LFC - LOSC Lille >> Kamptråden Champions League

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
0
Ingen stemmer
84 – Conor Bradley ud i 86. min.
1
7%
78 - Jarell Quansah
4
27%
4 – Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
21 - Kostas Tsimikas
3
20%
38 - Ryan Gravenberch ud i pausen
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai ud i 63. min.
0
Ingen stemmer
17 - Curtis Jones ud i pausen
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez
1
7%
7 - Luis Diaz ud i 74. min
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott ind i pausen
3
20%
10 – Mac Allister ind i pausen
1
7%
3 – Wataru Endo ind i 63. min
1
7%
14 - Federico Chiesa ind i 74. min
0
Ingen stemmer
66 - Trent Alexander-Arnold ind i 86. min
1
7%

Afgivne stemmer: 15

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Re: LFC - LOSC Lille >> Kamptråden Champions League

Indlæg af Cynwal » onsdag, 22. jan, 2025 07:46

Så vidt jeg kan se, har det ingen sportslig betydning / indflydelse på lodtrækningen, om vi bliver nr. 1 eller 2.
Her er UEFA's skabelon for lodtrækningen:
Billede
Liverpool kommer i en bowle, sandsynligvis sammen med næsten matematisk sikret Barcelona (med mindre Barca taber sidste kamp stort og Atletico vinder stort, så det samlet udligner de + 10 mål, som Barcas målscore er bedre end Atleticos)
Så når Liverpool skal placeres ind i ovenstående pokalstruktur, som dermed ligger fast = vejen til en eventuel finale og potentielle kvart- og semifinalemodstandere vil være kendt, så er det udelukkende Fru Fortuna's hånd, som afgør om vi lander i den ene eller den anden halvdel. Lodtrækningen sker uden hensyntagen til, om man trækker en modstander fra samme land, eller en modstander som man også har mødt i indeledende. Lodtrækningen foretages "nedefra og op" startende med nr 23 og 24 (placering i enten den ene eller den anden halvdel) og slutter med lodtrækning mellem nr. 9 og 10. Denne lodtrækning fortages den 31. januar

Lodtrækningen kvartfinalerne og dermed resten af turneringsplanen, fortages først den 21. februar, så det er først her, at det bliver spændende, set med Liverpool briller:
Billede

Hvis den ene vej bliver let, og den anden svær, så bliver det spændende at se, om JudgeArda har ret i Uefalona den 21. februar ;)

Det hele er beskrevet her: https://www.uefa.com/uefachampionsleagu ... -where-is/
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » onsdag, 22. jan, 2025 07:48

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 22. jan, 2025 07:29
Så vidt jeg kan læse mig frem til, har vi indtil nu tjent £39.3M.

https://www.givemesport.com/football-ch ... ize-money/
...og der kommer så andel af TV-penge oveni, som for engelske klubbers vedkommende er store beløb
Vi SMADRER det PIShold !

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 22. jan, 2025 08:30

Cynwal skrev:
onsdag, 22. jan, 2025 07:48
Hr. Drejer skrev:

...og der kommer så andel af TV-penge oveni, som for engelske klubbers vedkommende er store beløb
Dejligt at FSG kan berige sig…

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 22. jan, 2025 08:42

Vi møder nr.15-18, som lige nu er AC Milan PSV, Club Brügge og Benfica.

AJJ

Indlæg af AJJ » onsdag, 22. jan, 2025 09:20

Cynwal skrev:
onsdag, 22. jan, 2025 07:46
Hvis den ene vej bliver let, og den anden svær, så bliver det spændende at se, om JudgeArda har ret i Uefalona den 21. februar ;)
I går handlede det nu altså om elendigt forsvarsspil, og at Benfica ved stillingen 4-4 og hjørnespark i overtiden valgte at lade én spiller blive tilbage med Rafinha.

