Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Fowler89 » mandag, 28. okt, 2024 20:46

Emmy skrev:
mandag, 28. okt, 2024 19:46
Fowler89 skrev:
Emmy skrev:
mandag, 28. okt, 2024 19:17
Sølle sølle mennesker

Og lille bitte vini skal nok spille racisme kortet som det første. Og han er jo ikke engang neger, men bare fra Sydamerika
... den dummeste kommentar hidtil. Får Thommo til at ligne Einstein.
Det bliver jeg nød til at tage ganske personligt. For Thommo er så fucked up, at jeg ikke vil være på hans niveau.

Hvad tænker du er problemet med mit indlæg?
"Han er ikke 'neger', men fra Sydamerika?"

Det virker som en misforståelse af begrebet 'neger.' Hvornår betragtes man som 'neger'? Er det tidligere plantageslaver, der tænkes på, eller folk med afrikansk oprindelse generelt?

Alle mennesker med sort hudfarve har oprindelse i Afrika, også de sydamerikanere, der stammer fra afrikanske slaver. Indtil midten af 1800tallet blev slaver importeret fra Afrika til Brasilien, og i dag bor der omkring 20 millioner efterkommere af disse i landet. De er ikke oprindeligt fra Sydamerika, hvilket gør dem lige så meget 'neger' som alle andre personer med afrikansk oprindelse.

Antagelsen om Vinicius’ oprindelse er irrelevant i forhold til diskussionen om racisme, og det kan heller ikke negligeres ved at sige, at han 'bare' er sydamerikaner.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » mandag, 28. okt, 2024 21:00

Fowler89 skrev:
mandag, 28. okt, 2024 20:46
Emmy skrev:
Fowler89 skrev:
Emmy skrev:
Sølle sølle mennesker

Og lille bitte vini skal nok spille racisme kortet som det første. Og han er jo ikke engang neger, men bare fra Sydamerika
Det bliver jeg nød til at tage ganske personligt. For Thommo er så fucked up, at jeg ikke vil være på hans niveau.

Det virker som en misforståelse af begrebet 'neger.' Hvornår betragtes man som 'neger'? Er det tidligere plantageslaver, der tænkes på, eller folk med afrikansk oprindelse generelt?

Alle mennesker med sort hudfarve har oprindelse i Afrika, også de sydamerikanere, der stammer fra afrikanske slaver. Indtil midten af 1800tallet blev slaver importeret fra Afrika til Brasilien, og i dag bor der omkring 20 millioner efterkommere af disse i landet. De er ikke oprindeligt fra Sydamerika, hvilket gør dem lige så meget 'neger' som alle andre personer med afrikansk oprindelse.

Antagelsen om Vinicius’ oprindelse er irrelevant i forhold til diskussionen om racisme, og det kan heller ikke negligeres ved at sige, at han 'bare' er sydamerikaner.
Fair nok. Jeg håber ikke du er krænket sådan for alvor
"We're not racist, we only hate the mancs"

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 29. okt, 2024 08:30

Emmy skrev:
mandag, 28. okt, 2024 21:00
Fowler89 skrev:
mandag, 28. okt, 2024 20:46
Emmy skrev:
Fowler89 skrev:
Emmy skrev:
Sølle sølle mennesker

Fair nok. Jeg håber ikke du er krænket sådan for alvor
https://bold.dk/fodbold/nyheder/vini-ba ... d-racisme/

Du fik da fat på noget.

AJJ

Indlæg af AJJ » tirsdag, 29. okt, 2024 09:19

Sagen om Vinicius er kompliceret, fordi:

- han er sort
- han er en gudbenådet fodboldspiller
- han er en kæmpe klaphat på en fodboldbane
- han spiller for hadeklub nr. 1 i Spanien
- der er ægte problemer med racisme blandt tilskuere i Spanien

Ift. Ballon d'Or-sagen så er der jo tale om et kæmpe PR-mæssigt selvmål af Real Madrid. Jeg kan slet ikke forstå, at de ikke er blevet rådgivet bedre.

