Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 40

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 09. dec, 2014 21:34

Aggerdoo skrev:
Mads T. skrev:
AndreasN skrev:Jeg tror ikke, at folk har særligt meget mod din holdning, Stephan. Jeg tror heller ikke, at mange er uenige i, at det der er foregået i denne sæson er dybt kritisk. Det er mere, at du nu har brugt 100 indlæg på at skrive nøjagtigt det samme.
Præcis. Der er alt for mange herinde der ikke bruger tid på andet end at påpege hvor skidt det går, og hvor dårlige vores indkøb har været. Det er ved at være sindsygt irriterende at læse det samme igen og igen.
Det er vel ret væsentligt at forholde sig til realiteterne - uanset om du kan lide dem eller ej.
Har jeg gjort andet?

Realiteten er at det går dårligt for vores klub og at dette forum er blevet stedet hvor man bitcher om det. Hovedparten af indlæggene i øjeblikket har ingen substans, men påpeger bare det åbenlyse. Og så er jeg voldsomt træt af at læse om, hvor dårlige spillerne er, hvor dårlig Rodgers er og hvor dårligt vi spiller. Nåeh ja og så smed vi £100 millioner ud af vinduet i sommer...

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 09. dec, 2014 23:53

Men det er jo den realistiske sandhed, man forholder sig til!!!

Nej, som skrevet en milliard gange, så er det pisse uinteressant konstant at læse indlæg, der blot siger: "vi spiller dårligt", "vi brugte en milliard", "alle indkøbende er dårlige, og vi har kun lavet to gode"... Og ja, mange af kritikpunkterne er ganske berettiget, men som Surf og Mads T siger - så kom da med noget konstruktivt. Løsninger. I stedet for blot at lave sine egne konstateringer hele tiden.
Liverpool Football Klopp

thefugle

Indlæg af thefugle » onsdag, 10. dec, 2014 11:29

AndreasN skrev:Men det er jo den realistiske sandhed, man forholder sig til!!!

Nej, som skrevet en milliard gange, så er det pisse uinteressant konstant at læse indlæg, der blot siger: "vi spiller dårligt", "vi brugte en milliard", "alle indkøbende er dårlige, og vi har kun lavet to gode"... Og ja, mange af kritikpunkterne er ganske berettiget, men som Surf og Mads T siger - så kom da med noget konstruktivt. Løsninger. I stedet for blot at lave sine egne konstateringer hele tiden.
Rodgers skal fyres til sommer. Det ville hjælpe rigtig meget, og så skal FSG ha af vide af nogle rådgivere at de altså ikke vender den her klub hvis de insistere på at være en udviklingsklub for unge spillere.

En erfaren og knaldhamrende dygtig træner ind, umiddelbart ville jeg selv anbefale Klopp eller Simeone. De passer vel os bedste ind da de ikke er ALT for gamle.

Begynd at bruge penge på spillere der er inde i deres bedste periode af deres karriere, ikke ungt talent, det skal i hvert fald prioriteres til sidst.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Larry Dillman

Indlæg af Larry Dillman » onsdag, 10. dec, 2014 13:05

Tjah....hvis vi stadig går ud fra, at BR har styrken i at benytte unge, uprøvede spillere og at udvikle + forme dem, og at FSG alligevel ikke endnu engang vil åbne pengepungen til januar-vinduet, så er BR måske den mest optimale løsning i forhold til vores nuværende trup og ikke mindst den boblende talentmasse der står på spring! (Og således bibeholder de deres oprindeligt tænkte kurs).

Hvis de omvendt vil give truppen en overhaling og investere i dyre, etablerede spillere (og fornuftigt nok ikke tiltror BR evnen til at købe korrekt ind med øjeblikkelig effekt), er det måske tidspunktet at udskifte på trænerposten.
Det eneste problem er så, at det 'dyre' alternativ yderligere vil kræve udgifter til at dække BR's løn frem til 2018 + den nye, angiveligt bedre lønnede træner (hvis profilen omkring et etableret klassenavn skal matche!).

Den er sgu ikke helt nem for vores ejere.......det positive ved, at vi ender i EL er, at vi får mulighed for at give hærdende, udviklende spilletid til spillere som Wilson/Ojo/Canos/Chirivella/Kent/Rossitter/Brannagan/Sinclair - selvom sejren er mere tillokkende i denne sæson end tidligere.
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

thefugle

Indlæg af thefugle » onsdag, 10. dec, 2014 13:45

Larry Dillman skrev:Tjah....hvis vi stadig går ud fra, at BR har styrken i at benytte unge, uprøvede spillere og at udvikle + forme dem, og at FSG alligevel ikke endnu engang vil åbne pengepungen til januar-vinduet, så er BR måske den mest optimale løsning i forhold til vores nuværende trup og ikke mindst den boblende talentmasse der står på spring! (Og således bibeholder de deres oprindeligt tænkte kurs).

