45 - Mario Balotelli
Re: 45 - Mario Balotelli
Først og fremmest så skal han bare score mål. Det gør han ikke.. Lidt attitude på den ene eller anden måde skader heller ikke, men det synes jeg er forholdsvis ligegyldigt. Problemet med Balotelli er, at han imø ikke bliver en 15-mål-mand-pr-sæson. Jeg synes ikke han har de kvaliteter og den målnæse, der skal til, hvorledes at vi skal fokusere på at han skal være med til at gøres os farlige som hold (samlet set) og ikke mindst indgå i et fornuftigt samspil med de andre offensive kræfter.
Og kan han så det, jeg tvivler virkelig stærkt, for som jeg skrev tidligere, så er han ikke en fuldt uddannet angriber imø, da han har nogle ting i sit spil, som bare ikke er særligt veludviklet - pres, løb og timing - og det tror jeg aldrig han bliver en ørn til, for det er noget man lærer i ungdomsårene. Man siger at for at en ting sidder fast på ryggraden, så kræver den 10.000 gentagelser og så er det for sent.
Lige nu, så ser det ud til, at vi forsøger at tilpasse Balotelli til vores spil og ikke omvendt. Rodgers har selv udtalt, at vi skal tilbage til de gamle dyder. Imø er Balotelli totalt fejlcastet, hvis det er den vej vi skal gå. Havde man derimod brugt ham på den måde, hvor man også spiller til hans forcer, så var det nok en anden sag, for forcer har han selvfølgelig.
Jeg vil godt forudse, at vi kommer til at være i kraftig søgning på angribersiden til næste vindue, for det her var og er en lottokupon, og jeg tror ikke på den. Og jeg er med på, at nye spiller skal have tid, men her er der tale om en rutineret international spiller, der oven i købet kender PL. Og han har bare ikke de redskaber, vi har brug for.
Og når det så er sagt, så ønsker jeg at jeg tager godt og grundigt fejl, men som texy vist en gang skrev, så kom med kritikken på forhånd, så man ikke bagefter kan spille bagklog!
Så jeg vil ærligt talt ikke sættes i bås med de her hyper negative kritikkere, som der på de forskellige tråde, skydes med skarpt på - det her er min vurdering og ikke for at være generelt negativ.
Og kan han så det, jeg tvivler virkelig stærkt, for som jeg skrev tidligere, så er han ikke en fuldt uddannet angriber imø, da han har nogle ting i sit spil, som bare ikke er særligt veludviklet - pres, løb og timing - og det tror jeg aldrig han bliver en ørn til, for det er noget man lærer i ungdomsårene. Man siger at for at en ting sidder fast på ryggraden, så kræver den 10.000 gentagelser og så er det for sent.
Lige nu, så ser det ud til, at vi forsøger at tilpasse Balotelli til vores spil og ikke omvendt. Rodgers har selv udtalt, at vi skal tilbage til de gamle dyder. Imø er Balotelli totalt fejlcastet, hvis det er den vej vi skal gå. Havde man derimod brugt ham på den måde, hvor man også spiller til hans forcer, så var det nok en anden sag, for forcer har han selvfølgelig.
Jeg vil godt forudse, at vi kommer til at være i kraftig søgning på angribersiden til næste vindue, for det her var og er en lottokupon, og jeg tror ikke på den. Og jeg er med på, at nye spiller skal have tid, men her er der tale om en rutineret international spiller, der oven i købet kender PL. Og han har bare ikke de redskaber, vi har brug for.
Og når det så er sagt, så ønsker jeg at jeg tager godt og grundigt fejl, men som texy vist en gang skrev, så kom med kritikken på forhånd, så man ikke bagefter kan spille bagklog!
Så jeg vil ærligt talt ikke sættes i bås med de her hyper negative kritikkere, som der på de forskellige tråde, skydes med skarpt på - det her er min vurdering og ikke for at være generelt negativ.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
Jeg tror at Balotelli scorer min 15 mål i denne sæson i alle turneringer.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."
Vil du betragte det som værende succesfuldt taget i betragtning af angriberens kaliber, vi er med i 4 turneringer, vi er (forhåbentlig) et tophold og producerer mange chancer og vi taler om et etableret navn?Surf skrev:Jeg tror at Balotelli scorer min 15 mål i denne sæson i alle turneringer.
