Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 21. aug, 2017 19:24

@Filos of Isk:

Udmærkede betragtninger. Vi har Grujic som kan agere box-to-box spiller. Jeg håber han får sit gennembrud i år, jeg har i hvert fald tiltro til ham. Han skal arbejde med sin defensive kvaliteter. Det er lidt af et gamble, men jeg synes det er det værd.

Vi har Woodburn som kan agere 3 valg for Coutinho og Lallana. Jeg ved det er en stor mundfuld for så en ung knægt, men han kunne tage sig af cup kampene - i hvert fald de første runder. Så må vi ser om talentet kan bære, hvilket jeg tror det kan. Han virker moden af sin alder.

Jeg synes vi skal have en DM, da vi har et vakkelvorn forsvar, hvor vi tit og ofte indkassere mål i håbløse situationer. Vi har gennem årene prøvet mange spillere og formationer, måske er svaret lidt ekstra polstring af forsvaret. Men det er sikkert ikke Klopps kop the. Men en mulighed kunne være en DM, som kan andet end blot forsvare (sætte tempo/trække tempo/skaber spillet). Og husk på det gamle ordsprog: " angribere sælger billetter, forsvarer vinder pokaler" :)
Senest rettet af Hr. Drejer mandag, 21. aug, 2017 19:31, rettet i alt 1 gang.

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » mandag, 21. aug, 2017 19:29

@texy

1: Det er deprimerende læsning, at det er van Dijk eller ingenting til midterforsvaret, for der lader til at være en meget lille chance for, at vi kan hente ham. Ufatteligt at vi ikke har arbejdet på andre muligheder, så svært er det vel ikke at finde nogen, der er bedre end Lovren.

2: For det første ville jeg tage Draxler over Salah any day, men det er nu ikke så meget Draxler-delen, jeg bliver trist over.

3: Ja, vi holder mulighederne åbne på midtbanen, men det lader ikke til, at vi ud over Keita for alvor har noget i kikkerten. Jeg lader mig gerne overraske. Det er fuldstændig essentielt at få en ny til midten, særligt nu hvor Lallana er ude et stykke tid. Hendo, Can, Gini og Milner minder for meget om hinanden og er ikke i stand til at diktere spillet.

I det hele taget er vi voldsomt afhængige af, at Coutinho kommer tilbage på holdet og når sit tidligere niveau - og det kan jeg godt have min tvivl om sker.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 21. aug, 2017 19:41

Der findes et have af spillere som er bedre end Lovren og Klavan. Springet fra Matip til de andre er simpelthen for stort, og ikke en top 4 klub værdigt.

Jeg er enig med Aggerdoo angående Draxler over Salah. Salah er god, men han er utrolig hæmmet i sit spil. Draxler kan bruge begge fødder til at drible og skyde, hvorimod Salah er ekstremt et-benet. Og hans effektivitet foran mål er knap så god.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » mandag, 21. aug, 2017 20:12

@ Aggerdoo

Synes godt nok, at du maler et negativt billede, der ikke nødvendigvis reflekterer virkeligheden.

Angående midterforsvaret, så ved hverken du eller jeg reelt, hvad der foregår på de interne linjer. Men hvis vi tager det for gode varer, at vi ikke henter andre end VVD, så vil det være en kæmpe succes, hvis det lykkes, mens det vil være en forventet skuffelse, hvis det mislykkes.

Omvendt, hvis vi går ud og henter en nødløsning - vi kan jo kalde ham Tah - og VVD så ender i Chelsea, City eller Arsenal, så vil det også være en kæmpe skuffelse, som den sportslige ledelse også vil få skudt i skoene. Og selvom VVD bliver hos Saints, så vil den sportslige ledelse få tæv, hvis den nye forsvarsspiller ikke slår til med det samme. Så vil anken lyde, at man ikke var forberedt og sidst i vinduet hentede en nødløsning - uanset om spilleren måtte være et emne, der var udpeget allerede før transfervinduet.

Draxler over Salah? Den konklusion vil jeg helst vente med. Men mig bekendt, så spiller Draxler i venstre side, så hvis vi henter ham nu, hvor han åbenbart er sat til salg, så vil det jo være som alternativ til Mané. Og jeg kan ikke rigtigt sætte fyldestgørende ord på, hvor meget bedre end Draxler, jeg vurderer Mané til at være.

