Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Sivi
Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
Alder: 28

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Sivi » mandag, 12. jan, 2015 12:34

Vi er nødt til at få hentet en angriber. Ser meget gerne vi gik efter Higuain eller Lacazette...
Justice for the 96! <3

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » mandag, 12. jan, 2015 13:16

bblauritzen skrev:
Mazter81 skrev:Realisme = tabermentalitet???

...
Spørg enhver elite udøver og de vil sige ja. Hvis du ikke stiler efter toppen så kommer du aldrig derop.

hmmmm.. nej ?

Hvad målsætning at gøre indenfor sport er der sjældent tale om den holdning der. Sådan var den engang for gamle dage siden, men ikke mere !

Steven Gerrard (og mange Liverpool fans, specielt) mentale nedtur er vel bedste eksempel på dette. Det et en længere forklaring, men at sætte det op så sort/hvidt er ikke hensigtsmæssigt indenfor sport.

Det handler ikke om at man ikke stiler efter det, det handler om mål, delmål, realisme, drømme kontra mål og meget mere, det er en længere forklaring.
det er UREALISTISK at sige for Liverpool vi skal vinede mesterskabet i år, det kommer IKKE til at ske, hvis man så stædigt insistere på at det er målsætningen, så er man jo dømt til at mislykkdes fra starten af. ens A mål skal ganske rigtig balancere lige på grænsen til at urealistiske, men SKAL kunne lade sige gøre hvis alt går op i en højere enhed og det var overhovedet ikke realistisk da sæsonen startede at vi skulle spille om mesterskabet.

MEN det er FANANS vigtigt at man har DELMÅL, MEGET vigtigere end det egentlig mål. Eksempelvis at Stevie efter sidste sæson siger at det er en af hans største skuffelser i hans karriere, er et TYDELIGT tegn på at man mistede overblikket og udelukkende satte mesterskabet op, da det så glippede blev det til en skuffelse, istedet for hvad det var, en FANTASISK præstation at vi spillede os til en 2. plads, ChL, 1 og 2. på topscorer listen, spillede fodbold som andre klubber savlede over.

det er som sagt en længere skrivelse at forklare det, men at sige at man har en taber mentalitet fordi man ikke satser på mesterskabet er direkte forkert og HÅBLØST gammeldsags tankegang fra dengang sport udelukkende handlede om fysik og psykologien i det var underordnet.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » mandag, 12. jan, 2015 13:34

Kender i noget til Neto. Er han ikke anden målmand.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 12. jan, 2015 13:54

Surf skrev:Det handler jo overhoved ikke om tabermentalitet. Det er en deskriptiv artikel om, hvordan det hænger sammen i toppen af PL. At den så har en konklusion der strider i mod mange fans opfattelse af, hvad Liverpool er, er jo bare synd. Pointen er ikke, at vi ikke skal stile efter toppen - pointen er at vi ikke kan forvente at spille med om mesterskabet sæson efter sæson. Men vi skal selvfølgelig stadig gå efter at vinde hver eneste kamp.
Præcis!

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 12. jan, 2015 13:58

texy skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Nedenstående af Paul Tomkins beskriver meget godt, hvorfor vi som fans skal mane til besindelse og være mere realistiske i vores forventninger til hvad der er økonomisk muligt.

Jeg er ikke helt enig i den nærmest overbeskyttende facon i forhold til vores ageren på transfermarkedet. Men Tomkins er spot on, når han nævner, at vi økonomisk er langt efter Arsenal, City, Chelsea og Manchester United. Ironisk nok vil FFP skævvride denne afstand yderligere, hvorfor vi fremover skal være markant dygtigere end vores konkurrenter til at spotte og udvikle talenter.

Det kan være deprimerende læsning for de der konstant prædiker indkøb af stjernespillere, og ikke kan eller vil forholde sig til fakta. Jeg synes dog det er nærliggende at tage vores økomomiske situation i betragtning, da det er med til at nuancere debatten. At snakke om Pogba, Vidal m.fl når vi er under efterforskning i forhold til FFP er i mine øjne mangel på realitetssans. Og så har jeg endda valgt at se bort fra de sportslige perspektiver.

http://tomkinstimes.com/2015/01/in-defe ... er-policy/
Jeg nyder selv, at læse Tomkins' artikler. Der er ingen tvivl om, at han gør et grundigt arbejde og har stor indsigt i klubben.