Jeg vil så absolut sige nej, men scorer han 15 mål alene i PL, så er det fint.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg tror de fleste var skeptiske overfor Balo. Vi følger jo fodbold tæt, og kender til de problemer der følger i hans kølvand. Men nu er han her, og spørgsmålet er så hvad gør vi med ham. Bænker ham? Nej, det er vores trup ikke god nok til. Ændrer vores spillestil? Det tror jeg ikke Rodgers vil. $64.000 spørgsmålet er så, hvordan kombinerer vi Balos kvaliteter med vores spillestil? Jeg synes der er bred enighed om, at han trives bedst med en makker ved sin side. Men jeg tror ikke vi vil se mål på samlebånd fra ham af den grund. På den anden side, så ved Balo at det vel er hans sidste chance i en storklub, han skal vel have succes hos os, eller kan jeg forestille mig at han ryger til en mindre klub i eksempelvis Italien - Fiorentina, Lazio osv. Måske det kan give ham et spark i måsen.
45 - Mario Balotelli
Nu skrev du 15 mål på en sæson, det læste jeg som i alle turneringer. Og egentlig ja, hvis Sturridge fortsætter målformen, vil jeg være tilfreds med 10-12 i PL og 3-5 stykker i resten fra Balo for en første sæson i et system, han lige skal vænne sig til. Og til 16 mio. pund. Næste sæson må det gerne være flere.Jesper skrev:Vil du betragte det som værende succesfuldt taget i betragtning af angriberens kaliber, vi er med i 4 turneringer, vi er (forhåbentlig) et tophold og producerer mange chancer og vi taler om et etableret navn?Surf skrev:Jeg tror at Balotelli scorer min 15 mål i denne sæson i alle turneringer.
Jeg vil så absolut sige nej, men scorer han 15 mål alene i PL, så er det fint.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."
Det samme var der jo mange der sagde i starten om Suarez. Mange mente han slet ikke havde det i sig at blive en god afslutter, og at han derfor skulle have en mere klinisk afslutter at servicere. I starten var Coutinho nærmest en katastrofe i det defensive, men han er kommet meget efter det. Henderson lignede længe en spiller med masser af potentiale, som skulle drukne i manglende mod på banen. De kom allesammen efter det og blev værdifulde spillere for os. Balotelli har haft en måned hos os, og du vil allerede afskrive ham. Det kunne jeg forstå, hvis manden havde et meget mindre potentiale, end det er tilfældet. Men kan vi få tandhjulene til at vende rigtigt, så har vi et monster. Det sidste ord er faktisk, hvad en en god ven, som er Arsenal-fan, skrev til mig forleden under Everton-kampen, at han ligner én der bliver et monster for os. Og hvorledes er det lige, folk mener, han har fejlet så hårdt her fra start? Det eneste jeg ikke kan kategorisere som 'normal indkøring' er hans til tider lidt dårlige vurdering af, hvornår der skal skydes på mål. Men man ved, han er en type, som pludseligt trækker genialiteter op af hatten, en ting vi ellers ikke har uden Suarez. Det er noget, modstanderes forsvar har respekt for. Med Balotelli vil det helt sikkert blive en udfordring at få ham til at levere på et konstant, højt niveau, men jeg mener, klubben har vurderet rigtigt i at finde ud af, om det er muligt, da man efterhånden kunne se, at vi stadig har et stykke vej til at tiltrække de største stjerner til klubben. Jeg synes, Balotelli her i starten af sin Liverpool-tid har vist større ydmyghed over for opgaven, end jeg havde forventet at se. Derudover synes jeg, at han har vist gode egenskaber i at falde ned og liste bolden fra modstanderen og at trække ud i siderne, som vi også så Suarez og Sturridge gøre det. Og han løber da fint oppe foran, når vi ikke har bolden. Han har ikke Suarez' arbejdsmani og mobilitet, men hvem har det? Balotelli kommer med en helt anden pakke end Suarez, og det skal selvfølgelig afstemmes med både ham og holdet, og så ringe er hans mobilitet og dynamik da heller ikke, og med mere kampform vil det kun blive bedre, som vi har set det med Lallana.Jesper skrev:Problemet med Balotelli er, at han imø ikke bliver en 15-mål-mand-pr-sæson. Jeg synes ikke han har de kvaliteter og den målnæse, der skal til..
