bofic skrev:
Jeg tror ikke der kommer flere indkøb. Jeg kunne læse på diverse medier at det nok er slut med flere indkøb efter Benteke handlen. Men er det nok til at kæmpe om mesterskabet? Top 4 skal vi nok komme til at kæmpe om, men er det ikke på tide at vi kommer helt derop hvor det bliver sjovt og hvor det bliver muligt at kysse PL trofæet når sæsonen er overstået?
Jeg synes det virker lovende med Benkete, Milner og Firmino, men resten kan jeg ikke se som spillere der kan gøre en kæmpe forskel. Jeg synes vi mangler en Reus til at få os helt derop hvor vi kan kæmpe om mesterskabet, men jeg tror ikke Liverpool bruger flere penge i det her vindue. Og de skal jo præstere ret hurtigt med det PL program der er lagt for dagen (især de mange vanskelige udekampe i starten).
Hvad siger I?
Vi er MILEVIDT fra mesterskabet, vores placering i ligaen de seneste år har lydt:
2010-11: 6
2011-12: 8
2012-13: 7
2013-14: 2
2014-15: 6
altså må vores niveau jo ligge omkring en top 5, og jeg vurdere os til at kunne spille med om en top 4, dog som outsiders, hold som; Arsenal, United, City, Chelsea er alle bedre vores, Spurs måske lidt ringere end os.
forrige sæson hvor vi pludselig bliver nummer 2, er altså en afviger fra normen, og skal nok ses kraftigt i lyset af at vi lige netop den sæson var hjulpet af absolut ingen europæisk kampe, samt tidlige exit fra de 2 pokal turneringer, hvorfor vores spillere kunne restituere fuldstændigt mellem kampene, noget som Scum også kunne drage fordel af i sidste sæson.
HVIS vi skal snakke om mesterskab skal der invisteres VANVITTIGT i truppen, du nævner selv Marco Reus som en spiller der skal til, og det har du fuldstændigt ret i, men det er også, i mine øjne, fuldstændigt urealistisk at vi skulle kunne tiltrække ham eller andre spillere på samme niveau, vi kan ike tilbyde kontinuerligt Champions League, vi kan ikke tilbyde høje lønninger, vi kan ikke fremvise et mesterskab siden før Premier Leagues tid og vores stdion og ganske vist legendarisk, men selv det lever jo altså på historier fortalt for fra mange år siden, og byen vi lever i er heller ikke ligefrem enhver fodboldkones drømme lokation.
Liverpool som topklub i moderne tid er ikke tabt, vi kan SAGTENS nå toppen af engelsk samt europæisk fodbold igen, men der er edermame lang vej, vi er så langt nede at vi kan ikke tiltrække de spillere som kan give os et kæmpe spring mod toppen (Reus, Lacazette, Sanchez, Chech - TOP navne), uanset hvor mange penge vi er villige til at bruge, vi er ganske simpelt tvunget til at tage den lange vej og købe sub-top spillere og håbe de kan gøre det, det er muligvis på længere sigt faktisk en dyre løsning end blot indvistere en enkelt gang, men det er simpelthen den mulighed vi har.
Benteke, Milner, Firmino, Clyne bør være opgraderinger i forhold til sidste år, og tiltænkt start 11, resten er bredde spillere. jeg HÅBER faktisk ikke vi køber flere spillere medmindre det, mod min forventning, er en spiller vi er sikker på vil levere fra dag et, og det tvivler jeg faktisk på vi kan få fat i. vi købte trods alt også mange spillere sidste år, som ikke har fået særlig meget stabilitet ud af den forgangne sæson - som jeg læste en eller anden påpege i en artikel; de andre top hold laver små finjusteringer, vi opfinder den dybe tallerken år for år. Det duer ikke.
så altså, kommer den rigtige spiller så ja, ellers NEJ, eyes on the prize fokuser på holdet og få spillet til at flyde med hvad vi har, skab noget stabilitet omkring de spillere der lige nu bære den røde trøje og hold fokus på målet og den vej vi har valgt til at nå det.