Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
AllanShore

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AllanShore » torsdag, 04. feb, 2016 09:06

Er jeg ene om at mene, at jeres midtbanespillere i en lidt for høj grad er af samme spillertype? De har selvfølgelig deres forskelle, men Henderson, Milner og Can lever alle tre først og fremmest på en fremragende fysik, men ingen af dem er egentlig i stand til styre tempoet i en kamp eller spiller på den defensive midtbane, hvor i kun har Lucas, der ikke er meget men en en, der rydder og (og laver frispark ;)).

Hvis man ser på Dortmunds hold under Klopp, så har han brugt Sahin eller Gundogan til at ligge og styre spillet på den centrale midtbane. Og det er også mere eller mindre en streg man kan trække gennem alle de bedste hold i verden, hvor Busquets, Kroos, Fabregas, Alonso, Carrick (jaja) mv. ligger og bestemmer tempoet.
eg synes, at I mangler sådan en spillertype. Men hvilke realistiske spillere af den type findes? Jeg mener, at I er blevet linket til Ruben Neves, men ham kender jeg udelukkende af navn.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
CVLiverpool
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af CVLiverpool » torsdag, 04. feb, 2016 09:26

AllanShore skrev: Hvis man ser på Dortmunds hold under Klopp, så har han brugt Sahin eller Gundogan til at ligge og styre spillet på den centrale midtbane. Og det er også mere eller mindre en streg man kan trække gennem alle de bedste hold i verden, hvor Busquets, Kroos, Fabregas, Alonso, Carrick (jaja) mv. ligger og bestemmer tempoet.
eg synes, at I mangler sådan en spillertype. Men hvilke realistiske spillere af den type findes? Jeg mener, at I er blevet linket til Ruben Neves, men ham kender jeg udelukkende af navn.
Man kan vist ikke kategorisere stilstående bold og tilbagelægninger til målmanden som "at bestemme tempoet på midtbanen".

Derudover er jeg enig. Can kan være mere defensiv orienteret end Milner og Henderson, og Lucas kan ikke dirigere tempoet. Der har vi Allen, der kan det - men heller ikke på et særligt højt niveau. Vi mangler lidt en type ala Gerrard, der også kan agere spilbryder og støtte forsvaret. En blanding af Lucas og Gerrard.
Sendt fra min Samsung Android m. intel processor, Gorilla skærm, touchscreen, opkaldsfunktion, sms-funktion, dataforbindelse og sort cover

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 40

Indlæg af Mads T. » torsdag, 04. feb, 2016 09:29

AllanShore skrev:Er jeg ene om at mene, at jeres midtbanespillere i en lidt for høj grad er af samme spillertype? De har selvfølgelig deres forskelle, men Henderson, Milner og Can lever alle tre først og fremmest på en fremragende fysik, men ingen af dem er egentlig i stand til styre tempoet i en kamp eller spiller på den defensive midtbane, hvor i kun har Lucas, der ikke er meget men en en, der rydder og (og laver frispark ;)).

Hvis man ser på Dortmunds hold under Klopp, så har han brugt Sahin eller Gundogan til at ligge og styre spillet på den centrale midtbane. Og det er også mere eller mindre en streg man kan trække gennem alle de bedste hold i verden, hvor Busquets, Kroos, Fabregas, Alonso, Carrick (jaja) mv. ligger og bestemmer tempoet.
Gündogan er et godt bud. Ruben Neves ligeså, men det var vidst primært under Rodgers at vi var linket til ham. Jeg tror Klopp køber en starter til hver kæde til sommer. Han vil have kvalitet og derfor blev der ikke brugt nogen penge i januarvinduet. Ellers enig i di vurdering af vores midtbane. Der mangler en defensiv styrmand.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » torsdag, 04. feb, 2016 10:00

CVLiverpool skrev:Man kan vist ikke kategorisere stilstående bold og tilbagelægninger til målmanden som "at bestemme tempoet på midtbanen".
Nu er Carrick statistisk set en af de spillere i Europa, der har flest fremadrettede afleveringer, men det var ikke meningen, at det var det vi skulle snakke om, men mere hvilke spillere, med nogle af hans evner, som Liverpool realistisk set kunne hente.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » torsdag, 04. feb, 2016 10:20

