10 - Philippe Coutinho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 06. jan, 2018 20:31

Lort!!! Videre!!!

Måske røg 4. pladsen med dette salg.

Nu skal vi havde en eller to erstatninger.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » lørdag, 06. jan, 2018 20:39

Der er mange ting ved den her handel, som virkelig ikke huer mig. Var VvD-handlen hele tiden finansieret på forhånd siden Nike kan gå som præcist ud og melde den her handel for så lang tid siden? HVorfor vil man ikke angribe Barcelona og Nike for dette stunt? Hvorfor i alverden vægter man hensyn til en spiller, når man har 4 år tilbage af hans kontrakt? Tror man vitterligt, at man lige her og nu kan få en erstatning, når vintertransfervinduet er notorisk svært?

Jeg tror desværre, at det her er FSGs værk. Manglende sportslige ambitioner skinner så meget igennem. Det er kolde kontanter, intet andet.

Jeg er dybt skuffet over vores ambitionsniveau ift denne handel. Pengene kan alligevel aldrig bruges til at få noget lignende ind.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 06. jan, 2018 20:40

Hr. Drejer skrev:Lort!!! Videre!!!

Måske røg 4. pladsen med dette salg.

Nu skal vi havde en eller to erstatninger.

Jeg troede ikke rigtigt på en 4 plads alligevel. Men nu tror jeg chancen er helt forduftet.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » lørdag, 06. jan, 2018 20:50

Pede skrev:Lige så meget ros klubben skal have for at trække en streg i sandet i sommers, lige så meget ris skal de nu have for at pisse højt og helligt på den her midt i sæsonen.
Det her rammer meget godt min holdning.

I min naivitet troede jeg lige, at vi havde meldt os ind i spillet som storklub igen. Der blev handlet stort med Salah, Oxelade, Keita og senest Van Dijk. Og nu stod vi endelig med en trup som de fleste nok vil mene kunne være konkurrencedygtig i forhold til både PL og CL.

Samtidig gjorde klubben det meget klart i sommer, at vi ikke længere var en klub, der solgte vores bedste spillere. Fast forward 4 måneder, og så smider man alt det goodwill ad helvede til. Man kunne lige så godt sætte et "til salg" skilt på ryggen af Salah nu i stedet for hans rygnummer. Vi ved jo alligevel, at hvis Real Madrid vurderer, at de kan bruge ham, så lægger vi os pænt ned som den underdanige hund vi er.

Vi har i 25 år været i en opbygningsfase. Og med dagens beslutning kan den fase fortsætte.... for evigt.

FSG står med det problem, at hvis de ikke går ud og bruger samtlige £140M på en fuldgod erstatning, så er der ikke mange, der tror på, at Keita og Van Dijk ikke kun blev købt, fordi man forventede at hente deres transferbeløb ind på et salg af Coutinho.

Jeg har sgu' ikke været så gal her i hele Klopp's LFC-periode. Og jeg er bestemt også gal på Klopp, da jeg går ud fra, at han har sanktioneret salget. Han har dælme sat sig selv under pres nu. Ender vi udenfor top 4 uden en CL-titel, så vil den 6. januar stå som den dato, hvor han og ledelsen vurderede, at £110M plus nogle add-ons var en fair kompensationspakke for deltagelse i CL.

I øvrigt synd for Van Dijk. Hele den gode stemning, som indkøbet af ham medbragte, er nu også kastet ud ad vinduet. Det er hej Suarez... farvel Torres om igen.

Alt andet end Sanchez, Hazard, Aguero eller Mbappé ind her i januar vil være en katastrofe. Og så burde man betale sæsonkortholdernes penge tilbage.

Jeg må hellere lige trække vejret.
Kloppite

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » lørdag, 06. jan, 2018 20:52

Latterligt, og endda til langt langt langt langt under markedsprisen, efter min bedste overbevisning. Nå men top 3 bliver det dog til, trods dommedags profetierne.
Verden er smask fuld af hyklere....

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » lørdag, 06. jan, 2018 21:03

Nu kan jeg se at andre er begyndt at åbne øjnene for noget jeg argumenterede for i sommers og som er grunden til, at min signatur er som den er. Det glæder mig, også selvom det kun er i et øjeblik af skuffelse.

Allerede til grin, I og med, at vi ikke engang får en specielt god pris. Nuvel, Coutinho skabte sig som et barn og ville væk, men sådan som Barca opfører sig, forræderens kontraktsituation og hans niveau, sammenholdt med et januarsalg, så er vi simpelthen blevet bukket over og gennempulet.