Hvis de omvendt vil give truppen en overhaling og investere i dyre, etablerede spillere (og fornuftigt nok ikke tiltror BR evnen til at købe korrekt ind med øjeblikkelig effekt), er det måske tidspunktet at udskifte på trænerposten.
Det eneste problem er så, at det 'dyre' alternativ yderligere vil kræve udgifter til at dække BR's løn frem til 2018 + den nye, angiveligt bedre lønnede træner (hvis profilen omkring et etableret klassenavn skal matche!).

Den er sgu ikke helt nem for vores ejere.......det positive ved, at vi ender i EL er, at vi får mulighed for at give hærdende, udviklende spilletid til spillere som Wilson/Ojo/Canos/Chirivella/Kent/Rossitter/Brannagan/Sinclair - selvom sejren er mere tillokkende i denne sæson end tidligere.
Det er svært efterhånden at vide hvad Rodgers kan, og han ikke kan. Indtil videre i denne sæson har Rodgers ikke retfærdiggjort sidste sæsons fremvisning i hvert fald. Forstået på den måde at hele sidste sæson bare ligner en stor gang held + Suarez og Sturridge lige pt.

Jeg vil dog stadig helt klart mene at vi burde gå strengt efter EL sejren, det er ikke nogen træningsturnering mere efter 1 pladsen er blevet en del mere værdifuld nu. Jeg ville gå efter den nærmest mere end PL. Første pladsen i Premier League er imo afsat til Chelsea eller City, og vi kommer ikke i nærheden af den. Vi kunne være heldig at skrabe en 4 plads til os, men i følge hvad jeg kan se, er det langt mere sandsynligt vi kunne vinde EL. Vi vinder ikke PL, så alt der betyder noget lige nu er at få CL næste år, sådan sommerpausen ikke bliver endnu en stor gang indkøb i discountbutikken. Så kan man håbe vi kan tiltrække med et nyt stort navn på trænerpladsen samt CL for andet år i træk og den nye træner så får 100+ mio pund at handle for.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Rasputin

Indlæg af Rasputin » onsdag, 10. dec, 2014 14:04

"stjerner" er selvfølgelig velkomne, men jeg forstår ikke denne fokusering på stjerner. Måske vil de ikke, eller måske vil ledelsen dem ikke. Vi havde Remy, indtil muligheden for at købe en "stjerne" i Balo spolerede Remy købet. Hvis det altså var sådan det foregik. Det vides jo ikke. Men Remy havde været et super køb, der kunne erstatte Sturridge `hvis´han skulle løbe ind i en skade eller noget, og Rodgers ville ikke behøve at forholde sig til nye koncepter, som sådan. Remy havde nok ikke løst alle vores udfordringer, men han havde pyntet. Det hvor jeg vil hen, er at vi behøver at stagnere fordi vores tiltrækningskraft af stjerner ikke er så stor. De findes, dem der gerne vil til Liverpool, og også af kvalitet. Sturridge og Suarez var ikke verdensklassenavne, omend sidstnævnte vel nærmede sig øverst hylde.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » torsdag, 11. dec, 2014 16:23

Det er bare svært at komme med den konstruktive løsning nu, fordi Rodgers og til dels og så Kenny Dalglish har formøblet så mange penge på en strategi, der er direkte modsat af, hvordan problemet kunne være blevet løst.

Rodgers var selv inde på løsningen før dette transfer-vindue (havde han dog bare tænkt samme tanke før hans andet transfervindue - og fulgt op på tanken!!). Han talte om kun at købe to eller tre spillere ind, som kunne gå direkte ind og forstærke startelveren. Det er løsningen. Også nu. Desværre har vi over de sidste tre år miste så mange af de dygtige spillere, der kunne udgøre rygraden på et stærkt hold, mens vi har erstattet breddespillere med andre breddespillere. Derfor vil en enkelt eller to rigtigt dygtige spillere måske ikke længere løfte os nok på kort sigt. Men så må vi give afkald på endnu en sæson. Vi skal holde op med at købe 7-8 nye breddespillere ad gangen.