Men, som alle andre med en forudindtaget holdning, så kan man dreje resultaterne af sin research i en retning, der understøtter den holdning. Og det føler jeg i høj grad, at Tomkins har gjort i sin artikel. Efter sigende var Tomkins en af de personer, som FSG havde kontakt til, da de efter overtagelsen af LFC skulle til at lære noget om fodbold. Så det overrasker mig ikke, når han nu springer til deres redning i forhold til transferkritikken.

Han starter med at pointere, at hans efterfølgende logik ikke står at anfægte af den almindelige supporter, fordi den er baseret på 5 års intensiv analyse. Alligevel tøver han ikke med at konkludere, at eksempelvis Markovic ovenpå samlet to gode præstationer og måske et enkelt opløftende indhop, som dog endte i rødt kort er ved at vise sin klasse (Markovic is starting to show that he’s a class act). Han undskylder også manglende præstationer med spillernes alder. Men den artikel, som hans svarer på, påpeger og kritiserer jo netop, at denne sommer var muligheden for at hente etablerede spillere og ikke talenter på grund af CL. Så når Tomkins undskylder manglende præstationer med spillernes alder, så giver han rent faktisk Mark Pearson implicit ret i, at transferstrategien (i hvert fald denne sommer, hvor vi kunne tilbyde CL) er forfejlet.

Tomkins antyder også, at det tager tid for nye spillere at falde til og begynde at performe. Den debat kan han så passende tage med Ronald Koemann, som uanset hvor mange bøger Tomkins researcher til, har uanet meget mere indsigt i alle aspekter af professionel fodbold. Og som Koemann har sagt flere gange i denne sæson, så præsterer spillere med det samme, hvis de er gode nok.

Vi har efter min mening ganske enkelt ikke købt godt ind. Uanset, at Tomkins mener noget andet - eller mener at det ikke har været muligt for os at gøre det meget bedre.

Der hvor jeg er helt enig med Tomkins, er i forhold til FFP. Det er et system, der er skabt til at bevare status quo i forhold til hvem, der udgør toppen af europæisk fodbold.

EDIT: Og så ændrer intet af det, som Tomkins skriver om, på at man sagtens kunne have et setup med flere stjerner og flere akademi-spillere, og færre billigt indkøbte squad-players.
Vi er for så vidt helt enige - deraf også min reference til Tomkins meget rosenrøde billede af vores ageren på transfervinduet under FSG.

Hensigten med artiklen var dog mere at belyse, at vi ikke har finansielle muskler til at investere massivt i spillerindkøb her til vinter, hvilket nogle kraftigt påråber vi bør gøre.

At snakke om Vidal og Pogba, der vel sagtens kan komme til at koste 40-50 millioner pund er i min optik helt væk, når vi pt. er tæt på at være i karambolage med FFP.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » mandag, 12. jan, 2015 14:08

Robbie_God_Fowler skrev: Vi er for så vidt helt enige - deraf også min reference til Tomkins meget rosenrøde billede af vores ageren på transfervinduet under FSG.

Hensigten med artiklen var dog mere at belyse, at vi ikke har finansielle muskler til at investere massivt i spillerindkøb her til vinter, hvilket nogle kraftigt påråber vi bør gøre.

At snakke om Vidal og Pogba, der vel sagtens kan komme til at koste 40-50 millioner pund er i min optik helt væk, når vi pt. er tæt på at være i karambolage med FFP.
Helt enig. Det er bare så meget sjovere at drømme om den slags handler end eksempelvis Will Hughes fra Derby ;)
Kloppite

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » mandag, 12. jan, 2015 14:17

Robbie_God_Fowler skrev:

Problemet er vel også nærmere at vi valgte ikke at gøre det, da vi rent faktisk HAVDE både muskler og muligheder for at investere massivt. Det medfører jo så det faktum er vi ganske enkelt ikke er der hvor vi burde være, hvorfor vi er tilbage i en situation hvor vi har BRUG for at opruste massivt, men ikke kan.

