Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Oomph242

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 19. jul, 2017 12:09

texy skrev:
Oomph242 skrev: Er Keita klausulen, ikke kun for tyske klubber?

Vi skal spille PL, Cups og CL jeg vil mene vores trup er alt for smal. Flere kampe giver flere skader og mere trætte spillere...

Vi skal forstærke os, hvis vi igen vil i top 4 og gøre det godt i CL. Vores nærmeste konkurrenter ligger ikke på den lade side.
Jo, det var der i hvert fald en twitter-bruger, der påstod. Han konto er vist slettet nu.

Ja, vi skal spille flere kampe. Men vi har også flere spillere. Vi har hentet Salah og Solanke (som jeg ikke ved hvor meget vil blive brugt). Hendo og Mané er tilbage fra længere skadesforløb. Vi har også Ings tilbage fra skade. Grujic (hvis niveau vi ikke kender så godt) er også blevet skadesfri. Og vi kan potentielt kalde på Sakho, selvom jeg tvivler på det. Og så er der ikke AFCON til at stjæle Mané.

Så i mine øjne er der allerede en større bredde. Og så skal vi vel også i denne sæson finde ud af, om spillere som Woodburn, Wilson og Gomez skal være fremtidige Liverpool-spillere? Og det finder vi ikke ud af, hvis de ikke får spilletid.

Det kan sagtens være, at jeg tager fejl, men jeg tror altså godt, at vi kan klare os til januar, hvis vi tror, at der så til den tid vil være mulighed for at hente VVD. Hvis det ikke ligger i kortene, at vi nogensinde (eller i hvert fald så længe han har kontrakt med Soton) kan få fat i VVD, så mener jeg også, at man skal ud og finde alternativet i dette transfervindue - forudsat at man ikke tror på, at Gomez på sigt vil være løsningen. For ellers skal man give Gomez nogle chancer.
Jeg synes stadig det kvalitetsmæssigt ser noget smalt ud. Især når skaderne kommer. Uden CL og hvis vores nærmest konkurrenter ikke forstærkede sig, ville truppen måske kunne kæmpe med i toppen.

Jeg synes bare stadig, der mangler spillere med kreativitet og fandenivolskhed der kan tage ansvar i truppen.. vores problemer mod småholdene, tror jeg ikke ændre sig som truppen ser ud nu.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » onsdag, 19. jul, 2017 13:41

Jeg er ikke helt enig i, at vi er tynde i bredden. Men det betyder ikke, at jeg mener, at man ikke skal forstærke truppen, hvis der er mulighed for det. I mine øjne er der god bredde, hvis man har to spillere af høj kvalitet, der kan varetage hver position. De har vi som minimum efter min overbevisning, da flere spillere kan varetage flere positioner.

Vi har (får med Robertson) som jeg ser det 19 spillere, der alle vil have et legitimt krav på en startplads. Ser man bort fra målmandspositionen, så er det 16 til 10 pladser.

Mignolet, Karius, Ward, Clyne, TAA, Matip, Lovren, Sakho, Milner, (Forventeligt) Robertson, Hendo, Can, Gini, Lallana, Coutinho, Mané, Salah, Firmino og Sturridge.

Det giver altså et vist råderum til skader, karantæner og rotation.

Derudover har vi foreløbig nogle backupspillere og talenter, som jeg tror sagtens kan medvirke til, at holdet holder niveau i skadesperioder eller cup-kampe, så længe der ikke bliver tale om en total udskiftning, hvor for mange af disse spillere udgør holdet. Men en eller to vil som jeg ser det ikke svække holdet synderligt. Måske vil man endda en ny stjerne bryde igennem.

Bogdan, Moreno, Klavan, Gomez, Flanno, Stewart, Grujic, Ejaria, Ojo, Wilson, Woodburn, Origi, Solanke og Ings.

Når jeg på denne måde kigger på vores trup, så er det i mine øjne klart på CB, at vi har mest brug for forstærkning. Mest af alt fordi jeg ikke tror, at Sakho vil blive brugt. Og så fordi jeg tydeligvis forventer, at vi henter Robertson til VB.
Kloppite

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » onsdag, 19. jul, 2017 22:06

@ Texy: Bonucci og Veratti var præcis de to vi skulle signe.

Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » torsdag, 20. jul, 2017 11:14

Jeg kan et eller andet sted godt lide, at vi ikke nødvendigvis skal have en plan B, hvis ikke vi får vores plan A.
På midtbanen ville f.eks. Keita da være spændende, men det er ikke tvingende nødvendigt med en ekstra midtbanespiller, når vi har Hendo, Gini, Lallana og Can. Coutinho kan endda tænkes at få kampe længere tilbage. Lad os desuden håbe, at Grujic kan holde sig fri for skader.
Men lige i det centrale forsvar ser jeg det altså som en nødvendighed, at vi forstærker os. Matip og Lovren har jeg som sådan tiltro til, men sidstnævnte har stadig sine udfald med manglende koncentration. Problemet er bredden, hvor Klavan og Gomez ikke ligefrem oser af klasse. Sakho regner jeg ikke med. Hvis ikke vi forstærker os på denne position, så forudser jeg, at vi i løbet af sæsonen smider mange dumme point, hvor vi bliver presset af lange bolde, som vores usikre forsvar ikke kan håndtere. Som vi så det mod f.eks. Hull, Leicester og Bournemouth i foråret.

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 37

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 20. jul, 2017 12:26

Mads T. skrev:Så tidligere i dag, at vi har en shortlist med alternativer til Keita, men ikke til VvD. Så jeg tror ikke man skal tro, at vi ikke henter nogen, såfremt vi ikke får de to spillere. Jeg tror også godt vi kunne hente en anden CB end VvD, men pt. er det ham vi går efter. Det kan jo godt ændre sig, hvis det viser sig umuligt at hente VvD.

Ellers må Sakho jo tages til nåde.
Problemet er jo bare at det ikke er de spillere vi gerne vil have, og hvis vi skal betale 50 mill for Oxlade-Chamberlain så vil jeg næsten hellere købe to nye VB'er istedet.

Vi har jo også muligheden for at bruge Milner på midten, hvis det er Wijnaldums plads der skal forstærkes. Milner vil være ret god til den plads, hvor han kan løbe en masse rundt med og uden bold og gøre sig spilbar for holdet. Modsat da han først kom ind på holdet og skulle spille en Xabi Alonso light rolle, det var han ikke så god til.
Ok Gerrard var så også god til alle roller på midten.

Jeg kan sagtens leve med at Sakho bliver taget til nåde, hvis han ikke allerede havde optrådt for os ville over halvdelen af os sige at han var det oplagte andet valg, hvis VvD ikke lykkedes.

Edit: Og så er der også det at bare det at spillerne har haft et år sammen og en preseason, gør at de de vil spille bedre sammen. Lovren-Matip duoen så til tider rigtig godt ud, men det er klart at kommunikations vanskeligheder har gjort at positionerne nogle gange har været lidt ved siden af. Klavan kommer nok også til at være bedre i næste sæson. Det hele hjælper.

MP

Indlæg af MP » torsdag, 20. jul, 2017 17:39

Så også gerne Sakho blev taget til nåde hvis VVD glipper, men når han ikke engang er taget med til preseason så virker det ikke så sandsynligt desværre

Brugeravatar
Ponzac
Geografisk sted: Danmark
Alder: 36

Indlæg af Ponzac » torsdag, 20. jul, 2017 17:56

MP skrev:Så også gerne Sakho blev taget til nåde hvis VVD glipper, men når han ikke engang er taget med til preseason så virker det ikke så sandsynligt desværre

Han blev skadet i slutningen af sæsonen og derfor er han ikke med :)

Phil

Indlæg af Phil » torsdag, 20. jul, 2017 17:59

http://www.skysports.com/football/news/ ... p-teenager

Jeg håber ikke, at vi også har formået at f**** den her op for os selv... ikke at vi har været tæt på at signe ham, men at vi endnu engang har taget ulovlig kontakt. Tror det vil komme til at koste os rigtig rigtig dyrt, HVIS det viser sig at være os

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » torsdag, 20. jul, 2017 18:17

Ponzac skrev:
MP skrev:Så også gerne Sakho blev taget til nåde hvis VVD glipper, men når han ikke engang er taget med til preseason så virker det ikke så sandsynligt desværre

