hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Re: hvem skal ud

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 11. aug, 2024 21:59

TG12 skrev:
søndag, 11. aug, 2024 16:57
JudgeArdaStudge skrev:
lørdag, 10. aug, 2024 20:47
Først Carvalho og nu er Bobby Clark på vej til Red Bull Salzburg og blive genforenet med Pep. Synes sgu et eller andet sted, at det er ærgerligt. Vi må jo stole på vores team, at de har vurderet, at Carvalho og Clark er bagest i en eventuel kø til spilletid, men jeg kan ikke helt lade være med at føle os lidt som Chelsea, meget koldt og dehumaniserende på en måde, også med tanker om Bajcetic i en eventuel låneaftale som en del af Zubimendi-handlen. Omvendt skrives der, at pengene fra Carvalho etc. skal bruges til at købe Zubimendi, så er alt jo tilbage ved det gamle, hvor der skal sælges før der bliver købt. Og her gik vi nok ellers mange og troede, vi havde Caicedo-penge til overs og endelig havde det famøse war chest, der tales om hver sæson fra journalisterne.
Carvalho virkede meget spænende og tror desværre kan i Brentford kan udvikle sig til noget spænende.

Det sagt så synes jeg han havde nogle uheldige udtalelser, som indikere en del primma Donna nykker, som jeg ikke brød mig om.
Hvad er det for udtalelser? De er gået min næse forbi eller også har jeg lykkeligt underbevidst glemt dem.

Jeg tror også, at han kan blive rigtig spændende i Brentford, hvilket er godt for dem, knap så godt for Damsgaard.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 11. aug, 2024 22:03

Hr. Drejer skrev:
lørdag, 10. aug, 2024 22:59
Ja, det er rå business. Jeg plejer at kalde fodbold for den rå kapitalismes sidste bastion. Vores akademi er struktureret efter at give penge i kassen til transfers. Det er en meget vigtig del af akademiet, Men der kommer også talenter som vi kan bruge. Se blot Bradley og Quansah. Super talenter.
Kan godt følge dig. Sport er generelt en kapitalistisk bastion, det eksemplemficeres vel ikke bedre end i disse dage med despoter og massemordere, der opkøber fodboldklubber.

Det Chelsea har gang i og også gjorde under Abramovich synes jeg dog er uklædeligt. Jeg tror, at vores akademi først og fremmest er struktureret for at skabe og finde de næste store stjerner, hvorimod det i Chelsea blot er en pengemaskine, fordi en spiller pludselig stiger 20 gange i værdi, hvis der står, at han kommer fra Chelsea, fremfor Skovbakken eller Brønshøjs akademi. Men kønt er det ikke.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 12. aug, 2024 02:12

AJJ skrev:
søndag, 11. aug, 2024 10:44
Stop nu. Skal vi nu have ondt af Clark? Han har fået en fin fodbold opdragelse på akademiet til en god løn. Han fik et minde for livet i Liga cup finalen. Vurderingen er så, at han ikke slår igennem i Liverpool. Et skifte til Pep i Østrig lyder da super. Han får sikkert en fin karriere i mellemstore klubber.

De her drenge kender betingelserne.

Og der opereres naturligvis ikke med Liverpool-kvoter i truppen. Kan en Liverpool-dreng slå igennem er det selvfølgelig skønt
Det lugter lidt af misundelse, når man hiver løn frem som argument for, at vi ikke bør have "ondt" af en fodboldspiller. Vi må jo alle synes, hvad vi vil, men ja, jeg har faktisk lidt ondt af Bobby Clark. Som andre skriver, er det hans helt store drøm at spille for Liverpool, for det andet så forlængede vi med ham så sent som i december, så selvom de kender betingelserne, så er de stadig unge drenge med drengedrømme. Men der spekuleres fra journalisterne i, at salg af de her unge drenge skal finansiere vores nye køb.
Senest rettet af JudgeArdaStudge mandag, 12. aug, 2024 23:01, rettet i alt 1 gang.

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » mandag, 12. aug, 2024 09:18

Jeg synes sgu også, Clark ligner en, der godt kunne have niveauet til at spille en rolle for os i fremtiden. Hans første periode minder lidt om Curtis Jones' tilsvarende, og det er jo endt ganske pænt, selvfølgelig uden at han har blæst os decideret bagover.

Er udfordringen ift. spillere af egen avl i øvrigt ikke, at et salg af dem ser sindssygt godt ud i regnskabet og nærmest "sminker" det lidt, fordi man ikke har brugt penge eller i hvert fald relativt få på dem, og det så ser godt ud ift. FFP-regnskab osv.? Lader i hvert fald til at have været et af Chelseas mange finansielle tricks de senere år.

AJJ

Indlæg af AJJ » mandag, 12. aug, 2024 09:49

JudgeArdaStudge skrev:
mandag, 12. aug, 2024 02:12
AJJ skrev:
Stop nu. Skal vi nu have ondt af Clark? Han har fået en fin fodbold opdragelse på akademiet til en god løn. Han fik et minde for livet i Liga cup finalen. Vurderingen er så, at han ikke slår igennem i Liverpool. Et skifte til Pep i Østrig lyder da super. Han får sikkert en fin karriere i mellemstore klubber.

