Dagens Kampe
Re: Dagens Kampe
Det der VAR sejler da fuldstændig i Spurs kampen eller det bare mig?
Umådelig lang tid de bruger på det og indtil videre har det korrigeret 2 rigtige beslutninger til 2 forkerte...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Umådelig lang tid de bruger på det og indtil videre har det korrigeret 2 rigtige beslutninger til 2 forkerte...
Har der været nogle meldinger om at det er blevet håndteret godt endnu ?MP skrev:Det der VAR sejler da fuldstændig i Spurs kampen eller det bare mig?
Jeg er helt for VAR og er sikker på at det sagtens kan udvikles til at virke. MEN det kræver jo at dommerne bliver lidt videre uddannet til det. Hvordan foregår det helt præcist nu ? nogen der ved det.
Imo burde VAR dommeren sidde ved siden af billedeproduceren ude i OB vognen. Jeg har selv siddet i OB vogne og produceret lyd og derude kan man i løbet af nul komma fem afspille videosekvenser i alle hastigheder og lægge grafik (streger) på meget nemt.
Sådan som jeg har oplevet det udført i vores FA cup kamp virkede det jo som at VAR dommeren sad ude på sidelinien med en gammel VHS maskine og spolede frem og tilbage.....
Hvilken kanal sender kampen ? Jeg vil da lige opleve 2 halvleg.
sikke et vejr på Wembley!
Svært at spille pæn fodbold under de omstændigheder. Men det burde vel blot være en fordel for Rochdale
Men 3-1, det henter de ikke.
Svært at spille pæn fodbold under de omstændigheder. Men det burde vel blot være en fordel for Rochdale

Men 3-1, det henter de ikke.
Ja det er altid noget de tester det af i cupkampe for lige nu fungerer som din sidste kommentar med VHS.mortenbak skrev:Har der været nogle meldinger om at det er blevet håndteret godt endnu ?MP skrev:Det der VAR sejler da fuldstændig i Spurs kampen eller det bare mig?
Jeg er helt for VAR og er sikker på at det sagtens kan udvikles til at virke. MEN det kræver jo at dommerne bliver lidt videre uddannet til det. Hvordan foregår det helt præcist nu ? nogen der ved det.
Imo burde VAR dommeren sidde ved siden af billedeproduceren ude i OB vognen. Jeg har selv siddet i OB vogne og produceret lyd og derude kan man i løbet af nul komma fem afspille videosekvenser i alle hastigheder og lægge grafik (streger) på meget nemt.
Sådan som jeg har oplevet det udført i vores FA cup kamp virkede det jo som at VAR dommeren sad ude på sidelinien med en gammel VHS maskine og spolede frem og tilbage.....
Spillerne har stået flere gange og slået ud med armene fordi de står og kigger i SÅ lang tid. Lamela var endda henne til dommeren og sige de frøs

Det her er et par kommentarer fra live opdatering som også bekræfter indtrykket lidt:
“It's sent to VAR, who disallow the goal because of a Fernando Llorente foul in the build-up.
This VAR thing isn't working for me. It's worked quite nicely for Rochdale though...
Former referee Chris Foy on BT Sport: "They feel Fernando Llorente has fouled the Rochdale defender. It is an interesting one and that will cause some debate for sure..."
“I don't like VAR folks.
Trippier is brought down by Done just outside the area and referee Tierney gives a foul.
Hold on... it's a penalty! VAR took about three minutes but they decided that the foul was inside the area. It's tight.”
“This is completely bonkers. I've never seen a more bizarre and ridiculos first half in my life”
Du kan se kampen på MAX, men det ligner nu den allerede er afgjort
Måske er dommerne sket ikke interesseret i det og derfor prøver at sabotere tiltaget ?MP skrev:Ja det er altid noget de tester det af i cupkampe for lige nu fungerer som din sidste kommentar med VHS.mortenbak skrev:Har der været nogle meldinger om at det er blevet håndteret godt endnu ?MP skrev:Det der VAR sejler da fuldstændig i Spurs kampen eller det bare mig?