Han blev skadet i slutningen af sæsonen og derfor er han ikke med :)
Han er spilleklar. Det er jeg meget sikker på at have læst. Så han er bare sorteret fra.
"We're not racist, we only hate the mancs"

MP

Indlæg af MP » torsdag, 20. jul, 2017 20:21

Vælger at tro det er fordi jeg er i en tidszone 9 timer bagud at jeg ikke endnu har hørt noget positivt om Keita og VVD

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 20. jul, 2017 23:45

AJ skrev:Jeg kan et eller andet sted godt lide, at vi ikke nødvendigvis skal have en plan B, hvis ikke vi får vores plan A.
Jeg er ikke enig. Vi er i CL for første gang i 3 år. Og vi har kun været i CL 1 gang de sidste 7 år. Nu er vi i CL, og vi sikrede den plads på sidste spilledag. Der er altså en hårfin balance mellem at være med i CL og ikke være med i CL. Vi skal forstærke os markant, og det kræver altså en plan b. Hvis ikke vi får vores transfermål ind, så skal vi gå efter nogle andre. Vi kan ikke blot sætte pengene i banken. Vores konkurrenter forstærker sig ret kraftigt, og det kræver handling fra vores side.

Vi skal sikre CL deltagelse næste år igen, og det kræver altså forstærkninger. Også fordi vi får et vanskeligere kamp program næste sæson, som kræver flere kampe og logisk set flere skader.

Hvis ikke vi får Keita, så ser jeg gerne at vi går efter Renate Sanches eller Goretzka. Vi er nødt til at sigte højt, og vi er nødt til at have en plan b, for at kunne sikre en CL plads.

Dette transfervindue er det vigtigste i lang tid for os. Vi skal bevise at vi høre hjemme i toppen. Misser vi dette vindue, kan det få katastrofale konsekvenser, og måske kan der igen gå 3 år før vi igen er i CL.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » fredag, 21. jul, 2017 09:25

@ Hr. Drejer

Hvorfor er det ikke nok med Lallana, Henderson, Gini, Can, Grujic, Coutinho og, for den sags skyld, Milner? Vi har muligheder på midtbanen. Det kræver selvfølgelig, at folk (Henderson og Grujic) ikke er skadede, men hvis vi alligevel regner med, at de bliver det hele tiden, så kan vi jo ligeså godt sælge dem.

Jeg kan godt lide, at vi ikke bare køber for at købe. Hvis vi ikke kan få Keita, så skal vi ikke gå i panik. Så hellere vente til næste år, selvom der selvfølgelig er en risiko for, at vi heller ikke får ham til den tid.

khede

Indlæg af khede » fredag, 21. jul, 2017 18:23

AJ skrev:@ Hr. Drejer

Hvorfor er det ikke nok med Lallana, Henderson, Gini, Can, Grujic, Coutinho og, for den sags skyld, Milner? Vi har muligheder på midtbanen. Det kræver selvfølgelig, at folk (Henderson og Grujic) ikke er skadede, men hvis vi alligevel regner med, at de bliver det hele tiden, så kan vi jo ligeså godt sælge dem.

Jeg kan godt lide, at vi ikke bare køber for at købe. Hvis vi ikke kan få Keita, så skal vi ikke gå i panik. Så hellere vente til næste år, selvom der selvfølgelig er en risiko for, at vi heller ikke får ham til den tid.

Fordi ingen af dem er defensive midt, vi mangler en bølgebryder i stil med Kante, den eneste der mindede om det var Lucas og han var bare dårlig

Niche
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 52

Indlæg af Niche » fredag, 21. jul, 2017 21:49

khede skrev:
AJ skrev:@ Hr. Drejer

Fordi ingen af dem er defensive midt, vi mangler en bølgebryder i stil med Kante, den eneste der mindede om det var Lucas og han var bare dårlig
:aliboronz2: sammenligner du Lucas og Kanté? Det er i min bog det samme som at sammenligne Milner med Ronaldo.

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 40

Indlæg af Mads T. » fredag, 21. jul, 2017 22:01

Niche skrev: :aliboronz2: sammenligner du Lucas og Kanté? Det er i min bog det samme som at sammenligne Milner med Ronaldo.
Da Lucas var på sit højeste inden skaden mod Chelsea, synes jeg faktisk godt man kunne sammenligne hans niveau med Kante.

Besvar