Og der opereres naturligvis ikke med Liverpool-kvoter i truppen. Kan en Liverpool-dreng slå igennem er det selvfølgelig skønt
Det lugter lidt af misundelse, når man hiver løn frem som argument for, at vi ikke bør have "ondt" af en fodboldspiller. Vi må jo alle synes, hvad du vi vil, men ja, jeg har faktisk lidt ondt af Bobby Clark. Som andre skriver, er det hans helt store drøm at spille for Liverpool, for det andet så forlængede vi med ham så sent som i december, så selvom de kender betingelserne, så er de stadig unge drenge med drengedrømme. Men der spekuleres fra journalisterne i, at salg af de her unge drenge skal finansiere vores nye køb.
Jeg ser selvfølgelig lige bort fra ad hominem, som du så flittigt anvender herinde.

Clark hører til de privilegerede og er en af vinderne i det her cirkus. Han kommer tilmed fra en velstillet familie.

Hvis man endelig vil have ondt af nogle, så kan man have ondt af de mange drenge fra mindre velstillede hjem, der hvert år bliver fritstillet, fordi de er blevet vejet og fundet for lette. Drenge, som har satset alt på en karriere som prof og nu står med nul og niks og uden en plan B.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » mandag, 12. aug, 2024 10:25

AJJ skrev:
mandag, 12. aug, 2024 09:49
JudgeArdaStudge skrev:
mandag, 12. aug, 2024 02:12
AJJ skrev:

Det lugter lidt af misundelse, når man hiver løn frem som argument for, at vi ikke bør have "ondt" af en fodboldspiller. Vi må jo alle synes, hvad du vi vil, men ja, jeg har faktisk lidt ondt af Bobby Clark. Som andre skriver, er det hans helt store drøm at spille for Liverpool, for det andet så forlængede vi med ham så sent som i december, så selvom de kender betingelserne, så er de stadig unge drenge med drengedrømme. Men der spekuleres fra journalisterne i, at salg af de her unge drenge skal finansiere vores nye køb.
Jeg ser selvfølgelig lige bort fra ad hominem, som du så flittigt anvender herinde.

Clark hører til de privilegerede og er en af vinderne i det her cirkus. Han kommer tilmed fra en velstillet familie.

Hvis man endelig vil have ondt af nogle, så kan man have ondt af de mange drenge fra mindre velstillede hjem, der hvert år bliver fritstillet, fordi de er blevet vejet og fundet for lette. Drenge, som har satset alt på en karriere som prof og nu står med nul og niks og uden en plan B.
Netop den gruppe af spillere, som sorteres fra i ungdomsårene, har TAA i samarbejde med den engelske spillerforening taget initivativ til at forsøge at spore dem ind på jobs/karrierer uden for fodboldverdenen, når nu deres drøm om fodbold kikser:
https://www.thepfa.com/news/2024/2/5/fi ... y-platform
Vi SMADRER det PIShold !

TG12

Indlæg af TG12 » mandag, 12. aug, 2024 11:15

JudgeArdaStudge skrev:
søndag, 11. aug, 2024 21:59
TG12 skrev:
søndag, 11. aug, 2024 16:57
JudgeArdaStudge skrev:
lørdag, 10. aug, 2024 20:47
Først Carvalho og nu er Bobby Clark på vej til Red Bull Salzburg og blive genforenet med Pep. Synes sgu et eller andet sted, at det er ærgerligt. Vi må jo stole på vores team, at de har vurderet, at Carvalho og Clark er bagest i en eventuel kø til spilletid, men jeg kan ikke helt lade være med at føle os lidt som Chelsea, meget koldt og dehumaniserende på en måde, også med tanker om Bajcetic i en eventuel låneaftale som en del af Zubimendi-handlen. Omvendt skrives der, at pengene fra Carvalho etc. skal bruges til at købe Zubimendi, så er alt jo tilbage ved det gamle, hvor der skal sælges før der bliver købt. Og her gik vi nok ellers mange og troede, vi havde Caicedo-penge til overs og endelig havde det famøse war chest, der tales om hver sæson fra journalisterne.
Carvalho virkede meget spænende og tror desværre kan i Brentford kan udvikle sig til noget spænende.

Det sagt så synes jeg han havde nogle uheldige udtalelser, som indikere en del primma Donna nykker, som jeg ikke brød mig om.
Hvad er det for udtalelser? De er gået min næse forbi eller også har jeg lykkeligt underbevidst glemt dem.

Jeg tror også, at han kan blive rigtig spændende i Brentford, hvilket er godt for dem, knap så godt for Damsgaard.
Kan ikke huske dem nøjagtigt.
Men det var noget om han var utilfreds med klubben og Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 12. aug, 2024 23:06

Vi må således ikke have ondt af Clark, fordi han er en såkaldt nepobaby, det er sådan det skal forstås. Alright.