Nu er vi så tilbage hvor vi skal håbe på at finde spillere som bliver bedre end alle andre klubber havde regnet med, gerne til halvbillige penge og MEGET billig løn, hvilket vores hidtige ageren på transfermarkedet under Brendan Rodgers ikke umiddelbart er specielt opmuntrende for.
Imod moderne fodbold.

OBI-WAN

Indlæg af OBI-WAN » mandag, 12. jan, 2015 16:34

sjampen skrev:
Problemet er vel også nærmere at vi valgte ikke at gøre det, da vi rent faktisk HAVDE både muskler og muligheder for at investere massivt. Det medfører jo så det faktum er vi ganske enkelt ikke er der hvor vi burde være, hvorfor vi er tilbage i en situation hvor vi har BRUG for at opruste massivt, men ikke kan.

Nu er vi så tilbage hvor vi skal håbe på at finde spillere som bliver bedre end alle andre klubber havde regnet med, gerne til halvbillige penge og MEGET billig løn, hvilket vores hidtige ageren på transfermarkedet under Brendan Rodgers ikke umiddelbart er specielt opmuntrende for.
Vi hentede 8 nye spillere i sommer, som skulle implementeres på holdet. Det er set før, at den slags kan tage både halve og hele sæsoner at få det noget som helst ud af. De seneste 13 kampe har vi tabt en, så det ligner allerede nu, at vi er kommet ud på den anden side. 4 spillere, Markovic, Can, Moreno og Lallana, ud de 8 hentede spiller er rigtige gode køb allerede, det tror jeg, vi alle kan blive enige om. Markovic har siden hans røde kort i CL, måske med lidt røde briller måske, lignet en kommende verdensstjerne - vel at mærke som 20-årig. Can det samme ligeledes kun, i princippet, stadig ungdomsspiller. Samtidig har Manquillo præsteret langt over alle forventninger, og Lambert har gjort det han blev købt ind til. Lovren har skuffet. Og Balotelli var en coin toss, vi tabte, men en handel vi ikke taber meget på, når han ryger videre. Alt i alt, synes jeg, er vores sommerindkøb efterhånden blevet en succes. 6 ud 8 er rimelig godt ramt.

Så jeg forstår ikke kritikken. Jeg ser ikke et overhængende behov for nu at investere. Vi har rigtig meget talent på holdet. Det var ikke til at vide, at Sturrigde ville sidde ude den første halvdel af sæsonen, og desværre levede Balo ikke om til noget som helst. Målmandsposten trænger, det er klart. I angrebet har Sterling vidst sig godt at kunne træde til, uden det skaber mangler på midten. Vi er det mest formstærke hold i PL lige nu set over de seneste 5 kampe i forhold til tabt/vundet/uafgjort. Op med humøret, CL er inden for rækkevidde, og skulle det glippe, kan vi stadig komme med via EL. Ud over den, er der i øvrigt ingen tvivl om, vi går efter et trofæ i begge de nationale cups vi også stadig er med i.

Seneste til sommer kan vi i øvrigt med sikkerhed sige at Ibe kommer hjem og Origi slutter sig til holdet.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 12. jan, 2015 18:35

Surf skrev:Det handler jo overhoved ikke om tabermentalitet. Det er en deskriptiv artikel om, hvordan det hænger sammen i toppen af PL. At den så har en konklusion der strider i mod mange fans opfattelse af, hvad Liverpool er, er jo bare synd. Pointen er ikke, at vi ikke skal stile efter toppen - pointen er at vi ikke kan forvente at spille med om mesterskabet sæson efter sæson. Men vi skal selvfølgelig stadig gå efter at vinde hver eneste kamp.
Det ved folk, som læser artikler som den af Tomkins eller følger LFC tæt jo udmærket godt allerede, historikken vidner jo ikke ligefrem om, at vi altid kæmper med om mesterskabet. Så jeg fristes altså næsten til at sige tak for at fortælle det åbenlyse.

