Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Re: Hvem skal ind?
Vi skal have 6 midtbanespillere der alle kan spille hvor vi vil næste år. Toppen af PL og CL: Ikke kun en alm. squadplayer til PL.
Lallana ser jeg efterhånden som en ny Sturridge, bare med længere tid om at komme tilbage efter en skade.
Grujic har jeg efterhånden ikke så megen fidus til. Havde han talentet havde han slået igennem med al den tid tæt på Klopp.
Can anser jeg som gone.
Tilbage har vi: Hendo, Milner, Gini, AOC.
Vi får Keita ind, men vi mangler stadig en sidste mand for at have en minimumsbredde.
Med tanke på Hendo's skader og Milners alder, så synes jeg vi skal have en 7. mand i form af en af de helt unge der kan få nogle få kampe hen over sæsonen og være stand by i tilfælde af mange skader.
Klopp har vist at de klassiske formationer og positioner kan vi godt glemme, men det er mere helheden vi skal fokusere på. Så den spiller vi får skal først og fremmest have fysikken og psyken til at spille i Klopps system.
Lallana ser jeg efterhånden som en ny Sturridge, bare med længere tid om at komme tilbage efter en skade.
Grujic har jeg efterhånden ikke så megen fidus til. Havde han talentet havde han slået igennem med al den tid tæt på Klopp.
Can anser jeg som gone.
Vi får Keita ind, men vi mangler stadig en sidste mand for at have en minimumsbredde.
Med tanke på Hendo's skader og Milners alder, så synes jeg vi skal have en 7. mand i form af en af de helt unge der kan få nogle få kampe hen over sæsonen og være stand by i tilfælde af mange skader.
Klopp har vist at de klassiske formationer og positioner kan vi godt glemme, men det er mere helheden vi skal fokusere på. Så den spiller vi får skal først og fremmest have fysikken og psyken til at spille i Klopps system.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.
Ejaria har spillet har spillet 9 kampe siden udlån i Januar, han har jo også været på papiret hos os før.ilusio skrev:Vi skal have 6 midtbanespillere der alle kan spille hvor vi vil næste år. Toppen af PL og CL: Ikke kun en alm. squadplayer til PL.
Can anser jeg som gone.
Derudover har Chirivella spillet 27 kampe for Willem II.
Allan er også kommet tilbage fra Cypern, men han har vidst stadig ikke arbejdstilladelse.
Derudover, så ville Grujic i min verden være fin bredde spiller, til at komme ind i rotation nu, når vi har et scenarie som i CHL og ligaen.
Vi skal heller ikke være for hurtige til at afskrive de unge, så laver vi bare en Chelsea "Salah, De Bruyne, Lukaku".

-
- Geografisk sted: Hillerød
- Alder: 37
Det er nemlig det. Grujic er ved at spille sig op i værdi i Cardiff lige nu, det kan udløse en VM billet for ham. Vi kan være i den sjældne situation at vi sendte en dreng til Wales og der kommer en mand hjem igen.Xenne skrev:Ejaria har spillet har spillet 9 kampe siden udlån i Januar, han har jo også været på papiret hos os før.ilusio skrev:
Allan er også kommet tilbage fra Cypern, men han har vidst stadig ikke arbejdstilladelse.
Derudover, så ville Grujic i min verden være fin bredde spiller, til at komme ind i rotation nu, når vi har et scenarie som i CHL og ligaen.
Vi skal heller ikke være for hurtige til at afskrive de unge, så laver vi bare en Chelsea "Salah, De Bruyne, Lukaku".
med sjældent hentyder jeg til at lejeaftalerne oftere ender lidt fladt end at de sjældent producerer rigtige mænd i Wales.
Haha lad os håbe han får noget god erfaring, det gælder generelt for alle de udlånte spillere.Filos of Isk skrev:Det er nemlig det. Grujic er ved at spille sig op i værdi i Cardiff lige nu, det kan udløse en VM billet for ham. Vi kan være i den sjældne situation at vi sendte en dreng til Wales og der kommer en mand hjem igen.Xenne skrev:Ejaria har spillet har spillet 9 kampe siden udlån i Januar, han har jo også været på papiret hos os før.ilusio skrev:
med sjældent hentyder jeg til at lejeaftalerne oftere ender lidt fladt end at de sjældent producerer rigtige mænd i Wales.

@Ilusio
Jeg kan sagtens se din point med 6 spillere til midtbanen. Men jeg tænker samtidig, at man skal have et velfungerende hold, hvor folk accepterer perioder udenfor startopstillingen.
