Aggerdoo skrev:Oomph242 skrev:Aggerdoo skrev:Oomph242 skrev:Fanme ærgerligt, hvis Milan løber med Morata. Ham gad jeg godt se i vores trøje.
Han passer ikke ret godt til Klopps spillestil. Ham er jeg sikker på, at vi ikke er interesserede i.
Hvorfor gør han ikke det? Han kæmper godt og teknikken fejler ikke noget.
http://www.kopsource.com/will-morata-make-pl-move/
Han er en boksspiller, og han har ikke farten og bevægeligheden til at spille Klopp-bold. Ham henter vi ikke.
Lewandowski er boksspiller og ikke hurtigere end Morata. Han passede ret fint ind i Klopps spillestil.
Hvis bare topangriberen flankeres af spillere med fart og evnen til at true i dybderummet, kan jeg ikke se, hvorfor en spillertype som Morata skulle passe dårligt ind hos Klopp. Det synes jeg også, historien viser.
Så er det næste og mere afgørende spørgsmål, om Morata er god nok. Og selvom han selvfølgelig ikke er på Lewandowski-niveau (det er ganske få), så er han stadig en klog, arbejdsom, målfarlig og teknisk stærk spiller med vigtig mental erfaring i bagagen fra sin tid i store klubber med mange store kampe på programmet.
Alt det - og især det sidste - kunne vi godt have brugt, når vi skal i gang med at spille Champions League. Pt er Milner så vidt jeg kan se den eneste i vores trup, der har prøvet at spille topfodbold kontinuerligt over en længere periode.
Så jeg har svært ved at se, hvorfor man ikke skulle ærgre sig over, at vi ikke er med i kampen om en spiller af den kaliber, når en klub som Milan tilsyneladende er på vej til at løbe med ham.