Jeg stiler efter, at vi kæmper med i toppen, men jeg forventer, at vi i det mindste kæmper med om CL. Der er forskel på at stile efter noget og at forvente noget, og det er også derfor, at jeg i mit tidligere indlæg bruger de valg af ord.

Pointen med artiklen, kan ikke være at fortælle os, vi ikke kan kæmpe om mesterskabet, for det ved vi godt. Pointen kan og bør derimod være at forklare, hvorfor vi ikke kan handel fra øverste hylde - At vi ikke kan vinde PL sæson efter sæson, er så bare et resultat af dette, men at fortælle os, vi ikke kan kæmpe med hvert år, det er åbenlyst for enhver. Og i så fald, det havde været pointen, så skulle artiklen været skrevet før sæsonen og ikke nu, hvor det står klart, at vi er ude af titelræset.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » mandag, 12. jan, 2015 20:23

richs skrev:Realistisk eller ej, hvis vi skal bare lidt op i toppen igen er vi nød til at hente en top spiller af og til.

Korrekt er det dog, at vi grundet vores økonomiske formåen er nød til at spotte up comming spillere til billige penge. Vores eneste problem der er vel at De økonomisk stærke klubber også prøver at opsnappe dem og de frister med flere penge. Og som det ser ud lige nu, er der en del klubber som fortrækkes før os alene pga. deres navn og pga. lønninger.
I 9 ud af 10 tilfælde tror jeg spillere ville vælge : Man C, Man U, Chelsea, Arsenal før os. Mens vi så skal kæmpe om det de store ikke vil have, med konkurrence fra Tottenham, Southampton og lign.

Når der dukker spillere op fra toppen, skal vi være bedre til at rykke hurtigt, især på de spillere hvor top klubberne syntes at have spillere nok og ikke byder ind.

Mange spillere er blevet nævnt her i december og januar:
Higuain
Pjanic
Delph
Barahino
Gray (Birningham)

Flere kunne være spændende især håber jeg på:
Higuain : som har vist klassen, 27 år, Opstår muligheden skal vi prøve.
Pjanic : god, men desværre nok urealistisk - da Man U og andre vil føre an
Gray : en ung og spændende spiller , kunne være en ny stjerne, 18 år , Har set ham to gange og han er en rimelig hurtig wing (jamacia), sparker med begge fødder og kan spille begge wing, mangler nok lidt def. arbejde, men det kan vel tillæres.

Delph og Barahino er jeg lidt i tvivl om , mener sidst nævnte er for dyr (over 150 mill er nævnt). Delph har jeg ikke set nok til, er dog på landsholdet (godt nok er det hodson der udtager). Men der er vel en grund til at prisen kun er omkring 50 mill. og at han stadig spiller i Aston Villa.
Hans kontrakt udløber til sommer

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » mandag, 12. jan, 2015 20:28

Bellamy_fever skrev:
bblauritzen skrev:
Mazter81 skrev:Realisme = tabermentalitet???

...
Spørg enhver elite udøver og de vil sige ja. Hvis du ikke stiler efter toppen så kommer du aldrig derop.

hmmmm.. nej ?

Hvad målsætning at gøre indenfor sport er der sjældent tale om den holdning der. Sådan var den engang for gamle dage siden, men ikke mere !

Steven Gerrard (og mange Liverpool fans, specielt) mentale nedtur er vel bedste eksempel på dette. Det et en længere forklaring, men at sætte det op så sort/hvidt er ikke hensigtsmæssigt indenfor sport.

Det handler ikke om at man ikke stiler efter det, det handler om mål, delmål, realisme, drømme kontra mål og meget mere, det er en længere forklaring.
det er UREALISTISK at sige for Liverpool vi skal vinede mesterskabet i år, det kommer IKKE til at ske, hvis man så stædigt insistere på at det er målsætningen, så er man jo dømt til at mislykkdes fra starten af. ens A mål skal ganske rigtig balancere lige på grænsen til at urealistiske, men SKAL kunne lade sige gøre hvis alt går op i en højere enhed og det var overhovedet ikke realistisk da sæsonen startede at vi skulle spille om mesterskabet.

