Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Re: Hvem skal ind?
Jeg spår alligevel at, Van djik til Liverpool og Sakho til Soton samt en masis pengesæk 50mio pund. Evt i slutningen af august, da Klopp endeligt ikke er blevet indgive Sakho i holdopstillingen da manden har slet ikke fået chancen i denne her preseason.
Sakho selvtræner ligesom Van Djik gør i Southampton...
Så det tegner for den afgørende og vigtige VAN DJIK til forsvaret sammen med Joel Matip som også er Klopps køb.
Sakho selvtræner ligesom Van Djik gør i Southampton...
Så det tegner for den afgørende og vigtige VAN DJIK til forsvaret sammen med Joel Matip som også er Klopps køb.
Senest rettet af DAGGER! tirsdag, 01. aug, 2017 10:29, rettet i alt 1 gang.
You'r Never Walk Alone. ///
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg er stadig skuffet over, at det ser ud til at Keita og VVD ikke kommer i dette vindue. Jeg vil lige høre hvad jeres start-11 er og hvad er jeres skygge hold?
Vi har jo tre pladser på midten, og vi har Can, Gini, Hendo, Lallana, Grujic, Ejaria og måske også Coutinho. Fremme har vi også en del at vælge i mellem; Origi, Sturridge, Solanke, Frimino, Salah, Mane, Woodburn, Ojo, Ings. Jeg synes de bagerste geledder giver sig selv.
Mit bud på en start-11
-----Mignolet-----
Clyne-Matip-Lovren-Milner
-------Gini---Hendo-------
-------Coutinho-------
Mane---Firmino---Salah
Skygge hold
-----Karius-----
Arnold--Klavan--Gomez--Robertson
----Can---Grujic------
-------Lallana-------
Woodburn---Sturridge---Origi--
Hvis Sturridge er i super form, så vil jeg bytter rundt på ham og Firmino. Jeg tror ikke Klopp tilgiver Sakho, derfor er han udeladt.
Vi har jo tre pladser på midten, og vi har Can, Gini, Hendo, Lallana, Grujic, Ejaria og måske også Coutinho. Fremme har vi også en del at vælge i mellem; Origi, Sturridge, Solanke, Frimino, Salah, Mane, Woodburn, Ojo, Ings. Jeg synes de bagerste geledder giver sig selv.
Mit bud på en start-11
-----Mignolet-----
-------Gini---Hendo-------
-------Coutinho-------
Mane---Firmino---Salah
Skygge hold
-----Karius-----
Arnold--Klavan--Gomez--Robertson
----Can---Grujic------
-------Lallana-------
Woodburn---Sturridge---Origi--
Hvis Sturridge er i super form, så vil jeg bytter rundt på ham og Firmino. Jeg tror ikke Klopp tilgiver Sakho, derfor er han udeladt.
@ Hr. Drejer
Lallana er i start 11'eren. Det kunne være spændende, hvis det var i stedet for Gini, men ofte er det nok mere realistisk, at det er i stedet for Salah.
Resten giver nærmest sig selv.
Lallana er i start 11'eren. Det kunne være spændende, hvis det var i stedet for Gini, men ofte er det nok mere realistisk, at det er i stedet for Salah.
Resten giver nærmest sig selv.
-
- Geografisk sted: Hillerød
- Alder: 37
Jeg har den alternative hat på i dag kan jeg mærke, så nu kommer der lige en af de lidt skæve bud.
Start 11'er
------------Firmino--------
Mané----------------------Salah
------Coutinho-Wijnaldum----
-----------Henderson-----------
Moreno--Sakho-Matip--Clyne
-----------Mignolet---------
Coutinho offensiv midt og Wijnaldum box-to-box.
b-kæden
--------------Sturridge----------
Origi------------------------Woodburn
----------Lallana-Milner-------
------------------Can
Robertson-Lovren-Klavan-TAA
--------------Karius-----------
Der er stadig nogle spørgsmålstegn omkring truppen syntes jeg. Sakho og Moreno først og fremmest. Satser Klopp virkelig på Moreno og Robertson på VB? og venter vi bare med Sakho fordi han sælges når vi køber ny CB og vi håber at få en ekstra mill for ham, eller hvad? spiller han ikke preseason fordi han føres stille og roligt tilbage efter skaden, eller er han bare kørt ud på et sidespor?