Hvis nu de var mødt op - og Vinicius ovenikøbet havde fået taget et billede sammen med Rodri, så havde han scoret nogle gode PR-point og fået rettet lidt op på sit blakkede ry.

I stedet er de nu endt i en situation, hvor de beskylder journalisterne i afstemningen for racisme...

bblauritzen
Geografisk sted: Odder
Alder: 52

Indlæg af bblauritzen » tirsdag, 29. okt, 2024 10:16

"Class and fair play" er et af de tre hoved kriterier for at vinde, og der taber han stort.

Vinicius er indbegrebet af en ung spiller som ikke har kunnet finde ud af at forene hans talent med hans personlighed, hans ego er vokset ham over hovedet. Ingen tvivl om hans evner på banen, men hold da op hvor er han usympatisk som person. At han kan føle sig så berettiget til en pris at han ikke engang kan lykkeønske vinderen viser bare hvor lille format han har.

Hans ellers gode kamp mod racisme ender med at blive udvandet, hvis han på den måde bliver ved med at kaste beskyldninger afsted til højre og venstre hver gang han ikke lige får sin vilje.

TG12

Indlæg af TG12 » tirsdag, 29. okt, 2024 11:12

Overraskende der INGEN snak er om Erik Ten Hag, er fyret.

Kedelig nyhed, men desværre forventet nyhed, da han virkede som en elefant i et galsbur og hans udtalelser til sidst mindede om Mourinho når han var tæt på sine mange fyringer.

Forhåbentligt får de ikke Amorim, som jeg tror vil kunne gøre en forskel - såfremt han får tid til at rydde op i deres dysfunktionelle trup.

Men det må stå til evigt minde da vi slog United 7-0.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 29. okt, 2024 14:52

Jeg vil blot sige tak for minderne til Erik.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 29. okt, 2024 15:07

Skønt at Real Madrid kortsluttede over, at Vinicius Junior ikke vandt Ballon d'Or. Det havde dog gjort det endnu bedre, hvis de var troppet op i troen om, at han ville vinde og så se deres ansigter og hans ansigt, når han ikke vandt. Den klub føler sig godt nok bedre end alle andre hele tiden.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 29. okt, 2024 15:11

AJJ skrev:
tirsdag, 29. okt, 2024 09:19
Sagen om Vinicius er kompliceret, fordi:

- han er sort
- han er en gudbenådet fodboldspiller
- han er en kæmpe klaphat på en fodboldbane
- han spiller for hadeklub nr. 1 i Spanien
- der er ægte problemer med racisme blandt tilskuere i Spanien

Ift. Ballon d'Or-sagen så er der jo tale om et kæmpe PR-mæssigt selvmål af Real Madrid. Jeg kan slet ikke forstå, at de ikke er blevet rådgivet bedre.

Hvis nu de var mødt op - og Vinicius ovenikøbet havde fået taget et billede sammen med Rodri, så havde han scoret nogle gode PR-point og fået rettet lidt op på sit blakkede ry.

I stedet er de nu endt i en situation, hvor de beskylder journalisterne i afstemningen for racisme...
Det virker omvendt ufattelig hult, når selvsamme Real Madrid fans høvler racistiske gloser efter en 17-årig knægt fra FC Barcelona.

Men er ikke videre overrasket over, at Vinicius Junior for 117. gang trækker racismekortet, når noget ikke går hans vej. Det er i øvrigt også ekstremt dårlig opførsel overfor Rodri, at man på den måde forsøger at tale Rodris sejr ned.

Punkt tre over, hvad der gør en spiller Ballon d'Or værdig lyder ordret: "Class and fair play"...Måske Vinicius skulle tænke lidt over den, inden han smider racismekortet næste gang.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » tirsdag, 29. okt, 2024 15:41

TG12 skrev:
tirsdag, 29. okt, 2024 11:12
Overraskende der INGEN snak er om Erik Ten Hag, er fyret.

Kedelig nyhed, men desværre forventet nyhed, da han virkede som en elefant i et galsbur og hans udtalelser til sidst mindede om Mourinho når han var tæt på sine mange fyringer.

