Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AndreasN » fredag, 21. aug, 2015 01:15

Alonso skrev:
AndreasN skrev:Sådan er fodbold jo så vidunderligt.
Eller bare idiotisk.
Pas på glorien ikke presser hovedet.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » fredag, 21. aug, 2015 08:06

Aarde skrev:Jeg elsker "diskussioner" mellem rivaliserende fans. Det kan fandme noget. Konstruktive, nuancerede og altid præget af gensidig respekt og god debatskik.

Jeg lærer aldrig at forstå, hvordan selv rare, intelligente mennesker (som her) næsten konsekvent bliver blottet for samtlige basale sociale færdigheder, så snart de finder ud af, at den person de snakker med, er fan af et rivaliserende fodboldhold. Det er dybt besynderligt.

(Grumpy man out - beklager)
Måske et emne til en praktikant artikel på avisen.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 21. aug, 2015 09:49

AndreasN skrev:Det blev så heller ikke i år for brøndby. Forfærdelig kamp fra Agger i øvrigt.
Ja. Robert Mak rev ham rundt på banen med et hattrick og en tunnel. Men ifølge tex er han stadig weltklasse ;)

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » fredag, 21. aug, 2015 10:07

Thomas Frank udtalte vist også i går, at Agger i verdens top 10 over forsvarsspillere...

Skovdal
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Skovdal » fredag, 21. aug, 2015 10:10

Hr. Drejer skrev:
AndreasN skrev:Det blev så heller ikke i år for brøndby. Forfærdelig kamp fra Agger i øvrigt.
Ja. Robert Mak rev ham rundt på banen med et hattrick og en tunnel. Men ifølge tex er han stadig weltklasse ;)
Det kan satme heller ikke være nemt at nå bare et nogenlunde niveau med alle de skader manden har. Det bedste han kunne gøre for sin krop var nok at stoppe og få en anden rolle i Brøndby, tidligt eller ej, så kan han jo tydeligvis ikke holde til elite fodbold.

Synd og skam, han kunne være blevet meget bedre, og sikkert være i LFC endnu, var det ikke for de pis skader. :evil:
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 21. aug, 2015 12:03

AJ skrev:Thomas Frank udtalte vist også i går, at Agger i verdens top 10 over forsvarsspillere...
Thomas 'proces' Frank mener vel det er en proces, og han snart er verdens bedste forsvarsspiller.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » fredag, 21. aug, 2015 12:49

Aarde skrev:Jeg elsker "diskussioner" mellem rivaliserende fans. Det kan fandme noget. Konstruktive, nuancerede og altid præget af gensidig respekt og god debatskik.

Jeg lærer aldrig at forstå, hvordan selv rare, intelligente mennesker (som her) næsten konsekvent bliver blottet for samtlige basale sociale færdigheder, så snart de finder ud af, at den person de snakker med, er fan af et rivaliserende fodboldhold. Det er dybt besynderligt.

(Grumpy man out - beklager)
Fodbold bliver nok aldrig en højkulturel intellektuel instans, ligemeget hvor mange Kasper Hjulmand lookalikes der i disse dage popper frem. Og gudskelov for det!

Jeg har det sådan set fint med, at der fra tid til anden er plads til et par spydigheder mellem de rivaliserende fangrupper. Så længe det holdes på et moderat niveau som ovenstående, er det da kun med til at drive passionen for sporten. Ellers ender vi med golflignende tilstande i sporten, hvor høflighedsfraseriet til tider kan være brækfremkaldende.

AJ
Geografisk sted: København SV

Indlæg af AJ » fredag, 21. aug, 2015 13:54

Jeg er enig med RGF. Jeg holder ikke selv med noget dansk hold, men det er topunderholdning at følge diskussionerne mellem dem, der gør.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 21. aug, 2015 15:21

Enig R_G_F. Der skal være plads til en glidende tackling i fodbold diskussionerne. Politisk korrekthed vil kvæle diskussionen. Og så er jeg ikke for gammel til en god omgang fodbold drilleri :) spørg bare mine Man u og Arsenal venner.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » fredag, 21. aug, 2015 15:27

Jamen det er vi skam også helt enige om. For det første skal der naturligvis være plads til dem (så længe man udelader snak om rivalblod på trøjen, referencer til tragiske ulykker osv.), og for det andet bærer de da helt sikkert en underholdningsværdi. Den skal jeg gerne være den første (eller i det her tilfælde tredje) til at indrømme, at jeg sagtens både kan se og ynder at mæske mig i.

Men fænomenet vil altid være mig komplet ubegribeligt. Især fordi det ikke engang er knyttet til en specifik social gruppe med nogle karaktertræk, der kan forklare opførslen. Det kan som sagt være en ellers rolig, velovervejet og reflekterende gut, der pludselig ændrer sin tilgang til det at snakke med andre mennesker fuldstændig, alene fordi han er uenig med en person om, hvilket fodboldhold, der er værd at holde med. Det synes jeg sgu er fascinerende.

Brugeravatar
DAGGER!
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Indlæg af DAGGER! » lørdag, 22. aug, 2015 11:06

Så det da, bare krydse at Newcastle sætter en kniv i hjulet på United's stime på 3/3 i deres August kampe.... (Kunne være en fin start på en lørdag... :lol: ) Og Leicester fortsætter nok deres stime mod et Spurs mandskab der slet ikke er kommet i gear, som deres bedste spiller Eriksen nok vil komme til kort i dag.
You'r Never Walk Alone. ///

Madsen
Geografisk sted: Bornholm
Alder: 28

Indlæg af Madsen » lørdag, 22. aug, 2015 15:21

Det ser godt ud for Newcastle.. Hold den så det sidste kvarter :music:
Passion.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » lørdag, 22. aug, 2015 15:30

Madsen skrev:Det ser godt ud for Newcastle.. Hold den så det sidste kvarter :music:
Anti-Jinx!
Vi SMADRER det PIShold !

Madsen
Geografisk sted: Bornholm
Alder: 28

Indlæg af Madsen » lørdag, 22. aug, 2015 15:38

Cynwal skrev:
Madsen skrev:Det ser godt ud for Newcastle.. Hold den så det sidste kvarter :music:
Anti-Jinx!
Phew :headbang:
Passion.

Brugeravatar
DAGGER!
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Indlæg af DAGGER! » lørdag, 22. aug, 2015 16:59

Tottenham mangler så meget, Eriksen i dag som er deres pt bedste og chanceskabende. Dér også lidt Laudrup over ham, der gør ham vigtig #nojinx Leicester kommer også til chancer, men manglet det sidste. To Hold der kun kommer til at bevæge sig i midten, de mangler for meget til at komme i top5 i hvert fald.
You'r Never Walk Alone. ///

Besvar