Jeg tænker mere, hvorfor kan man ikke have ondt af begge? Jeg har da også ondt af alle dem, som ikke bliver til noget, det har jeg givet udtryk for før herinde og jeg har også delt gruopvækkende historier fra Man Citys akademi, hvor de er så kolde og kyniske, at ungdomsspillere har taget deres eget liv, fordi de blev ladt alene, da en skade satte en stopper for karrieren.

Me det ene udelukker vel ikke det andet.

On topic og ikke al det misundelsesdrevede snak: Seneste nyt er, at Liverpool har afvist Salzburgs første bud på Clark, så de rater ham da trods alt. Men som andre, havde jeg også tænkt, at der var potentiale i ham. Han viste hvert fald gode takter under Klopp sidste sæson.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 12. aug, 2024 23:10

Tom_Jorsal skrev:
mandag, 12. aug, 2024 09:18

Er udfordringen ift. spillere af egen avl i øvrigt ikke, at et salg af dem ser sindssygt godt ud i regnskabet og nærmest "sminker" det lidt, fordi man ikke har brugt penge eller i hvert fald relativt få på dem, og det så ser godt ud ift. FFP-regnskab osv.? Lader i hvert fald til at have været et af Chelseas mange finansielle tricks de senere år.
Det skulle ikke undre nogen i hvert fald. Clearlake og Boehly prøver at finde alle de smuthuller i PSR-reglerne som de kan.

AJJ

Indlæg af AJJ » tirsdag, 13. aug, 2024 08:09

JudgeArdaStudge skrev:
mandag, 12. aug, 2024 23:06
Vi må således ikke have ondt af Clark, fordi han er en såkaldt nepobaby, det er sådan det skal forstås. Alright.

Jeg tænker mere, hvorfor kan man ikke have ondt af begge? Jeg har da også ondt af alle dem, som ikke bliver til noget, det har jeg givet udtryk for før herinde og jeg har også delt gruopvækkende historier fra Man Citys akademi, hvor de er så kolde og kyniske, at ungdomsspillere har taget deres eget liv, fordi de blev ladt alene, da en skade satte en stopper for karrieren.

Me det ene udelukker vel ikke det andet.

On topic og ikke al det misundelsesdrevede snak: Seneste nyt er, at Liverpool har afvist Salzburgs første bud på Clark, så de rater ham da trods alt. Men som andre, havde jeg også tænkt, at der var potentiale i ham. Han viste hvert fald gode takter under Klopp sidste sæson.

Ingen sagde noget om nepobaby. Clarks egen fortjeneste, at han er kommet gennem nåleøjet.

Nå gider ikke på det niveau.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 13. aug, 2024 11:36

Du skriver ordret, at Clark er privilegeret og kommer fra en velstillet familie, som om, at det nulbonner, at man må have ondt af spillere af den grund.

Du behøver dog ikke sidde og insinuere, at andre angriber manden og ikke bolden. Du er vel selv med til det niveau, du ikke vil være med på, når du uopfordret skriver:
AJJ skrev:"Stop nu. Skal vi nu have ondt af Clark?"
Du kom med en skarp udtalelse eller egne konstasteringer som du bliver udfordret på og så reagerer du som du gør. Det kan vi andre vel ikke gøre for.

Men igen on topic, nu er der endnu mere grund til at holde på Clark, når nu det tyder på, at vi ikke forstærker midtbanen denne sommer.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 14. aug, 2024 21:38

Vi napper lige to forholdsvis gode nyheder. Bobby Clark er rigtignok på vej til Salzburg, men vi har indsat en sell on klausul og en first refusal klausul, sidstnævnte vil sige, at vi har fortrinsret, hvis Salzburg modtager bud fra en anden klub og vil sælge ham. :clap:

Samtidig - selvom det hører sig til Hvem skal ind-tråden, så melder James Pearce, at købet af Mamardashvili ikke skal ses som en øjeblikkelig erstatning af Alisson eller fordi Alisson ikke forlænger, men i stedet ses som rettidig omhu. Det indikerer ikke, at Alisson nødvendigvis forlader Liverpool indenfor de kommende år. Vi har bare lavet en fornuftig langsigtet investering i en målmand, som kun bliver dyrere. Selvsamme Pearce skrev så sent som i går, at vi ikke havde interesse i at hente en målmand. Det har været taktisk spil at briefe ham det.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 20. aug, 2024 18:44

Ifølge Ian Doyle forlader Salah Liverpool FC på en fri transfer til næste sommer.

De kan åbenbart ikke blive enige om en forlængelse.

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » tirsdag, 20. aug, 2024 19:20

Har også lige læst det samme om Trent og Van Dijk på Twitter - noget mere upålidelig kilde. Men hvis det er sandt: Er FSG ude på at ødelægge klubben fuldstændig?
[Tweet]http://x.com/LFCTransferRoom/status/1825941764320145886[/Tweet]

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » tirsdag, 20. aug, 2024 19:39

Så må de alle tre sælges i dette vindue. Vi smider mia af kroner på gaden ved at gøre dette
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar