14 - Federico Chiesa

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

14 - Federico Chiesa

Indlæg af Cynwal » lørdag, 07. sep, 2024 08:42

Velkommen til Federico Chiesa. Det bliver spændende at se, hvad Arne Slot og hans stab kan få ud af ham, mht at få ham nurset igang, og komme i kampform, uden at skaderne kommer væltende. For det er vel hvad vi allesammen frygter mest af alt. Men lad os nu se. han skal ha' chancen, og går det godt, så er købet af Chiesa et "steal" til de småpenge, han har kostet. Jeg ser MEGET gerne at den potentielle mer-pris i form af add-ons skal betales til Juve, for så har LFC vundet både PL & Cl, og add-ons er max £ 2,5 mill (og den rene transfersum £ 10 mill)

Her er lidt fra hans træning her i landskamppausen, hvor han træner med U21. Han ved sgu' hvor kassen er :shock:

Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Re: 14 - Federico Chiesa

Indlæg af Thommo » lørdag, 07. sep, 2024 19:57

Vi var linket til ham for et år siden, som mange nok husker. Da var jeg lodret imod pga skades historik og pris. Men tid ændrer af og til holdninger. Og dernæst er skaderne og prisen er sænket enormt. Han var skadet 1½ måned sidste sæson, og kostede pebernødder, og han er lige præcis den position(samt 9´eren men Gakpo har vist en del de sidste 4-5 mdr efter min mening) jeg håbede blev forstærket, bortset fra jeg helst så dte var en højre fløj(salah tror jeg forlænger, men han bliver ikke yngre), men han er dog fløj som kan spille overalt i offensiven.

Diaz var jeg fløjtende ligeglad med om han blev solgt da han aldrig(i LFC) har været skarp nok offensivt over en længere periode, men hold da op han er skarp pt, og det er ikke en længere periode er jeg med på, men han er også ved at nå en god fodbold alder. Men som sagt håbede jeg på en fløj, og Arne var enig, han har nok også set der manglede noget på Diaz pladsen.

Og har fået at vide jeg bruger for mange paranteser, men det må man tage med, sådan er min hjerne "wired"
Verden er smask fuld af hyklere....

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 23. okt, 2024 20:51

Han har ifølge Slot problemer med intensiteten. Jeg tror Juve vidste en ting eller to, derfor han kun kostede ca. £15 M.

Jeg tror vi skal være heldige hvis han spiller over 10 kampe fra start.

Fowler89
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 23. okt, 2024 21:06

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 23. okt, 2024 20:51
Han har ifølge Slot problemer med intensiteten. Jeg tror Juve vidste en ting eller to, derfor han kun kostede ca. £15 M.

Problemer med intensiteten? Hvad skal det sige?

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 23. okt, 2024 21:09

Fowler89 skrev:
onsdag, 23. okt, 2024 21:06
Hr. Drejer skrev:

Problemer med intensiteten? Hvad skal det sige?
https://www.liverpool.no/nyheter/2024/1 ... e-kampene/

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 24. okt, 2024 19:40

Hr. Drejer skrev:

Det er normalt nok, at spillerne skal vende sig til intensiteten, du linker sågar selv til udtalelser fra Slot, som netop peger imod, at Chiesa ikke var med i pre-season og derfor har noget at indhente. Det tog Fabinho et halv år før han var klar til at begynde at blive spillet ind på holdet og det samme med Robertson. Gravenberch skulle også finde fodfæste sidste sæson. Det er lidt vildt at på så ufattelig lille baggrund at spekulere i om Juventus har vidst en ting eller to.

Juventus var og er i økonomiske problemer. Siden ansættelsen af en ny sportstlig chef har dennes opgave været, at der skulle sælges ud af løntunge spillere, præcis som at Dybala forinden var blevet solgt. Det er af samme grund, at de hyrede Motta, fordi Motta viste, at han med et mere beskedent budget kan skabe resultater og kan udnytte potentialer i forholdsvis uprøvede navne. Dertil havde Juventus også hentet Koopmeiners, men manglede finanserne til at få handlen i hus, så det gav mening for dem at sælge Chiesa.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » fredag, 25. okt, 2024 23:14

JudgeArdaStudge skrev:
torsdag, 24. okt, 2024 19:40
Hr. Drejer skrev:

Det er normalt nok, at spillerne skal vende sig til intensiteten, du linker sågar selv til udtalelser fra Slot, som netop peger imod, at Chiesa ikke var med i pre-season og derfor har noget at indhente. Det tog Fabinho et halv år før han var klar til at begynde at blive spillet ind på holdet og det samme med Robertson. Gravenberch skulle også finde fodfæste sidste sæson. Det er lidt vildt at på så ufattelig lille baggrund at spekulere i om Juventus har vidst en ting eller to.

Juventus var og er i økonomiske problemer. Siden ansættelsen af en ny sportstlig chef har dennes opgave været, at der skulle sælges ud af løntunge spillere, præcis som at Dybala forinden var blevet solgt. Det er af samme grund, at de hyrede Motta, fordi Motta viste, at han med et mere beskedent budget kan skabe resultater og kan udnytte potentialer i forholdsvis uprøvede navne. Dertil havde Juventus også hentet Koopmeiners, men manglede finanserne til at få handlen i hus, så det gav mening for dem at sælge Chiesa.
Robertson var 22 år og Gravenberch 21 år da de blev købt. Chiesa er 26 år så han burde være mere moden end de to andre ved ankomst..

Jeg tror desværre prisen på Chiesa passer meget godt til hans værdi. Men han kan vel godt blive en ganske hæderlig indskiftnings spiller for os og fin gardering ved skader... En kompetent Salah erstatning bliver han ikke...

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 25. okt, 2024 23:52

Hvad har modenhed med noget af det her at gøre?
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 29. okt, 2024 14:44

Jeg tror ikke han kommer tilbage. Hans forløb minder om Aquilianis forløb. Han er ude. Forklaringen er at han har problemer med intensiteten. Lidt tynd forklaring, som intet siger. Og nu går der rygter om udlån i januar.

https://www.liverpool.no/innsikt/2024/1 ... co-chiesa/

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 29. okt, 2024 15:15

Du er meget glad for den der liverpool.no side, det må man da give dig, men de fleste af os kan ikke læse deres floskler, for vi holder ikke abonnement hos dem.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 29. okt, 2024 15:48

JudgeArdaStudge skrev:
tirsdag, 29. okt, 2024 15:15
men de fleste af os
Henviser du til dine andre personligheder, eller.... ;)

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 29. okt, 2024 16:38

Måske du skulle bruge dine penge på noget mere fornuftigt end det der liverpool.no...

AJJ

Indlæg af AJJ » tirsdag, 29. okt, 2024 16:40

Skal vi lige aflive nonsens-rygtet om udlån med det samme - nu det så alligevel skulle finde vej herind...

Det stammer herfra:

https://www.calciomercato.it/2024/10/23 ... in-italia/

Google translate

"En Chiesa, der er lukket af så megen konkurrence, og med vanskeligheden ved at finde tilstrækkelig plads og kontekst til at udtrykke sig, ville være til lidt nytte for Liverpool i fremtiden. Det er grunden til, at de 'røde' kunne overveje ideen om et seks-måneders lån i januar for at lade ham spille kontinuerligt og derefter vurdere, hvad de skal gøre. I Italien kunne spilleren finde mere behagelig spilletid og rytmer. I betragtning af hans løn på 7,5 millioner euro om året bør Liverpool naturligvis tage mindst en del af den på sig, selv om det kun er for et par måneder, med en symbolsk kompensation betalt af den købende klub for lånet. Bæredygtig hypotese givet det lille beløb, der betales for prisskiltet."

Ak ja - en tilfældig italiensk journalists spekulationer funderet i den blå luft.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 29. okt, 2024 16:58

JudgeArdaStudge skrev:
tirsdag, 29. okt, 2024 16:38
Måske du skulle bruge dine penge på noget mere fornuftigt end det der liverpool.no...

Måske du bare skal passe dig selv og dine penge.

Jeg får stadig Aquiliani/ Arthur Melo vibes over denne signing.

Fowler89
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 29. okt, 2024 18:22

Jeg tror du er for hurtig til at male fanden på væggen Hr Drejer. Arthur Melo vidste man allerede var skrald og Aquaman var rigtig god i få kampe men det var skader som ødelagde hans karriere i Liverpool.

Chiesa har ikke engang været med os i et semester endnu, giv ham nu lidt tid. Det har heller ikke været til hans fordel, at Diaz har været i absurd god form.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar