15 - Daniel Sturridge

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Jesper

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af Jesper » torsdag, 11. aug, 2016 21:39

texy skrev:
Niels K skrev: Hvor god var Suarez, før han kom til Liverpool med Surridge og en Gerrard i topform ?

Det er træls at høre, at folk ikke vil anerkende Sturridge's niveau uden Suarez skal med indover. Det lyder næsten som om, at man ikke har overværet mange af kampene (hvilket jeg tvivler stærkt på), ellers har man et horn i siden på manden. Jeg ved det ikke ?
Sturridge var jo ung, før han kom til Liverpool. Han spillede ikke sin yndlingsposition, der var ikke så stor tiltro til ham, og han var også forfulgt af skader. Jeg foretrækker at se på hans tid i Liverpool, når du henviser til statistikker, da det er det, der interesserer mig og egentlig det, jeg synes, man skal forholde sig til, da mange falder igennem, når de lander i vores klub.

Men du kan da læse linket her, hvis man vil se, hvordan Sturridge's tal ser ud hold op mod de største nu og i Prl's historie:

https://www.theguardian.com/football/bl ... -world-cup

Hvordan gik det med og uden Suarez på holdet:

http://www.hitc.com/en-gb/2014/07/11/ib ... e-at-live/
Hvor god var Suarez? Så god, at han bankede kasser ind efter lyst i Ajax. Så god at han førte Uruguay til Copa America trofæet og blev kåret til turneringens spiller. Og i øvrigt så god, at han tog videre til Barcelona og fortsatte, således at han i den seneste sæson udscorede de herrer Messi og Ronaldo. Så god var og er Suarez.

At Sturridge ikke var god nok til at starte eller tilkæmpe sig sin favoritplads i Man City og Chelsea er jo bare et udtryk for, at han ikke havde samme niveau som hans konkurrenter de steder. Og derfor finder jeg det mærkeligt, at de 18 måneder sammen med Suarez bliver gjort til udtryk for hans reelle niveau, når han ikke har kunne ramme det niveau før eller efter, at Suarez forlod truppen.

Jeg har ikke noget horn i siden på Sturridge og anerkender bestemt, at Sturridge er god. Og jeg har også ofte ment, at han er verdensklasse eller tæt på. Men jeg tror, at vi af og til taler ham op til mere, end han er. I hvert fald end han er lige nu. Han er ikke på niveau med Suarez, Aguero, Gerrard og den slags spillere. Spillere hvis kvalitet kan løfte et ellers ikke konkurrencedygtigt hold, således at de kan konkurrere.

Og siden hans langvarige skade (og skaderne er altså med til at definere, hvor god Sturridge er), synes jeg, at Sturridge har manglet fart. Han minder mig om Torres i Chelsea eller Owen i Newcastle.

Min personlige fornemmelse er, at dette er sæsonen, hvor Sturridge skal holde sig næsten skadesfri, hvis han vil have en chance for at vinde sin status som førsteangriber hos LFC. Klarer han ikke det, så regner jeg med, at vi sælger ham til næste sommer.
Jeg tror det skifte allerede skete i slutningen af sidste sæson med Origis gennembrud. Jeg forventer at det bliver Origis sæson, hvor han simpelthen bliver anset som værende bedre end Sturridge - uagtet skader. Sturridge har mistet hurtighed i både antrit og topfart, hvilket gør at han ikke truer i dybden. Derfor passer han heller ikke rigtig ind på holdet, når man sammenholder det med hans manglende defensive evner.
Sturridge kan være uhyre skarp, og jeg ønsker ham ikke solgt, hvis han er til rådighed 3/4 af tiden. Det tror jeg bare ikke han bliver
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » torsdag, 11. aug, 2016 21:58

texy skrev:
Niels K skrev: Hvor god var Suarez, før han kom til Liverpool med Sturridge og en Gerrard i topform ?

