Jo, du har ret. McMannaman valgte Real Madrid til, og Liverpool fra. Men Owen, den var lidt mærkelig. Var det ikke noget med, at han ikke vil underskrive en ny kontrakt, og vi afhændede ham til Real Madrid for håndøre + Nunez?Mambo skrev:Men har vi ikke været det siden engang i slut halvfemserne? McMannaman og Owen var da i hvert fald vores utvivlsomt største profiler. Er det ikke bare det lod man har, når man befinder sig på det niveau som Liverpool gør?Hr. Drejer skrev:@MP:
Stort set enig med dig omkring engelske spillere. Men vi kan jo kigge mere mod Afrika eller Østeuropa måske. Asien kommer vel også snart mere med. Men jeg synes alligevel at det er trist at vi er endt som udviklingsklub for de spanske giganter (og lidt Chelsea og Man C).
10 - Philippe Coutinho
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Re: 10 - Philippe Coutinho
Det alligevel vildt hvor mange løgn historier der flyver omkring hvis dette er sandt:
Og hvor meget en spansk avis kan få liverpool fans i hele verden til at give op og begære deres afmagt af at klubben allerede har indstillet sig på at sælge coutinho
Og hvor meget en spansk avis kan få liverpool fans i hele verden til at give op og begære deres afmagt af at klubben allerede har indstillet sig på at sælge coutinho
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”
Alle de troværdige journalister melder det samme - fx Reddy i dag
Og selv Guillem Balague twitter følgende i dag:
1. Catalan press should stop using the 'it's a matter of hours' in regards of Coutinho transfer. These are the reasons...
2. LFC not heard at all from FCB since that offer they received while in Hong Kong. They insisit they not selling and no plans for meetings
3. FCB have strategy based in patience but also admit that if it's not Coutinho it will be another one. And that they won't overspend on him
4. Coutinho has NOT handed a transfer request, has a back injury and still behaving impeccably according to club
1. Catalan press should stop using the 'it's a matter of hours' in regards of Coutinho transfer. These are the reasons...
2. LFC not heard at all from FCB since that offer they received while in Hong Kong. They insisit they not selling and no plans for meetings
3. FCB have strategy based in patience but also admit that if it's not Coutinho it will be another one. And that they won't overspend on him
4. Coutinho has NOT handed a transfer request, has a back injury and still behaving impeccably according to club
-
- Geografisk sted: Paphos
- Alder: 43
- Kontakt:
Sry. Det gik lige lidt snapt med quoten. Jeg valgte bare den, da du nævnte overskud, som Jesper også nævnte.Hr. Drejer skrev:Jeg skrev ikke og tror ikke de hiver overskuddet ud. Men for nuværende, kan deres tilgang se ud som om den har mødt en mur, da det går relativt langsomt med at finde de rigtige spillere, og udvikle dem, og når de er færdig udviklet, så kommer en større klub og banker på døren. Den strategi skal gentænkes.Mazter81 skrev:Med en investering af den størrelse som FSG har lavet i Liverpool, kan jeg næsten garantere, at det ikke er malet at hive overskuddet ud.Hr. Drejer skrev:FSG er først og fremmest forretningsmænd. Det ser Liverpool FC som en forretning, hvor det gælder om at skabe overskud. Jeg er begyndt at tvivle på at deres tilgang kan skabe et storhold, for som du skriver, hver gang vi har udviklet en super god spiller, eller er ved at have et hold, så kommer en større klub og banker på døren, og så er 'vi slået tilbage til start'. Vi må sætte vores lid til at Klopp kan udføre mirakler.Heighway skrev:Synes at det værste er det signal vi sender, hvis vi ender med at sælge Coutinho. Det tror jeg desværre vi gør !
Får deja vu til Suarez og Torres. Hver gang vi er ved at have et hold, der kan spille med om titlen, så sælger vi vores bedste spiller
Er det bare den realitet vi må se i øjnene, at vi ikke kan holde på vores bedste spillere længere ?
Men de sydamerikanske spillere drømmer hverken om Liverpool eller Arsenal. De drømmer om Real Madrid og Barca, og jeg tror de fleste af dem sige ja tak og amen, hvis de banker på døren. Coutinho ender i Barca - måske ikke nu, men så næste sæson. Det er sikkert. Det man kunne gøre, er at satse på andre spillere end de sydamerikanske, hvis man er skuffet over at de gerne vil spille for Barca eller Real Madrid en dag.
Det ville i alt fald være suboptimalt som forretningsmand.
FSG vil være interesseret i at skabe værdi (for FSG) på lang sigt. Det gør man ikke ved at hive overskuddet ud, men ved at øge værdien af Liverpool på lang sigt.