Hendo, Keita, Ox, Milner, Gini og Lallana kan alle med nogen ret set sig selv som spillere, der hører til i startelveren, hvis de er 100%. Jeg deler i øvrigt din frygt for Lallana - men det er et sidespring - fordi det er alligevel ikke endnu en midtbanespiller med overvejende offensive kvaliteter vi ville hente, hvis vi skulle ud og købe en midtbane udover Keita.
Udover de 6 nævnte kommer Grujic tilbage fra succesfuldt ophold i Cardiff. Og derudover har jeg i sæsonens løb hørt/læst om flere tidligere Liverpool-spillere og lokale journalister tale om, at de muligvis ser TAA's fremtid som en 6er eller en kantspiller. Hvis den holdning deles af træner-teamet, så skal League Cup kampe vel bruges til at teste det af.
HVIS der skal hentes en ny 6er, så vil jeg mene, at man er nødt til at sælge Gini.
-------
Udover midtbane-debatten, så vil det næsten være utilgiveligt, hvis vi ikke på et eller andet niveau er interesseret i Sessegnon. En spiller, der i en alder af 17 år bliver kåret til bedste spiller i Championship og derudover er nomineret som den bedste unge spiller sammen med konkurrenterne fra PL.
https://www.bbc.com/sport/football/43777191
Jeg kan ikke påstå, at have set særlig meget til ham, men jeg har en fornemmelse af, at denne dreng er "The Real Deal" og kan ramme Bale eller Sterling niveau, hvilket i mit univers er et yderst højt niveau.
Jeg kan sagtens se din point med 6 spillere til midtbanen. Men jeg tænker samtidig, at man skal have et velfungerende hold, hvor folk accepterer perioder udenfor startopstillingen.
Hendo, Keita, Ox, Milner, Gini og Lallana kan alle med nogen ret set sig selv som spillere, der hører til i startelveren, hvis de er 100%. Jeg deler i øvrigt din frygt for Lallana - men det er et sidespring - fordi det er alligevel ikke endnu en midtbanespiller med overvejende offensive kvaliteter vi ville hente, hvis vi skulle ud og købe en midtbane udover Keita.
Udover de 6 nævnte kommer Grujic tilbage fra succesfuldt ophold i Cardiff. Og derudover har jeg i sæsonens løb hørt/læst om flere tidligere Liverpool-spillere og lokale journalister tale om, at de muligvis ser TAA's fremtid som en 6er eller en kantspiller. Hvis den holdning deles af træner-teamet, så skal League Cup kampe vel bruges til at teste det af.
HVIS der skal hentes en ny 6er, så vil jeg mene, at man er nødt til at sælge Gini.
-------
Udover midtbane-debatten, så vil det næsten være utilgiveligt, hvis vi ikke på et eller andet niveau er interesseret i Sessegnon. En spiller, der i en alder af 17 år bliver kåret til bedste spiller i Championship og derudover er nomineret som den bedste unge spiller sammen med konkurrenterne fra PL.
Jeg kan ikke påstå, at have set særlig meget til ham, men jeg har en fornemmelse af, at denne dreng er "The Real Deal" og kan ramme Bale eller Sterling niveau, hvilket i mit univers er et yderst højt niveau.
Kloppite
Jeg har også leget lidt med tanken om at sælge Gini, men i det Hendo er meget skadet og Milner er oppe i alderen, så når jeg altid til samme konklusion, han skal ikke sælges.texy skrev:@Ilusio
-------
Jeg tror bestemt vi har haft interesse i Sessengnon, men vi kan ikke tilbyde ham fast spilletid, mener også han forlængede sin kontrakt sidste sommer.
Jeg har ikke set ham spille, men det man læser er meget imponerrende, så ville da gerne have ham

Tænker at, han skal have 1 eller to år mere med fuld spilletid også kommer der nogen og køber ham.
Så måske et køb også udlejning tilbage kunne virke, selvom han nok koster en del.

Lovren udtaler sig positivt om Grujic her og antyder, at Klopp har Grujic med i fremtidsplanerne:Filos of Isk skrev:Det er nemlig det. Grujic er ved at spille sig op i værdi i Cardiff lige nu, det kan udløse en VM billet for ham. Vi kan være i den sjældne situation at vi sendte en dreng til Wales og der kommer en mand hjem igen.Xenne skrev:Ejaria har spillet har spillet 9 kampe siden udlån i Januar, han har jo også været på papiret hos os før.ilusio skrev:
https://liverpooloffside.sbnation.com/l ... pl-cardiff
Grujic kunne for min skyld godt være den 7. polyvante midtbanespiller

-
- Geografisk sted: Hillerød
- Alder: 37
Nemlig.Xenne skrev: Haha lad os håbe han får noget god erfaring, det gælder generelt for alle de udlånte spillere.