Det er træls at høre, at folk ikke vil anerkende Sturridge's niveau uden Suarez skal med indover. Det lyder næsten som om, at man ikke har overværet mange af kampene (hvilket jeg tvivler stærkt på), ellers har man et horn i siden på manden. Jeg ved det ikke ?
Sturridge var jo ung, før han kom til Liverpool. Han spillede ikke sin yndlingsposition, der var ikke så stor tiltro til ham, og han var også forfulgt af skader. Jeg foretrækker at se på hans tid i Liverpool, når du henviser til statistikker, da det er det, der interesserer mig og egentlig det, jeg synes, man skal forholde sig til, da mange falder igennem, når de lander i vores klub.

Men du kan da læse linket her, hvis man vil se, hvordan Sturridge's tal ser ud hold op mod de største nu og i Prl's historie:

Hvor god var Suarez? Så god, at han bankede kasser ind efter lyst i Ajax. Så god at han førte Uruguay til Copa America trofæet og blev kåret til turneringens spiller. Og i øvrigt så god, at han tog videre til Barcelona og fortsatte, således at han i den seneste sæson udscorede de herrer Messi og Ronaldo. Så god var og er Suarez.

Suarez har scoret 291 mål og lavet 178 assists i 423 kampe. Derfor mener jeg, at han er i stand til at løfte sine medspillere. Også Sturridge, som til sammenligning har lavet 97 mål og 34 assists i 238 kampe.

At Sturridge ikke var god nok til at starte eller tilkæmpe sig sin favoritplads i Man City og Chelsea er jo bare et udtryk for, at han ikke havde samme niveau som hans konkurrenter de steder. Og derfor finder jeg det mærkeligt, at de 18 måneder sammen med Suarez bliver gjort til udtryk for hans reelle niveau, når han ikke har kunne ramme det niveau før eller efter, at Suarez forlod truppen.

Jeg har ikke noget horn i siden på Sturridge og anerkender bestemt, at Sturridge er god. Og jeg har også ofte ment, at han er verdensklasse eller tæt på. Men jeg tror, at vi af og til taler ham op til mere, end han er. I hvert fald end han er lige nu. Han er ikke på niveau med Suarez, Aguero, Gerrard og den slags spillere. Spillere hvis kvalitet kan løfte et ellers ikke konkurrencedygtigt hold, således at de kan konkurrere.

Og siden hans langvarige skade (og skaderne er altså med til at definere, hvor god Sturridge er), synes jeg, at Sturridge har manglet fart. Han minder mig om Torres i Chelsea eller Owen i Newcastle.

Min personlige fornemmelse er, at dette er sæsonen, hvor Sturridge skal holde sig næsten skadesfri, hvis han vil have en chance for at vinde sin status som førsteangriber hos LFC. Klarer han ikke det, så regner jeg med, at vi sælger ham til næste sommer.
Jeg synes, at Guardian's artikel fortæller alt om hvor god Sturridge var og er, eller gad du ikke læse den ? Du plejer ellers at være ret glad for statistikker.
I Barca har Suarez lige så gode legekammerater, som han havde i Liverpool. Jeg er også vild med Suarez, så du behøver ikke tale ham op overfor mig, jeg synes bare der - desværre - er en tendens herinde til at tale Sturridge ned, og det synes jeg er rigtig ærgerligt og ufortjent.

Jeg håber, at hele holdet stepper 1 niveau op, og så er jeg sikker på, at vi vil se Sturridge sprudle og muligvis være manden, der om nogle sikrer os nr. 19.

bblauritzen
Geografisk sted: Odder
Alder: 53

Indlæg af bblauritzen » torsdag, 11. aug, 2016 22:14

Niels K skrev:
texy skrev:
Niels K skrev: Hvor god var Suarez, før han kom til Liverpool med Sturridge og en Gerrard i topform ?

Suarez har scoret 291 mål og lavet 178 assists i 423 kampe. Derfor mener jeg, at han er i stand til at løfte sine medspillere. Også Sturridge, som til sammenligning har lavet 97 mål og 34 assists i 238 kampe.