MEN det er FANANS vigtigt at man har DELMÅL, MEGET vigtigere end det egentlig mål. Eksempelvis at Stevie efter sidste sæson siger at det er en af hans største skuffelser i hans karriere, er et TYDELIGT tegn på at man mistede overblikket og udelukkende satte mesterskabet op, da det så glippede blev det til en skuffelse, istedet for hvad det var, en FANTASISK præstation at vi spillede os til en 2. plads, ChL, 1 og 2. på topscorer listen, spillede fodbold som andre klubber savlede over.

det er som sagt en længere skrivelse at forklare det, men at sige at man har en taber mentalitet fordi man ikke satser på mesterskabet er direkte forkert og HÅBLØST gammeldsags tankegang fra dengang sport udelukkende handlede om fysik og psykologien i det var underordnet.
Meget enig. For mange hold i Prl er overlevelse målsætningen - måske et godt cup run. En dansk atletik udøver vil være overlykkelig for at kunne komme i finalefeltet osv, osv.
Delmål er vigtigt. Det du siger, er jo det samme som, når vi ser helt håbløse privatpersoner stille op i X-faktor og tror, de er den næste Michael Jackson, og tror de kan vinde det hele uden et gram af talent.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » mandag, 12. jan, 2015 20:32

texy skrev:
Robbie_God_Fowler skrev: Vi er for så vidt helt enige - deraf også min reference til Tomkins meget rosenrøde billede af vores ageren på transfervinduet under FSG.

Helt enig. Det er bare så meget sjovere at drømme om den slags handler end eksempelvis Will Hughes fra Derby ;)
Meget sjovere ;)

For mit vedkommende så går vinterforventningerne omkring en målmand, som nok heller ikke bliver Cech, da han har en vild hyre i Chelsea - måske et lille håb om en lejeaftale for 1½ sæson ?
Ellers ville Origi hjem være fint, og så kan det jo være, at vi har råd til en Milner (free), Delph, Lacazette ?
Vi får forhåbentligt også skudt nogle spillere af...

Det er mere sommervinduet, jeg taler om, når vi ikke har Stevie og måske Lucas (måske allerede nu) mere.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » mandag, 12. jan, 2015 20:56

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » mandag, 12. jan, 2015 21:21

OBI-WAN skrev: Vi hentede 8 nye spillere i sommer, som skulle implementeres på holdet. Det er set før, at den slags kan tage både halve og hele sæsoner at få det noget som helst ud af. De seneste 13 kampe har vi tabt en, så det ligner allerede nu, at vi er kommet ud på den anden side. 4 spillere, Markovic, Can, Moreno og Lallana, ud de 8 hentede spiller er rigtige gode køb allerede, det tror jeg, vi alle kan blive enige om. Markovic har siden hans røde kort i CL, måske med lidt røde briller måske, lignet en kommende verdensstjerne - vel at mærke som 20-årig. Can det samme ligeledes kun, i princippet, stadig ungdomsspiller. Samtidig har Manquillo præsteret langt over alle forventninger, og Lambert har gjort det han blev købt ind til. Lovren har skuffet. Og Balotelli var en coin toss, vi tabte, men en handel vi ikke taber meget på, når han ryger videre. Alt i alt, synes jeg, er vores sommerindkøb efterhånden blevet en succes. 6 ud 8 er rimelig godt ramt.

Så jeg forstår ikke kritikken. Jeg ser ikke et overhængende behov for nu at investere. Vi har rigtig meget talent på holdet. Det var ikke til at vide, at Sturrigde ville sidde ude den første halvdel af sæsonen, og desværre levede Balo ikke om til noget som helst. Målmandsposten trænger, det er klart. I angrebet har Sterling vidst sig godt at kunne træde til, uden det skaber mangler på midten. Vi er det mest formstærke hold i PL lige nu set over de seneste 5 kampe i forhold til tabt/vundet/uafgjort. Op med humøret, CL er inden for rækkevidde, og skulle det glippe, kan vi stadig komme med via EL. Ud over den, er der i øvrigt ingen tvivl om, vi går efter et trofæ i begge de nationale cups vi også stadig er med i.

Seneste til sommer kan vi i øvrigt med sikkerhed sige at Ibe kommer hjem og Origi slutter sig til holdet.
Jeg må indrømme at jeg langt fra er enig i ret meget af hvad du siger. Lad os starte med den første pointe.

Vi hentede 8 spillere: Hvis skyld er det? Jeg er helt enig i at det ofte kan give problemer at indspille så mange nye, men vi var i den situation fordi klubben over en længere periode havde misset på indkøbene eller helt undladt at lave nogle, hvilket medførte en ualmindelig tynd trup. Det kan ikke have været nogen overraskelse at der skulle kigges på det område. Og igen, min altoverskydende pointe igennem flere års transfervinduer: Dygtige spillere har de altså bare lettere ved at falde til. Angel Di Maria har ikke haft specielt store vanskeligheder selvom han aldrig har spiller i PL. Det samme kan siges om Costa. Derudover kan man jo snakke om det ikke havde været bedre at købe kvalitet fremfor kvantitet. Var det virkelig nødvendigt at købe både Lambert og Balotelli, når Borini kom hjem fra lån og Ibe var på vej op. Havde det ikke været rigeligt at købe en enkelt etableret partner til Studge? Spille med en enkelt angriber hvis den ene blev skadet og leve med at de begge blev skadet så måtte Borini eller Ibe(Eller Sterling som vi har set) spille pladsen? Have Borini, Ibe til de mindre cupkampe.

Dernæst har vi to en UTROLIG forskellig opfattelse af hvor gode vores indkøb, og sikkert også vores spillere er. Jeg synes desværre der er en tendens herinde til massivt at overvurdere vores spillere. De bedste eksempel er vel Coutinho. Han er helt sikkert en god spillere, men det er altså rigeligt med plads til forbedringer. Han skal simpelthen lave flere mål og assist, før han bliver toneangivende i Premier League. Der er rigtig mange gode aktioner og kampe, men han har simpelthen en tendens til ikke at gøre arbejdet færdigt. Det samme kan i lidt mindre grad siges om Henderson, selvom han i år har leveret langt mere end product. Jeg tror f.eks. at han på nuværende tidspunkt har matches sidste sæsons assist. Man kunne også være fræk at nævne Sterling. Vi kan vidst alle nævne et par chancer der skulle have været puttet i kassen. Det betyder selvfølgelig ikke at Coutinho og Hendo og specielt Raheem Sterling ikke er spillere der skal bygges omkring, forlænges og være en central del af Liverpool FC. Men vi må stadig bare indrømme at grunden til Chelsea ligger højere end os i tabellen er ikke uretfærdigheder og snyd, men fordi de har et bedre hold. Det bringer mig så til vores sommer indkøb.

Jeg synes ikke de har været specielt gode. Det er jo ikke ligefrem at Lallana har domineret, selvom han da bestemt har leveret OK i ordets tydeligste forstand. Det samme kan siges om Moreno, der efter min mening har spillet aldeles godt, desværre med en god andel i nogle mål grundet grelle forsvarsfejl, hvilket jo altså er temmelig vigtig for en back. Lovren gider jeg næsten ikke nævne. Alle ved at det er noget rod. Jeg var meget imod købet, ganske enkelt fordi jeg anså det som uambitiøst. Jeg var overbevist om at Lovren ville være en helt og aldeles middelmådig spiller, selvom jeg da godt kunne se ideen i at han som leder kunne få styr på vores forsvar. Altså at hans spil nødvendigvis ikke var en opgradering, men at vores samlede forsvarspil blev bedre. Middelmådig blev han så ikke engang, det sker på tranfersmarkedet. Igen, mon ikke der er mindre chance for den type handler når man henter Thiago Silva, Benatia og hvad de ellers hedder. Lambert og Balotelli ligeledes, der er ikke så meget at diskuterer, de har ikke slået til. Jeg forstår udemærket argumentet i at Lambert var billig, derfor er det er OK køb ift. hans spil. Det ændrer bare ikke på at han ikke er god. Efter min opfattelse er det et nederlag på transfermarkedet. Bevares, det er da lettere at sluge når det er ikke kostede 20 millioner, men vi blev stadig ikke forstærket. Billigt eller ej/indskifter eller ej.

Dernæst, så er jeg tilsyneladende ligeså imponeret over Cans kampe. Jeg synes sq han har været rimelig middelmådig. Markovic havde selfølgelig en brandkamp senest, men det har også været svingende og jeg er da slet ikke mere klar til at kalde ham verdensklasse nu end jeg var i sommers. Problemet, som jeg nævnte allerede i sommers da vi købte dem, er at de begge var fremtidskøb. Det er fuldstændig urimelig at unge Markovic skulle forventes at erstatte Luis Suarez, hvilket han i samarbejde med Lambert jo reelt endte med at gøre. Manden havde spillet 1 sæson udenfor Serbien. Selvfølgelig tager han ikke bare til Premier League og dominerer. Problemet var bare at det var det LFC havde brug for, for det var hvad vi solgte. Vi må erkende at det nok skulle deles ud over flere indkøb og ikke erstattes 1:1, men skulle vi forsvare vores flotte sæson, var det hvad der skulle til. Det kan man simpelthen ikke byde Lazar Markovic. Var Lallana virkelig den spiller der skulle indsættes i startopstillingen istedet for Suarez. Det er da for uambitiøst. Jeg skrev allerede i sommers at Markovic ville blive en gevinst i de kommende år, men en forstærkning til i år vil altså være ren bonus, indtil han udvikler sig og vender sig til Premier League. At han allerede nu betaler tilbage er da fremragende, men det ændrer bare IGEN ikke på at vi er blevet dårligere i år end vi var før, og det mener jeg ganske simpelt ikke er godkendt. Samme argument kan benyttes om Can, selvom jeg ikke falder på halen over det han har leveret indtil videre. Hvordan i al verden skulle han være svaret? Han ville jo skulle have en udvikling som Pogba gik igennem, det er da fuldstændig urimeligt at forvente. Hvor er det du mener Can og Markovic har forstærket Liverpool? Hvis de havde gjort det havde vi nok været bedre placeret i ligaen og formået at ende højere end Basel i CL gruppen.

Problemet går jo igen med Origi og Ibe. Jeg skal da love for at Diego Costa ryster i bukserne over udsigten til at de 2 snupper hans topscorertitel. Hvad er det for et pres og en forventning at ligge på spillere under 20 der ikke har spillet specielt i Premier League. At de slutter sig til holdet til sommer er bestemt positivt, men det betyder altså ikke umiddelbart at alle ryster i bukserne over udsigten til et Liverpool angreb bestående af Studge, Sterling, Origi, Ibe, Markovic. Det er bestemt muligt at de gør det på et eller andet tidspunkt, men at forvente det til sommer er simpelthen til grin. Selvfølgelig kommer Origi ikke og spiller som Alexis Sanchez, det er selvfølgelig ikke umuligt, men igen, lad da lige drengene fylde 21 før vi gør dem til andet end de er. Talenter.

Jeg er enig i at der er meget talent i truppen. Rigtig meget endda. Vi kan blive et rigtig farligt hold om 2-3-4 år, hvis vi da ikke dummer os med Sterling og Hendo før det, hvis vi ikke sælger Coutinho og Moreno til Spanien når de bliver mere stabile og hvis en god del af Markovic, Origi, Ibe, Can osv. udvikler sig til det niveau som vi har købt dem for. Hvad skal Liverpool så imens? Ligge på 8. pladsen? Ikke være med i CL? Selvfølgelig skal vi ikke det. Nu diskuteres den her Tomkins artikel, og jeg synes sq det er noget tabermentalitet og ih hvor skal vi nyde når vi er gode og vi kan ikke konkurrere med de andre. Det her er Liverpool: http://en.wikipedia.org/wiki/Liverpool_F.C.#Honours . Selvfølgelig skal vi kæmpe med om mesterskabet, FA cuppen og Champions League, fordi Liverpool vinder, længere er den ikke. Dermed ikke sagt at vi ikke må forholde os til omstændighederne og indrømme at det er svært. At vi i år nok ikke har truppen til at konkurrere om titlen, fair nok, men hvordan skal vi komme til det næste år. Vi skal i hvert fald ikke købe talenter også sælge dem når de er klar til at fuldføre opgaven.

Selvfølgelig er der behov for at investere nu. Vi ligger nummer 8, og gør vi fordi vi ikke er bedre. Hvor meget der skal investeres kan vi så snakke om, men hvis vi ikke bliver bedre er det da utopi at vi skulle ende specielt meget anderledes en hvor vi ligger. Vi kan selvfølgelig glæde os til at Studge kommer tilbage, og vi har da helt sikkert spillet mere i nærheden af vores niveau på det seneste, men helt seriøst. Er det nogen der forventer vi matcher Chelsea eller City ligenu?
Også køber jeg altså ikke undskyldningerne. Var vi ikke klar over at Studge blev skadet? Mon ikke vi kendte risikoen, det er trods alt sket før, specielt med Sturridge. Ja det var uheldigt at han blev skadet så længe og det kunne vi selvfølgelig ikke beskytte os imod, men at Sturridge blev skadet, den er vist ikke helt ny. At Balotelli var en lottokupon der kunne blive både et boom eller et bust det var vi nok alle klar over herinde, med forskellig tiltro til om han slog til. Var det virkelig den type køb vi skulle lave efter salget af Suarez? DU nævner selv målmandsposten, det kendte vi nok også til, det er jo ikke fordi Mignolet ligepludselig glemte hvordan man er målmand.

Vi er bestemt igang med en god stime og spillet på banen har da i nogen grad også forbedret sig. Det er bestemt positivt, men det ændrer nu ikke på at hverken resultater eller spil er der hvor de efter min mening burde være. Og det skyldes i høj grad at vi ikke er specielt dygtige på transfermarkedet. Men det kan da sagtens være at jeg tager fejl, at denne stime holder resten af sæsonen og holdet er godt nok til at ende i top 4. Jeg tvivler, og jeg tror da på ingen måde at vi er med i mesterskabskampen, det løb er da kørt. Men det ville da bestemt være fremragende og så er det mig der er idiot og ikke Rodgers, der havde ret i at Markovic, Can osv var klar til at spille i PL. Så skal jeg bestemt være opbakkende når han siger at Origi og Ibe nok skal være med til at løfte os så vi kan udfordre Chelsea, City eller hvem der nu er gode i 15/16. Jeg må desværre bare sige at sæsonen indtil videre går præcist som jeg forventede.

Det kan godt være det er mig der er underlig, det var der flere der synes i sommers. Jeg kan bare ikke acceptere at vi ender nummer 2 også ikke går efter at blive bedre sæsonen efter. Havde sæsonen haft udviklet sig uheldigt og havde vi efter 30 runder måtte konstatere at mesterskabet nok var stukket af i form af Chelsea og City, men at vi lå solidt i kampen om CL havde det været en skuffelse, men det havde da været håndterbart fordi man selvfølgelig ikke bare lige erstatter Luis Suarez og fordi vi havde spillere i Coutinho, Sterling, Hendo der stadig udviklede sig. Men vi ligger nummer 8. Vi har en lang vej til CL.
Imod moderne fodbold.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » mandag, 12. jan, 2015 21:25

Hatten af for et gigantisk fint indlæg, der vist meget fint balancerer mellem yderpunkterne i debatten. Og kan især godt lide sidste del omkring ambitioner efter 2. pladsen, men det var selvfølgelig også min egen kæphest i mange indlæg.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar