Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
tue69
Geografisk sted: Århus
Alder: 40

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af tue69 » tirsdag, 28. okt, 2014 11:34

Redmaniac skrev:
tue69 skrev:http://www.bold.dk/nyt/ronaldo-og-messi ... ballon-dor

Det er jo decideret tumpet det her. Ja, det kan godt være at Luis Suarez i manges optik har diskvalificeret sig selv til listen, men jeg synes det er latterligt. Nu er Suarez-episoden fra VM jo lidt speciel, men jeg mindes da ikke at disciplin har haft det store at skulle have sagt i disse kåringer.

Måske tager jeg fejl.
Det ved jeg nu snart ikke. Kåringen gælder perioden fra 1/1-2014 til 31/12-14.

I denne periode har Suarez scoret 14 mål (12 på klubplan og 2 på landsholdet) og lavet en håndfuld assists. Resten af tiden har han siddet ude med karantæne (omtrent 12 kampe?)

Jeg kan umiddelbart godt følge ræsonnementet om ikke at tage ham med. Havde man kigget isoleret set på 13/14 sæsonen, så havde han selvfølgelig været i top 3.
Point taken. Jeg troede faktisk det var sæsonrelateret, men det er jo det Team of the Year kåringerne er til. Ud fra ovenstående kan jeg bedre forstå det.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » tirsdag, 28. okt, 2014 11:45

Det er jo decideret tumpet det her. Ja, det kan godt være at Luis Suarez i manges optik har diskvalificeret sig selv til listen, men jeg synes det er latterligt. Nu er Suarez-episoden fra VM jo lidt speciel, men jeg mindes da ikke at disciplin har haft det store at skulle have sagt i disse kåringer.

Måske tager jeg fejl.
Jeg synes nu det virker ganske fornuftigt at han ikke er med. Han har spillet for få kampe i den periode og så synes jeg det er fint hvis karantænen er diskvalificerende her.
"We're not racist, we only hate the mancs"

thefugle

Indlæg af thefugle » tirsdag, 28. okt, 2014 15:06

Emmy skrev:

Måske tager jeg fejl.
Jeg synes nu det virker ganske fornuftigt at han ikke er med. Han har spillet for få kampe i den periode og så synes jeg det er fint hvis karantænen er diskvalificerende her.
Jeg synes os det er latterligt da jeg mener han er blandt verdens top 5 eller måske endda 3. Men det står i "regelsættet" omkring overvejelser til dette at opførsel på og uden for banen også skal tages i betragtning når man vælger spillerne.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 28. okt, 2014 15:26

RedRedRed skrev:
Jesper skrev:Det her er imø en utrolig god artikel om Messi vs Ronaldo http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... ciate.html
Ohh no you didn't.

Aldrig start en Ronaldo vs. Messi debat! :o

Lige nu kører bold.dk-brugernes scannere på højtryk, alarmerne bimler og bamler og så drejer møllehjulet ellers bare. :lol:

Jeg er bare enig i dette; "don't compare them, just appreciate"
At vores generation her har så store fodboldspillere, hver især med deres individuelle kompetencer, skal vi være prisværdige overfor. Dertil lagt et par spillere der også er rigtig gode som Roben, Ribery, Neuer, Lahm, Zlatan og Suarez.

Tænk hvis Pele og Maradona spillede samtidigt. Eller dengang Cruyff og Beckenbauer spillede i 70'erne.

Messi er ikke Maradona. Messi har helt andre forcer. Ronaldo er en ener, der er komplet som offensiv spiller. Begge viser man med teknisk kunnen, og den rette respekt for deres eget talent og derfor også passe og pleje talentet så det kan blomstrer for alle os fodboldelskere. Når vi om 10 år husker tilbage, så har vi 2 spillere der måles på højde med Maradona og Pele. De er i en anden liga.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » torsdag, 30. okt, 2014 10:00

Nogen der kan huske ham?

Billede

Det er svenske Klas Ingesson

Han døde af kræft i går og blev 46 år
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » lørdag, 01. nov, 2014 01:44

fifa stopper ikke med deres stupide handlinger, denne gang uden korrution dog(gætter jeg på), så det er fremgang. Hvis jeg var fra Ukraine var jeg nok mere muggen end jeg er som dansker. HÅBLØST fifa, men vel i og for sig forventet af den organisation der er drevet som en...tjah fifa, idet fifa selvfølgelig er lavest i hierakiet i min bog, når det gælder orden og pli, dog i top når det gælder mafiaen.

http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... f-rusland/
Verden er smask fuld af hyklere....

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 01. nov, 2014 09:11

På banen hadede jeg ham som pesten, men man må give Gary Neville, at han er en fantastisk pundit med stor viden om spillet.

Jeg er meget enig med hans synspunkter omkring den skrantende defensive organisation i Premier League. Og det er interessant at få indsigt i den udvikling, som er sket på akademierne, hvilket har ført til denne udvikling. En udvikling der ikke nødvendigvis gør oplevelsen af spillet dårligere, da størstedelen af os fodboldelskere finder størst glæde ved de offensive facetter af spillet.

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... -back.html

Brugeravatar
Jesper

Re: Sv: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » lørdag, 01. nov, 2014 09:33

Robbie_God_Fowler skrev:På banen hadede jeg ham som pesten, men man må give Gary Neville, at han er en fantastisk pundit med stor viden om spillet.

Jeg er meget enig med hans synspunkter omkring den skrantende defensive organisation i Premier League. Og det er interessant at få indsigt i den udvikling, som er sket på akademierne, hvilket har ført til denne udvikling. En udvikling der ikke nødvendigvis gør oplevelsen af spillet dårligere, da størstedelen af os fodboldelskere finder størst glæde ved de offensive facetter af spillet.

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... -back.html
Enig i begge dele. Og et af emner jeg har berørt en del, engelsk fodbolds fremtid, er i høj grad afhængig af denne udvikling, for de store kampe er i de sidste mange år primært vundet med offensivt spil eller med spil, hvor de aggressive omstillinger har været i højsædet. Derfor giver det mening at lade de unge spillere have mindre fokus på de traditionelle defensive forcer.
En trend er dog også, at 70ernes totalfodbold imø er tilbage for en del hold og det synes jeg er positivt. Og her mangler en del engelske spillere kompetencer sammenlignet med eks de spanske spillere.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » tirsdag, 04. nov, 2014 18:11

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 04. nov, 2014 18:56

Man kan vel konkludere, at Morten Olsen har udviklet en tre-finger stimulerings-teknik, og at Suarez var et yderst potent løsgående missil i vort angreb :-D
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 39

Indlæg af JTN » onsdag, 05. nov, 2014 08:41

Jeg stødte forleden på denne gamle, fantastiske artikel om min anden store fodboldkærlighed: Frem. http://www.information.dk/13851. Den er lidt længere end den sædvanlige MX-snas, men den er bestemt et læs værdigt og god for mange fans at læse i modgangstid.

Ps. Det er nok lidt misvisende at lægge den under smånyheder, da den er fra det hedengangne år 1997.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 07. nov, 2014 20:53

Her er en artikel om de 100 bedste spillere i Premier Leagues historie. Giggs er ifølge artiklen den bedste, hvilket jeg ikke er helt enig i. Henry, Ronaldo og Shearer vil jeg rangerer højere.

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... me=3074898

APLFC
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af APLFC » fredag, 07. nov, 2014 21:24

At Gerrard kun er nummer 11. er jeg ikke enig i. At Giggs er den bedste synes jeg ikke er korrekt, jeg har hørt Roy Keane udtale sig om det, at han ikke var på hans hold over bedste Manu spillere, han havde spillet sammen med. I denne udtagelse sagde han, noget med, at, bare fordi man har spillet mange kampe for et hold og været stabil for dem, så, betyder det ikke, at man er en af de bedste på sin position, altså all-time. Det er jeg enig i! Jeg har aldrig set ham, som en spiller på Henry og Ronaldo niveau. Jeg vil mene, at Henry er den bedste, fordi han i en år række var så meget bedre end mange af ligaens øvrige spillere. Mascherano kunne også sagtens være med, der går forhåbentlig ikke mange sæsoner før Sterling og Sturridge er med.

Brugeravatar
zalcos
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 34

Indlæg af zalcos » fredag, 07. nov, 2014 22:47

Fletcher og Berbatove så højt oppe. Der er godt nok mange ansigter jeg havde forventet at se før de to. Wtf altså.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
YNWA!
Alder: 28

Indlæg af YNWA! » torsdag, 20. nov, 2014 15:51

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Besvar