Det er heller ikke fordi jeg er desideret imod lejeaftaler, men det der med at sende en 18 årig knægt til en League 1 klub og så er alt bare er godt derfra og i mål... det holder ikke altid. Heldigvis syntes jeg at Klopp ikke bare lejer ud for at leje ud, han gør sig umage for at matche spiller og klub og de ønsker han selv har for spillerens udvikling.
anyways. tilbage til transfers.
Defensiv midt
Jeg tror at vi kommer til at se på midtbaner til sommer, det har Ilusio helt ret i. Can kan stadig nå at blive og med Gini's gode bedrifter i sine to kampe som 6'er og Grujic, der er godt i gang i Wales, så er det kun hvis vi kan lave et virkelig godt køb i den mere defensive afdeling at jeg syntes vi skal handle. Fabinho, Wanyama og Jorginho er vel ønskesedlen der.
Jeg håbede lidt at man kunne lokke Inter til at sælge Kondogbia billigt, men med 27 ud af 32 mulige la liga kampe for Valencia(på lån) begynder det at se svært ud.
offensiv 8'er, half number ten, kært barn har mange navne
Der vi måske nemmest og billigst kan forbedre hele midten er på den forreste af pladserne, altså den Lallana og Oxlade-C har spillet på og Milner for den sags skyld.
Netop fordi Oxlade er kommet ret fint i gang, og Milner for den sagsskyld, så er det ikke strengt nødvendigt at bruge et vanvittigt beløb på Bale, Rakitic eller at lokke Xavi ud af pensionen. Så det er mere en konkurrent end en erstatning jeg syntes at vi kigger efter:
James Maddison - det engelske valg
Hakim Ziyech - man skal altid lige se om Ajax har en spiller man kan bruge på de pladser man vil forstærke. Og der kan man bare se, de har en gående.
Milinkovic-Savic - mere fysik og lukker lidt af det fysiske hul HVIS Can smutter. Der er dog rift om hans underskrift.
Max Meyer - Kan spille på hele midtbanen og strengt taget også kanterne(så kan han vel også spille back går jeg ud fra), det har også en værdi, godt blik for spillet, arbejdsom, fri transfer..
Dani Ceballos - Real Madrid vil gerne sælge ham for 40 millioner euro, vi byder sikkert 8

Altså folk der kan lidt kreativt, som Klopp kan udvikle på og som vil kunne gå ind på midten og bringe lidt af det vi nogle gange mangler. Også fra bænken. Men samtiddigt ikke folk der forventer at spille 34 PL kampe hvert år. Spilletid skal der dog nok være nok af.
Lallana er selvfølgelig ikke gået på pension endnu, det er muligt at han nu hvor sæsonen er aflyst for ham, vil tage genoptræningen i et lettere tempo og bygge sig langsomt op til næste sæson og dermed være meget mere skades stabil. Den mulighed taler for en Maddison, der er så ung at han sagtens kan bruge det første års tid uden ret meget spilletid på at lære holdet at kende og lære the Klopp way stille og roligt og mere være et langsigtet alternativ til Lallana end en her og nu erstatning, men samtiddig så har man ham klar hvis nu Lallana skulle blive skadet igen. Maddison er også den eneste af dem man kan hente uden at det udelukker at man henter 2 af dem.
Der har også været luret en del på Isco, nogle spillere er jo så gode at kan man få dem, så er det, det værd at justere lidt for at passe dem ind. Isco er nok en af de spillere der er så gode at man ville sige at Oxlade-C nok skulle se mere på Keita's plads end på Isco's(selvom det muligvis ville være mere eller mindre samme plads, bare på hver sin side af Hendo). Den store hurdle er at Isco var et longshot da han så ud til at være det svage led i Real Madrid kæden, men nu tror jeg at Zidane har taget ham lidt til nåde. Vi kan altid ringe og høre hvad de vil have for ham

Eriksen kunne man jagte, også for at sætte Spurs på plads

Frontlinjen
det bringer os frem til top prioriteten, der må være at få fat i et alternativ til Salah og Mané. Vi kan sagtens komme langt nok med Mané-Ings-Salah, hvis Firmino er skadet, men er Mané så skadet, eller bare træt, så falder hele korthuset. Og Firmino er meget mere stabil end Mané og Salah. Vi har unge folk nok, så tænker at et alternativ er nok.