Spillerne har stået flere gange og slået ud med armene fordi de står og kigger i SÅ lang tid. Lamela var endda henne til dommeren og sige de frøs
Det her er et par kommentarer fra live opdatering som også bekræfter indtrykket lidt:
“It's sent to VAR, who disallow the goal because of a Fernando Llorente foul in the build-up.
This VAR thing isn't working for me. It's worked quite nicely for Rochdale though...
Former referee Chris Foy on BT Sport: "They feel Fernando Llorente has fouled the Rochdale defender. It is an interesting one and that will cause some debate for sure..."
“I don't like VAR folks.
Trippier is brought down by Done just outside the area and referee Tierney gives a foul.
Hold on... it's a penalty! VAR took about three minutes but they decided that the foul was inside the area. It's tight.”
“This is completely bonkers. I've never seen a more bizarre and ridiculos first half in my life”
Du kan se kampen på MAX, men det ligner nu den allerede er afgjort

Ikke en umulig tanke....
Men jeg håber det kommet for at blive. Med lidt begyndervanskeligheder.... det har alle nye tiltag indtil de deltagende lærer at sådan er det og sådan kan det bruges. Måske er dommerstanden i PL bare for gamle og engelsk konservative til at kunne lære at bruge det ? (de er jo vant til at Alex F fortæller dem hvad de skal dømme i givne situationer

Med alle de kameraer der idag bruges til at dække en fodboldkamp, er det helt sikkert at et af dem hurtigt kan afsløre om dommeren på banen tog fejl i en given situation. Og selvfølgelig virker det kontroversielt at lave en kendelse om.... dels fordi vi ikke er vant til den situation, men også pga af alle de fejldomme vi ser. Det er jo en hel del pr kamp.... og det er ikke kun pga dårlige dommere. Spillerne er også blevet dygtigere skuespillere og spillet er meget hurtigere, hvorfor det for dommeren på banen er blevet sværere.
Det er jo en helt ny måde at være dommer på og det skal læres og øves og så skal det nok kunne lade sig gøre at få det kørt ordentligt ind uden at det bliver lange ventetider tror jeg.
Jeg ønsker også det bruges til at straffe spillere efterflg for bevidste svinestreger og forsøg på film og andet der ikke hører til på en fodboldbane.... men det er måske bare fordi jeg er en gammel romantiker.
Tænk bare hvor mange straffespark (og point) Tottenham ville være gået glip af, hvis Kane og Alli blev "Caught in the act" og hvor mange kampes karantæne de ville få efterflg..... det ville da være fantastisk! Ingen af dem ville være til rådighed resten af deres sæson

Istedet for bruges der tilsyneladende meget energi på at mundaflæse spillerne efterflg..... for alle spillere har efterhånden en hånd oppe foran munden, når de siger eller råber noget....
Sådan som VAR var igår, så mister jeg altså alt for forbold, ift hvad jeg har elsket i hele mit liv. Jeg synes det var under al kritik. Det har intet med det spil at gøre, som jeg kender det. Jeg er meget pro Poch har det her angår: http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... ttino.html
Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
Kan vi blive enige om, at så længe dommerne bruger lige så lang tid på at diskutere uden VAR (for så at nå frem til en eller anden forkert subjektiv afgørelse), så er VAR klart at foretrække, da det trods alt når frem til en korrekt afgørelse?Jesper skrev:Sådan som VAR var igår, så mister jeg altså alt for forbold, ift hvad jeg har elsket i hele mit liv. Jeg synes det var under al kritik. Det har intet med det spil at gøre, som jeg kender det. Jeg er meget pro Poch har det her angår: http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... ttino.html
Se bare på vores kamp imod Tottenham - der stod dommerne jo og sludrede i evigheder, for til sidst bare at hive et eller andet tilfældigt ud af røven.
Hvis ikke det skal være VAR, så skal der dømmes, og så er det det. Så skal der ikke sludres mere om det. Så må vi leve med den første fejldom.
