Dommer: Anthony Taylor (bill.) VAR: Michael Salisbury

Anthony Taylor vender tilbage som dommer, efter at han blev sat på skånekost med 2 kampe som 4. dommer i sidste spillerunde. Årsagen var, at han og familien blev udsat for dødstrusler, efter at han havde dømt Bournemouth-Chelsea, hvor han bl.a. uddelte rekordhøje 16 gule kort. Uanset hvor meget man kan komme til at hade manden i sort i øjeblikket, så hører dødstrusler og chikanering uden for banen INGEN steder hjemme, og så da slet ikke når det omfatter familien! FØJ!
Indgangsbøn:
HOLD MOMENTUM! Spillet flyder i øjeblikket, og jeg kan ikke huske nogen anden situation siden årtusindeskiftet, hvor vi har haft så mange brandvarme angribere, som står i kø for at få spilletid. Mod Hammers i Carabao så vi Jota og Gakpo brilliere, mens Chiesa gjorde det fornuftigt, og Salah lige kom ind fra bænken lavede en pind! Gid vi var ligeså godt rustet på alle øvrige positioner, ja det er vel kun keeper-pladsen der er ligeså godt garderet af. Wolves har fået en forfærdelig start på denne sæson, med 1 point for 5 kampe. Det her kunne være en kamp, hvor Klopp havde svært ved at sætte holdet op mentalt, da kampen kan synes vundet på forhånd. Spændende at se, om Slot - også på dette område - formår at finjustere og opgradere indstillingen en lille smule, så spillerne undgår at tro kampen er vundet sikkert, inden Anthony Taylor fløjter den igang!
Indbyrdes statistik PL:

Sejr til LFC i 80% af alle kampe taler et tydeligt sprog om hvem der har overhånden. Men Wolves har også nogen gange overrasket. Som da de for 1½ år siden sendte LFC hjem fra Molineux med en sæk på 3-0!
Sidste 5 indbyrdes opgør PL:

Sidste opgør på Molineux vandt LFC dog 3-1, dog efter at vi igen-igen havde været bagud 1-0. Gense highlights her:

Formbarometeret taler sit tydelige sprog om en hård start på sæsonen for Wolves. men det er også hårde modstandere de har mødt. Men sammenlagt 0 point og målscore på 3-8 må gøre ondt på wolves-fansne.
Wolverhampton
Det er PL's nuværende bundprop, med 1 point for 5 kampe og en måldifference på -9. Kun Everton er kommet lige så dårligt fra start. Ledelse af Wolves har dog sagt, at gary O'Neill ikke er fyringstruet (endnu!) da de tager med i betragningen, at det har været et hårdt kampprogram med mange store hold. Nu har holdet så åbenbart også været ramt af virus i den forløbne uge, så Gary O'Neill har på pressekonferencen udtalt, at han må jo se hvem der er friske nok til at spille. Så det kan jo være, at Gary O'Neill har taget ved lære af Arteta, og parkerer en bus eller 2 i målfeltet. Det bliver dog nok Birmingham busser og ikke Londonbusser.
Liverpool
Uanset hvem han udtager, så kommer Slot til at skuffe nogen spillere. Dem fra 2. geled gjorde det fremragende i onsdags, og nogle så godt, at de vil være skuffede, hvis de ikke får lov at starte i morgen. Men det er jo et positivt problem, og det lader samtidig til, at Slot er god til at få talt med spillerne, og på denne her meget direkte hollandske måde, sige tingene lige ud ad posen. Så hvordan stiller vi så op? Jeg tror vi kommer tæt på den samme stamme igen, som vi har set de første 5 kampe.
Kassen: Det lader til at Alisson er blevet klar, og så står han selvfølgelig i PL. Er han ikke klar, så har vi endnu engang fået bevis for, at det ikke er det store problem, da Kelleher er tæt på Alissons niveau.
Forsvaret: Var måske den del, der så svagest ud i onsdags, så de må leve med, at alle bliver skiftet til den PT klart stærkeste forsvarsformation: Trent - Konaté - VVD - Roberson
Midtbanen: Her er jeg sikker på, at Gravenberch og Mac Allister indtager deres dobbelt-pivot og lukker godt og og spiller godt op. Den sidste plads ville logisk gå til Szoboszlai, men det kunne også være, at Slot fristes af muligheden for at stille med endnu en spiller, som scorede 2 gange i sidste kamp. Jeg tænker på Jota, som gjorde det godt fra en meget offensiv midtbanepostion. Ja vi spillede vel nærmest med 4 angribere i onsdags. Men Slot har samtidig sagt, at de vil prøve med "skånekost" til Jota, for at minimere hans skadesfrekvens. Så det bliver nok Szoboszlai fra start.
Angrebet: Også her, skal der skuffes en spiller, som scorede 2 mål i sin sidste kamp: Enten Luis Diaz eller Cody Gakpo. Diaz er nr. 2 på PL's topscorerliste bag Das Ungeheuer 2.0 (Das Ungeheuer var et lidet flatterende til en tysk landsholdsangiver i 80'erne: Horst Hrubesh, som var et stort lokum af en ikke særlig køn angriber)Samtidig fik Gakpo vist, at skal vi have det bedste ud af ham, så skal han placeres på venstre wing. Men jeg er overbevist om, at Diaz få pladsen tilbage, og så må Gakpo nøjes med ½ time + tillæg i anden halvleg. For jeg tror Jota får lov at spille på toppen, og se om han kan bygge på sin nyvundne selvtillid fra 2 kasser i onsdags. Den sidste plads får Salah, som jo stort set altid starter, uanset hvor ringe han spiller i kampene. For der plejer jo altid at komme et enkelt glimt af enten en genial assist eller en scoring fra fod eller hovede. Dog er der efterhånden også rigtig mange fejlafleveringer eller boldtab i forsøg på driblinger. ....men så må Chiesa bare se at komme i form og presse ham noget mere.
Så jeg tror vi stiller sådan her op.

...men hvad siger alle I kloge sofa-managers derude?