- Redtothebone
Sådan mindes jeg det overhovedet ikke. Nu læste jeg lige de første tre sider af Suarez-tråden igennem og ikke et eneste sted blev det nævnt, at man tvivlede på Suarez evner som afslutter. Faktisk var folk langt mere bekymrede i forhold til Carroll.mawope skrev:Det samme var der jo mange der sagde i starten om Suarez. Mange mente han slet ikke havde det i sig at blive en god afslutter, og at han derfor skulle have en mere klinisk afslutter at servicere.Jesper skrev:Problemet med Balotelli er, at han imø ikke bliver en 15-mål-mand-pr-sæson. Jeg synes ikke han har de kvaliteter og den målnæse, der skal til..
Jeg tillader mig lige at sætte allerførse indlæg ind her.
Sådan oplevede jeg, at flertallet så på Suarez. Naturligvis begyndte tvivlen at melde sig, efter at han havde ramt træværket 700 gange på halvanden sæson, men folk vidste jo, at han havde banket dem ind i Holland. Og når man konstant rammer træværket, så er der da en mulighed for, at det kun er et spørgsmål om tid.Hr. Drejer skrev:Vores rekordkøb til £22.8 M. Lille driblestærk spiller med mange mål i støvlerne i den hollandske liga. Han er kun 24 år, og har et stort potentiale. Håber han udfylder 7'er trøjen.
I den forbindelse må den gode nyhed så være, at Balotelli ramte træværket imod Everton. Så nu kommer det snart

Jeg tror dog ikke, at Balotelli når 15 PL scoringer. Men det hænger også sammen med, at jeg ikke tror, at han kommer til at starte så ofte, når først Sturridge er helt klar.
Kloppite
-
- Geografisk sted: Paphos
- Alder: 43
- Kontakt:
Plus han vel også satte en del kasser ind i Serie A.
Serie A er ikke så stærk som tidligere, men alligevel markant bedre end æresdivisionen
Serie A er ikke så stærk som tidligere, men alligevel markant bedre end æresdivisionen
Min blog om livet som Dansker i Cypern og om marketing indenfor iGaming
@texy
Ja, vi kunne allesammen tydeligt se, Suarez' talenter. Det er nok især 11/12-sæsonen, jeg hentyder til, da han fik meget lidt ud af sine anstrengelser og ikke scorede så meget. Dengang var der bl.a. sammenligning med Agüero, som i sammenligning fremstod som en mere klinisk afslutter end Suarez. Stolpeskud eller ej var der bare en lang periode i starten, hvor han bare var dårlig til at omsætte sine forsøg til mål. Det blev markant bedre de to sidste sæsoner under Rodgers.
år/conversion(%)
10/11: 7.27
11/12: 7.87
12/13: 11.23
13/14: 25.00
Balotelli har værktøjerne til at tage skridtet op og blive en verdensklassespiller, nøjagtig som Suarez gjorde det. Rodgers har hevet en del spillere op i niveau, og det mener jeg blot, han skal have muligheden for at forsøge med Balotelli.
Ja, vi kunne allesammen tydeligt se, Suarez' talenter. Det er nok især 11/12-sæsonen, jeg hentyder til, da han fik meget lidt ud af sine anstrengelser og ikke scorede så meget. Dengang var der bl.a. sammenligning med Agüero, som i sammenligning fremstod som en mere klinisk afslutter end Suarez. Stolpeskud eller ej var der bare en lang periode i starten, hvor han bare var dårlig til at omsætte sine forsøg til mål. Det blev markant bedre de to sidste sæsoner under Rodgers.
år/conversion(%)
10/11: 7.27
11/12: 7.87
12/13: 11.23
13/14: 25.00
Balotelli har værktøjerne til at tage skridtet op og blive en verdensklassespiller, nøjagtig som Suarez gjorde det. Rodgers har hevet en del spillere op i niveau, og det mener jeg blot, han skal have muligheden for at forsøge med Balotelli.
Lad ham bare blive i Basel, større fejlcast skal man lede længe efter. Vi ville spille bedre med 10mand på banen.
Balo skal til at scor nogen mål han kommer ikke engang til vildt mange chancer.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.
Problemet, som jeg ser det, er, at han er alt for ivrig efter at få hul på "bylden".