Moreno spiller meget i preseason, måske det er hans sidste chance? eller skal vi bare vise evt. købere at vi ikke er desperate for at sælge?
Vi ved det ikke, men Sakho og Matip kunne være lidt af et monster forsvar, det ville ikke løse vores problem med hvad vi gør når vi så har erobret bolden, men det er derfor jeg har sat Moreno ind på VB igen. Han kan flytte bolden meget hurtigt fremad og giver en anden dynamik end Milner gør. Jeg bytter måske rundt mellem Moreno og Robertson, men vil gerne lige se Robertson spille for os først. Sakho er mere mobil end Lovren og kan hurtige komme ud og støtte Moreno i fysiske dueller.
Milner har jeg sat på box-to-box, jeg er ikke 100 % sikker på at han er bedre end Wijnaldum og det er lidt 50-50 mellem de to, men han har en vigtig rolle på holdet og når Henderson mangler vil Klopp nok helst have Milner på pladsen.
Det er vigtigt at bemærke at folk som Origi, Milner, Can og Lallana kan komme ind på flere pladser. Derfor er Woodburn f.eks. en del skader fra at nærme sig startopstillingen.
Jeg er bange for at Coutinhos genkomst på midten sætter Lallana tilbage i sin gamle altmuligmandsrolle, men Coutinho er bare en bedre spiller og de er begge for ringe defensivt og fysisk til at det kun er de to plus en på midten.
Så skulle de være de to plus Can, men, så vil jeg hellere have Gini på banen. Måske mod de små hold kan vi bruge de to sammen på midten, eller hvis vi køber et monster af en defensiv midt.
Start 11'er
------------Firmino--------
Mané----------------------Salah
------Coutinho-Wijnaldum----
-----------Henderson-----------
Moreno--Sakho-Matip--Clyne
-----------Mignolet---------
Coutinho offensiv midt og Wijnaldum box-to-box.
b-kæden
--------------Sturridge----------
Origi------------------------Woodburn
----------Lallana-Milner-------
------------------Can
Robertson-Lovren-Klavan-TAA
--------------Karius-----------
Der er stadig nogle spørgsmålstegn omkring truppen syntes jeg. Sakho og Moreno først og fremmest. Satser Klopp virkelig på Moreno og Robertson på VB? og venter vi bare med Sakho fordi han sælges når vi køber ny CB og vi håber at få en ekstra mill for ham, eller hvad? spiller han ikke preseason fordi han føres stille og roligt tilbage efter skaden, eller er han bare kørt ud på et sidespor?
Moreno spiller meget i preseason, måske det er hans sidste chance? eller skal vi bare vise evt. købere at vi ikke er desperate for at sælge?
Vi ved det ikke, men Sakho og Matip kunne være lidt af et monster forsvar, det ville ikke løse vores problem med hvad vi gør når vi så har erobret bolden, men det er derfor jeg har sat Moreno ind på VB igen. Han kan flytte bolden meget hurtigt fremad og giver en anden dynamik end Milner gør. Jeg bytter måske rundt mellem Moreno og Robertson, men vil gerne lige se Robertson spille for os først. Sakho er mere mobil end Lovren og kan hurtige komme ud og støtte Moreno i fysiske dueller.
Milner har jeg sat på box-to-box, jeg er ikke 100 % sikker på at han er bedre end Wijnaldum og det er lidt 50-50 mellem de to, men han har en vigtig rolle på holdet og når Henderson mangler vil Klopp nok helst have Milner på pladsen.
Det er vigtigt at bemærke at folk som Origi, Milner, Can og Lallana kan komme ind på flere pladser. Derfor er Woodburn f.eks. en del skader fra at nærme sig startopstillingen.
Jeg er bange for at Coutinhos genkomst på midten sætter Lallana tilbage i sin gamle altmuligmandsrolle, men Coutinho er bare en bedre spiller og de er begge for ringe defensivt og fysisk til at det kun er de to plus en på midten.
Så skulle de være de to plus Can, men, så vil jeg hellere have Gini på banen. Måske mod de små hold kan vi bruge de to sammen på midten, eller hvis vi køber et monster af en defensiv midt.