Se på Barca, Real, Bayern, Chelsea, Arsenal, Juventus, Dortmund og tidligere også Man Utd. De henter aldrig 8 spillere på et transfervindue. Denne sommer gjorde Man Utd det måske, men de havde så økonomi til kun at hente spillere fra toppen. Ellers er normen hos storklubberne vel at hente en, to og maksimalt tre gode spillere i sommerens transfervindue, mens et nyt ungt talent ofte får lov at snuse lidt til spilletid i løbet af sæsonen.

Vi er ikke Chelsea for 11 år siden, Man City for 5 år siden, PSG for 3 år siden, Monaco for 2 år siden eller Man Utd denne sommer, der har råd til at købe et hav af topspillere på en gang for hurtigt at bygge et klassemandskab op. Og step 1 i forhold til at blive bedre er at holde op med at prøve den løsning for færre midler. Det virker ikke.

Vi har råbt det herinde i mange år. Kvalitet. Ikke kvantitet. Det er den eneste løsning i mine øjne. Rodgers kan være nok så fantastisk en træner, men fremgang starter med at øge kvaliteten af det materiale, han skal træne.
Kloppite

Brugeravatar
perpig

Indlæg af perpig » torsdag, 11. dec, 2014 17:27

@texy
Jeg er meget enig i dit sidste indlæg.

Det er min opfattelse at vi ligger som vi selv har redt. De senere år er bærende spillere blevet afskibet og erstattet af talenter som måske....

Det bliver ikke ved med at gå. Pt har vi Gerrard i karrierens efterår og Johnson der ikke er så god som tidligere. Vi er nødt til at få nogen ind som kan fastholde niveauet.

I min optik er det ganske enkelt det mest konstruktive løsningsforslag at sadle fuldstændig om i transferstrategien. Nej, det løser ingen problemer her og nu, men hvis vi på sigt skal tilbage og blande os i toppen så skal vi til at købe spillere til startelveren. Selvfølgelig er der ingen garanti for at en given spiller slår til "nærmest med det samme" men jeg tror at chancerne herfor er noget større hvis klubben hæver sigtekornet i transfervinduerne.
The model at this football club is clear, we want to take young players and develop them into world-class ones, but that can be a long and a difficult process

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » torsdag, 11. dec, 2014 18:41

perpig skrev:@texy
Jeg er meget enig i dit sidste indlæg.

Det er min opfattelse at vi ligger som vi selv har redt. De senere år er bærende spillere blevet afskibet og erstattet af talenter som måske....

Det bliver ikke ved med at gå. Pt har vi Gerrard i karrierens efterår og Johnson der ikke er så god som tidligere. Vi er nødt til at få nogen ind som kan fastholde niveauet.

I min optik er det ganske enkelt det mest konstruktive løsningsforslag at sadle fuldstændig om i transferstrategien. Nej, det løser ingen problemer her og nu, men hvis vi på sigt skal tilbage og blande os i toppen så skal vi til at købe spillere til startelveren. Selvfølgelig er der ingen garanti for at en given spiller slår til "nærmest med det samme" men jeg tror at chancerne herfor er noget større hvis klubben hæver sigtekornet i transfervinduerne.
Også meget enig texy. Vi har ikke en masse dårlige spillere, men vi har heller ikke top, top spillere, som kan løfte vores udmærkede spillere, som Suarez og Sturridge kunne, og som Stevie kunne.

Nu er det en halvslidt Stevie og unge folk som Sterling og Coutinho samt helt nye spillere, der skal løfte resten, og det går ikke.

Jeg gik gerne efter en målmand, som har de kompetencer, som Mignolet mangler ()og mere naturligvis), og så må de slås om pladsen - et bud kunne være Begovic.

Jeg ville også gerne have en rigtig god højre back, da Flanno er skadet, Johnson er dyr og snart ude af døren, og så har vi en ung lejesvend - Martin Montoya er et bud.

Jeg vil også gerne have en rigtig stærk center forsvarer, der kan det hele og har bevist det på topniveau. - her kan budene være mange.

Endnu en box-box spiller, da Allen er OK men ikke rigtig god. Vidal kunne være et bud.

Jeg spiller gerne med Stevie på den offensive midt resten af sæsonen med Coutinho som back up, men på denne plads skal der stor investeres, så vi har en i mange år, da det snart er slut for Stevie, og da jeg ikke kan se Coutinho eller Suso indtage rollen permanent.
Kunne Mkhitaryan være et bud ?
Jeg er også begejstret for Muriel.
Reus ville være det ypperligste.

Vi er også nød til at gå efter en topangriber, da Stur har det svært med skader, da Balotelli kan blive en fugl eller en fisk, og da jeg ikke har fidus til Borini eller Lambert. Origi kommer hjem, men vi skal have 4, da der er for stor usikkerhed om alle 3 på forskellige parametre. Det skal være en effektiv herre med speed og tricks.