Thomas Lemar - Medie favoritten, hans pris er nok faldet lidt siden deadline day i sommer(i det mindste hvis vi justerer for fodbold inflation), dengang havde Monaco også lige solgt en masse og havde ikke behov for at sælge mere ud. Men en lidt kedelig sæson ahr sænket prisen, men også gjort os lidt bekymrede for om han fik gavn af Morientes effekten sidste sæson.
Christian Pulisic - kun 19 år gammel, men har spillet 28 bundesligakampe i år for Dortmund, nogle fra bænken, misset to til skader. 4 mål og 5 assist, er heller ikke ringe af så ung en spiller. commercielle interesser er også en fordel. Vi har en USA tur linet op i preseason... Det har de to Manchester klubber desværre også, så hvem ved. Ja han har sagt at han holdt med Scum som knægt, men De Bruynne var Liverpool fan som barn, det afholdt ham hverken fra Chelsea eller Man City. Spilleren vil som udgangspunkt tage vare på egen karriere først, medmindre han er passioneret Scum fan og det har jeg ikke hørt noget om.
Nabil Fekir - er jeg blevet lidt lun på, han er godt nok mere central i Lyon, men en kreatør og målscorer og helt langsom er han heller ikke. Han vil kunne spille alle tre forreste pladser og måske endda også på midten, selvom de 173 cm for mig taler for at bruge ham mest på fløjen. Han er kaptajn i Lyon og tidligere har vi diskuteret om vi ikke skal skæve lidt til de armbind i transfer sæsonen. Men ja vi risikerer lidt at det viser sig at han er suverænt mest velegnet til at spille i angrebet (som det skete med Firmino), men hvis worst case scenario er at vi får en klasse angriber der kan rotere med Bobby, så er det vel også til at leve med. Men jeg tror at hans playmaker og kreative egensaber er så gode at han vil kunne gøre et rigtig godt arbejde på fløjen.
Cengiz Ünder - Bare fordi vi angiveligt ikke længere prøver at stjæle deres keeper kan vi da godt fiske lidt hos vores CL modstander... Ünder er ung og super talentfuld, han er kommet rigtig godt igang her sent i sin første Roma sæson. Det er hans første sæson i Roma, så muligvis ønsker han at blive et par år inden han smutter videre. hånden på hjertet vil det nok også være det bedste for hans udvikling især hvis Roma kan holde på Naingolan og Dzeko.
Malcom - 21 årig brasser fra den franske liga, jeg skal være ærlig og sige at jeg ikke har set en eneste kamp med ham i år. Så youtube og stats.. Men en eftertragtet 21-årig brasser med 9 mål og 6 assist i Ligue 1 indtil videre. En ny brasser kunne være godt for at holde Firmino glad og tiilfreds.
Keita Baldé - skulle det være, så skulle det nok have været sidste sommer, hvor Monaco endt med at løbe af med ham for £ 27 mill. fra Lazio. nu koster han jo nok mindst 40-50 stykker

Så er der de skæve bud:
Ryan Sessegnon - som bare er et kæmpe talent vi skal have kig på. Jeg ved ikke hvad Sessegnon selv vil i forhold til back kontra fløj, i et interview i april udgaven af FourFourTwo fokuserede han meget på spilletid, så der kunne man hente ham og sælge Moreno og spille ham som VB, der skal roteres voldsom på backen og derfor er der god spilletid der. Men man kunne også hente ham som kantangriber eller begge dele. Han bør være for ung til at være første udfordrer til Mané og Salah, men omvendt er han længere fremme end Woodie og Wilson. Så få ham ind og lade Klopp bruge lidt tid på at skole ham som kantangriber evt. lade ham suplere med kampe som back

David Neres fra Ajax - Man skal altid lige se hvad den hollandske talentfabrik Ajax har på de pladser man søger nye spillere til. 11 ål og 12 assists i den nederlandske liga, ikke dårligt. Men
Hirving Lozano fra PSV - 15 basser og 12 assists...
Begge gør det rigtig godt i Æresdivisionen, men der er efterhånden stor niveau forskel på den og så PL. Til gengæld leder vi jo heller ikke nødvendigvis efter en spiller der skal spille 34 PL kampe på højt niveau, men helst en spiller der laver indhop fra bænken og starter inde når Salah/Mané skal have pauser, måske hver 3.-4. kamp.
De er længere fremme end Woodburn og Wilson, men de er nok ikke helt langt nok fremme til opgaven.
Leon Bailey - Bayer Leverkusens 20 årige Jamaicaner, 26 kampe, 9 mål og 6 assists. Han er fra Jamaica, så vi ved han kan løbe en 100 meter få færre end 10 sekunder...
Julian Brandt - samme klub, da Klopp overtog i LFC forventede nogle medier at han ville købe alle de gode tyske spillere der ikke allerede var i Bayern M. Det er ikke rigtigt sket, det viste sig at Klopp hellere vil have gode egenskaber end gode pas

Nu har jeg sikkert glemt en helt oplagt spiller, men sådan må det være. en hurtig shortlist, med spillere der er rigtig gode, men ingen af dem er så store stjerner at de ikke vil komme med lidt ydmyghed og villighed til at lære, blive bedre og arbejde for holdet.
De misforståede stjerner i andre storklubber:
Ousmane Dembele - skiftede i sommer for et kæmpe beløb til Barcelona, tilsyneladende fordi de ikke lige kunne komme i tanke om bedre ting at bruge pengene til... Har været lidt plaget af skader og haft svært ved at slå til. Det åbner for at han måske kan købes med rabat, men jeg tror ikke på den nu og her, måske om et år hvis han stadig har det svært.
Draxler - PSG stjernen har hele året været rygtet alle mulige steder hen, han kan spille flere steder på holdet, både på midten og kanterne. Jeg tror faktisk at han bliver i Paris og lige nu er jeg ikke overbevist om at han helt har hvad vi skal bruge, men derfor er han stadig en rigtig dygtig fodboldspiller, så vi skal da holde lidt øje, uden at virke desperate så PSG tror de kan få store penge for ham.
Robben - en ældre herre, der går på fri transfer, han kunne være en kortsigtet og billig backup for Salah, som vi ved kan en helt masse, men skader er en bekymring og vi risikerer hurtigt ende med at skulle bruge Wilson/Woodburn mere end forventet.
Jeg er ikke så interesseret i angribere lige nu, de er frygtelig dyre hvis vi skal helt op at have en Werner eller Icardi der kan konkurrere lidt med Firmino om pladsen. Det er ikke fordi jeg ikke er enig i at Ings og Solanke og evt. Origi er lidt usikre kort at gå ind til sæsonen med som 2. valg, men det er fordi at en skadet Lallana og de unge Wilson og Woodburn er meget mere usikre kort at have som 2. valg på deres respektive plader. Midten især mangler til tider kreative indspark, selvom Oxlade-C bliver bedre og bedre og på kanterne tror jeg bare ikke at de to unge walisere er helt klar til at spille med, jeg tror at Ings er foran dem i køen til kanterne og det er ikke super betryggende. Jeg er dog ikke i tvivl om at de to walisere har talent og evner og derfor skal de have lov at lure på førsteholdet og kan komme i spil stille og roligt.
Fekir kunne som sagt godt vise sig udelukkende at være en rigtig god spiller hvis vi bruger ham som angriber, men der er også en reel mulighed for at han kan gøre det rigtig godt på kanten og på en lidt anden måde end Mané og Salah, samtiddig så er han angriber og kan også Salah finten med at skubbe helt op imellem de to forsvarspiller i hans side og løbe ned og banke et mål ind.
Ellers er jeg meget lun på Pulisic, ja jeg finder også lige de dyre i know.
På midten har jeg længe været lun på Max Meyer i et par år, men det er svært at vide hvilken plads på holdet han ser sig selv i og hvor han vil passe bedst ind i Klopps system, når han har fået roser som DM Schalke så kunne det tyde på at han havde det godt med at træde lidt ud af det rampelys som de offensive pladser får

Nu har jeg med vilje ikke Timo Werner med fordi jeg tror han bliver for dyr i forhold til hvad vi reelt vinder på det, men en mulighed vil være at hente Werner og Sessegnon, Werner er højrebenet og Sessegnon venstrebenet. Sessegnon er mest kant og Werner er angriber. Werner må dog forventes at kunne gøre det godt i venstresiden af angrebet. På de måde har man to gode reserver til de tre forreste plader og vil kunne sætte dem ind på forskellige måder:
-har Mané en dårlig dag og vi skal bruge et mål? ind med Werner i venstre siden og så lad ham løbe imod forsvaret.
Omvendt har Sessegnon fart og den fysiske ramme og det gode venstreben, der giver ham god mulighed for at blive en ung udgave af Salah. Det jeg godt kan lide ved denne mulighed er at vi får to hurtige spillere der kan lidt forskelligt oppe i forreste række og giver alternativer Klopp kan bruge taktisk og samtiddig har vi et godt venstreben vi kan bruge i højre side og et godt højreben der kan bruges i venstre side.
Jeg ved godt at Sessegnon er venstre wing eller venstre back, men han er så ung at positioner stadig er en lidt flydende størrelse for ham. Det er ikke meget mere end to-tre år siden at Trent aldrig havde overvejet at blive højreback.
Det jeg ikke kan lide ved den er at vi henter en venstreback og en angriber til at spille hhv. højrekant og venstrekant. Så i det mindste vil det kræve en oplæringsperiode for de to spillere.
Det virker måske lidt mærkeligt at vi i så mange år enten har været helt dårlige eller også har vi været gode i angreb, men ringe i forsvaret, at jeg så ikke er helt vild for at signe en keeper og to forsvarspillere, men jeg tror at de spillere vi har nu i forsvaret ser meget fornuftige ud. 2 gode backs i hver side, Van Dijk, Lovren, Matip og Klavan og så Gomez der kan det hele, men nok kigger mest ind imod midten fra nu af. Jeg tror ikke vi skal afskrive Matip helt endnu, han var den sidste til at gå ned med flaget i den dårlige periode, med mulig undtagelse af Moreno, og det giver derfor mening at han også er den der sidst genvinder selvtilliden. Jeg har også en god fidus til Ward og tror han får en del cupkampe plus det løse til næste år, måske en rutineret 3. keeper er på sin plads.
En ting er antallet af spillere, om det skal være 6 eller 7 eller hvad der nu skal til for at dække pladserne. Noget andet er kvaliteten. Og der er bestemt plads til forbedring. Det er klart vi ikke kan skifte dem alle på én gang, men der kan sagtens forstærkes betydeligt. Det er ihvertfald med sikkerhed ikke nok med Keita.
"We're not racist, we only hate the mancs"
Jeg synes nu ikke, at vi mangler kvalitet blandt vores midtbanespillere, men vi er til gengæld lige i underkanten af spillere, når der er 2 folk ude som i denne periode med Lallana og Can. Havde vi haft Keita i truppen, så synes jeg dog ikke, at problemet ville være stort, og hvis Klopp vil bruge Grujic mere i næste sæson fordi, han vurderes god nok, så havde vi endnu en spiller.Emmy skrev:En ting er antallet af spillere, om det skal være 6 eller 7 eller hvad der nu skal til for at dække pladserne. Noget andet er kvaliteten. Og der er bestemt plads til forbedring. Det er klart vi ikke kan skifte dem alle på én gang, men der kan sagtens forstærkes betydeligt. Det er ihvertfald med sikkerhed ikke nok med Keita.
Jeg synes, at Can i princippet kan erstattes med Gini og Grujic, men det kan sagtens være, at Klopp vil bruge Can's afgang til at søge efter en anden type og med endnu større kvalitet end Gini. Det er bestemt tænkeligt.
Så er der Lallana, som er et meget stort spørgsmålstegn med hans fysik. Hvis Klopp ikke tør at løbe an på ham, så må Keita vel være hans erstatter, og skal vi have en mere, så mener jeg også, at det skal være en mere offensiv/10'er-agtig type, som samtidig også gerne må kunne spille som yder angriber, da jeg ikke kan få øje på så meget spilletid til så mange nye folk.
Det synes jeg vi gør. Hendo og Gini hører ikke hjemme på et mesterhold. Lallana, tja hvem ved efterhånden hvilke kvaliteter han kan byde ind med. Rammer han nogensinde en skadesfri topform igen? Jeg tvivler. Der kan uden problemer skiftes ud på 3-4 pladser i midtbane “truppen”, men det gør der næppe. Det bliver for dyrt og måske for svært at spille så mange nye ind på holdet.Niels K skrev:Jeg synes nu ikke, at vi mangler kvalitet blandt vores midtbanespillere, men vi er til gengæld lige i underkanten af spillere, når der er 2 folk ude som i denne periode med Lallana og Can. Havde vi haft Keita i truppen, så synes jeg dog ikke, at problemet ville være stort, og hvis Klopp vil bruge Grujic mere i næste sæson fordi, han vurderes god nok, så havde vi endnu en spiller.Emmy skrev:En ting er antallet af spillere, om det skal være 6 eller 7 eller hvad der nu skal til for at dække pladserne. Noget andet er kvaliteten. Og der er bestemt plads til forbedring. Det er klart vi ikke kan skifte dem alle på én gang, men der kan sagtens forstærkes betydeligt. Det er ihvertfald med sikkerhed ikke nok med Keita.
Jeg synes, at Can i princippet kan erstattes med Gini og Grujic, men det kan sagtens være, at Klopp vil bruge Can's afgang til at søge efter en anden type og med endnu større kvalitet end Gini. Det er bestemt tænkeligt.