Uden yderligere indkøb ser min start-11 ud som følger:
Mignolet
Lallana-Hendo-Can
Mané-Firmino-Coutinho
I min verden har vi styrket bredden lidt i vinduet, men vi mangler stadig to-tre spillere, der kan gå direkte ind og forstærke holdet. Det er jeg nervøs for, om vi får gjort.
Mignolet
Lallana-Hendo-Can
Mané-Firmino-Coutinho
I min verden har vi styrket bredden lidt i vinduet, men vi mangler stadig to-tre spillere, der kan gå direkte ind og forstærke holdet. Det er jeg nervøs for, om vi får gjort.
Mod top 6 hold
Mignolet
Gini-Hendo-Coutinho
Salah-Firmino-Mané
Mod hold der pakker sig
Mignolet
Clyne-Matip-Lovren-Robertson
Lallana-Hendo-Coutinho
Mané-Firmino-Salah
Mignolet
Gini-Hendo-Coutinho
Salah-Firmino-Mané
Mod hold der pakker sig
Mignolet
Clyne-Matip-Lovren-Robertson
Lallana-Hendo-Coutinho
Mané-Firmino-Salah
Det dufter ikke af at vinde PL de hold der er sat.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...
Jeg har nedenfor sat de 2 truppe ind opdelt efter position - jeg har været lidt i tvivl om nogle af dem jeg har sat på midtbanen i 08/09 egentlig er angribere, men jeg tænker i godt kan forholde jer til det:
Keeper
08/09
Pepe Reina
Diego Cavalieri
Peter Gulacsi
17/18
Simon Mignolet
Loris Karius
Danny Ward
Defence
08/09
Jamie Carragher
Álvaro Arbeloa
Fábio Aurélio
Martin Skrtel
Daniel Agger
Andrea Dossena
Sami Hyypia
Emiliano Insúa
Philipp Degen
Martin Kelly
17/18
DejanLovren
NathanielClyne
JonFlanagan
JoeGomez
JoelMatip
AndyRobertson
RagnarKlavan
AlbertoMoreno
TrentAlexander-Arnold
MamadouSakho
Midfield
08/09
Xabi Alonso
Steven Gerrard
Lucas Leiva
Javier Mascherano
Yossi Benayoun
Albert Riera
Jermaine Pennant
Ryan Babel
Nabil El Zhar
Damien Plessis
Jay Spearing
Stephen Darby
17/18
JordanHenderson
PhilippeCoutinho
GeorginioWijnaldum
EmreCan
AdamLallana
JamesMilner
MarkoGrujic
RyanKent
OvieEjaria
SheyiOjo
CameronBrannagan
LazarMarkovic
Allan
Forwards
08/09
Dirk Kuyt
Andriy Voronin
Fernando Torres
Robbie Keane
David N'Gog
17/18
RobertoFirmino
MohamedSalah
DanielSturridge
SadioMane
DivockOrigi
DannyIngs
DominicSolanke
BenWoodburn
Reina var i mine øjne stærkere end nogen af vores nuværende, men i bredden er vi væsentligt bedre besat på målmandsposten. Og kan Mignolet fortsætte sin fremgang, mener jeg egentlig at vi er rigtig godt besat her.
I forsvaret mangler vi en centerforsvarer. Får vi én ind, som er bedre en dem vi har på nuværende tidspunkt, mener jeg dog vi nærmer os noget som ligner samme niveau. Man skal huske på at det var Hyypiä's sidste sæson, og som jeg husker det så han meget langsom ud efterhånden, og det var begrænset hvad han kunne bidrage med. Så det er Carra, Agger og Skrtel overfor (Forhåbentlig) Van dijk, Matip og Lovren, og så Klavan og Gomez som backup.
På backs er der ikke nogen af de 2 årgange som er prangende, men jeg mener ikke vi var bedre besatte i 08/09 end vi er nu.
På midtabanen var det sidste sæson med "the best midfield in the world". Den er svær at hamle op med, men jeg synes vi er tæt på, specielt hvis man tager i betragtning hvad for noget fodbold Klopp gerne vil spille. Og derudover er bredden i mine øjne lang bedre.
Offensivt er vi til gengæld milevidt foran i mine øjne. Vi har ikke en Torres - til gengæld har vi helt vildt mange strenge at spille på, og vi har back-ups som rent faktisk leverer noget kvalitet. Det kan godt være Origi ikke er alles kop the, men sammenlignet med fx. N'gog er der i mine øjne klasse-forskel.
Hvad tænke i andre?
"Take that bandage off. And what do you mean about YOUR knee? It's Liverpool's knee!" Bill Shankly
Jeg tænker, at det er godt, at man ikke byttede manager for de to trupper.
Den nuværende trup har spandevis af den kreativitet og fart, som den gamle til tider kunne savne. Til gengæld havde den gamle Torres, Gerrard og et stabilt defensivt setup (yakket være Rafa).
Sæsonen 2017/18 må afgøre hvilken af de to trupper, der er stærkest.
Den nuværende trup har spandevis af den kreativitet og fart, som den gamle til tider kunne savne. Til gengæld havde den gamle Torres, Gerrard og et stabilt defensivt setup (yakket være Rafa).
Sæsonen 2017/18 må afgøre hvilken af de to trupper, der er stærkest.
Kloppite
Mit tanke eksperiment var egentlig ikke for at vurdere hvilken af de to truppe der var bedst - jeg er helt enig i at det er to vidt forskellige setup. Og to vidt forskellig managers.
Det var egentlig mere i hele snakken om bredden i vores trup, og de argumenter der kommer om at nu skal vi ud og spille CL, og så er vores trup ikke bred nok.
Her var 08/09 sidste gang hvor vi med succes kæmpede i både CL og PL, og derfor synes jeg det var relevant at sammenligne bredden i de 2 trupper.
Kvaliteten synes jeg her kun skal benyttes til at vurdere om de passer ind i truppen det givne år, og om de kan bidrage. Derfor min sammenligning mellem Origi og N'gog, hvor jeg mener at Origi kan bidrage med væsentlig mere i år, end N'gog kunne i 08/09.
Det var egentlig mere i hele snakken om bredden i vores trup, og de argumenter der kommer om at nu skal vi ud og spille CL, og så er vores trup ikke bred nok.
Her var 08/09 sidste gang hvor vi med succes kæmpede i både CL og PL, og derfor synes jeg det var relevant at sammenligne bredden i de 2 trupper.
Kvaliteten synes jeg her kun skal benyttes til at vurdere om de passer ind i truppen det givne år, og om de kan bidrage. Derfor min sammenligning mellem Origi og N'gog, hvor jeg mener at Origi kan bidrage med væsentlig mere i år, end N'gog kunne i 08/09.
"Take that bandage off. And what do you mean about YOUR knee? It's Liverpool's knee!" Bill Shankly
Sammenligningen giver ikke meget mening. Konkurrencen i toppen af PL er meget stærkere nu, end den var dengang. Derfor har vi også brug for en langt brede trup nu for at holde os til i toppen.Jeppe skrev:Mit tanke eksperiment var egentlig ikke for at vurdere hvilken af de to truppe der var bedst - jeg er helt enig i at det er to vidt forskellige setup. Og to vidt forskellig managers.
Spændende måde at stille det op.
08/09 var lidt lort og lagkage.
5-7 pladser hvor vi havde verdensstjerne og resten der var fyld. En smal trup også.
I dag en lidt breddere trup, men ikke så mange verdensstjerner. Reelt vel kun Coutinho?
Mascherano og Alonso røg til Barcelona og Real Madrid og var fast mand der i mange år. Det vidner om klasse. Hvem udover Coutinho ville være det i dag?
Hverken Gini, Can, Lallana (måske som ousider), Henderson kan påstås er på det niveau.
En skarp Torres var også i top 3-5 i verden som angriber i det år, og vi solgte ham også for et rekordbeløb til nyrige Chelsea. Sturridge er også skarp, men ikke fysisk så god. Firmino er heller ikke på det niveau (nok nærmere lidt ala Kuyt).
Så centralt på banen var vi MEGET stærkere dengang i start 11'eren.
Med Salah og Mane har vi derimod en bedre bredde i spillet og det gør en forskel. Vi har også flere gode (ikke stjerner) på midten i år.
Vi har så Klopp, og det gør også en forskel, men derfra og så til at forvente et mesterskab eller ny CL triumf, det er for tidligt.
Kan vi komme i top 3 i PL og til kvartfinalen i CL, så er det også nogenlunde godkendt vil jeg mene. Næste år tager vi så endnu et skridt fremad.
08/09 var lidt lort og lagkage.
5-7 pladser hvor vi havde verdensstjerne og resten der var fyld. En smal trup også.
I dag en lidt breddere trup, men ikke så mange verdensstjerner. Reelt vel kun Coutinho?
Mascherano og Alonso røg til Barcelona og Real Madrid og var fast mand der i mange år. Det vidner om klasse. Hvem udover Coutinho ville være det i dag?
Hverken Gini, Can, Lallana (måske som ousider), Henderson kan påstås er på det niveau.
En skarp Torres var også i top 3-5 i verden som angriber i det år, og vi solgte ham også for et rekordbeløb til nyrige Chelsea. Sturridge er også skarp, men ikke fysisk så god. Firmino er heller ikke på det niveau (nok nærmere lidt ala Kuyt).
Så centralt på banen var vi MEGET stærkere dengang i start 11'eren.
Med Salah og Mane har vi derimod en bedre bredde i spillet og det gør en forskel. Vi har også flere gode (ikke stjerner) på midten i år.
Vi har så Klopp, og det gør også en forskel, men derfra og så til at forvente et mesterskab eller ny CL triumf, det er for tidligt.
Kan vi komme i top 3 i PL og til kvartfinalen i CL, så er det også nogenlunde godkendt vil jeg mene. Næste år tager vi så endnu et skridt fremad.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.
Matip-Lovren samarbejdet, var vist meget bedre end det får kredit for mener jeg, altså der blev ikke scoret meget mod os, med de to på banen. Dog ikke så mange kampe de fik, og det er jo hele problemet. og vel naturligvis derfor Dijk jages.Filos of Isk skrev:og Dijk ville da være super til forsvaret, men jeg tror på at Lovren og Matip samarbejdet er meget bedre efter de har haft et år og en preseason til at finde hinanden, det samme med Klavan.
Jeg har set stats/goals against med de to, men kan ikke finde det i øjeblikket, tror det ligger her på forum et sted

Verden er smask fuld af hyklere....
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Enig med Illusio. Og som Aggerdoo gør opmærksom på, så er konkurrencen 10 gange hårdere i dag. Man C var ingen top 4 trussel den gang. Spurs var heller ikke i nærheden af top 4. Der var fire hold; Man U, Liverpool, Chelsea og Arsenal. Niveauet er bare langt højere i dag. Spørgsmålet er om vores trup har kvalitet i dybden til at klare udfordringerne i PL og CL samtidig? Jeg mener at vi mangler 2-3 klassespillere.
@Thommo:
Problemet med Matip/Lovren er at de spiller alt for få kampe sammen. De er ofte skadet, og jeg tvivler på at de kan få et ordentligt samarbejde op at køre. Desværre.
@Thommo:
Problemet med Matip/Lovren er at de spiller alt for få kampe sammen. De er ofte skadet, og jeg tvivler på at de kan få et ordentligt samarbejde op at køre. Desværre.
-
- Geografisk sted: Hillerød
- Alder: 37
Jeg tror det var det Thommo sagde til migHr. Drejer skrev:Enig med Illusio. Og som Aggerdoo gør opmærksom på, så er konkurrencen 10 gange hårdere i dag. Man C var ingen top 4 trussel den gang. Spurs var heller ikke i nærheden af top 4. Der var fire hold; Man U, Liverpool, Chelsea og Arsenal. Niveauet er bare langt højere i dag. Spørgsmålet er om vores trup har kvalitet i dybden til at klare udfordringerne i PL og CL samtidig? Jeg mener at vi mangler 2-3 klassespillere.
@Thommo:

Og ja, det har været et problem, derfor er det også vildt at de har gjort det så godt som de trods alt har. Så der skal alligevel noget til at forstærke oppefra.
van Dijk tilfører også boldkunskaber på et højere niveau end hvad vi kan prale af fortiden i forsvaret og han har potentialet til at gøre underværker for vores opspil og gøre meget mindre afhængige af den skadesplagede Henderson.
Og jeg tror det er det der har været udslagsgivende for at vi har satset så meget på at hente ham og vi ikke har gjort et større væsen af os i forbindelse med andre spillere på den plads.