Jeg tror det skifte allerede skete i slutningen af sidste sæson med Origis gennembrud. Jeg forventer at det bliver Origis sæson, hvor han simpelthen bliver anset som værende bedre end Sturridge - uagtet skader. Sturridge har mistet hurtighed i både antrit og topfart, hvilket gør at han ikke truer i dybden. Derfor passer han heller ikke rigtig ind på holdet, når man sammenholder det med hans manglende defensive evner.texy skrev:Hvor god var Suarez? Så god, at han bankede kasser ind efter lyst i Ajax. Så god at han førte Uruguay til Copa America trofæet og blev kåret til turneringens spiller. Og i øvrigt så god, at han tog videre til Barcelona og fortsatte, således at han i den seneste sæson udscorede de herrer Messi og Ronaldo. Så god var og er Suarez.Niels K skrev: Hvor god var Suarez, før han kom til Liverpool med Surridge og en Gerrard i topform ?
Det er træls at høre, at folk ikke vil anerkende Sturridge's niveau uden Suarez skal med indover. Det lyder næsten som om, at man ikke har overværet mange af kampene (hvilket jeg tvivler stærkt på), ellers har man et horn i siden på manden. Jeg ved det ikke ?
Sturridge var jo ung, før han kom til Liverpool. Han spillede ikke sin yndlingsposition, der var ikke så stor tiltro til ham, og han var også forfulgt af skader. Jeg foretrækker at se på hans tid i Liverpool, når du henviser til statistikker, da det er det, der interesserer mig og egentlig det, jeg synes, man skal forholde sig til, da mange falder igennem, når de lander i vores klub.
Men du kan da læse linket her, hvis man vil se, hvordan Sturridge's tal ser ud hold op mod de største nu og i Prl's historie:
https://www.theguardian.com/football/bl ... -world-cup
Hvordan gik det med og uden Suarez på holdet:
http://www.hitc.com/en-gb/2014/07/11/ib ... e-at-live/
At Sturridge ikke var god nok til at starte eller tilkæmpe sig sin favoritplads i Man City og Chelsea er jo bare et udtryk for, at han ikke havde samme niveau som hans konkurrenter de steder. Og derfor finder jeg det mærkeligt, at de 18 måneder sammen med Suarez bliver gjort til udtryk for hans reelle niveau, når han ikke har kunne ramme det niveau før eller efter, at Suarez forlod truppen.
Jeg har ikke noget horn i siden på Sturridge og anerkender bestemt, at Sturridge er god. Og jeg har også ofte ment, at han er verdensklasse eller tæt på. Men jeg tror, at vi af og til taler ham op til mere, end han er. I hvert fald end han er lige nu. Han er ikke på niveau med Suarez, Aguero, Gerrard og den slags spillere. Spillere hvis kvalitet kan løfte et ellers ikke konkurrencedygtigt hold, således at de kan konkurrere.
Og siden hans langvarige skade (og skaderne er altså med til at definere, hvor god Sturridge er), synes jeg, at Sturridge har manglet fart. Han minder mig om Torres i Chelsea eller Owen i Newcastle.
Min personlige fornemmelse er, at dette er sæsonen, hvor Sturridge skal holde sig næsten skadesfri, hvis han vil have en chance for at vinde sin status som førsteangriber hos LFC. Klarer han ikke det, så regner jeg med, at vi sælger ham til næste sommer.
Sturridge kan være uhyre skarp, og jeg ønsker ham ikke solgt, hvis han er til rådighed 3/4 af tiden. Det tror jeg bare ikke han bliver