Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » søndag, 18. jan, 2015 19:18

Arsenal ryger i top 3. Vi skal sætte vores lid til "nedsmeltninger" hos Southampton og Scumchester United.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 39

Indlæg af JTN » søndag, 18. jan, 2015 19:45

Emmy skrev:Jeg tror det bliver uhørt spændende om 3. og 4. pladsen. Southampton virker til at kunne holde dampen oppe, Spurs bliver ved med deres heldige sejre, scum ligeså og Arse er bare et godt hold. Og forhåbentlig kan vi blande os i kampen også. Det bliver med meget stor sandsynlighed ikke afgjort førend i sidste spillerunde så tæt som det er pt.
Og med West Ham som den ultimative dark horse!
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » søndag, 18. jan, 2015 20:02

WH holder helt sikkert ikke hele sæsonen.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 18. jan, 2015 20:06

Oomph242 skrev:
RedRedRed skrev:Hm, indtil videre ser det ud til at blive en runde med status quo i top 8. Ærgerligt, men lad os da håbe City smadrer Arsenal senere. Så får vi da en smule ud af runden. :)
Det er faktisk rigtig irriterende, at vi i denne periode med forholdsvis lette kampe med sejre ikke kom højere op i tabellen. Jeg tror det bliver afgjort, i de næste 5-6 kampe om vi er udfordre i kampen om den 4 plads...
Ja det er ærgerligt, men så meget desto rarere er det da, at vi i en runde hvor (sub)topholdene scorer fuldt hus, selv formår at undgå dumt pointtab. Vi er uden indflydelse på hvordan de andre klarer sig, vi skal bare holde vores egen sti ren.

I næste runde kan vi som minimum overhale WHU. Og Chelsea kan vel de facto sætte Shitty af :shock: ved at vinde på Broen
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 18. jan, 2015 20:11

AllanShore skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Mølby lukker mange usammenhængende ting ud, men jeg tror han har ret i, at hvis Arsenal formår at fastholde niveauet fra idag, så ender de i top fire.

Set over sæsonen hidtil er Arsenal bedre spillende sammenlignet med Manchester United, Tottenham og os selv. Uden dog at ramme sidste års flotte spil. Jeg er dog overrasket over det arbejdsraseri som Arsenal ligger for dagen - bedst eksemplificeret ved Cazorla, der var nede i flere glidende tacklinger.
Men plejer Arsenal ikke altid at være gode i netop den her tid op til CL begynder igen?

Lige meget hvad, så kan Arsenalfans kun være fyldt med optimisme. Ikke nok med dagens resultat, så har de også Özil og Walcott tilbage fra skader. Jeg tror Özil kan være rigtig farlig på 10'er positionen med to lyn på hver sin side som han var vant til fra Real. Heldigvis har de dog stadig en middelmådig angriber i Giroud.
Jeg kan ikke lige på stående fod huske, om Arsenal i en længere årrække har været skidt kørende i februar og marts måned. De løb i hvert fald ind i et gevaldigt formdyk i denne periode sidste sæson, hvor de røg ud af mesterskabskampen. Krisen opstod dog også delvist pga et hav af skader til profiler som Walcott, Ramsey og Wilshere. Dette kombineret med det pressede kampprogram havde indvirkning på Arsenals kollaps.

Sæsonen 11/12 sluttede Arsenal dog flot af og tog en 3. plads efter en imponerende slutspurt i foråret. Det samme gjorde sig gældende i forrige sæson, hvor Arsenal vist nok var det hold, der tilragede sig flest point i foråret.

Offensivt er Arsenal dog ved at have opbygget en god bredde. Som du er inde på vil en Özil og Walcott i topform, kunne tilføre offensiven endnu mere skarphed. Giroud er givetvis ikke så god som Costa, Van Persie/Rooney, Aguero og Sturridge, men han formår alligevel ofte at være kampafgørende som på Anfield og idag.

Jeg synes altid Arsenal er en svær størrelse at spå om, da der er så meget talent i truppen. Siden Viera's afgang har Wenger dog ikke helt formået at skabe en homogen trup og start 11'er, hvilket til tider leder til disse mystiske, nærmest resignernde, kollaps. Jeg synes dog, at pilen peger i den rigtige retning for Arsenal, hvor man senest i Sanchez og Wellbeck har tilført to meget bevægelige og arbejdsomme typer, hvilket er med til at give Arsenal en bedre balance.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » søndag, 18. jan, 2015 22:01

De 3 næste PL kampe kan rykke os fremad:

31.01 LFC - WH
07.02 Everton - LFC
10.02 LFC - Spurs

før og indimellem liga cup og FA, og efter Spurs kampen så er det Beskitas på Anfield.

Spændende måned vi går i møde med 7 kampe :dance:

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » søndag, 18. jan, 2015 22:09

Niels K skrev:De 3 næste PL kampe kan rykke os fremad:

31.01 LFC - WH
07.02 Everton - LFC
10.02 LFC - Spurs

før og indimellem liga cup og FA, og efter Spurs kampen så er det Beskitas på Anfield.

Og de kan desværre også sætte os ud af top 4 striden. Der skal bare komme mindst 10 point ud af de næste 5 PL kampe.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » søndag, 18. jan, 2015 22:36

Oomph242 skrev:

31.01 LFC - WH
07.02 Everton - LFC
10.02 LFC - Spurs

Og de kan desværre også sætte os ud af top 4 striden. Der skal bare komme mindst 10 point ud af de næste 5 PL kampe.
Sådan er det jo. Du tager godt nok nej hatten på hver gang, Oomph242

thefugle

Indlæg af thefugle » mandag, 19. jan, 2015 09:56

Niels K skrev:
Oomph242 skrev:

31.01 LFC - WH
07.02 Everton - LFC
10.02 LFC - Spurs

WH og Spurs hjemme! Fantastisk. Dem slår vi og Sturridge kommer tilbage som en vild tiger og scorer 8 mål i de 2 kampe! West kan være tricky, men de er ikke nær så gode ude som de er hjemme. De har vundet 2 udekampe iår kun.

Everton glæder jeg mig mest til, of course! Selvom jeg ikke lige tror de er en trussel i år.

Vors hjemmebane har ikke været nært så frygtet som sidste år for modstandere, synes bare det er irriterende der ikke er den samme vildskab som løver der bliver lukket ud af et bur på Anfield, nøjagtig som sidste år. Tror vi slår Spurs og West Ham stort hvis Sturridge når at komme tilbage. Ville være tåbeligt hvis vi ikke kunne udnytte det momentum vi har lige pt!
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » mandag, 19. jan, 2015 11:08

thefugle skrev:
Niels K skrev:
Oomph242 skrev:

31.01 LFC - WH
07.02 Everton - LFC
10.02 LFC - Spurs

WH og Spurs hjemme! Fantastisk. Dem slår vi og Sturridge kommer tilbage som en vild tiger og scorer 8 mål i de 2 kampe! West kan være tricky, men de er ikke nær så gode ude som de er hjemme. De har vundet 2 udekampe iår kun.

Everton glæder jeg mig mest til, of course! Selvom jeg ikke lige tror de er en trussel i år.

Vors hjemmebane har ikke været nært så frygtet som sidste år for modstandere, synes bare det er irriterende der ikke er den samme vildskab som løver der bliver lukket ud af et bur på Anfield, nøjagtig som sidste år. Tror vi slår Spurs og West Ham stort hvis Sturridge når at komme tilbage. Ville være tåbeligt hvis vi ikke kunne udnytte det momentum vi har lige pt!

Ligesom jeg argumentere for at vi som fans skal passe på ikke st hænge vores hat for meget på unge Ibe (og Origi - derfor han helst skal blive I lille) så har Sturridge jo altså også været væk siden September.. Det er altså temmelig længe - jeg ville ikke blive overrasket hvis det tager en del kampe før Sturridge er på sit normale niveau igen
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

thefugle

Indlæg af thefugle » mandag, 19. jan, 2015 11:34

Bellamy_fever skrev:
thefugle skrev:
Niels K skrev:
Oomph242 skrev:

31.01 LFC - WH
07.02 Everton - LFC
10.02 LFC - Spurs

Ligesom jeg argumentere for at vi som fans skal passe på ikke st hænge vores hat for meget på unge Ibe (og Origi - derfor han helst skal blive I lille) så har Sturridge jo altså også været væk siden September.. Det er altså temmelig længe - jeg ville ikke blive overrasket hvis det tager en del kampe før Sturridge er på sit normale niveau igen
Han scorer 8 mål siger jeg !
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » mandag, 19. jan, 2015 11:53

Ligesom ved alle de andre skadespauser så får Sturridge instant impact når han er tilbage. Han scorer med sikkerhed i sin comeback kamp. A vil vædde.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » mandag, 19. jan, 2015 13:58

Ja, han har det med at score i sine comeback-kampe, men det der var da godt nok et jinx af de store, Emmy!!
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » mandag, 19. jan, 2015 21:24

Det er sgu fascinerende at se, hvor hurtigt Pulis får banken en bundsolid defensiv op. West Brom har indtilvidere arbejdet stenhårdt og fuldstændig afstemt på hele banen, men især når Everton har bolden, så får de lukket helt ned for både Lukaku og Barkley. Det er forfærdeligt at spille mod Pulis, men jeg kan sgu ikke andet end at beundre hans evner som træner.
Liverpool Football Klopp

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » mandag, 19. jan, 2015 21:43

Niels K skrev:
Oomph242 skrev:

31.01 LFC - WH
07.02 Everton - LFC
10.02 LFC - Spurs

Med LFC tager jeg aldrig noget for givet. Forventer altid det værste for ikke, at blive for skuffet.
Med indkøb prøver jeg, at være realistisk i mine forventninger og så længe FSG og BR ikke har vist mig andet tror jeg ikke på topspillere eller noget som ligner. Pogba, Barkley, Lacazette, Vidal osv. Glem dem det kommer ikke til, at ske. Desværre....

Besvar