AllanShore skrev:
CVLiverpool skrev:Man kan vist ikke kategorisere stilstående bold og tilbagelægninger til målmanden som "at bestemme tempoet på midtbanen".
Nu er Carrick statistisk set en af de spillere i Europa, der har flest fremadrettede afleveringer, men det var ikke meningen, at det var det vi skulle snakke om, men mere hvilke spillere, med nogle af hans evner, som Liverpool realistisk set kunne hente.
Jeg har været uening med dig så mange gange AS, at det er nødvendigt at understrege, at jeg er enig:
Liverpool's midtbane mangler en "temposætter/temposkifter/spilstyrer". I mine øjne har vi ikke haft en intelligent "Spielmacher" på midtbanen siden Alonso. Gerrard var fantastisk - men det var på andre parametre, at han hævdede sig.

Jeg er faktisk lidt spændt på, om Mario Grujic er manden (in spe) og netop betegnelsen "in spe" dækker over LFC's store problem: Vi skal spotte talenterne, inden de bliver for dyre, hvis vi skal have råd til dem.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » torsdag, 04. feb, 2016 10:46

Kunne Coutinho ikke være en mulighed for dette ? Bsre en tanke jeg slynger ud. Han er jo relativt god til netop at lave de hurtige afgørende afleveringer, men afslutter jo som en sukkerknald - jeg har også set ham lave ganske fine defensive aktioner - bare en tanke, måske jeg misforstår spillertypen i tænker på.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

jensemand
Geografisk sted: København S
Alder: 34

Indlæg af jensemand » torsdag, 04. feb, 2016 11:10

Så vidt jeg kunne forstå da jeg læste og Grujic så er han lidt den type vi søger. Han er jo meget ung så om han kan gå ind og være enormt betydningsfuld med det samme er tvivlsomt, men måske man kunne hive en garvet fyr ind til det første år eller to som han kan støtte sig op af og lære fra for så efterfølgende at blive vores styrmand nummer et? Kunne Alonso lokkes til at tage et sidste år eller måske en type som Cabaye? Jeg mangler overblik over hvem der kunne være mulige må jeg indrømme :) ellers kan det være Klopp vil bruge tid på at lade ham fejle og gøre ham god ved learning by doing som man så med Gündogan. Han var enormt svingende i starten og lavede et utal af fejl, men lærte det stille og roligt og var vel en af de bedste på sin position da han var bedst.
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

jensemand
Geografisk sted: København S
Alder: 34

Indlæg af jensemand » torsdag, 04. feb, 2016 11:12

I øvrigt spændende tanke med Coutinho men synes personligt ikke han fylder nok til at skulle spille på den centrale midtbane. Både fysisk og løbemæssigt.
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » torsdag, 04. feb, 2016 11:30

Kewin Stewart? Hvis han kan spille det spil, han leverede i cup-kampen, så vil jeg slet ikke være nervøs for at give ham den rolle - og så endda med en forventning om at han vil vokse med opgaven.

Men, det kan selvfølgelig sagtens være en enlig svane han præsterede. Kender ikke meget mere til ham, end den ene kamp.

Brugeravatar
F1rm1no
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 45

Indlæg af F1rm1no » torsdag, 04. feb, 2016 14:27

Bojangles skrev:Kewin Stewart? Hvis han kan spille det spil, han leverede i cup-kampen, så vil jeg slet ikke være nervøs for at give ham den rolle - og så endda med en forventning om at han vil vokse med opgaven.

Men, det kan selvfølgelig sagtens være en enlig svane han præsterede. Kender ikke meget mere til ham, end den ene kamp.
Kevin Stewart er eller bliver aldrig god nok til et hold der vil i top 4 desværre. Han blev også kun signet fordi vi manglede spillere til u21 holdet.

I min verden er kvaliteten på vores midtbane slet ikke god nok. Can bliver rigtig god når han for vænnet sig til spillet og for lidt mere rutine, han mangler også en gundogan type ved siden af sig.
Milner er bare ikke god nok til mere end en bænkplads, hans teknik er simpelthen for dårlig.

Henderson er jeg i tvivl om er god nok, lige nu er han ude af form og døjer med sin fod. Men synes også der mangler meget i hans spil lidt ala det der er ibes problem han løber tør for ideer når han kommer op hvor det kan blive farligt..
Liverpool er min religion og anfield mit mekka

Redmaniac
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Indlæg af Redmaniac » torsdag, 04. feb, 2016 14:39

Granit Xhaka - bum så er den ged barberet.
Derudover slår vi to fluer med et smæk, da han er langt bedre til at beskytte forsvaret og ligge i rummet mellem forsvar og midtbane end nogle andre i vores trup.

Med Xhaka i truppen ville vi endelig kunne mønstre en 4-2-3-1 med ham og Henderson som de centrale midtbanespillere - så frem Henderson selvfølgelig slipper af med hans fodproblem og finder topniveauet frem igen.

Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 36

Indlæg af Xenne » lørdag, 06. feb, 2016 14:56

Jeg er fuldstændig forgabt i Mahrez, jeg ser ham som den manglende højrekant, vi ikke har haft i rigtig lang tid.
Det kunne virkelig være en ultimativ signing i mine øjne.

Hvad tænker folk om ham?
Billede

bblauritzen
Geografisk sted: Odder
Alder: 52

Indlæg af bblauritzen » lørdag, 06. feb, 2016 14:58

Xenne skrev:Jeg er fuldstændig forgabt i Mahrez, jeg ser ham som den manglende højrekant, vi ikke har haft i rigtig lang tid.
Det kunne virkelig være en ultimativ signing i mine øjne.

Hvad tænker folk om ham?
Enig. Fik man endelig chancen for at på rov i Leicester så vil jeg også vælge Mahrez som den første.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » lørdag, 06. feb, 2016 15:20

Jeg ville aldrig hente en spiller baseret på én mirakelsæson med et Leicester-hold, der generelt har overpræsteret helt vanvittigt på samtlige parametre.

Der hersker stadig stor usikkerhed omkring Mahrez' reelle niveau. Jeg ville ikke turde satse på, at han bare kan køre videre i samme rille, efter at være blevet hevet ud af den stime, han er inde i med Leicester i denne sæson. Der er simpelthen alt for stor usikkerhed forbundet med sådan en transfer. Især når man samtidig tænker på, hvor dyr han formentlig kommer til at være.

Så jeg ville ikke hente Mahrez. Præcis som jeg heller ikke ville hente Jamie Vardy, Robert Huth eller Claudio Ranieri for den sags skyld.

Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 36

Indlæg af Xenne » lørdag, 06. feb, 2016 15:26

Aarde skrev:Jeg ville aldrig hente en spiller baseret på én mirakelsæson med et Leicester-hold, der generelt har overpræsteret helt vanvittigt på samtlige parametre.

Der hersker stadig stor usikkerhed omkring Mahrez' reelle niveau. Jeg ville ikke turde satse på, at han bare kan køre videre i samme rille, efter at være blevet hevet ud af den stime, han er inde i med Leicester i denne sæson. Der er simpelthen alt for stor usikkerhed forbundet med sådan en transfer. Især når man samtidig tænker på, hvor dyr han formentlig kommer til at være.

Så jeg ville ikke hente Mahrez. Præcis som jeg heller ikke ville hente Jamie Vardy, Robert Huth eller Claudio Ranieri for den sags skyld.
Det kan du have ret i, men jeg syntes nu også Mahrez var rigtig god sidste sæson.

Vi har dog hentet Lallana, Lovren, Moreno, Allen som eksempler på ovenstående scenarie, ikke desto mindre har jeg mere tro til Mahrez.
Folk var jo også ved at gå i spåner over vi ikke hentede Teixiera, en spiller som over halvedelen aldrig har set spille, men har spillet en god sæson på det mest suveræne hold i Ukraine.

Mahrez, er i mine øjne klart en spiller man burde gå efter fremfor Teixiera.
Billede

Besvar