Målmand - H. back - CF - MM - Off. midt - Angriber: alle skal forstærke vores hold.
Hjem med: Origi, Ilori, Coates, Wisdom (lad os se, hvad de kan)

Vi kan sælge: Jones, Johnson, (Kolo), Skrtel, Allen, Coutinho, Assaidi, Aspas, Borini, (Lambert). Mon ikke der kan hentes 50-60 mio. £ på salg af disse ? Hvis ejerne/klubben hoster op med samme beløb, så burde det kunne lade sig finansiere.

Målmand: Ny (Begovic), Mignolet
HB: Ny (Montoya), Flanno, Manquillo
VB: Moreno, Enrique
CF: Ny, Sakho, Lovren, Ilori, Coates
DM: Lucas, Can
MM: Hendo, Ny (Vidal)
OM: Stevie, Ny (Reus/Mkhitaryan/Muriel), Suso
Kanter: Lallana, Sterling, Markovic, Ibé
AN: Stur, Ny, Origi, Balotelli

Summa summarum: Vi skal have tilført klasse til start 11, da vi ikke er der endnu, hvad angår en kvalificeret grundstamme på 15-20 spillere, hvis vi vil helt op, hvor vi var sidste sæson.

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » torsdag, 11. dec, 2014 20:01

texy skrev:

Det er bare svært at komme med den konstruktive løsning nu, fordi Rodgers og til dels og så Kenny Dalglish har formøblet så mange penge på en strategi, der er direkte modsat af, hvordan problemet kunne være blevet løst.

Rodgers var selv inde på løsningen før dette transfer-vindue (havde han dog bare tænkt samme tanke før hans andet transfervindue - og fulgt op på tanken!!). Han talte om kun at købe to eller tre spillere ind, som kunne gå direkte ind og forstærke startelveren. Det er løsningen. Også nu. Desværre har vi over de sidste tre år miste så mange af de dygtige spillere, der kunne udgøre rygraden på et stærkt hold, mens vi har erstattet breddespillere med andre breddespillere. Derfor vil en enkelt eller to rigtigt dygtige spillere måske ikke længere løfte os nok på kort sigt. Men så må vi give afkald på endnu en sæson. Vi skal holde op med at købe 7-8 nye breddespillere ad gangen.

Se på Barca, Real, Bayern, Chelsea, Arsenal, Juventus, Dortmund og tidligere også Man Utd. De henter aldrig 8 spillere på et transfervindue. Denne sommer gjorde Man Utd det måske, men de havde så økonomi til kun at hente spillere fra toppen. Ellers er normen hos storklubberne vel at hente en, to og maksimalt tre gode spillere i sommerens transfervindue, mens et nyt ungt talent ofte får lov at snuse lidt til spilletid i løbet af sæsonen.

Vi er ikke Chelsea for 11 år siden, Man City for 5 år siden, PSG for 3 år siden, Monaco for 2 år siden eller Man Utd denne sommer, der har råd til at købe et hav af topspillere på en gang for hurtigt at bygge et klassemandskab op. Og step 1 i forhold til at blive bedre er at holde op med at prøve den løsning for færre midler. Det virker ikke.

Vi har råbt det herinde i mange år. Kvalitet. Ikke kvantitet. Det er den eneste løsning i mine øjne. Rodgers kan være nok så fantastisk en træner, men fremgang starter med at øge kvaliteten af det materiale, han skal træne.
Tak. Endnu et flot indlæg fra dig, som er svært at være uenig i.

Jeg mener dog ikke, at det nødvendigvis er en forkert strategi, vi har valgt. Det er en langsigtet og økonomisk stabil strategi. En strategi, der blandt andet har gjort det muligt at udvide Anfield. Jeg synes, at vi er nået til en fase, hvor vi skal kigge på en eller to spillere, der kan have en impact på startelleveren med det samme, som du selv siger. Jeg synes også, at det har været fornuftigt at sikre en stærk, ung stamme i truppen, men nu er tiden kommet til at supplere med enkelte spillere - jeg tvivler på, at det bliver allerede til vinter, men til sommer burde denne strategi være det klare mål i min verden.
Liverpool Football Klopp

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » torsdag, 11. dec, 2014 20:15

@ AndreasN

Den strategi texy foreslår er da ikke nødvendigvis mere omkostningstung? Som jeg læser det, så foreslår han at købe færre, men dyrere spillere på en sådan måde, at det går lige op mht. transfer- og lønudgifter.