Stortset hver gang han modtager bolden midt på modstanderens banehalvdel / kanten af feltet, har han kun ét for øje, nemlig at få sig selv i en skudposition, for så at fyre bolden mod kassen. Det begynder at ligne en tendens allerede, og er simpelthen en alt for stationær og forholdsvis primitiv angrebsform - Især når det foregår et godt stykke ude foran feltet.
Han skal have tålmodighed, og forsøge at bruge sine medspillere i noget link up play, for så at få mere plads, istedet for at prøve at skabe den selv, gang på gang.
Stortset hver gang han modtager bolden midt på modstanderens banehalvdel / kanten af feltet, har han kun ét for øje, nemlig at få sig selv i en skudposition, for så at fyre bolden mod kassen. Det begynder at ligne en tendens allerede, og er simpelthen en alt for stationær og forholdsvis primitiv angrebsform - Især når det foregår et godt stykke ude foran feltet.
Han skal have tålmodighed, og forsøge at bruge sine medspillere i noget link up play, for så at få mere plads, istedet for at prøve at skabe den selv, gang på gang.

- JudgeArdaStudge
@ Pongolle:
Det er jeg faktisk enig i.
Generelt synes jeg, at Basel-kampen var præget af, at spillere som Balotelli og Sterling ville for meget selv og gang på gang, søgte ind i banen og dermed lige ind i en klump af ellers gumpetunge Basel forsvarer. Det var vildt frustrerende at overvære og jeg mindes sjældent at have set en så grim og upoleret Champions League kamp, som den vi havde en afgørende rolle i i går. Jeg var faktisk flov.
Det er så let at være bagklog, men havde Balo og Sterling bare kombineret med Coutinho i stedet for deres egotrips, så havde vi skabt meget mere. Det så vi sågar i glimt. Jeg synes samtidig, at Markovic får for mange drøje hug. Markovic var faktisk god til at sætte vores offensiv i gang med sine lange, hurtige raids med og uden bolden over midtbane-linjen, men der var for lidt løb omkring ham og selv om han er umådelig hurtig, så kan han ikke løbe en halv banelængde konstant. Det var vist en smule off-topic, selvom Balotelli havde sin andel i, at Markovics gode løb ikke udmundede i mere.
Det er jeg faktisk enig i.
Generelt synes jeg, at Basel-kampen var præget af, at spillere som Balotelli og Sterling ville for meget selv og gang på gang, søgte ind i banen og dermed lige ind i en klump af ellers gumpetunge Basel forsvarer. Det var vildt frustrerende at overvære og jeg mindes sjældent at have set en så grim og upoleret Champions League kamp, som den vi havde en afgørende rolle i i går. Jeg var faktisk flov.
Det er så let at være bagklog, men havde Balo og Sterling bare kombineret med Coutinho i stedet for deres egotrips, så havde vi skabt meget mere. Det så vi sågar i glimt. Jeg synes samtidig, at Markovic får for mange drøje hug. Markovic var faktisk god til at sætte vores offensiv i gang med sine lange, hurtige raids med og uden bolden over midtbane-linjen, men der var for lidt løb omkring ham og selv om han er umådelig hurtig, så kan han ikke løbe en halv banelængde konstant. Det var vist en smule off-topic, selvom Balotelli havde sin andel i, at Markovics gode løb ikke udmundede i mere.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
Balotelli ignorerede BR´s opfordring til at gå ned og hilse på de medrejsende fans i aftes og gik i bad i stedet for. For mig er det en svinestreg når man spiller for en engelsk klub. Det handler om at vise respekt for folk der bruger deres penge og tid på at følge én.
Jeg synes det er meget skuffende, nærmest utilgiveligt og jeg håber at han får en mega sviner af klubben for det. Han er en selvoptaget type, som ikke har meget tilovers for andre end sig selv. Og det vil på et tidspunkt skabe konflikter i en klub, er er kendt for at sætte sine fans meget højt.
Ingen brok herfra, hvis han bliver solgt ved først givende lejlighed.
Jeg synes det er meget skuffende, nærmest utilgiveligt og jeg håber at han får en mega sviner af klubben for det. Han er en selvoptaget type, som ikke har meget tilovers for andre end sig selv. Og det vil på et tidspunkt skabe konflikter i en klub, er er kendt for at sætte sine fans meget højt.
Ingen brok herfra, hvis han bliver solgt ved først givende lejlighed.
"Sometimes its not all about winning or losing, its about how you play the game".