Ja hvem der dog bare havde en stor rød knap, som ville nulstille al økonomi i fodbold. Så kunne vi starte forfra..Wormie skrev:Tror det var rimlig velkendt at liverpool vill bruge op til 200 mil (før salg) i dette vindue, HVIS de rette spillere havde været der til en pris som ikke var "Latterlig"
Men klubberne er åbenbart blevet så rige at ingen vil slippe deres spillere pga de ikke har brug for pengene.
Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Re: Hvem skal ind?
Næh, altså forskellen er jo ikke graverende, men det er da lidt spøjst, at et hold, der ikke har potentiel Champions League deltagelse, har spenderet mere end et hold, der har. Og ja, det er mere for at sætte det i perspektiv, hvor lidt vi har brugt på denne sommer. Det når dog forhåbentlig at ændre sig inden 1. september. Fingers crossed.RedRedRed skrev:Nu har Everton jo rent faktisk heller ikke brugt særligt mange penge, hvis man ser på net spend.Kasper88 skrev:Enig. Det ville være et godkendt vindue og samtidig må man formode, at der vil være penge til rådighed til januar. Det er dog et spørgsmål om Klopp er interesseret i Draxler denne gang efter, at han afviste os for PSG. Det var Klopp jo noget utilfreds med og beskyldte ham for at være for fokuseret på penge og ikke det sportslige.Sivi skrev:Hvis vi kan hente både Draxler og Howedes ville jeg være fint tilfreds med vinduet. Tror dog ikke at det sker. Diverse rygter for lidt tid siden gik jo på at Klopp havde 200 mil pund at købe spillere for. Alle andre managere havde brugt de 200, pånær Klopp.
Howedes derimod er fremragende og ville virkelig være en kærkommen rutineret spiller, der kunne lede og dirigere vores rystende forsvar. Det er som om, at Matip bliver usikker af at have Lovren eller Klavan ved sin side. Jeg har i hvert fald set Matip udvise noget mere ro i Schalke end han ofte gør i LFC.
Jeg ved ikke om jeg tror på det rygte med det store transferbudget, men som det ser ud nu, er det sgu lidt underligt, at Everton har brugt flere penge end os.
Ifølge transfermarkt har de en net spend på ~£40M. https://www.transfermarkt.com/fc-everto ... on_id/2017
Vores net spend ligger på ~£38M. https://www.transfermarkt.com/fc-liverp ... on_id/2017
Jovist, det er da ca. £2M i Evertons favør. Meen.![]()
Men holder man de blå udenfor, så kan man jo synes Liverpool burde bruge flere penge end tilfældet har været i år.

Corner taken quickly...
Vi kunne nemt have brugt flere penge end Everton, hvis vi ville. Men hvad er formålet med den slags dillermåling? Der er ikke en eneste af de spillere, Everton har købt, som jeg ville have haft til Liverpool. De har samlet en hel bunke middelgode spillere til et i forvejen middelgodt hold. Fint for dem, men vi bør og skal operere på en højere hylde.
Synes egentlig du rammer hovedet på sømmet. En diskussion, der altid var under Rodgers. Køb bredde til holdet via at forstærke de startende 11 (hvilket han ikke gjorde). Men når jeg personligt også har kritiseret os ind til videre, handler det nok lidt om, at jeg ikke rater vores spillere så højt, som Klopp tilsyneladende gør. Det vil sige, at jeg heller ikke mener, at det bør være så ulideligt svært at forstærke holdet. Jeg ser meget spansk fodbold og de sidste par os en del italienske en masse CL, og generelt vil jeg sige, at der findes massevis af spillere, som burde kunne gøre os bedre. Måske ikke til mestre, men bedre!Aggerdoo skrev:Vi kunne nemt have brugt flere penge end Everton, hvis vi ville. Men hvad er formålet med den slags dillermåling? Der er ikke en eneste af de spillere, Everton har købt, som jeg ville have haft til Liverpool. De har samlet en hel bunke middelgode spillere til et i forvejen middelgodt hold. Fint for dem, men vi bør og skal operere på en højere hylde.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
Der er vel ret beset heller ingen, der har skrevet, at vi vil have de spillere Everton har købt, så jeg tror lidt, at i misforstår pointen. Det er snarere for at sætte i perspektiv, hvor lidt vi har købt ind, men det kan selvfølgelig nå at ændre sig og det er jo heller ikke utænkeligt, at avancement til Champions League spiller ind på, hvem vi køber og vi derfor først må vente med at handle til efter, vi ved om vi skal deltage i dette års Champions League eller ej.
