LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Re: LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 17. dec, 2024 21:37

Emmy skrev:
tirsdag, 17. dec, 2024 19:15
Personligt er jeg pisse ligeglad med hvad andre mener og synes om min person og mine meninger og holdninger. Så jeg kan tåle det meste. Men sådan er det ikke for alle.
Deler dit overordnede synspunkt og vi har begge haft vores ture i skammekrogen. Spørgsmålet er bare i hvor høj grad, man skal indordne sig under, at andre er mindre tykhudede. Vi er vel også voksne nok til at kunne kigge væk eller ignorere det, når vi ser noget, der går imod vores egen måde at ville opføre sig på. Jeg synes bare, det er en anelse plat, at det nu pludselig er én forsmået bruger og dennes behov for at råbe op (og personangribe), der nu gør, at vi er nød til at have en sådan diskussion, når vi i flere sæsoner har haft kamptråde med lignende superlativer i brug. Jeg ved så også godt, at brugeren aldrig har haft et godt øje til mig, da han af flere omgange har givet det syn til udtryk, men at det skal føre til en stramning af vores frihed herinde, det synes jeg er hult og grundlagsfattigt. Så må der empiri på banen, der kan bakke op, at ufiltreret sprogbrug er skyld i at "flere" forlader forum.

Jeg skal gerne lægge lidt mere låg på "Mr Hyde" eller forsøge mig på det, men hvis empirien for om der skal skrues op for reglerne og ned for friheden under eget ansvar ikke skal bero på mere end mine kommentarer under Fulham-kampen, så bliver det for useriøst. I det hele taget er det plat, at jeg nu skal mikroanalyseres, når jeg netop har det som Emmy, at det rager mig en høstblomst. Igen, der må simpelthen mere empiri frem så. Jeg gider ikke, at vores frihed fratages os på et ikke-eksisterende grundlag.

Der er i øvrigt nogle herinde, der må have det svært, når de går til fodboldkampe eller på den lokale pub så...
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

mortenbak

LFC - Fulham FC >> Kamptråden

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 17. dec, 2024 23:42

Jeg vil prøve at “omsætte” dette fantastiske råd, jeg fik af min psykolog
Det var ifht til følelser i svære snakke i parforholdet.
De kan også nemt gå hen og blive lidt passionerede og ender derfor tit i noget sgudder mudder. Og jeg er udstyret med en hjerne, der gennem alle mine parforhold, har opfattet mine kæresters mindste brok, som personlige angreb og jeg er med samme gået i forsvar. Og fået alt mulig ikke særligt velovervejet.
Idag øver jeg mig stadig på, ikke at reagere prompte på kommentare/situationer, hvor jeg instinktivt bliver provokeret, men lige lader følelsen lande.
Inden jeg åbner munden. Ofte går den væk for dagen, men den er ikke glemt. Men min reaktion bliver meget mere velovervejet og konstruktiv i længden.
Hendes helt geniale råd var at min kæreste og jeg aftaler, hvor længe vi må snakke om det svære emne. Halv taletid til hver uden afbrydelser og slut på det aftalte tidspunkt, selvom vi ikke er enige. Så kan vi tage det op dagen efter og igen aftale hvor lang tid.
Det er ikke sikkert vi bliver enige, men dialogen bliver meget mere konstruktiv og forståelsen for den andens holdning/ståsted bliver nemmere.
Diskusioner handler jo ikke om at vinde, men om at forstå hinanden.
Overført til forum og sociale medier generelt. Så tror jeg det handler om at mange gerne vil være først på tasterne (mig selv inkl)
Først med et jaaaaa ved et mål, først ved en fejl “svin” sælg ham!

Og det er vel ganske naturlige reaktioner i øjeblikket, men lidt i tråd med hvad Cynwal skriver, så lad det blive hjemme i stuen, altså lige give den der ophedede/passionrede følelse tid til at synke ind, inden tasterne rammes.
Måske vi når at score inden tasterne og så er det jo en helt følelse vi rammer tasterne med.

Rimelig langhåret indlæg, jeg napper lige en urte the
YNWA

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 18. dec, 2024 12:47

Fanme stærkt indspark, mortenbak. Meget modigt at bringe din personlighed og erfaring ind i debatten. Tak for det :clap:

AJJ

Indlæg af AJJ » onsdag, 18. dec, 2024 16:59

Reglen kunne jo også være, at man kan skrive, hvad man vil i kamptrådene om LFC-spillere, spillere fra modstanderholdet dommere og kommentatorer under kampen. Som det påpeges, er det jo et lukket forum.

Så kunne de, der er til den slags, boltre sig alt det, de vil i 90 minutter + tillægstid. Og vi, der ikke er, kunne så bare holde os væk fra kamptråden under kampen, men være på før og efter.

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 18. dec, 2024 17:16

AJJ skrev:
onsdag, 18. dec, 2024 16:59
Reglen kunne jo også være, at man kan skrive, hvad man vil i kamptrådene om LFC-spillere, spillere fra modstanderholdet dommere og kommentatorer under kampen. Som det påpeges, er det jo et lukket forum.

Så kunne de, der er til den slags, boltre sig alt det, de vil i 90 minutter + tillægstid. Og vi, der ikke er, kunne så bare holde os væk fra kamptråden under kampen, men være på før og efter.
Det synes jeg ikke rigtig giver mening. Hvis man skal forholde sig til, hvad man må skrive og hvornår, skaber det unødvendige begrænsninger, som ikke gavner forum. Det kan føre til, at debatten bliver opdelt og mindre sammenhængende og det risikerer at afholde folk fra at deltage aktivt imo.

I stedet bør der måske fokusere på at holde en respektfuld tone hele vejen igennem, uanset hvornår indlæggene skrives.

Jeg synes dog, det er helt acceptabelt at kritisere både modspillere, medspillere og dommere på en respektfuld måde – altså uden at kalde dem ting som svin, homo, skaldede nar osv. Det er trods alt et fodboldforum og ikke en bridgeklub.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » onsdag, 18. dec, 2024 20:17

Jeg kom "tilbage" forleden efter 3,5 mdr selvvalgt pause, for jeg gider ikke den selvmedlidenhed som hærger dette forum totalt. Det kan admin ikke gøre så meget ved, ud over at bidrage til det... Der er min holdning at admin skal være mere neutral. Men det er jo er personlig holdning, forståes.

Og paradokset er man ikke kan kommentere negativt over klynk, uden selv at klynke. Mig bekendt. Og 8-9 af 10 indlæg "klynkede" (eller var det 7-8 af 10)da jeg skimmede en 70-80 indlæg i slut september, så gad jeg ikke spilde mere tid på det deprimerende projekt jeg havde gang i den dag. Dommer, side/mod/medvind, man City snyder, FSG er narrøve, vi bruger ikke nok £, Slot er en nar osv. osv. Og det uden at medregne sportwashing tråden.
Verden er smask fuld af hyklere....

Besvar