Jeg synes nu, at det var rigtigt set at øge bredden i sommers. Vores bænk var ofte for dårlig i sidste sæson med folk som Alberto og Aspas. Nu er bredden bedre, men kvaliteten for lav. Så nu er tiden kommet til at hente profiler, der kan løfte holdet.

texy

Indlæg af texy » torsdag, 11. dec, 2014 22:06

@ AndreasN

Jeg håber, at du får ret i, at vores strategi har været gennemtænkt på lang sigt, og vi således fra nu af kan nøjes med et enkelt eller to indkøb per transfervindue. Det er jo heldigvis ikke udelukket, at denne sommers indkøb blomstrer op fra næste sæson. Det ville være fantastisk. Og hvis FSG før denne sommer var helt indforstået med risikoen for en dårlig sæson på baggrund af en mere lagsigtet strategi, så SKAL de også bakke Rodgers op. Og reelt ikke kun til udgangen af denne sæson, men som minimum også halvvejs ind i den næste.

Jeg tvivler bare på, at stratgien har været SÅ bevidst langsigtet. Rodgers talte før sommerens transfervindue om at bygge på og ikke om at bygge op.

Og jeg ærgrer mig over, at Kenny ikke nøjedes med at hente to topspillere i hans sommer-transfervindue i stedet for 8, og over at Rodgers så ikke også havde den strategi. Så havde vi teoretisk indkøbt 8 topspillere, hvoraf tre måske var floppet. Vi havde ganske givet mistet nogle af vores bedre spillere undervejs, sådan som det også er sket nu. Men hvis vi på det nuværende hold havde 5 funktionelle topspillere at bruge af, så havde det ikke set helt galt ud.

Jeg ærgrer mig også lidt over, at vi ikke bruger vores akademi bedre. Suso kunne virkelig godt have bidraget undervejs i mine øjne. Især i sidste sæson. I år har vi købt så mange unge spillere, at jeg tvivler på, om vi får udviklet Jordon Ibe eksemelvs. Og hvad med Teixeira? Får han nogensinde en reel chance. Wisdom? Rositter? Eller min favorit fra akademiet i de seneste sæsoner Jack Dunn (tænk ung Damien Duff - sådan synes jeg han spiller)? Når vores indkøbsstrategi til førsteholdet går på at købe unge spillere, så bliver der længere til spilletid for akademispillere, og samtidig er der færre rutinerede spillere de kan læne sig op ad og lære fra, hvis den endelig får chancen.

Men tilbage til udgangspunktet. Måske vores strategi virkelig ender med at sikre os at have spillere af topkvalitet i mange år frem. Jeg kan sagtens leve med at skulle beklage, at jeg har teet mig som en forkælet unge i en enkelt sæson, fordi jeg ikke kunne se det forkromede billede i denne langsigtede strategi.

Here is to hoping for better times :alcohol:
Kloppite

Repsej
Geografisk sted: Aabybro
Alder: 53

Indlæg af Repsej » torsdag, 11. dec, 2014 22:36

Jeg synes rent faktisk ikke vi skal hente nogen som helst før til sommer.

Vi har hentet et hav af spillere men vi aner jo ikke hvor mange af dem står. De får jo simpelthen ikke chancen. 10 min her og 10 min der bliver man jo ikke en god spiller af og man får da ihf slet ikke lov til at få noget hår på brystet.

Giv nu de mange spillere en chance for at vise hvad de kan før man henter erstatninger for dem.

Vi har da ved gud brugt rigelig af mio og mia de senste år, hvis klubben så gerne vil af med nogle flere skal jeg da med glæde sende mit kontokort til dem, så kan de sættes ind der.
Bill Shankly :
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude.
I can assure you it is much, much more important than that."

texy

Indlæg af texy » torsdag, 11. dec, 2014 22:46

Nej, jeg tror ikke, at han nogensinde finder formen igen. Men når Torres er på markedet gratis, så vil han altid dukke op på ethvert Liverpool-forum før eller siden. Nu bliver det så før.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... up-4793025

Nostalgien gør det fristende. Vi skal slå nostalgien fra og glemme denne mulighed.
Kloppite

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 11. dec, 2014 23:51

texy skrev:Nej, jeg tror ikke, at han nogensinde finder formen igen. Men når Torres er på markedet gratis, så vil han altid dukke op på ethvert Liverpool-forum før eller siden. Nu bliver det så før.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... up-4793025

Nostalgien gør det fristende. Vi skal slå nostalgien fra og glemme denne mulighed.
Jeg synes han skal prøves af. Det kan ikke blive værre end nu.....

Besvar