Så er der Lallana, som er et meget stort spørgsmålstegn med hans fysik. Hvis Klopp ikke tør at løbe an på ham, så må Keita vel være hans erstatter, og skal vi have en mere, så mener jeg også, at det skal være en mere offensiv/10'er-agtig type, som samtidig også gerne må kunne spille som yder angriber, da jeg ikke kan få øje på så meget spilletid til så mange nye folk.
OK, så ser vi også forskelligt på de nuværende spillere, hvor jeg er meget tilfreds med Henderson, og hvor jeg synes, at Gini er meget anvendelig på flere positioner, og han har særligt været stærkt spillende i de svære kampe. Det er kun i kampe hvor vi har al boldbesiddelsen og skal spille hurtigt rundt og være direkte hele tiden, at jeg synes, Gini falder lidt ud og er for meget boldflytter. Da det bare altid er sådan i disse kampe, så tror jeg faktisk, at han udfører den opgave, Klopp har sat ham til. Lallana er jeg jo kæmpe glad for, men jeg tror simpelthen ikke, at hans krop kan være med på øverste niveau længere og særligt ikke med vores krævende spillestil, men jeg mener sådan set, at vi allerede har hans arvtager i Keita:Emmy skrev:Det synes jeg vi gør. Hendo og Gini hører ikke hjemme på et mesterhold. Lallana, tja hvem ved efterhånden hvilke kvaliteter han kan byde ind med. Rammer han nogensinde en skadesfri topform igen? Jeg tvivler. Der kan uden problemer skiftes ud på 3-4 pladser i midtbane “truppen”, men det gør der næppe. Det bliver for dyrt og måske for svært at spille så mange nye ind på holdet.Niels K skrev:Jeg synes nu ikke, at vi mangler kvalitet blandt vores midtbanespillere, men vi er til gengæld lige i underkanten af spillere, når der er 2 folk ude som i denne periode med Lallana og Can. Havde vi haft Keita i truppen, så synes jeg dog ikke, at problemet ville være stort, og hvis Klopp vil bruge Grujic mere i næste sæson fordi, han vurderes god nok, så havde vi endnu en spiller.Emmy skrev:En ting er antallet af spillere, om det skal være 6 eller 7 eller hvad der nu skal til for at dække pladserne. Noget andet er kvaliteten. Og der er bestemt plads til forbedring. Det er klart vi ikke kan skifte dem alle på én gang, men der kan sagtens forstærkes betydeligt. Det er ihvertfald med sikkerhed ikke nok med Keita.
1:
--- Keita --- Oxlade --
------ Henderson -----
2:
--- Ny off. --- Milner --
------ Gini/Grujic -----
Jeg siger ikke at de er dårlige. De er bare ikke gode nok.
Jeg synes, at Hendo i høj grad kan høre med på et mesterhold. Han var aldeles fremragende i 13/14 og det ærgrelige nederlag til Chelsea og den efterfølgende uafgjorte imod Crystal Palace faldt da også sammen med netop Hendersons fravær. Ligeledes har han i denne sæson vist sig værdig til et top 3 hold og et hold som stadig spiller med om CL-titlen. Så din konklusion, kan jeg slet ikke bakke op om.Emmy skrev:Det synes jeg vi gør. Hendo og Gini hører ikke hjemme på et mesterhold. Lallana, tja hvem ved efterhånden hvilke kvaliteter han kan byde ind med. Rammer han nogensinde en skadesfri topform igen? Jeg tvivler. Der kan uden problemer skiftes ud på 3-4 pladser i midtbane “truppen”, men det gør der næppe. Det bliver for dyrt og måske for svært at spille så mange nye ind på holdet.Niels K skrev:Jeg synes nu ikke, at vi mangler kvalitet blandt vores midtbanespillere, men vi er til gengæld lige i underkanten af spillere, når der er 2 folk ude som i denne periode med Lallana og Can. Havde vi haft Keita i truppen, så synes jeg dog ikke, at problemet ville være stort, og hvis Klopp vil bruge Grujic mere i næste sæson fordi, han vurderes god nok, så havde vi endnu en spiller.Emmy skrev:En ting er antallet af spillere, om det skal være 6 eller 7 eller hvad der nu skal til for at dække pladserne. Noget andet er kvaliteten. Og der er bestemt plads til forbedring. Det er klart vi ikke kan skifte dem alle på én gang, men der kan sagtens forstærkes betydeligt. Det er ihvertfald med sikkerhed ikke nok med Keita.
Derudover forventer jeg, at man med indkøbet af Keita får en af de absolut bedste 8ere ind på holdet. Og det falder så sammen med, at Ox (og i øvrigt også Milner) virkelig er trådt i karakter i en lignende rolle.
