Dagens Kampe
Re: Dagens Kampe
Jeg tror at vi kommer i top 4. Men CL er ikke sikker I worst case scenario kunne Arsenal vinder europa league og Chelsea vinder Champions league. er det kun top 2 der kommer til Champions league næste år. Så det er lang fra sikkert at vi kommer til Champions league efter de nye regler.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/premier ... ppespillet
Det har du fuldstændig ret i og ret beset har Chelsea et langt lettere program end os. Men.. Man kan bare se at det ikke fungerer. Og så taber man point til alle.Robbie_God_Fowler skrev:Det er ALT for tidligt at melde Chelsea ude af top 4 striden. Alene det faktum at Chelsea har opgør mod Tottenham og Liverpool på hjemmebane, giver dem muligheden for at komme tilbage i kampen om CL kvalifikation.
Derudover er er der et historisk stort antal klubber involveret i kampen for at undgå nedrykning, hvilket betyder, at midterholdene vil være opsatte på at hente de sidste point, der sikrer overlevelse. Modsat andre sæsoner, hvor visse mandskaber går tidligt på sommerferie. Der bliver således ingen “gratis” kampe for topholdene.
Men dagens resultat er fantastisk. Det sætter maksimalt pres på Chelsea og man kan kun håbe, at Conte fortsætter sin nedsmeltning og tager profiler som Hazard, Willian m.fl med sig i faldet.
Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
@ Skovdal
Hvornår har vi da sidst smidt et forspring på 7 point i løbet af de sidste 9 runder? Svaret er aldrig.
@ RGF
Det er jo kun en fordel for os, at Chelsea også skal møde Spurs. Det kan aldrig blive en ulempe.
Og at mange hold har noget at spille for er også en fordel for os, da det udjævner, at Chelseas program er lettere på papiret. Jeg forstår således ikke ovenstående pointer.
Hvornår har vi da sidst smidt et forspring på 7 point i løbet af de sidste 9 runder? Svaret er aldrig.
@ RGF
Det er jo kun en fordel for os, at Chelsea også skal møde Spurs. Det kan aldrig blive en ulempe.
Og at mange hold har noget at spille for er også en fordel for os, da det udjævner, at Chelseas program er lettere på papiret. Jeg forstår således ikke ovenstående pointer.
Top 3 - ikke top 2. Men det er vist mere sandsynligt, at vi vinder PL, end at Arsenal og Chelsea vinder de toValdemax skrev:Jeg tror at vi kommer i top 4. Men CL er ikke sikker I worst case scenario kunne Arsenal vinder europa league og Chelsea vinder Champions league. er det kun top 2 der kommer til Champions league næste år. Så det er lang fra sikkert at vi kommer til Champions league efter de nye regler.
Tipsbladet artikel er ikke korrekt, man må vel gå udfra at Uefa har styr på deres egne regler...!
UEFA CHAMPIONS LEAGUE
Group stage
There will now be 26 teams automatically qualified as per the access list drawn up from the UEFA association coefficients at the end of 2016/17.
For 2018/19 they will be ...
UEFA Champions League holders (1)
UEFA Europa League holders (1)
Top four from associations ranked 1st to 4th: Spain, Germany, England, Italy (16)
Top two from associations ranked 5th and 6th: France, Russia (4)
Champions of associations ranked 7th to 10th: Portugal, Ukraine, Belgium, Turkey (4)
If the UEFA Champions League holders have qualified for the group stage via their domestic championship, the vacancy will be filled by the champions of the association ranked 11th (Czech Republic), who otherwise compete in the champions path
If the UEFA Europa League holders have qualified for the group stage via their domestic championship, the vacancy will be filled by the third-placed club from the association ranked fifth (France), who otherwise compete in the league path
An association may have a maximum of five teams in the group stage
http://www.uefa.com/uefachampionsleague ... l#/2499801
UEFA CHAMPIONS LEAGUE
Group stage
There will now be 26 teams automatically qualified as per the access list drawn up from the UEFA association coefficients at the end of 2016/17.
For 2018/19 they will be ...
UEFA Champions League holders (1)
UEFA Europa League holders (1)
Top four from associations ranked 1st to 4th: Spain, Germany, England, Italy (16)
Top two from associations ranked 5th and 6th: France, Russia (4)
Champions of associations ranked 7th to 10th: Portugal, Ukraine, Belgium, Turkey (4)
If the UEFA Champions League holders have qualified for the group stage via their domestic championship, the vacancy will be filled by the champions of the association ranked 11th (Czech Republic), who otherwise compete in the champions path
If the UEFA Europa League holders have qualified for the group stage via their domestic championship, the vacancy will be filled by the third-placed club from the association ranked fifth (France), who otherwise compete in the league path
An association may have a maximum of five teams in the group stage
http://www.uefa.com/uefachampionsleague ... l#/2499801
Netop - så hvis Arsenal og Chelsea vinder i Europa og ender 5 og 6 i PL, er det top 3 i PL, der går i CL sammen med dem
Men.... det bliver jo os der vinder CHL, så jeg forstår ikke ovenstående ?AJJ skrev:Netop - så hvis Arsenal og Chelsea vinder i Europa og ender 5 og 6 i PL, er det top 3 i PL, der går i CL sammen med dem