Er dog enig i, at jeg heller ikke rater vores hold så specielt højt. Vi har nogle profiler, men også mange, der er lidt la-la, i mangel af bedre ord. At Klopp dog udadtil rater sine spillere, er vel blot naturligt. Det skal han jo gøre som holdets manager, men mine alarmklokker begynder for alvor at ringe, hvis vi ikke finder et bedre alternativ til Lovren. Det må, kan og skal gøres, uanset om det bliver van Dijk eller en anden, ellers må Sakho tages til nåde.
Er dog enig i, at jeg heller ikke rater vores hold så specielt højt. Vi har nogle profiler, men også mange, der er lidt la-la, i mangel af bedre ord. At Klopp dog udadtil rater sine spillere, er vel blot naturligt. Det skal han jo gøre som holdets manager, men mine alarmklokker begynder for alvor at ringe, hvis vi ikke finder et bedre alternativ til Lovren. Det må, kan og skal gøres, uanset om det bliver van Dijk eller en anden, ellers må Sakho tages til nåde.
Corner taken quickly...
Hvem skal ind?
Det er da fint at påpege, at man ikke synes vi har købt nok ind. Men forstår ikke alt det fokus på penge brugt. Evaluer da indkøb hos os kontra konkurrenter. Og vurder, hvem der er relativt forstærket. Pointen er, at man ikke kan bruge det til noget, at Everton har brugt lidt mere end os, hvis de ikke har købt de rette alligevel. Det repræsenterer fint det her overdrevne fokus på forbrug snarere end hvad der hentes ind. Fx Matip og Milner som ikke kostede noget, for ikke at tale om at lønperspektivet mangler.
Så nej, det perspektivet med hvem der har brugt mest bidrager ikke rigtigt med det store til forståelsen af transfervinduet og klubbernes relative indbyrdes styrke.
Så ja, Everton har brugt mere. Har det rykket dem? Ikke det store. Vi har brugt mindre. Har det rykket os? Ja. (Men selvfølgelig ikke nok endnu.)
Så nej, det perspektivet med hvem der har brugt mest bidrager ikke rigtigt med det store til forståelsen af transfervinduet og klubbernes relative indbyrdes styrke.
Så ja, Everton har brugt mere. Har det rykket dem? Ikke det store. Vi har brugt mindre. Har det rykket os? Ja. (Men selvfølgelig ikke nok endnu.)
"Anybody who plays for me should be a bad loser."
OMG...Jeg har lige fortalt, at det ikke gik ud på det, men blot var for at sætte tingene i perspektiv. "Alt det fokus på penge brugt"...Synes du ikke selv, du overdriver lidt nu? Og der er ingen, der har sagt, at det skulle bidrage til forståelsen af noget.
Blot fordi, at man påpeger noget, behøver det jo ikke betyde, man er utilfreds med det. Det er igen blot en påpegning.
Blot fordi, at man påpeger noget, behøver det jo ikke betyde, man er utilfreds med det. Det er igen blot en påpegning.
Corner taken quickly...
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
AAAARRRGGG. vi har indtil nu ikke haft et godt vindue - uanset hvordan man måler det!
Økonomisk har vi velHr. Drejer skrev:AAAARRRGGG. vi har indtil nu ikke haft et godt vindue - uanset hvordan man måler det!

Sælges Markovic og Sakho, så har vi nok overskud igen

PS: jeg forstår din pointe med at vi mangler forstærkninger...
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.
ilusio skrev:Økonomisk har vi velHr. Drejer skrev:AAAARRRGGG. vi har indtil nu ikke haft et godt vindue - uanset hvordan man måler det!
Og økonomi er jo det vigtigste i moneyball...
Hvorfor er du så bange for at tage en debat? Ingen grund til at fare sådan i flint. Mig bekendt så gives nye perspektiver for at bidrage til forståelsen. Fint, at du bare ville give et perspektiv, men du må da kunne forholde dig til, at andre ikke synes det perspektiv giver særlig meget menig. Så må du jo forklare, hvad vi skal bruge perspektivet til. Det har du så prøvet, men jeg køber det stadig ikke.Kasper88 skrev:OMG...Jeg har lige fortalt, at det ikke gik ud på det, men blot var for at sætte tingene i perspektiv. "Alt det fokus på penge brugt"...Synes du ikke selv, du overdriver lidt nu? Og der er ingen, der har sagt, at det skulle bidrage til forståelsen af noget.
Du skrev, at det var "underligt" at Everton havde brugt flere penge. Det er da en slags dømmende bemærkning. Og så skrev du, at det var for at sætte i perspektiv "hvor lidt vi har købt ind." Det er jo netop det udsagn, jeg prøver at sige ikke rigtigt giver mening - man kan ikke evaluere, hvor lidt eller hvor meget vi har købt ind, endsige om det har forstærket os, ved at kigge på pengene. Og da slet ikke ved blot at sammenligne med en anden klub.
Det siger en del af denne tråd ikke fyldes af vedvarende rygter om en eller flere spillere. Især når vi har er hold med et positioner, som flere skriver burde kunne gøres bedre.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...
Præcis!Oomph242 skrev:ilusio skrev:Økonomisk har vi velHr. Drejer skrev:AAAARRRGGG. vi har indtil nu ikke haft et godt vindue - uanset hvordan man måler det!
Og økonomi er jo det vigtigste i moneyball...
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.
Du har fuldstændig ret, det er ikke et spørgsmål om FM. Jeg synes bare, at vi havde (har) en unik mulighed for at komme tættere på titlen og det er, hvad jeg drømmer om. Og den er ikke lykkedes. Og jeg synes i virkeligheden ikke, at der skulle så meget til. Så derfor er jeg lidt ærgelig. Især fordi det virker som om, at det godt kunne lugte lidt f panik før lukketid.Surf skrev:Det er da fint at påpege, at man ikke synes vi har købt nok ind. Men forstår ikke alt det fokus på penge brugt. Evaluer da indkøb hos os kontra konkurrenter. Og vurder, hvem der er relativt forstærket. Pointen er, at man ikke kan bruge det til noget, at Everton har brugt lidt mere end os, hvis de ikke har købt de rette alligevel. Det repræsenterer fint det her overdrevne fokus på forbrug snarere end hvad der hentes ind. Fx Matip og Milner som ikke kostede noget, for ikke at tale om at lønperspektivet mangler.
Vi har jo heller ikke solgt hverken Sakho eller Markovic. Vi har ikke forlænget med Can.
Synes der er mange ting, som kunne være gået bedre. Og synes stadigvæk, at vi ser for skrøbelige ud i alle kæder - i hvert fald hvis man ser på kvalitet og ikke kvantitet. Og det ærgrer mig.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
Helt enig Jesper. Jeg er heller ikke tilfreds hvis det bliver ved dette. Synes midtbanen ser svag ud, og jeg tror det præger forsvaret mere end man lige tror. Ved flere af målene mod Watford sover midtbanen. Og formår sjældent at kontrollere kampene i tilstrækkelig grad.
Har godt tænkt over manglende salg af Sakho. Håber det er fordi man venter til vi har hentet en ny CB, og at han så tages til nåde hvis det ikke lykkes.
Tror egentlig, at vi holder på Coutinho. Han får en sæson mere på midtbanen, og så henter vi Keita næste sommer og sender Cou afsted. Ikke samme type, men kan dække samme plads.
Har godt tænkt over manglende salg af Sakho. Håber det er fordi man venter til vi har hentet en ny CB, og at han så tages til nåde hvis det ikke lykkes.
Tror egentlig, at vi holder på Coutinho. Han får en sæson mere på midtbanen, og så henter vi Keita næste sommer og sender Cou afsted. Ikke samme type, men kan dække samme plads.