Jeg synes, at Guardian's artikel fortæller alt om hvor god Sturridge var og er, eller gad du ikke læse den ? Du plejer ellers at være ret glad for statistikker.
I Barca har Suarez lige så gode legekammerater, som han havde i Liverpool. Jeg er også vild med Suarez, så du behøver ikke tale ham op overfor mig, jeg synes bare der - desværre - er en tendens herinde til at tale Sturridge ned, og det synes jeg er rigtig ærgerligt og ufortjent.

Jeg håber, at hele holdet stepper 1 niveau op, og så er jeg sikker på, at vi vil se Sturridge sprudle og muligvis være manden, der om nogle sikrer os nr. 19.
Så vidt jeg kan læse er der ingen der direkte taler ham ned, vi smider ham måske blot ikke helt op på samme piedestal som dig. Jeg er helt enig med Texy, Suarez gjorde hele holdet bedre end de egentlig var, især Sterling og Sturridge.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 12. aug, 2016 07:03

bblauritzen skrev:
Niels K skrev:
texy skrev:

Så vidt jeg kan læse er der ingen der direkte taler ham ned, vi smider ham måske blot ikke helt op på samme piedestal som dig. Jeg er helt enig med Texy, Suarez gjorde hele holdet bedre end de egentlig var, især Sterling og Sturridge.
Mellem linjerne blandt efterhånden mange skribenter herinde, er beskeden nu direkte nok. Vi må være enige om at være uenige. Vi var meget tæt på mesterskabet, fordi hele holdet spillede godt anført af Stevie. Holdet spillede mange rigtig gode kampe uden Suarez på holdet.
Alle de andre spillere fortjener ikke, at denne sæson skal huskes som Suarez' alene, og det er en fejlslutning imo.
Var det 0,69 mål pr. 90 spillede minutter, Sturridge har scoret, når hele Prl karrieren er lagt sammen ? Dette er kun overgået af Aguero, Henry og Nistelrooy i Prl's historie.
Sturridge skudkonvertering (til mål) på helt vilde 30% er bedre end Messi, Ronaldo og Suarez bare lidt ærgerligt, at han så ikke skyder lidt mere, end tilfældet er. Han er altså oppe blandt de allerstørste på de vigtigste parametre for en angriber.
Måske har den sidste skade dog ødelagt så meget for Sturridge, at han mangler fart, det må sæsonen vise. Jeg håber på, at hele holdet kommer på hans niveau, for så er der ingen grænser.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » fredag, 12. aug, 2016 08:57

Niels K skrev: Jeg synes, at Guardian's artikel fortæller alt om hvor god Sturridge var og er, eller gad du ikke læse den ? Du plejer ellers at være ret glad for statistikker.

Jo, jeg læste artiklen og har også læst den før. Og selv i en engelsk artikel, der gerne vil tegne et pænt portræt af deres dengang største angrebshåb, er der alligevel en anerkendelse af, at i hvert fald noget af kreditten for niveauet går til Suarez.

"Playing alongside Suárez undoubtedly helps: the Uruguayan not only leads the league in assists but he is a distraction and a tease: he attracts defenders' eyes that might otherwise be focused elsewhere."

Ja, jeg kan godt lide stats. Men jeg hader dem også og er tit ude og påpege, hvor manipulerende eller misvisende stats kan være. Sturridge's stats er voldsomt imponerende. Altså dem, der omhandler de kampe han rent faktisk er i stand til at deltage i. Den anden halvdel af hans stats er uhyggeligt ringe. Der er vel ikke mange andre angribere (Falcao måske), der bidrager i så få kampe.