Forhåbentligt får de ikke Amorim, som jeg tror vil kunne gøre en forskel - såfremt han får tid til at rydde op i deres dysfunktionelle trup.

Men det må stå til evigt minde da vi slog United 7-0.
Vi vendte dog kort, efter det blev offentliggjort i går. Fem indlæg eller noget i den dur, hvor alle ærgrede sig over, at vores yndlingstræner røg.

bblauritzen
Geografisk sted: Odder
Alder: 52

Indlæg af bblauritzen » tirsdag, 29. okt, 2024 21:30

Amorim til United skulle så godt som være sikker.

Sporting har over for CMVM (det Portugisiske finanstilsyn) bekræftet at United er klar til at indløse hans frigivelses klausul, det eneste der mangler er at Amorim selv siger ja tak til jobbet hvilket alle forventer sker.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » onsdag, 30. okt, 2024 06:15

bblauritzen skrev:
tirsdag, 29. okt, 2024 21:30
Amorim til United skulle så godt som være sikker.

Sporting har over for CMVM (det Portugisiske finanstilsyn) bekræftet at United er klar til at indløse hans frigivelses klausul, det eneste der mangler er at Amorim selv siger ja tak til jobbet hvilket alle forventer sker.
Jeg vil HADE hvis han lokker Viktor Gyökeres med til den PISklub!
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » onsdag, 30. okt, 2024 06:26

BBC artikel som citerer Amorin for at have sagt, at intet er afgjort endnu. Det skal han selvfølgelig sige, når hans repræsentanter sandsynligvis er i forhandlinger med scum om indholdet og tallene i kontrakten.
i artiklen citeres imidlertid nogle Sporting fans, som siger: "Er det det rigtige karriere-valg for Amorin? Var det ikke bedre at gøre sæsonen færdig i Sporting, og så tage et job i en bedre styret klub?"
Jeg mener: Listen over managers og deres levetid i tiden efter Mr. Fergusons stop er skræmmende læsning:
Billede

Hele BBC artiklen kan læses her:
https://www.bbc.com/sport/football/arti ... ygwyrddklo

Dayli Mail (Fail) melder så, at der forhandles om Amorins opsigelsesvarsel, som iflg. artklen er "nogle uger" men mon ikke det er noget, som en pose £ yderligere ud over de £ 8,3 mill (€ 10 mill) som Amorins frikøbsklausul lyder på:

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... n-Hag.html
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 30. okt, 2024 11:41

Valget af Amorim er interessant (ikke positivt ment), især ud fra et perspektiv, der hedder klubbens DNA. Har klubben overhovedet en DNA?

Det er jo ikke nogen hemmelighed, at Amorim også var sat i forbindelse med Liverpool, men at Liverpools førstevalg var Arne Slot. Paul Joyce har bekræftet at ville Liverpool have haft Amorim, så stod intet i vejen for, at de havde hentet ham, men Slot var af højere prioritet.

Slot var af højere prioritet, fordi hans spilkoncept og spilfilosofi ligger tættere op af klubbens spilfilosofi og DNA.
Amorim er en træner, der i følge journalisterne sværger til et 3-mandsforsvar, så det er jo forståeligt, at man ikke vil ændre på måden, man spiller fodbold på i klubben, helt ned fra ungdomsrækkerne og op til førsteholdet.

Det vil man så omvendt gerne i Man United og jeg kan derfor ikke lade være med at tænke om de overhovedet har en gennemgående spilfilosofi og DNA i den klub. Det hele virker bare som et kæmpe cirkus eller et skib, som man sejler i blinde og så håber man på ikke at ramme ind i noget på vejen.

Derudover så må spillerne også snart begynde at kigge sig selv i øjnene, når nu der har været så mange trænerfyringer efterhånden.

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 30. okt, 2024 11:57

Cristiano Ronaldo slagtede klubben i sit interview med Piers Morgan. Han fortalte om, hvor gammeldags deres træningsanlæg var, og intet var ændret siden Fergie forlod klubben. Spillerne havde en lad attitude og ejerne er ligeglade.

Besvar