-
- Geografisk sted: Hillerød
- Alder: 37
Jeg syntes Bojangles har fat i den lange ende her, vi skal også huske at VAR naturligt vil have nogle børnefejl i starten, hvis det får lov at fortsætte i cup kampene i et par år og der bliver gjort et ordentligt stykke arbejde med det, vil det blive meget mere strømlinet effterhånden.Bojangles skrev:Kan vi blive enige om, at så længe dommerne bruger lige så lang tid på at diskutere uden VAR (for så at nå frem til en eller anden forkert subjektiv afgørelse), så er VAR klart at foretrække, da det trods alt når frem til en korrekt afgørelse?Jesper skrev:Sådan som VAR var igår, så mister jeg altså alt for forbold, ift hvad jeg har elsket i hele mit liv. Jeg synes det var under al kritik. Det har intet med det spil at gøre, som jeg kender det. Jeg er meget pro Poch har det her angår: http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... ttino.html
Se bare på vores kamp imod Tottenham - der stod dommerne jo og sludrede i evigheder, for til sidst bare at hive et eller andet tilfældigt ud af røven.
Hvis ikke det skal være VAR, så skal der dømmes, og så er det det. Så skal der ikke sludres mere om det. Så må vi leve med den første fejldom.
Så kan man diskutere om FA og dommerne er kompetente til at gennemføre det skifte, men mangler den tiltro til "systemet" så er det vel lidt ligemeget fordi så er det hele bare noget lårt.
Jeg kan godt være nervøs for om man får dommerne ordentligt med på ideen, der må være dommere der føler at de ses efter i kortene i urimelig grad og nogle der er glade fordi de kan træffe en beslutning og få hjælp. Og så vil det store flertal være et sted midt imellem og være usikre, men kan også godt se at der er muligheder og det er dem der skal være med ombord hvis VAR projektet skal ende med at være en overvejende god ting.
Alternativt kan vi forbyde langsomme gengivelser af hændelser så vi fjerner en masse fokus fra dommeren, på den måde kan dommeren tage hurtige beslutninger og frygte mindre for konsekvenserne og det vil bringe lidt af den her "sjæl" tilbage i spillet.
Hvis man skal vente i 90 sek på at kunne juble over et mål, hvor spillet sættes i gang eller tilsvarende spille videre efter et evt straffe, hvor efter det så dømmes på bevilling, så nej. Jeg synes det var dybt grotesk at se spillerne bare at stå og glo på dommeren, der lyttede til sin overdommer. Og det her er jo ikke børnesygdomme, for det anvendes i en kæmpe turnering. Igen, vi skal formentlig trækkes med det igen til sommer.Bojangles skrev:Kan vi blive enige om, at så længe dommerne bruger lige så lang tid på at diskutere uden VAR (for så at nå frem til en eller anden forkert subjektiv afgørelse), så er VAR klart at foretrække, da det trods alt når frem til en korrekt afgørelse?Jesper skrev:Sådan som VAR var igår, så mister jeg altså alt for forbold, ift hvad jeg har elsket i hele mit liv. Jeg synes det var under al kritik. Det har intet med det spil at gøre, som jeg kender det. Jeg er meget pro Poch har det her angår: http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... ttino.html
Men du er helt ok med at stå og vente et par minutter, mens dommerne bare står og sludrer, uden at have noget som helst til rådighed der kan gøre dem klogere på det der skete?....som det foregår nu?Jesper skrev:Hvis man skal vente i 90 sek på at kunne juble over et mål, hvor spillet sættes i gang eller tilsvarende spille videre efter et evt straffe, hvor efter det så dømmes på bevilling, så nej. Jeg synes det var dybt grotesk at se spillerne bare at stå og glo på dommeren, der lyttede til sin overdommer. Og det her er jo ikke børnesygdomme, for det anvendes i en kæmpe turnering. Igen, vi skal formentlig trækkes med det igen til sommer.Bojangles skrev:Kan vi blive enige om, at så længe dommerne bruger lige så lang tid på at diskutere uden VAR (for så at nå frem til en eller anden forkert subjektiv afgørelse), så er VAR klart at foretrække, da det trods alt når frem til en korrekt afgørelse?Jesper skrev:Sådan som VAR var igår, så mister jeg altså alt for forbold, ift hvad jeg har elsket i hele mit liv. Jeg synes det var under al kritik. Det har intet med det spil at gøre, som jeg kender det. Jeg er meget pro Poch har det her angår: http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... ttino.html
Der er jo INGEN forskel på det uden VAR og med VAR - ud over at VAR giver mere korrekte domme.
