Benteke er ikke god til at være bevægelig og løbe meget, det er ihvertfald ikke hans spidskompetence, så prøver han at fokusere på dette og arbejde med det for at behage sin nye arbejdsgiver og tilpasse sig situationen og spillestilen (det er altså ikke noget man bare lige gør i løbet af 3 kampe - og han er jo også nødt til at sørge for at score mål samtidig så han kan ikke 100% give slip på den han kender - så er det jo også lige pludselig galt), og straks er kritikken at han ikke er tilstede inde i boksen når det kommer indlæg

Jeg tror ikke Benteke nogensinde vil blive en kæmpe succes for os, desværre.
Fordi VI ikke vil spille på en måde der supplere hans kvaliteter, ikke fordi han ikke vil eller ikke har kvalitet. Ihvertfald ikke alene - Jeg ved det ikke men en lille tanke kunne være at supplere ham med en Ings eller daniel Sturridge som så kan lave de der dybdeløb og arbejdsraseri, mens Benteke så kan være manden der knalder bolde ind.
- Jeg har bare en lille tvivl om samarbejdet med Sturridge/Benteke kan fungere optimalt. Sturridge laver trods alt heller ikke det vilde opbyggende arbejde og stort set intet defensivt (jeg har faktisk set Balotelli lave mere defensivt end Sturridge - Sturridge score bare mål, det gjorde Balitelli ikke) og Hvis Benteke heller ikke gør det, kan der hurtigt komme til at mangle et led mellem midtbane og angreb - bolden kommer simpelthen ikke frem.
Ings/Benteke kunne være løsningen, og så må Sturridge være ham vi bruger når han ikke er i stykker istedet for en af de andre alt efter modstander - så er vi heller ikke afhængig af at han ikke for skader, og har mulighed for at hvile ham godt og grundigt. Der er jo også OrigiBenteke samarbejdet der mpske kunne være løsningen, ved dog ikke hvor meget defensivt Origi laver, det har jeg egnetlig ikke lagt mærke til.
optimalt set så jeg gerne Lacazette eller Aubemeyanjngsjs (????) istedet for Benteke.. men nu har vi immervæk købt manden, så må vi få det bedste ud af ham.
summasummarum, jeg tror at nå vi spiller som vi gør, skal vi have en angrebs makker ind til Benteke før han kan fungere for os - vel og mærket en angrebsmakker der kan det Benteke ikke kan og er mere bevægelig, sådan at vi ikke kommer til at mangle en mand på midtbanen.. det fungerede i 13/14 med Suarez/Sturridge netop fordi Suarez var så bevægelig og deltog i det opbyggende spil.