Bojangles skrev:
Jeg erindrer at jeg tidligere (det var vel nærmest før vi købte ham) så en video med ham, hvor der var masser af luftdueller med og han vandt nærmest hver og en - trods hans kleine størrelse.
Ifølge Squawka vandt han undet 25 % af sine luftdueller sidste år, og ligger på 35 % i år, så jeg tror ikke du skal forvente det er et område hvor han vil bringe specielt meget. Kante ligger på et par af 40%, imens Can, Bakayoko og Verratti ligger på 50%. Keita laver til gengæld flere interceptions pr. kamp end selv Kante og matcher ham stort set på succesfulde taklinger pr. kamp.
Til gengæld leverer Keita langt mere offensivt målt på stats end Kante. Selv Verratti kan han matche. Verratti slår langt flere afleveringer for en imponerende procent der er succesfulde, men Keita slår ham alligevel på key passes, assists og chances created.
Det kan faktisk godt betale sig at gå ind på
http://www.squawka.com/comparison-matrix# og sammenligne spillere, hvis man har et nogenlunde kendskab til dem og har set dem spille. Statistik viser naturligvis ikke det fulde billede, men man kan lære nogle ret interessante ting. Jeg synes i hvert fald der er rigtig meget der taler for at vi skal glæde os til Keitas ankomst, både når man ser ham spille og baseret på statistikker, highlights etc. Det vigtige bliver selvfølgelig om han kan slå igennen, men han ser bare voldsomt spændende ud.
Imod moderne fodbold.