Filos of Isk skrev: ↑tirsdag, 29. dec, 2020 21:27
Jeg syntes at Jesper har ret i at der generelt er en grad af hykleri omkring transfers. Men der er jo også frygtelig mange fodbold fans, så man kan jo altid finde modstridende holdninger.
Men jeg mener især at fans er noget mere overbærende når Liverpool får den bedste deal. F.eks. Ginis bedste år til en lavere løn end hans værdi har været.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jesper fik uddybet sit ærinde med indlægget længere nede, og han har ret i, at det nogle gange ikke ser kønt ud fra enten spiller's (agentens) eller klubbernes side. Jeg synes dog, at Liverpool er helt pæn i den afdeling, men vi har bestemt haft spillere, der har opført sig på en måde, som jeg ikke bifalder fx. Sterling, Suarez, Coutinho. De havde jo fundet deres nye klub. Så gør dog Jeres bedste i den sidste tid og forlad klubben med stil.
Jesper skriver, at klubberne altid gerne vil have lange kontrakter og spillerne det modsatte. Det tror jeg ikke er rigtigt. I Gini's tilfælde tror jeg faktisk, at Gini ønsker den lange (velbetalte) kontrakt, og det her er særligt et problem, når spillerne er omkring de 30.
En klub kunne måske godt ønske sig lige at se en spiller an, så hvis de kunne skrive en 1 års kontrakt med ret til at forlænge med 2-3-4 år, så var det vel ret perfekt set fra klubbens side.
Prøv lige at tænke på, hvor mange gange en spillerhandel bliver en fiasko fremfor en succes. Jeg tror, at spillerne også er glade for en 4-5 års aftale, da man vel har et ønske om at falde til og integrere sig i sin nye klub med sin eventuelle familie. Så mange lader ikke til at være vilde med et ekstremt nomadeliv.
Filos skrev, at vi var hykleriske omkring Gini's løn, men den er slet ikke inde i billedet, når jeg vurderer ham i hans tid hos os og det, at han vil væk. Jeg er da helt sikker på, at vi har tilbudt ham en forbedret kontrakt flere gange før, og at han ikke har været tilfreds/ville måske prøve noget nyt. Jeg tror bare nu, at vi har smidt den absolut bedste aftale i postkassen til ham ift., at det også hænger fornuftigt sammen for vores del, og jeg er langt fra sikker på, at dette alene handler om økonomi for Gini (kontraktlængde, rolle på holdet, spilletid...), og det kan også være, at han super gerne vil slutte sin karriere i Barcelona (Spanien) ? Jeg tror dog, at det må bekymre ham, at de kører sløjt for tiden, mens vi er helt på toppen, så det gør nok hans valg utroligt svært for ham, og der er sikkert rigtig meget, der skal vendes og drejes. Måske har hans kone et brændende ønske om et eller andet sted ?