Midten. Jeg ser det slet ikke som essentielt, at forstærke her. Ja, vi har en skade til Lallana. Men, at Coutinho er ude, er jo bare en komplet uforudseelig udvikling, som heldigvis kun er midlertidig. Når han kommer tilbage fra landsholdspause, så skal han nok levere. Hvem ved, måske han allerede er klar imod Arsenal, så han rent faktisk kan få lov at tage til landsholdspause i Brasilien. Folk taler ofte om, at spillere, der ikke får deres skifte, ikke vil kunne levere på deres normale niveau. Men i stedet for at komme med de sædvanlige eksempler på spillere, der rent faktisk har gjort det, så kunne jeg godt tænke mig et par (eller flere) eksempler på spillere, der ikke har leveret? Ikke som en provokation, men fordi jeg ikke selv lige kan komme på eksempler.

Jeg vil da bestemt gerne have en enkelt eller to signings. Men de skal være af den rette kvalitet. Jeg er ligeglad med endnu en Wijnaldum signing til midten. Eller endnu en Sakho-signing. Så bruger jeg hellere den rigtige Wijnaldum og den rigtige Sakho, indtil det er muligt at hente de spillere, som man mener er bedre.
Kloppite

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » mandag, 21. aug, 2017 20:56

@texy:

Mærkeligt at stille tingene sådan op, at det er VVD eller en nødløsning. Jeg skriver jo netop, at det er ufatteligt, at vi ikke HAR arbejdet på alternativer, hvilket skriverierne hele sommeren jo har indikeret er tilfældet. Der er mange fine centerbacks derude, som er bedre end Lovren, og det burde efter min mening ikke være umuligt at have hentet en af dem. Fx Höwedes. Så i mit tilfælde er det ikke bare "en forventet skuffelse" hvis vi ikke henter van Dijk. Det vil være en kæmpe skuffelse, hvis vi ikke henter en god CB, for vi har haft hele sommeren til det.

Med hensyn til Draxler kan han både spille i venstre, i midten og i højre side, så det vil være en super tilføjelse, der kunne gå ind og kæmpe på lige fod med de andre. Men igen, det er ikke den manglende Draxler, der gør mig bekymret. Slet ikke.

At du ikke finder det essentielt at få endnu en midtbanespiller ind er okay, men ganske uforståeligt for mig. Det er vel også eneste position Klopp på det sidste åbent har sagt, vi godt kunne bruge en ny spiller til.

Med hensyn til spillere, der ikke har præsteret efter transfer requests: Nej, det er ikke ofte det sker, men det er vel heller ikke så ofte, at en klub strider så hårdt imod som vi har gjort og nægter at sælge. Jeg frygter, at Coutinho vil være trist og ikke når sit topniveau - i hvert fald de næste par måneder.

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 40

Indlæg af Mads T. » mandag, 21. aug, 2017 23:40

Hvad med en spiller som Nabil Fekir? Kan han ikke lokkes væk fra Lyon med et fornuftigt bud? Har ikke set nogen links til ham i pressen, men han ville give os noget af den kreativitet, som vi desperat mangler på midten. Eneste minus er vel hans højde og ringe defensive indsats.

Niche
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 52

Indlæg af Niche » tirsdag, 22. aug, 2017 08:11

Mads T. skrev:Hvad med en spiller som Nabil Fekir? Kan han ikke lokkes væk fra Lyon med et fornuftigt bud? Har ikke set nogen links til ham i pressen, men han ville give os noget af den kreativitet, som vi desperat mangler på midten. Eneste minus er vel hans højde og ringe defensive indsats.
Det var da også noget af et minus, vores defensive problemer taget i betragtning. :D

pingel

Indlæg af pingel » tirsdag, 22. aug, 2017 08:17

Det er svært at finde spillere der kan forstærke os - enten er de for store navne til at de gider Liverpool, eller også er de for store navne til at Klopp mener at de vil være integrérbare i truppen.

Det står totalt for egen regning, men det er sådan jeg vurderer at Klopp opererer. Og derfor er bla. Draxler ikke længere velkommen, da han selv har valgt "fame and fortune" i PSG i første ombæring. Og det er derfor at det er så vigtigt for Klopp med spillere som Keita og VVD - at vi bliver den første store klub de vælger. For har de først været ude at hæve stor løn og etableret sig i en stor klub, så er det svært at indlemme dem i truppen uden at rykke for meget ved hierakiet.

