Robbie_God_Fowler skrev:Jesper skrev:
Klopp sagde som en af de første kommentarer til sommerens transfervindue, at vi netop i type gik efter en 1:1 spiller som erstatning for Coutinho. Eller i hvert fald i tilførte kvaliteter.
Det gik vi så også efter, tydeligvis, i Fekir.
Nu lykkedes den del ikke - eller helt - for synes ikke man skal undervurdere, at vi rent taktisk har flere muligheder nu.
Derfor tænker jeg, at vi vel sagtens ser tiden an og så har vi et transfervindue om et halvt år, hvor vi står i den luksussituation, håber jeg, hvor kun et problem skal adresseres.
Eller hvad tænker du?
Jeg vil så vove den påstand, at det ikke bliver en 1:1 Coutinho-type, der bliver vores næste problem. Jeg tror - sagt flere gange - at det er bredden i de rene angribere, som kommer til at blive et problem.
Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Ferietravlheden fik taget i mig

. Jeg skylder dig vist et svar her.
Jeg tror du har ret. Klopp og co. ser tiden an og tror på, at en kombination af Lallana, Shaqiri og måske endda Firmino kan gå ind og tage over for Coutinho i den kreative rolle. Klopp har netop også været ude og sige, at det ikke er muligt at erstatte Coutinho 1:1, hvilket virker realistisk og fint går i spænd med dine tanker ovenfor.
Jeg er af den holdning, at der mangler et stærkt offensivt kort, hvis truppen skal være gearet til at kunne kæmpe med om top 3 næste sæson. Hvorvidt dette er en topangriber, der skubber Firmino ned som 10’er, eller en alsidig offensiv midtbanespiller, der også kan spille på kanten, tror jeg er lidt ligemeget. Jeg er af den klare holdning, at Shaqiri alene ikke dækker for den manglende offensive bredde. Med Oxlade Chamberlains skade skal der hentes én spiller ind, ellers går vi endnu en sæson i møde, hvor 1-2 skader i front vil sætte holdet skakmat i forhol til at hente en topplacering.[/quote]
Jeg tror ikke nødvendigvis Klopp så snævert vil sværge til 4-3-3 systemet, fordi man i sidste sæson så at Mane ofte trak lidt tilbage og Salah mere frem. En slags 4-4-2 med diamant, selv om det er umuligt at sætte i tal. Pointen er, at vi ikke nødvendigvis er så afhængig af alle tre, hvis man kan veksle mere rundt. Og derfor er jeg ret så fortrøstningsfuld, fordi de fleste skader er overbelastningsskader og de sker typisk først først i det hårde juleprogram og frem. Med andre ord, vi klarer den nok indtil da. Især hvis (hvis og hvis og hvis) Sturridge kan klare at gå igennem en halv sæson uden væsentlige skader, for Firmino skal have pauser.
Derudover, så virker klubben så gennemført forberedt i de her transfervinduer, så jeg føler mig ret så fortrøstningsfuld. Måske især pga af tre ting: 1. Klubben har ikke solgt stjernerne, men forlænget deres kontrakter. 2. Vi kan nu slå vores konkurrenter på transfermarkedet, hvor vi tidligere altid trak Sorteper. 3. Vi synes nu at være en slutdestination, fremfor et skridt på vejen i spillernes karriere.
Jeg ved godt at ovenstående parametre er baseret på succes, men jeg har svært ved at se at vi ikke skal fortsætte med at få succes.
Slutteligt, så håber jeg da på at Ox kommer tilbage i god stand (jeg tvivler og tvivler på at han undgår følgeskader), hvorefter vi næsten får en "ny" spiller i næste sæson.