Der er andre metoder at måle afkast på end blot penge i banken
Allerede for nuværende har de lavet en guldrandet forretning. Investering på omkring 200m for køb og klubben er så vidt jeg husker vurderet til 6-700m, hvilket er et ganske fornuftigt afkast over relativt kort tid.
Jeg er enig med Zalcos i at Spurs har set lyset. Deres bedste spillere er engelske. Måske skal vi satse mere engelsk/nordeuropæisk/østeuropæisk/afrikansk. Og lidt mindre sydamerikansk.
Lidt firkantet sat op mht overskud så er det jo intet ekstra værd som sådan, så længe det blot står på kontoen. For at skabe værdi for ejeren, skal det jo investeres for at skabe mere værdi eller afhændes som dividende.
Derfor synes jeg ikke rigtigt det giver mening at tale om at FSG blot ønsker at skabe overskud i forretningen, når de ikke tager det ud som dividende
Min blog om livet som Dansker i Cypern og om marketing indenfor iGaming
AJJ skrev:Alle de troværdige journalister melder det samme - fx Reddy i dag
Gullem skriver også at barcalona ikke vil betale mere ind hvad de vudere ham til (ca. 80 mil euro)
- Captain Fantastic
- Geografisk sted: Nørrebronx
Ja, for søren da, det er helt vildt, det er jo på ingen måde sådan det har forholdt sig hele tiden.
Vild drejning: Coutinho IKKE til Barca - Liverpool vil beholde ham
https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... eholde-ham
-
Det er da helt vildt!
Tabloid pressen er dygtige til at bruge ord som super, vild, mega osv.
Jeg gad godt at kunne læse spansk, og se hvad Sport og Mundo skriver

Tabloid pressen er dygtige til at bruge ord som super, vild, mega osv.
Jeg gad godt at kunne læse spansk, og se hvad Sport og Mundo skriver

Det er mildest talt under al kritik med sådan en overskrift, hvordan kan ligeud være en vild drejning? Om så han blev solgt, er det jo ikke en vild drejning, for LFC vil jo uanset hvad gerne beholde ham sportsligt set. footy.dk og tv3 news, forskellen er ens når det kommer til stykket åbenbart, og footy har normalt været laveste fællesnævner i mit hjemCaptain Fantastic skrev:Ja, for søren da, det er helt vildt, det er jo på ingen måde sådan det har forholdt sig hele tiden.
Verden er smask fuld af hyklere....
-
Du kan vende den om, og spørge om de tilfører midler? Det tror jeg ikke de gør, der virker de meget reelle og følger FFP. Jeg har på fornemmelsen at Russeren i Chelsea og Araberen i Man C tilfører midler til deres klubber.Mazter81 skrev:Derfor synes jeg ikke rigtigt det giver mening at tale om at FSG blot ønsker at skabe overskud i forretningen, når de ikke tager det ud som dividende
Jeg antager at FSG's primære opgave er at skabe en økonomisk selvkørende klub, som kan konkurrere med de bedste.
Det skrev jeg intet om, jeg skrev bare at det er en mulighed. Kan du på nogen måder ud af deres regnskab læse, at de ikke skummer flåden ind i mellem? Det kan jeg nemlig ikke, og jeg har læst det, der har været tilgængeligt. Jeg tror ikke, at vi på nogen måder kan se, hvordan pengene flyder på kryds og tværs af selvskaberne, som Liverpool er en del af.Bojangles skrev:Du er godt nok en ringe forretningsmand, hvis du tror det er den måde FSG får mest værdi?Jesper skrev:Fordi det er en forretning, de driver. Målet er ikke nødvendigvis medaljer, men indtjening. Og 120 mill pund giver mulighed for at sende en del penge retur over Atlanten.Bojangles skrev:Og mere seriøst - Hvorfor skulle vores ejere ville sælge? De har set, hvad andre spillere koster. De har også set, hvor svært det er at købe de spillere vi gerne vil have - selv til vanvittige beløb (som priserne er på Keita og VVD) Hvad vil de så få ud af at få 100-150 mio pund? Intet, for enten skal de bruge det samme beløb til at købe en dårligere spiller, eller også står de bare med endnu flere penge, de ikke kan bruge til en skid.
FSG har vist, at de er klar til at spille hardball. Arsenal udløste Suarez frikøbsklausul. FSG var kolde i røven og nægtede at sælge. Suarez blev et år mere.
Coutinho har ingen frikøbsklausul, og han bliver kun mere og mere værd. Hvorfor skulle de på nogen måde overveje, rent forretningsmæssigt at sælge. Det giver ingen mening overhovedet. De eneste to grunde til at de skulle sælge er. 1: De kan ikke udstå den lille flødedreng, fordi han lugter af al for meget perfume. 2: De elsker ham over alt på jorden, og hvis Cou selv siger, han vil til Barca, så skal han selvfølgelig til Barca, eller hvis han siger han vil være astronaut, så køber de et rumskib til ham. Ingen af delene er videre sandsynlige.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
- Captain Fantastic
- Geografisk sted: Nørrebronx
Tak, Thommo, for en form for "backup".Thommo skrev:Det er mildest talt under al kritik med sådan en overskrift, hvordan kan ligeud være en vild drejning? Om så han blev solgt, er det jo ikke en vild drejning, for LFC vil jo uanset hvad gerne beholde ham sportsligt set. footy.dk og tv3 news, forskellen er ens når det kommer til stykket åbenbart, og footy har normalt været laveste fællesnævner i mit hjemCaptain Fantastic skrev:Ja, for søren da, det er helt vildt, det er jo på ingen måde sådan det har forholdt sig hele tiden.
Var pænt i tvivl om hvorvidt jeg skulle smide indlægget, da det mildest talt ikke bringer noget nyt til
et ellers hot topic.
Det var præcis for at illustrere hvad vi har været vidne til i denne saga og hvordan mediernes tilgang er.
I én overskrift:
1/ Nej, det er ikke "vildt". Medmindre man selv som medium har skrevet at det er modsatte
er 100 % sikkert. Og det har man vel ikke, tv3 ?
2/ "IKKE" med stort, som om det nogensinde har været i nærheden af faktum, at manden skulle til BCN. Se /1
3/ "Konklusionen" på hvorfor nr. 10 ikke skal til BCN: Liverpool vil gerne beholde ham. OH REALLY.
Så lidtCaptain Fantastic skrev:Tak, Thommo, for en form for "backup".Thommo skrev:Det er mildest talt under al kritik med sådan en overskrift, hvordan kan ligeud være en vild drejning? Om så han blev solgt, er det jo ikke en vild drejning, for LFC vil jo uanset hvad gerne beholde ham sportsligt set. footy.dk og tv3 news, forskellen er ens når det kommer til stykket åbenbart, og footy har normalt været laveste fællesnævner i mit hjemCaptain Fantastic skrev:Ja, for søren da, det er helt vildt, det er jo på ingen måde sådan det har forholdt sig hele tiden.
Var pænt i tvivl om hvorvidt jeg skulle smide indlægget, da det mildest talt ikke bringer noget nyt til
et ellers hot topic.
Det var præcis for at illustrere hvad vi har været vidne til i denne saga og hvordan mediernes tilgang er.
I én overskrift:
1/ Nej, det er ikke "vildt". Medmindre man selv som medium har skrevet at det er modsatte
er 100 % sikkert. Og det har man vel ikke, tv3 ?
2/ "IKKE" med stort, som om det nogensinde har været i nærheden af faktum, at manden skulle til BCN. Se /1
3/ "Konklusionen" på hvorfor nr. 10 ikke skal til BCN: Liverpool vil gerne beholde ham. OH REALLY.

Verden er smask fuld af hyklere....
Hvis det er korrekt, så har vi nu officielt en spiller med større værdi end Man Utd's dyreste indkøb i vores trupAggerdoo skrev:
Good.

Jeg er egentlig temmelig overrasket over, at vi har fået Salah for den pris vi har, når man kigger på markedet. Havde vi været længere fremme i vinduet, så havde han måske også kostet i omegnen af £60-70m.
Jeg ser superspændt på, hvad vi kan få ud af Mané, Firmino og Salah foran den sublime Coutinho i denne sæson. Der må ligge nogle målrige kampe og vente på os. 5-5 imod Man City måske...
Kloppite
texy skrev:Hvis det er korrekt, så har vi nu officielt en spiller med større værdi end Man Utd's dyreste indkøb i vores trupAggerdoo skrev:
Good.![]()
Jeg er egentlig temmelig overrasket over, at vi har fået Salah for den pris vi har, når man kigger på markedet. Havde vi været længere fremme i vinduet, så havde han måske også kostet i omegnen af £60-70m.
Jeg ser superspændt på, hvad vi kan få ud af Mané, Firmino og Salah foran den sublime Coutinho i denne sæson. Der må ligge nogle målrige kampe og vente på os. 5-5 imod Man City måske...
Du har ret, Salah's preseason har allerede fået hans pris op på 80mil pund som minimum
Det er et vildt vindue.
men i sidste ende kan man kun have 11 spillere på banen.