Og problemet med de stats, som vi ofte benytter os af herinde - mig selv inklusive - er at de fokuserer næsten blindt på individet, mens fodbold er en holdsport. Det er derfor jeg er ude i en teori om, at vi måske kunne have haft større fordel af at have en angriber, som kunne spille 90% af kampene. Også selvom han ikke gennemsnitligt scorede lige så ofte som Sturridge. Symbiosen, dynamikken, kontinuiteten, sammenholdet, spilforståelsen, eller hvad du måtte have lyst til at kalde det, kunne muligvis sagtens være blevet forbedret således, at vi som hold stod bedre, at andre spillere scorede mere, eller at den "dårligere" angriber scorede flere mål end Sturridge's backup i de næsten 50% af samtlige kampe, hvor Sturridge alligevel ikke kan spille.

Min gamle chef sagde altid; "En god spiller er aldrig skadet". Det er naturligvis en karikeret holdning, men der er lidt sandhed i det. Så snart skaderne trådte ind dalede niveauet hos Owen, Torres og Gerrard eksempelvis, hvis vi skal tage spillere fra vores eget hold. Og topspillere som Messi, Ronaldo og Suarez har vel ikke haft mange længerevarende skadespauser.

Sturridge har altid haft skader. Og ligesom med Agger håber vi altid, at den seneste er den sidste. Men i al den tid, hvor vi venter og håber, står vi og mangler kvaliteten på banen. Derfor mener jeg ikke, at man kan ignorere skadesstats, når man skal afgøre, om en spiller er verdensklasse eller tæt på. Hvis man vil have det prædikat, så skal man leverer over flere sæsoner for sit hold. Sturridge har vel kun leveret en enkelt sæson (13/14) i sin karriere.
Kloppite

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » fredag, 12. aug, 2016 14:13

Hvis Suarez gjorde Sturridge bedre, så kan det da undre, at Sturridge spillede bedre og scorede flere mål i de kampe, hvor Suarez ikke var med grundet karantæner eller skader.

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » fredag, 12. aug, 2016 14:58

Mads T. skrev:Hvis Suarez gjorde Sturridge bedre, så kan det da undre, at Sturridge spillede bedre og scorede flere mål i de kampe, hvor Suarez ikke var med grundet karantæner eller skader.
Ja, det er mærkeligt. Men Suarez gør alligevel sine bedste medspillere bedre er min påstand.
We need a new Fowler...

texy

Indlæg af texy » fredag, 12. aug, 2016 15:41

Mads T. skrev:Hvis Suarez gjorde Sturridge bedre, så kan det da undre, at Sturridge spillede bedre og scorede flere mål i de kampe, hvor Suarez ikke var med grundet karantæner eller skader.
Det er det der med, at statistik kan drejes til egen fordel. Du har muligvis ret, hvis du ser på antal kampe. Men ser du på reel spilletid, så var Sturridge bedre med Suarez. Og markant bedre, når man tager assists med i betragtningen. Dette er for 13/14 sæsonen.

Sturridge med Suarez

Kampe: 24
Minutter 1829
Mål: 18
Mål pr. kamp: 0,75
Minutter pr. mål: 102
Assists: 9
Assists pr. kamp: 0,375
Minutter pr. assist: 203

Sturridge uden Suarez

Kampe: 5
Minutter: 450
Mål: 4
Mål pr. kamp: 0,8
Minutter pr. mål: 113
Assists: 0
Assists pr. kamp: 0
Minutter pr. assist: NA

Men helt uden at skele til stats, så er det min påstand, at Suarez' tilstedeværelse gjorde ikke kun Sturridge, men hele holdet bedre. Alle leverede bedre (også når Suarez havde karantæne), fordi man vidste at der ville komme en superstjerne tilbage og gøre holdet markant stærkere.

Vel også derfor, at Rodgers, FSG og Steven Gerrard kæmpede så hårdt for at beholde en spiller, som selv ville væk.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 12. aug, 2016 18:14

Klart at en verdensklassespiller gør medspillerne bedre, end hvis de skulle spille med ringere medspillere - naturligvis. Sturridge og Gerrard var dog også verdensklasse denne sæson, så det drog Suarez nytte af. Sterling var dog næsten den, der drog allerstørst nytte af at spille sammen med 3 så vilde spillere... En fantastisk sæson, der virkelig fortjente at blive kronet med nr. 19.

@ texy: Jeg tror såmænd, vi er enige langt henad vejen omkring Sturridge. Jeg prøver blot at holde hans fane højt, da han vitterligt også selv må have det skidt med de evindelige skader. Det gode ved Sturridge er dog, at han ikke er typen, der skal bruge flere kampe på at genvinde skarpheden, og den anden ting er, at Klopp ønsker en trup med mange valgmuligheder og fleksibiliet, så det er ikke givet, at han vil spille med den samme angriber hele sæsonen, selvom han gør det ok og kan holde sig skadesfri:

http://www.liverpool.no/nyheter/vil-ha- ... llerstall/

Jeg tror, at der vil blive vekslet en del mellem Sturridge, Origi og Firmino, mens Ings ser ud til at få det vanskelligere, og nu vævnes han i samme åndedrag som Benteke og Balotelli:

http://www.liverpool.no/nyheter/nevnes- ... balotelli/

texy

Indlæg af texy » fredag, 12. aug, 2016 22:11

@Niels K

Jeg tror nu heller ikke, at vi er specielt uenige. Jeg kunne bare godt lide debatten.

Jeg brokker mig ikke, hvis Sturridge får en kanon sæson og banker 40 kasser ind i 20 kampe :D
Kloppite

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » lørdag, 13. aug, 2016 14:50

texy skrev:@Niels K

Jeg tror nu heller ikke, at vi er specielt uenige. Jeg kunne bare godt lide debatten.

Jeg brokker mig ikke, hvis Sturridge får en kanon sæson og banker 40 kasser ind i 20 kampe :D
Lige over :D

Sturridge tror heldigvis selv på det:

http://www.liverpool.no/nyheter/ikke-be ... r-skadene/

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » torsdag, 25. aug, 2016 07:01

Sturridge med lidt kommentarer til hans rolle/position på det sidste.
Lyder dog ikke, som en historie Sturridge har forsøgt at plante, men snarere en journalist, som med spørgsmål har fået svar, så han kan sammenstykke en historie:

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ng-8699158
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Surf
Alder: 35

Indlæg af Surf » torsdag, 25. aug, 2016 09:14

Cynwal skrev:Sturridge med lidt kommentarer til hans rolle/position på det sidste.
Lyder dog ikke, som en historie Sturridge har forsøgt at plante, men snarere en journalist, som med spørgsmål har fået svar, så han kan sammenstykke en historie:

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ng-8699158
Hans kommentarer provokerer mig ret meget. Synes det er noget af en forkælet holdning. Uanset om der er fisket en del fra journalisten. Stakkels stakkels Sturridge, der ikke bare kan spille på autopilot når han spiller på kanten. Der rent faktisk skal "bekymre sig" om andre ting. Jøsses..

F.eks.:
Well, I have to do a job for the team. That’s not saying I am happy to do it. That’s saying I have got to do a job for the team.
But when you are out wide, you have got to worry about different things. It’s just a different way.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » torsdag, 25. aug, 2016 09:18

Jeg synes helt ærligt ikke, at der er noget mystisk i, at en naturlig angriber som Sturridge synes, det er lidt irriterende at spille ude på kanten, hvor han ikke er bedst. Faktisk langt fra. Derfor ser jeg ikke noget odiøst i, at han er utilfreds - det tror jeg alle angribere ville være.

Desværre tror jeg ikke, at Klopp har samme forhold til kommentarerne.
Liverpool Football Klopp

MP

Indlæg af MP » torsdag, 25. aug, 2016 09:33

Ingen tvivl om at Sturridge spiller bedst som den centrale angriber. Hans skifte fra Chelsea i tidernes morgen var også fordi der kun var plads til ham på kanten, Men utilfredshed skal drøftes internt i klubben!
Vi hører heller ikke Milner beklage sig over at spille venstre back, selvom han skiftede til os for at spille central midtbane.

Besvar