Så de skal være gode, men ikke for kendte/etablerede - det er ikke let i disse Football Manager-tider hvor alle kender alle spillere der har nogen form for potentiale, spillerne ligeså ;-)

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » tirsdag, 22. aug, 2017 08:59

pingel skrev:Det er svært at finde spillere der kan forstærke os - enten er de for store navne til at de gider Liverpool, eller også er de for store navne til at Klopp mener at de vil være integrérbare i truppen.

Det står totalt for egen regning, men det er sådan jeg vurderer at Klopp opererer. Og derfor er bla. Draxler ikke længere velkommen, da han selv har valgt "fame and fortune" i PSG i første ombæring. Og det er derfor at det er så vigtigt for Klopp med spillere som Keita og VVD - at vi bliver den første store klub de vælger. For har de først været ude at hæve stor løn og etableret sig i en stor klub, så er det svært at indlemme dem i truppen uden at rykke for meget ved hierakiet.

Så de skal være gode, men ikke for kendte/etablerede - det er ikke let i disse Football Manager-tider hvor alle kender alle spillere der har nogen form for potentiale, spillerne ligeså ;-)
Jeg kan sagtens forstå de sportslige ræsonnementer til at Draxler valgte PSG fremfor Liverpool. Mulighed for franske titler, mulighed for at vinde CL og spille CL. Liverpool havde i vinters spillet CL en af syv gange! At man samtidig får en bedre løn er vel heller ikke uheldigt.

Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

pingel

Indlæg af pingel » tirsdag, 22. aug, 2017 10:16

Ja, jeg kan da også godt forstå Draxler. Men nu har han bare meldt sig ind i en klub af spillere der ikke rigtigt længere passer ind i vores setup imø - og det uanset hans spillemæssige kvaliteter...

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 22. aug, 2017 10:29

Jeg forstår også Draxler. Det sportslige projekt er bare større og bedre i PSG. Selvom jeg gerne så ham i den røde trøje, så tror jeg det er noget nær umuligt.

Men hvad med Pulisic? Han er ung og god. Vi kan gøre ham bedre og udvikle ham til en af de større klubber, eller også anser han Liverpool for toppen af poppen :lol: Han er jo amerikaner!

pingel

Indlæg af pingel » tirsdag, 22. aug, 2017 10:59

Hr. Drejer skrev:Jeg forstår også Draxler. Det sportslige projekt er bare større og bedre i PSG. Selvom jeg gerne så ham i den røde trøje, så tror jeg det er noget nær umuligt.

Men hvad med Pulisic? Han er ung og god. Vi kan gøre ham bedre og udvikle ham til en af de større klubber, eller også anser han Liverpool for toppen af poppen :lol: Han er jo amerikaner!
Ja, han passer perfekt ind på alle parametre - men problemet er lidt at Dortmund anser sig selv som værende en lige så stor klub som Liverpool, og derfor ikke kan se hvorfor Pulisic ikke skulle blive, da de er glade for ham. Hvordan Pulisic ser på størrelsesforholdet imellem klubberne fremstår pt hen i det uvisse...

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » tirsdag, 22. aug, 2017 14:40

pingel skrev:Ja, jeg kan da også godt forstå Draxler. Men nu har han bare meldt sig ind i en klub af spillere der ikke rigtigt længere passer ind i vores setup imø - og det uanset hans spillemæssige kvaliteter...
Hvorfor passer Draxler pludselig ikke i vores set up, når Klopp ønskede ham i vinters?

We need a new Fowler...

Brugeravatar
richs
Geografisk sted: Hinnerup

Indlæg af richs » tirsdag, 22. aug, 2017 14:50

nikand skrev:
pingel skrev:Ja, jeg kan da også godt forstå Draxler. Men nu har han bare meldt sig ind i en klub af spillere der ikke rigtigt længere passer ind i vores setup imø - og det uanset hans spillemæssige kvaliteter...
Hvorfor passer Draxler pludselig ikke i vores set up, når Klopp ønskede ham i vinters?

Tror da godt han passer ind, men han er tilgengæld ikke længere i klopps planer. Tror Klopp sorter spillere efter deres lyst til projektet og der afskrev Draxler sig i vinters. Lidt ligesom zakho gjorde i USA .

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » tirsdag, 22. aug, 2017 15:11

richs skrev:
nikand skrev:

Tror da godt han passer ind, men han er tilgengæld ikke længere i klopps planer. Tror Klopp sorter spillere efter deres lyst til projektet og der afskrev Draxler sig i vinters. Lidt ligesom zakho gjorde i USA .
Det lader da ellers til, at han gerne vil beholde Coutinho...

Besvar