-
- Geografisk sted: Odder
- Alder: 52
Som jeg læser det er der kun 4 hold fra hver af de 4 store liga'er der går direkte i gruppespillet.AJJ skrev:Netop - så hvis Arsenal og Chelsea vinder i Europa og ender 5 og 6 i PL, er det top 3 i PL, der går i CL sammen med dem
I dit eksempel vil 3. pladsen derfor skulle ud i kvalifikationskampe.
Holdene fra de 4 store ligaer kan aldrig komme i kvalkampe. Det er enten eller.bblauritzen skrev:Som jeg læser det er der kun 4 hold fra hver af de 4 store liga'er der går direkte i gruppespillet.
I dit eksempel vil 3. pladsen derfor skulle ud i kvalifikationskampe.
Top 3-klubberne er altid sikre i CL-gruppespillet. Det eneste, der kan gøre, at nr. 4 ryger over i EL, er hvis både CL og EL bliver vundet af klubber udenfor Top 4 fra samme land.
-
- Geografisk sted: Hillerød
- Alder: 37
Jeg bliver lidt smådeprimeret over at jeg ikke længere er "yngre fans" fordi jeg ikke kan huske dengang Trapattoni var en af de rigtig gode trænereJesper skrev:Yngre fans kan af gode grunde ikke huske det, men Wenger var på mange måder som Guardiola - nyskabende, iderig og kendetegnet ved flot fodbold - men nu er det som en bokser, der ikke kan sige stop, for han tror han har det sidste, gode punch i ham (hvilket man næsten aldrig har). Og Cech er det næsten det samme med. Jeg synes det er ærgerligt, for trods af en flot historik i CL og mange triumfer i FA cuppen de sidste år, så er sidste-indtrykket for Arsenal ret så sørgeligt og ærgerligt, set i lyset af det er så stor og stolt klub. Egentlig har det aldrig været helt godt efter de forlod Highbury.
Nuvel, godt for os, men synes alligevel der er noget trist over det. Så var der mere stil over Ferguson, der vandt et mesterskab, efterlod en trup der havde toppet, således at den udpegede afløser var dømt til at mislykkedes, hvilket fik ham til at se endnu bedre ud...

Wenger har virkelig gjort det godt for Arsenal og indtil Abromovic fik Chelski op at køre havde de jo vippet Scum godt og grundigt af pinden i kampen om PL tronen. Jeg føler også nogle gange at Arsenal fans har forventet at Arsenal kunne slå Chelski og senere Man Shitty på trods af en strammere økonomi. En af forklaringerne er nok at de andre PL klubber i 00'erne forsøgte at kopiere Arsenals strategi med at købe unge spillere og lade dem hobe sig op på reserveholdet. Men det har også gjort at han ikke på samme måde har kunnet forsøge at bygge et hold op som han gjorde oprindeligt, han har ikke haft den samme mulighed for at tænke langsigtet som tidligere og samtiddig har Chelsea "stjålet" hans næste generation af Fabregas'er.
I 2015-2016 sluttede de som det bedste af "top 6" holdene, det ville være en bedrift der nærmest altid ville sikre et mesterskab, men ak, det gik til Leicester. Havde Arsenal vundet det mesterskab kunne de have været et helt andet sted i dag. Ligesom os to år tidligere. De var ved at have et solidt nok fundament og manglede bare en stor titel til at få endnu flere til at tro på projektet.
Hehe jeg kan godt lide din Ferguson sammenligning, men han havde jo også en længere periode i 00'erne hvor der var snak om at han var færdig og ikke længere en toptræner og så fik han alligevel rettet skuden op og fik hentet et par mesterskaber til sidst

Han var jo også det hotte bud på en ny Real Madrid træner i rigtig mange omgange og med god grund. Nu er han nok ked at han ikke tog/fik jobbet dengang.
Mandag aften, Selhurst Park. Det ville være sådan en kamp, jeg havde frygtet, hvis det var os selv der skulle spille den. Nu skal vi vist selv møde dem senere, men jeg kan ikke i skrivende stund huske, hvor og hvornår den spilles. Nå, men pointen er, at jeg ikke tror det bliver let for United. Det er en af de hjemmebaner, hvor publikum kan få direkte indflydelse på spillet på banen. Jeg har heldigvis fået lejlighed til at opleve en kamp på den bane, og det var simpelthen en sindssyg stemning, de kunne frempiske. Spillerne sprintede frem, hver gang sangene og råbene lød over tribunerne.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
CP har desværre et hav af skader. Zaha ikke mindst.
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Har lige tændt, og dejligt at se Palace er foran. Hvordan klarer Sørloth sig?
Ser kun lige med halvt øje, så ved det ikke helt. Det er ikke fordi Crystal Palace spiller vildt godt, men de er tændte og står ikke bare og venter. United spiller oveni det også bare helt afsindig ringe. Pogba rammer ikke en eneste afleveringHr. Drejer skrev:Har lige tændt, og dejligt at se Palace er foran. Hvordan klarer Sørloth sig?