Dommerne bruger masser af tid UDEN VAR på at diskutere hændelser.
Jeg er helt med på, at hvis vi fjerner den mulighed for dommerne, og siger "Når der er fløjtet, så er der dømt, og så kan den ikke dømmes om" så vil vi have det helt naturlige flow i spillet. Det har vi ikke nu. Og det ændrer VAR ikke på. Det giver blot mere korrekte domme.
Nå, jeg gentager mig selv.
Forskellen er jo at spillet ER sat i gang. Og nej, er nok gerne have at der tages en afgørelse med det samme. Jeg er FOR at skønne, hvilket mange indlæg understøtter.Bojangles skrev:Men du er helt ok med at stå og vente et par minutter, mens dommerne bare står og sludrer, uden at have noget som helst til rådighed der kan gøre dem klogere på det der skete?....som det foregår nu?Jesper skrev:Hvis man skal vente i 90 sek på at kunne juble over et mål, hvor spillet sættes i gang eller tilsvarende spille videre efter et evt straffe, hvor efter det så dømmes på bevilling, så nej. Jeg synes det var dybt grotesk at se spillerne bare at stå og glo på dommeren, der lyttede til sin overdommer. Og det her er jo ikke børnesygdomme, for det anvendes i en kæmpe turnering. Igen, vi skal formentlig trækkes med det igen til sommer.Bojangles skrev:Kan vi blive enige om, at så længe dommerne bruger lige så lang tid på at diskutere uden VAR (for så at nå frem til en eller anden forkert subjektiv afgørelse), så er VAR klart at foretrække, da det trods alt når frem til en korrekt afgørelse?Jesper skrev:Sådan som VAR var igår, så mister jeg altså alt for forbold, ift hvad jeg har elsket i hele mit liv. Jeg synes det var under al kritik. Det har intet med det spil at gøre, som jeg kender det. Jeg er meget pro Poch har det her angår: http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... ttino.html
Der er jo INGEN forskel på det uden VAR og med VAR - ud over at VAR giver mere korrekte domme.
Jeg er helt med på, at hvis vi fjerner den mulighed for dommerne, og siger "Når der er fløjtet, så er der dømt, og så kan den ikke dømmes om" så vil vi have det helt naturlige flow i spillet. Det har vi ikke nu. Og det ændrer VAR ikke på. Det giver blot mere korrekte domme.
Så, hvis jeg skal forstå dig ret, så har du et generelt problem med når der diskuteres domme, ligegyldigt hvordan - og vil helst gerne have at når der er dømt, så står dommen ved ret?Jesper skrev:Forskellen er jo at spillet ER sat i gang. Og nej, er nok gerne have at der tages en afgørelse med det samme. Jeg er FOR at skønne, hvilket mange indlæg understøtter.Bojangles skrev:Men du er helt ok med at stå og vente et par minutter, mens dommerne bare står og sludrer, uden at have noget som helst til rådighed der kan gøre dem klogere på det der skete?....som det foregår nu?Jesper skrev:Hvis man skal vente i 90 sek på at kunne juble over et mål, hvor spillet sættes i gang eller tilsvarende spille videre efter et evt straffe, hvor efter det så dømmes på bevilling, så nej. Jeg synes det var dybt grotesk at se spillerne bare at stå og glo på dommeren, der lyttede til sin overdommer. Og det her er jo ikke børnesygdomme, for det anvendes i en kæmpe turnering. Igen, vi skal formentlig trækkes med det igen til sommer.Bojangles skrev:Kan vi blive enige om, at så længe dommerne bruger lige så lang tid på at diskutere uden VAR (for så at nå frem til en eller anden forkert subjektiv afgørelse), så er VAR klart at foretrække, da det trods alt når frem til en korrekt afgørelse?Jesper skrev:Sådan som VAR var igår, så mister jeg altså alt for forbold, ift hvad jeg har elsket i hele mit liv. Jeg synes det var under al kritik. Det har intet med det spil at gøre, som jeg kender det. Jeg er meget pro Poch har det her angår: http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... ttino.html
Men sådan er det jo ikke. Så derfor spørger jeg dig igen. Hvad vil du helst. At der er pause, hvor dommerne står og sludrer uden hjælp eller der er pause, hvor dommerne får teknisk hjælp?
Du forstår mig ret. Der har været eks slutrunder, hvor der har været slået meget hårdt ned på diskussioner og kommentarer efterfølgende. Den slags er positivt i mine øjne. Jeg lever med andre ord med fejlskøn, kan selvfølgelig godt blive irriteret, bare spillet er flydende. Jeg synes ikke om at hver kendelse skal diskuteres og at det er det, der fylder. VAR har vist heller ikke hjulpet på det.Bojangles skrev:Så, hvis jeg skal forstå dig ret, så har du et generelt problem med når der diskuteres domme, ligegyldigt hvordan - og vil helst gerne have at når der er dømt, så står dommen ved ret?Jesper skrev:Forskellen er jo at spillet ER sat i gang. Og nej, er nok gerne have at der tages en afgørelse med det samme. Jeg er FOR at skønne, hvilket mange indlæg understøtter.Bojangles skrev:Men du er helt ok med at stå og vente et par minutter, mens dommerne bare står og sludrer, uden at have noget som helst til rådighed der kan gøre dem klogere på det der skete?....som det foregår nu?Jesper skrev:Hvis man skal vente i 90 sek på at kunne juble over et mål, hvor spillet sættes i gang eller tilsvarende spille videre efter et evt straffe, hvor efter det så dømmes på bevilling, så nej. Jeg synes det var dybt grotesk at se spillerne bare at stå og glo på dommeren, der lyttede til sin overdommer. Og det her er jo ikke børnesygdomme, for det anvendes i en kæmpe turnering. Igen, vi skal formentlig trækkes med det igen til sommer.Bojangles skrev:Kan vi blive enige om, at så længe dommerne bruger lige så lang tid på at diskutere uden VAR (for så at nå frem til en eller anden forkert subjektiv afgørelse), så er VAR klart at foretrække, da det trods alt når frem til en korrekt afgørelse?Jesper skrev:Sådan som VAR var igår, så mister jeg altså alt for forbold, ift hvad jeg har elsket i hele mit liv. Jeg synes det var under al kritik. Det har intet med det spil at gøre, som jeg kender det. Jeg er meget pro Poch har det her angår: http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... ttino.html
Men sådan er det jo ikke. Så derfor spørger jeg dig igen. Hvad vil du helst. At der er pause, hvor dommerne står og sludrer uden hjælp eller der er pause, hvor dommerne får teknisk hjælp?
Jeg bryder mig virkelig ikke om, at man dømmer på efterkrav i op til 2 min, når spiller ER gået i gang igen. Den detalje kan jeg slet ikke lide.
Jeg er som sådan ikke imod brug af teknologi, men jeg accepterer fejlskøn og jeg vil meget nødigt hen til tilstande, der minder om amerikansk fodbold. Så har jeg i hvert fald fundet et noget andet at gå op i.
Godt, så kan vi bedre være enige - jeg bliver så irriteret over, at megen af kritikken af VAR drejer som om spilstop - men at der aldrig bliver taget med i den beregning, at der er masser af spilstop allerede uden VAR - Der vil jeg gerne have, at hvis der skal være et spilstop, ja, så skal der være fordi, at der bliver brugt tid på noget, der kan gøre, at det bliver den korrekte dom. Og der har VAR ind til videre vist sig flere gange, at det kan hjælpe med det. Så HVIS jeg skal sidde og vente på en dom, så vil jeg vente på den korrekte dom.Jesper skrev:Du forstår mig ret. Der har været eks slutrunder, hvor der har været slået meget hårdt ned på diskussioner og kommentarer efterfølgende. Den slags er positivt i mine øjne. Jeg lever med andre ord med fejlskøn, kan selvfølgelig godt blive irriteret, bare spillet er flydende. Jeg synes ikke om at hver kendelse skal diskuteres og at det er det, der fylder. VAR har vist heller ikke hjulpet på det.Bojangles skrev:Så, hvis jeg skal forstå dig ret, så har du et generelt problem med når der diskuteres domme, ligegyldigt hvordan - og vil helst gerne have at når der er dømt, så står dommen ved ret?Jesper skrev:Forskellen er jo at spillet ER sat i gang. Og nej, er nok gerne have at der tages en afgørelse med det samme. Jeg er FOR at skønne, hvilket mange indlæg understøtter.Bojangles skrev:Men du er helt ok med at stå og vente et par minutter, mens dommerne bare står og sludrer, uden at have noget som helst til rådighed der kan gøre dem klogere på det der skete?....som det foregår nu?Jesper skrev:Hvis man skal vente i 90 sek på at kunne juble over et mål, hvor spillet sættes i gang eller tilsvarende spille videre efter et evt straffe, hvor efter det så dømmes på bevilling, så nej. Jeg synes det var dybt grotesk at se spillerne bare at stå og glo på dommeren, der lyttede til sin overdommer. Og det her er jo ikke børnesygdomme, for det anvendes i en kæmpe turnering. Igen, vi skal formentlig trækkes med det igen til sommer.Bojangles skrev:Kan vi blive enige om, at så længe dommerne bruger lige så lang tid på at diskutere uden VAR (for så at nå frem til en eller anden forkert subjektiv afgørelse), så er VAR klart at foretrække, da det trods alt når frem til en korrekt afgørelse?Jesper skrev:Sådan som VAR var igår, så mister jeg altså alt for forbold, ift hvad jeg har elsket i hele mit liv. Jeg synes det var under al kritik. Det har intet med det spil at gøre, som jeg kender det. Jeg er meget pro Poch har det her angår: http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... ttino.html
Jeg bryder mig virkelig ikke om, at man dømmer på efterkrav i op til 2 min, når spiller ER gået i gang igen. Den detalje kan jeg slet ikke lide.
Jeg er som sådan ikke imod brug af teknologi, men jeg accepterer fejlskøn og jeg vil meget nødigt hen til tilstande, der minder om amerikansk fodbold. Så har jeg i hvert fald fundet et noget andet at gå op i.
Nu har jeg ikke set Tottenhamkampen - men jeg kan forstå, at de brugte den på stort set alt - også helt tydelige korrekte mål og at det tog pænt lang tid. Og sådan tror jeg bestemt heller ikke teknologien er tiltænkt.
Jeg er lige så træt af managers og spillere, der tuder over VAR, som jeg er af diving, fejldomme, Patrice Evra, Ferguson, Mourinho, Roy Keane og alt muligt andet, der igennem tiden har manipuleret et godt spil som fodbold til ikke længere kun at blive afgjort på banen.Jesper skrev:Sådan som VAR var igår, så mister jeg altså alt for forbold, ift hvad jeg har elsket i hele mit liv. Jeg synes det var under al kritik. Det har intet med det spil at gøre, som jeg kender det. Jeg er meget pro Poch har det her angår: http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... ttino.html
VAR fungerede i mine øjne fint i går. Igen endte det med korrekte kendelser. Det kan naturligvis blive bedre, men 5 minutters tillægstid i første halvleg i stedet for et enkelt eller to, er en billig pris for retfærdighed.
Kloppite