trolig litt mer. Jeg har ikke noe lyst til å sette ham under press ved å si et antall, jeg ønsker bare å hjelpe ham slik at han kan gi meg det beste av hva han har.
- Han er i stand til å score mål. Han behøver frihet i sitt spill og han er bevegelig. Hans beste posisjon er å spille bak angrepet slik at han kan sende folk igjennom. Det dreier seg om å finne den rette posisjonen og systemet slik at han kan hjelpe laget på best måte.
http://liverpool.no/Nyheter/-Vi-nsker-a ... e-mer.aspx
- Han er en stjerne og folk elsker å se ham spille. Han kommer aldri til å bli så målfarlig som Luis eller andre rene spisser, han er mer en type som Modric. Han er hjernen i laget, men du behøver ikke å score mål for å være en spennende spiller og han har vist det under det halvannet året han har vært med oss.
- Å score flere mål er en del av hans spill som vi ønsker å forbedre, men han er 22 år og kan bli bedre på flere områder. Jo lenger han er hos oss og forstår vår måte å arbeide på, da vil han bare fortsette å lære.
- Du vil at dine vinger skal bidra med omtrent sju mål, hvis de får mellom fem og syv er det en bra sesong. For ham, med de kvalitetene han har, ønsker du trolig litt mer. Jeg har ikke noe lyst til å sette ham under press ved å si et antall, jeg ønsker bare å hjelpe ham slik at han kan gi meg det beste av hva han har.
- Han er i stand til å score mål. Han behøver frihet i sitt spill og han er bevegelig. Hans beste posisjon er å spille bak angrepet slik at han kan sende folk igjennom. Det dreier seg om å finne den rette posisjonen og systemet slik at han kan hjelpe laget på best måte.
http://liverpool.no/Nyheter/-Vi-nsker-a ... e-mer.aspx
Nu toppede min karriere ganske vist i serie 5, og det var i den helt anden ende af banen, nemlig som målmand. Men at kalde Cou's mål mod City for en 100%-chance, så findes der godt nok mange dårlige afsluttere. For det er bestemt ikke en hvem som helst, der kan krænge den ind. Jeg tror, du skal se det mål igen. Coutinho kommer altså inde fra feltet, og løber i den modsatte retning af, hvor han skal have bolden hen. Det er en teknisk meget svær detalje... hvert fald for mig. Nu har jeg lige set målet 4-5 gange igen, og det er virkelig en afslutning af høj klasse.Redmaniac skrev:Jeg synes godt nok også, at han er en vag afslutter. Du har ganske ret i, at scorings snit pr. kamp er udemærket, men hvis man kigger på de mål, han scorede i sidstes sæson, så havde det, i mine øjne, intet med gode afslutningsevner at gøre i mine øjne. Langskudsmålet mod Fulham blev heldigt rettet af. Målet mod Everton var en 100% chance, hvilket også gjorde sig gældende for det mod City. Målet mod Tottenham var da et ganske ok skud, men Lloris skulle i mine øjne gøre mere ved det. Langt ude fra og ikke specielt hårdt sparket.OBI-WAN skrev:Han scorer et mål pr 6 kampe i PL, så du gør det vidst værre end det er. Han har iøvrigt scoret flere flotte mål udenfor feltet. Så at kalde ham en af de værste afsluttere i moderne fodbold er noget skudt ved siden af.. Pun intended.MKJ skrev:Han er en af de værste afsluttere jeg har set i moderne foldbold. Til gengæld er han rigtig god til meget andet. At sætte ham permanent længere tilbage på banen giver mening. Han har også en tendens til at gå i stå og stresse, jo tættere han kommer på feltet. Det er formentligt fordi, at han er en elendig afslutter og selv er klar over det og derfor overtænker tingene.
- And I'm Javert
- Alder: 33
Spændende at bruge Coutinho som Modric blev det i Tottenham, jeg har tidligere været efter ham for at mangle mål i hans spil. Det kan vise sig at hive ham det niveau længere op, som han trods alt mangler for at nå de bedste. Jeg kan simpelthen ikke vente med at se, hvordan Rodgers vil stille mod Southampton i premieren!
Do not forget my name!
Jeg skulle nok have specificeret, at jeg mente det på Ethiad. Det på Anfield var ganske vist af høj klasse.LR75 skrev:Nu toppede min karriere ganske vist i serie 5, og det var i den helt anden ende af banen, nemlig som målmand. Men at kalde Cou's mål mod City for en 100%-chance, så findes der godt nok mange dårlige afsluttere. For det er bestemt ikke en hvem som helst, der kan krænge den ind. Jeg tror, du skal se det mål igen. Coutinho kommer altså inde fra feltet, og løber i den modsatte retning af, hvor han skal have bolden hen. Det er en teknisk meget svær detalje... hvert fald for mig. Nu har jeg lige set målet 4-5 gange igen, og det er virkelig en afslutning af høj klasse.Redmaniac skrev:Jeg synes godt nok også, at han er en vag afslutter. Du har ganske ret i, at scorings snit pr. kamp er udemærket, men hvis man kigger på de mål, han scorede i sidstes sæson, så havde det, i mine øjne, intet med gode afslutningsevner at gøre i mine øjne. Langskudsmålet mod Fulham blev heldigt rettet af. Målet mod Everton var en 100% chance, hvilket også gjorde sig gældende for det mod City. Målet mod Tottenham var da et ganske ok skud, men Lloris skulle i mine øjne gøre mere ved det. Langt ude fra og ikke specielt hårdt sparket.OBI-WAN skrev:Han scorer et mål pr 6 kampe i PL, så du gør det vidst værre end det er. Han har iøvrigt scoret flere flotte mål udenfor feltet. Så at kalde ham en af de værste afsluttere i moderne fodbold er noget skudt ved siden af.. Pun intended.MKJ skrev:Han er en af de værste afsluttere jeg har set i moderne foldbold. Til gengæld er han rigtig god til meget andet. At sætte ham permanent længere tilbage på banen giver mening. Han har også en tendens til at gå i stå og stresse, jo tættere han kommer på feltet. Det er formentligt fordi, at han er en elendig afslutter og selv er klar over det og derfor overtænker tingene.
Coutinhos aktioner i preseason. Han har godt nok nogle tricks i ærmet, og ofte virker det til at have et ret klart formål, og er ikke bare for syns skyld. Jeg håber næsten, han ikke også begynder at kunne score mål og skyde udefra, for så får vi da hurtigt besøg syd fra...
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail