Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.
Re: Smånyheder fra fodboldens verden
Det er sjovt, for nogle år siden var der lidt tale om, at Liverpool og Everton skulle gå sammen om et fælles stadion for at øge kapaciteten og splitte udgifterne.
Milan gør så det komplet modsatte. Meget mindre stadion for ikke længere at dele. Det kunne tyde på græsset ikke altid er grønnere på den anden side.
Jeg troede i grunden at Milans fanbase var ret stor? Kan de overhovedet dække efterspørgslen, med 48.000 sæder?
Milan gør så det komplet modsatte. Meget mindre stadion for ikke længere at dele. Det kunne tyde på græsset ikke altid er grønnere på den anden side.
Jeg troede i grunden at Milans fanbase var ret stor? Kan de overhovedet dække efterspørgslen, med 48.000 sæder?
Sidste sæson havde de et tilskuergennemsnit på lidt under 40.000 pr. kamp, så jeg tror det vil være meget passende. Tilskuerinteressen har vidst i øvrigt generelt været faldende i Italien de senere år.RedRedRed skrev:Det er sjovt, for nogle år siden var der lidt tale om, at Liverpool og Everton skulle gå sammen om et fælles stadion for at øge kapaciteten og splitte udgifterne.
Okay, det overrasker mig sgu lidt. Så kan jeg da godt forstå, de vil væk fra San Siro som de jo så kun fylder halvt op til kampene. Det må sgu være en stemningsdræber.Mads T. skrev:Sidste sæson havde de et tilskuergennemsnit på lidt under 40.000 pr. kamp, så jeg tror det vil være meget passende. Tilskuerinteressen har vidst i øvrigt generelt været faldende i Italien de senere år.RedRedRed skrev:Det er sjovt, for nogle år siden var der lidt tale om, at Liverpool og Everton skulle gå sammen om et fælles stadion for at øge kapaciteten og splitte udgifterne.
Der er noget jeg har gået og tænkt på: Hvad er egentlig den reelt indtjening af et år med Champions League for en klub på Liverpools størrelse? Det kommer selvfølgelig an på, hvor langt man når, men ligger der nogle tal på, hvad de giver af indtjening fra UEFA, tv-aftale, merchandise, øgede sponsorindtægter, entre og indtjening ved kampdag på eks. mad og drikke?
Jeg tænker, at hvis Liverpool estimerer med deltagelse i CL hvert andet år (jeg aner ikke hvad man estimerer med), så kunne man vel også let lave en beregning på, om det eks. kan betale sig at investere noget ekstra ift. et givent transferbudget, hvis det potentielt set øger sandsynligheden for at lykkes med sit mål?
I sommers, så valgte man på falderebet at købe Balotelli. Det var på daværende tidspunkt omtalt som en god investering af klubben selv, om end man godt vidste man tog en chance. Lad os nu sige, at CL alt i alt giver 30-50 millioner pund. Så ville det måske også rent økonomisk være et respektabelt odds at tage, hvis en investering på en klasseangriber ( i stedet for Balotelli), som måske havde kostet 30 mill pund, potentielt set kunne give et betydeligt større afkast. Og afkast skal vel tages med forbehold, for er det overhovedet et mål at få plus i et fodboldmæssigt regnskab? Det vil vel kun betyde, at man har investeret for lidt i holdet. Altså målet må altid være de sportslige resultater.
Jeg er ikke en ørn i økonomiske termer, men min pointe er kun den, om vores model for transfervinduerne også kan kritiseres ud fra et økonomisk synspunkt?
Jeg tænker, at hvis Liverpool estimerer med deltagelse i CL hvert andet år (jeg aner ikke hvad man estimerer med), så kunne man vel også let lave en beregning på, om det eks. kan betale sig at investere noget ekstra ift. et givent transferbudget, hvis det potentielt set øger sandsynligheden for at lykkes med sit mål?
I sommers, så valgte man på falderebet at købe Balotelli. Det var på daværende tidspunkt omtalt som en god investering af klubben selv, om end man godt vidste man tog en chance. Lad os nu sige, at CL alt i alt giver 30-50 millioner pund. Så ville det måske også rent økonomisk være et respektabelt odds at tage, hvis en investering på en klasseangriber ( i stedet for Balotelli), som måske havde kostet 30 mill pund, potentielt set kunne give et betydeligt større afkast. Og afkast skal vel tages med forbehold, for er det overhovedet et mål at få plus i et fodboldmæssigt regnskab? Det vil vel kun betyde, at man har investeret for lidt i holdet. Altså målet må altid være de sportslige resultater.
Jeg er ikke en ørn i økonomiske termer, men min pointe er kun den, om vores model for transfervinduerne også kan kritiseres ud fra et økonomisk synspunkt?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
RedRedRed skrev:Okay, det overrasker mig sgu lidt. Så kan jeg da godt forstå, de vil væk fra San Siro som de jo så kun fylder halvt op til kampene. Det må sgu være en stemningsdræber.Mads T. skrev:Sidste sæson havde de et tilskuergennemsnit på lidt under 40.000 pr. kamp, så jeg tror det vil være meget passende. Tilskuerinteressen har vidst i øvrigt generelt været faldende i Italien de senere år.RedRedRed skrev:Det er sjovt, for nogle år siden var der lidt tale om, at Liverpool og Everton skulle gå sammen om et fælles stadion for at øge kapaciteten og splitte udgifterne.
Jeg har set Inter sammen med 25.000 tilskuere vinde over sturm graz i uefa cupwinners cup. Det var mærkværdigt med så få tilskuere på et i midtfemserne imponerende stort stadion. Selv de mest stemníngsskabende tifosis kunne ikke kvæle trøsteløshedens tusinde tomme sæder.
Til de ekstra interesserede, vandt Inter 1-0 på et mål af en franskmand der i scoringsøjeblikket blev sendt til tælling og ud på en båre. Det var Angloma.
We need a new Fowler...
Ja kan ikke se jeg har skrevet andet, hvis jeg har, så er det naturligvis transfer penge brugt jeg mener. Og hvis jeg så rammer 10 mill galt har ham den elendige kostet, hvad 7 trupper har kostet, så ved ikke helt om ikke jeg har en sag. selvfølgelig koster RFC og AAB og xxx.... truppen mere end tranfer beløbene ved salg, idet de kører klubberne" rigtigt", de agerer bare meget klogere end ståle. Som køber angribere for vilde beløb og sælger for nada, RFC får gratis og sælger Djiby for 12-30(alt efter hvad videresalgsbeløbet løb op i), Movsisian 30-40(samme præmis som Djiby), Schwarz 11(plus fremtidige indtægter), for det må klubber som kører uden giga budgetter, og sugar daddys agere ud fra . Ishak er muligvis den næste i køen(kostede vist 200.000), om ikke andet er han vel bedre end cornelius(han er bedre til sit job, score i åbent spil), men hvem er ikke det, fristes jeg til at skrive. Ishak, Hvilsom, Duncan, Pusic, Muligvis Helenius, Festersen, Nunez fra bif tror jeg også på kunne blive klasse, hvis ikke elmander og træneren havde en lille bro-mance og jeg kunne vel nævne 3-4 andre, der tilsammen har kostet knap det samme af hvad den elendige spiller har kostet. ham ståle gør som tidligere skrevet, ligaen spændende, og vil til enhver tid kalde nordmanden elendig, men en gave for ligaen, uden ham men med en nogenlunde hæderlig træner, tvivler jeg på AAB som mester 2014.AJ skrev:Arh, nu er jeg med, Emmy. Jeg tror, at Thommo mente, at Cornelius kostede FCK mere, end de andre hold tilsammen havde kostet at købe. Men de andre holds spillere ville selvfølgelig blive solgt for mere nu. Det har du helt ret i.
Når jeg i 2. linie skriver "rigtigt" menes som virksomheder bør køre, bare for at får det på det rene. fck omsætter for 1,1 mia godt og vel, RFC knap 80 Mill, Synes godt nok den milliard ikke giver sig udtryk i stillingen det sidste årti, bare for at nævne en tid.....Men det er nok bare mig.
Verden er smask fuld af hyklere....
Bournemouth ender simpelthen med at vinde Championship. Kæmpe tillykke til en lille klub med stor succes.
"We're not racist, we only hate the mancs"
Og Derby smider alt væk i sidste runde ovenpå en ellers flot sæson. Brentford ender med at spille om oprykning. Engelsk fodbold er uanset m, hvordan man vender og drejer den, ualmindelig interessant. Jeg glæder mig allerede til at følge oprykningskampene. Hvem husker ikke, da Leicester får straffespark i sidste minut, brænder og Watford løber op og score og spiller sig i finalen - det er stadig noget af det vildeste, jeg har set i min tid som fodboldfan.
Liverpool Football Klopp
Den Leicester-Watford og selvfølgelig specielt afslutningen på den, er noget af det vildeste jeg har set nogensinde. Nærmest kun overgået af en 3-3 kamp i 2005.
Jeg tror Brentford tager turen med op i PL.
Jeg tror Brentford tager turen med op i PL.
"We're not racist, we only hate the mancs"
Det kunne være stort, men jeg tror, det bliver forhåndsfavoritterne fra Norwich. Middlesbrough ville dog også være fedt at få et gensyn med.
Liverpool Football Klopp
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.
http://www.bold.dk/nyt/carrick-misser-uniteds-slutspurt
Det her kan altså godt gå hen og give pote...
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3
Nej, for vi slår alligevel ikke Chelsea.Skovdal skrev:http://www.bold.dk/nyt/carrick-misser-uniteds-slutspurt
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg vil alligevel gerne spille om det førstAJ skrev:Nej, for vi slår alligevel ikke Chelsea.Skovdal skrev:http://www.bold.dk/nyt/carrick-misser-uniteds-slutspurt

Skal vi lege en smule med håbet om CL, så har scum også et storspillende Arsenal, der venter. Man Us balance på holdet har været helt skævt og så er det ikke sjovt at møde det tempo, som Palace kan mønstre. Jeg tror sådan set godt de kan tabe tilstrækkeligt med point, problemet ligger i hvad vi er i stand til. Her er min tiltro til holdet meget lille.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!