Andre nævner det: FSG er her for at tjene kassen og er ligeglade med resultater. Endnu engang må vi sælge vores profil og er nu igen i en opbygningsfase og en situation hvor vi skal erstatte spillere fra hylder vi ikke kan og skal vente på at erstatninge(n/erne) bliver gode nok, hvorefter vi så sælger Salah til den tid også kan vi starte forefra.

Nu får vi så at se, både om det jeg blev lovet i sommers, nemlig at FSG skam nu havde opbygget en sund forretning og nu ville investere, er sandt. Det bliver rigtig interessant. Men samtidig hvor god vores sportslige situation ser ud, for nu skal Klopp og Co virkelig ud og tiltrække den type spillere som Liverpool FC og deres fans fortjener. Det bliver svært og det har vi ikke kunne i lang, lang tid. Samtidig skal vi så, som jeg har skrevet og diskuteret så meget om, ud og genopfinde os selv. Vores taktiske opsæt kommer virkelig til at blive sat på prøve nu. Medmindre FSG altså overrasker og henter Isco der direkte kan erstatte Coutinho.

Også er jeg enig med Texy. Jeg har sagt det siden han stoppede i Dortmund. Jürgen Klopp er sammen med Diego Simeone min absolutte favorit manager, men han har godt nok sat sig selv under et gevaldigt pres om at præstere, og her snakker vi altså ikke top 4, selvom det måske er målet i år på trods af udtalelser om det modsatte fra manden selv i starten af sæsonen. Medmindre FSG ganske simpelt har røvrendt Klopp og solgt hans bedste spiller, det er selvfølgelig også en mulighed, men så er Klopp vel også snart ude af døren.
Imod moderne fodbold.

pingel

Indlæg af pingel » lørdag, 06. jan, 2018 21:04

Man kan altså ikke tvinge nogen til at blive og forvente et positivt udkom. Og Phil ville åbenbar
t ikke være i vores klub længere - og det så meget at han fravalgte CL...
Senest rettet af pingel lørdag, 06. jan, 2018 21:05, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » lørdag, 06. jan, 2018 21:05

texy skrev:
Pede skrev:Lige så meget ros klubben skal have for at trække en streg i sandet i sommers, lige så meget ris skal de nu have for at pisse højt og helligt på den her midt i sæsonen.
Det her rammer meget godt min holdning.

I min naivitet troede jeg lige, at vi havde meldt os ind i spillet som storklub igen. Der blev handlet stort med Salah, Oxelade, Keita og senest Van Dijk. Og nu stod vi endelig med en trup som de fleste nok vil mene kunne være konkurrencedygtig i forhold til både PL og CL.

Samtidig gjorde klubben det meget klart i sommer, at vi ikke længere var en klub, der solgte vores bedste spillere. Fast forward 4 måneder, og så smider man alt det goodwill ad helvede til. Man kunne lige så godt sætte et "til salg" skilt på ryggen af Salah nu i stedet for hans rygnummer. Vi ved jo alligevel, at hvis Real Madrid vurderer, at de kan bruge ham, så lægger vi os pænt ned som den underdanige hund vi er.

Vi har i 25 år været i en opbygningsfase. Og med dagens beslutning kan den fase fortsætte.... for evigt.

FSG står med det problem, at hvis de ikke går ud og bruger samtlige £140M på en fuldgod erstatning, så er der ikke mange, der tror på, at Keita og Van Dijk ikke kun blev købt, fordi man forventede at hente deres transferbeløb ind på et salg af Coutinho.

Jeg har sgu' ikke været så gal her i hele Klopp's LFC-periode. Og jeg er bestemt også gal på Klopp, da jeg går ud fra, at han har sanktioneret salget. Han har dælme sat sig selv under pres nu. Ender vi udenfor top 4 uden en CL-titel, så vil den 6. januar stå som den dato, hvor han og ledelsen vurderede, at £110M plus nogle add-ons var en fair kompensationspakke for deltagelse i CL.

I øvrigt synd for Van Dijk. Hele den gode stemning, som indkøbet af ham medbragte, er nu også kastet ud ad vinduet. Det er hej Suarez... farvel Torres om igen.

Alt andet end Sanchez, Hazard, Aguero eller Mbappé ind her i januar vil være en katastrofe. Og så burde man betale sæsonkortholdernes penge tilbage.

Jeg må hellere lige trække vejret.
Problemet med FSG har altid været at vi Netto ikk ehar brugt særligt meget. Man når lige at håbe, som du selv beskriver det, og så tilbage igen. Måske skal vi spises af med at Anfield Road tribunen bliver udbygget om lidt, så de kan tjene flere penge, finansieret af Coutinho.
Nå, det er nok ikke nu, man skal være analytisk, men jeg håber inderligt på, at med mindre man har en erstatning klar i hånden, at vi venter til sommer, for lige nu kommer vi til at betale en sindssyg overpris. Ligesom ved Dembele-handlen.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

pingel

Indlæg af pingel » lørdag, 06. jan, 2018 21:06

Så kører FSG ud bussen igen. Der var ellers næsten stille da vi havde købt VVD...

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » lørdag, 06. jan, 2018 21:10

pingel skrev:Så kører FSG ud bussen igen. Der var ellers næsten stille da vi havde købt VVD...
Vi har meget at være taknemmelig for. Også FSG for at redde den synkende skude. Det samme kan vi forhåbentlig sige om snart at have en ejer der går efter at vinde sportsligt, ikke på årsrapporten. Det må som sådan godt være FSG, det skal de så bare til at vise.
Imod moderne fodbold.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 06. jan, 2018 21:11

pingel skrev:Så kører FSG ud bussen igen. Der var ellers næsten stille da vi havde købt VVD...
Det er vel lidt fordi historien er lidt deja-vu...

pingel

Indlæg af pingel » lørdag, 06. jan, 2018 21:17

sjampen skrev:
Vi har meget at være taknemmelig for. Også FSG for at redde den synkende skude. Det samme kan vi forhåbentlig sige om snart at have en ejer der går efter at vinde sportsligt, ikke på årsrapporten. Det må som sådan godt være FSG, det skal de så bare til at vise.
Jeg synes også at det var et vildt latterligt salg. Men vi ved bare ikke hvad Phil har sagt osv. Han må have været rigtig træt af livet i liverpool siden han fravælger os nu fremfor til sommer - det fatter jeg ikke. Til gengæld vælger jeg at tro på at klubben har gjort deres bedste for at holde på ham et halvt år endnu, for hvad skulle de tabe på det? Så dumme er amerikanerne altså ikke, at de tror han ville tabe værdi over de kommende 5 måneder. Så havde de sgu solgt i sommer...

bblauritzen
Geografisk sted: Odder
Alder: 52

Indlæg af bblauritzen » lørdag, 06. jan, 2018 21:24

pingel skrev:
sjampen skrev:
Jeg synes også at det var et vildt latterligt salg. Men vi ved bare ikke hvad Phil har sagt osv. Han må have været rigtig træt af livet i liverpool siden han fravælger os nu fremfor til sommer - det fatter jeg ikke. Til gengæld vælger jeg at tro på at klubben har gjort deres bedste for at holde på ham et halvt år endnu, for hvad skulle de tabe på det? Så dumme er amerikanerne altså ikke, at de tror han ville tabe værdi over de kommende 5 måneder. Så havde de sgu solgt i sommer...
Enig.. Jeg kan ikke se hvad det skulle gøre godt for at tvinge ham til at sidde på tribunen i et halvt år, eller til kontrakten udløber som jeg også har set foreslået.

Som forløbet har udviklet sig mener jeg at det er det er fint han smutter nu.

Pisse ærgerligt, ja gu er det så, men vi gav det et halvt år, det gik ikke.. move on..

Brugeravatar
YNWA!
Alder: 28

Indlæg af YNWA! » lørdag, 06. jan, 2018 21:33

Alle der siger det her er FSG’s skyld. Joyce, Reddy og Pearce har sagt at det var Klopp der havde beslutningen.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 06. jan, 2018 21:35

bblauritzen skrev:
pingel skrev:
sjampen skrev:
Enig.. Jeg kan ikke se hvad det skulle gøre godt for at tvinge ham til at sidde på tribunen i et halvt år, eller til kontrakten udløber som jeg også har set foreslået.

Som forløbet har udviklet sig mener jeg at det er det er fint han smutter nu.

Pisse ærgerligt, ja gu er det så, men vi gav det et halvt år, det gik ikke.. move on..

Det kommer jo heller ikke som en overraskelse. Så man må forvente klubben har forberedt sig.

Besvar