I det lys har jeg meget svært ved at se, hvordan man skulle forstærke midtbanen yderligere i en grad, hvor det vil have en mærkbar sportslig indflydelse.
Gini som 8er har jeg ikke så stor fidus til. Men det som han har vist i 6er rollen, synes jeg faktisk har været godt. Men jo, man kan nok godt opgradere bredden ved enten at udskifte Gini med en spiller med mere 6er erfaring eller blot ved at hente yderligere en 6er.
Uanset hvad, så ser jeg ikke nogen 6ere på markedet, som i mine øjne skubber Hendo på bænken og samtidig flytter os markant. Det er værd at huske, at de spillere som vi har nu, alle har fået klopps filosofi ind på rygraden. Jeg tror ikke, at der vil være nogen fordel i at skulle integrere for mange nye i startelveren på samme tid. Det tror jeg faktisk vil svække os i en en periode. Og med de andre topholds styrke, så er det svært at hente senere på sæsonen.
Kloppite
Henderson har et rigtigt højt topniveau og på sine gode dage kan han vel komme på næsten et hvilket som helst hold i verden. Men bundniveauet og mellem er ikke højt nok og hans fodskade virker ikke helt til, at være kommet 100% over. Jeg synes dog på ingen måde vi skal sælge ham da han forsat er en vigtig brik.texy skrev:Jeg synes, at Hendo i høj grad kan høre med på et mesterhold. Han var aldeles fremragende i 13/14 og det ærgrelige nederlag til Chelsea og den efterfølgende uafgjorte imod Crystal Palace faldt da også sammen med netop Hendersons fravær. Ligeledes har han i denne sæson vist sig værdig til et top 3 hold og et hold som stadig spiller med om CL-titlen. Så din konklusion, kan jeg slet ikke bakke op om.Emmy skrev:Det synes jeg vi gør. Hendo og Gini hører ikke hjemme på et mesterhold. Lallana, tja hvem ved efterhånden hvilke kvaliteter han kan byde ind med. Rammer han nogensinde en skadesfri topform igen? Jeg tvivler. Der kan uden problemer skiftes ud på 3-4 pladser i midtbane “truppen”, men det gør der næppe. Det bliver for dyrt og måske for svært at spille så mange nye ind på holdet.Niels K skrev:Jeg synes nu ikke, at vi mangler kvalitet blandt vores midtbanespillere, men vi er til gengæld lige i underkanten af spillere, når der er 2 folk ude som i denne periode med Lallana og Can. Havde vi haft Keita i truppen, så synes jeg dog ikke, at problemet ville være stort, og hvis Klopp vil bruge Grujic mere i næste sæson fordi, han vurderes god nok, så havde vi endnu en spiller.Emmy skrev:En ting er antallet af spillere, om det skal være 6 eller 7 eller hvad der nu skal til for at dække pladserne. Noget andet er kvaliteten. Og der er bestemt plads til forbedring. Det er klart vi ikke kan skifte dem alle på én gang, men der kan sagtens forstærkes betydeligt. Det er ihvertfald med sikkerhed ikke nok med Keita.
Derudover forventer jeg, at man med indkøbet af Keita får en af de absolut bedste 8ere ind på holdet. Og det falder så sammen med, at Ox (og i øvrigt også Milner) virkelig er trådt i karakter i en lignende rolle.
I det lys har jeg meget svært ved at se, hvordan man skulle forstærke midtbanen yderligere i en grad, hvor det vil have en mærkbar sportslig indflydelse.
Gini som 8er har jeg ikke så stor fidus til. Men det som han har vist i 6er rollen, synes jeg faktisk har været godt. Men jo, man kan nok godt opgradere bredden ved enten at udskifte Gini med en spiller med mere 6er erfaring eller blot ved at hente yderligere en 6er.
Uanset hvad, så ser jeg ikke nogen 6ere på markedet, som i mine øjne skubber Hendo på bænken og samtidig flytter os markant. Det er værd at huske, at de spillere som vi har nu, alle har fået klopps filosofi ind på rygraden. Jeg tror ikke, at der vil være nogen fordel i at skulle integrere for mange nye i startelveren på samme tid. Det tror jeg faktisk vil svække os i en en periode. Og med de andre topholds styrke, så er det svært at hente senere på sæsonen.
Lallana havde sine rigtig gode 6-7 måneder i klubben, men mere ser det ikke umiddelbart ud til at blive til. Desværre. Skaderne og de mange år i de lavere rækker ser ud til, at have indhentet ham. Mon ikke han ryger tilbage til det sydlige England snart.
En mere defensiv midtbanespiller ville jeg foretrække blev købt ind.