Fowler89
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 22. jan, 2025 09:25

Oomph242 skrev:
onsdag, 22. jan, 2025 08:30
Cynwal skrev:
Hr. Drejer skrev:

Ja, nu kan de hente en rundboldspiller til Boston

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 22. jan, 2025 09:38

Fowler89 skrev:
onsdag, 22. jan, 2025 09:25
Oomph242 skrev:
Cynwal skrev:
Hr. Drejer skrev:

Gad vide om og hvor meget de hiver ud af klubben hvert år?

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » onsdag, 22. jan, 2025 10:55

Oomph242 skrev:
Cynwal skrev:
Hr. Drejer skrev:

I forhold til The Glazers, så har de IKKE trukket nogen penge ud af klubben. De har også financieret stadionudvidelse samt Kirkby med - efter forlydender - lavrente lån, til rente under markedsrenten. De er på ingen måde helgener, de er business-folk, men de lader pengene blive i klubben, så der alt andet lige er bedre muligheder, hvis den sportslige ledelse synes det er relevant. Klubben fik en ordentlig pose penge ind på Coutinho, og de blev geninvesteret yderst fornuftigt og forstærkede holdet gevaldigt. De har også åbnet tegnebogen - ikke deres egen, men Klubbens, ud fra det driftsoverskud, som Klubben laver - til f.eks. indkøb af Nunez, og der var penge til rådighed til hhv. Caicedo og Lavia (som endte farce-agtigt) og Zubimendi, som spilleren selv skød ned. Igen vil jeg sige: Vores ejere er ikke helgener. De driver det som en forretning, hvor deres business-model er, at deres indtægt på klubben først kommer den dag, hvor de evt. sælger og dermed kapitaliserer deres ejerandel. For at maksimere deres potentielle fremtidige profit, er de alt andet lige således interesserede i, at ramme den korrekte balance mellem at opnå sportslige resultater og samtidig drive en fornuftig og ansvarlig forretning med et fornuftigt EBITDA samt andre nøgletal.

Jeg elsker ikke FSG, og de har også lavet nogen bommerter såsom:
  • Salget af de sæder, der var på den gamle hovedbribune, inden den blev ryddet for at blive opgraderet til den Main Stand vi har i dag. Det var for grisk en handling og alt for "amerikaniseret" tankegang, isf at give de sæder til mange.mangeårige sæsonkort-holdere. Det kunne havae været en gevaldig PR og anseelsesgevinst for dem i lokalområdet, hvis de havde undladt at putte de småpenge i Klubbens lomme, som salget af sæderne var.
  • Fohøjelsen af billetpriserne til £ 77, hvilket afstedkom en masseudvandring i 77. minut var også en bommert, som de erkendte og hurtigt trak tilbage.
Fodbold er i dag en verdensomspændende del af Underholdningsindustrien, hvor de absolutte "kernekunder", som loyale fans jo i bund og grund er, har så mange følelser involveret i interessen, at det uvægerligt altid vil give nogen sammenstød, når klubber drives ud fra forretningsmæssige principper. Det er renlivet kapitalisme, hvad enten man kan lide det eller ej, men det er nu en gang den økonomiske model som er fremherskende her på kloden.
Vi SMADRER det PIShold !

TG12

Indlæg af TG12 » onsdag, 22. jan, 2025 11:24

Cynwal skrev:
onsdag, 22. jan, 2025 10:55
Oomph242 skrev:
Cynwal skrev:
Hr. Drejer skrev:

I forhold til The Glazers, så har de IKKE trukket nogen penge ud af klubben. De har også financieret stadionudvidelse samt Kirkby med - efter forlydender - lavrente lån, til rente under markedsrenten. De er på ingen måde helgener, de er business-folk, men de lader pengene blive i klubben, så der alt andet lige er bedre muligheder, hvis den sportslige ledelse synes det er relevant. Klubben fik en ordentlig pose penge ind på Coutinho, og de blev geninvesteret yderst fornuftigt og forstærkede holdet gevaldigt. De har også åbnet tegnebogen - ikke deres egen, men Klubbens, ud fra det driftsoverskud, som Klubben laver - til f.eks. indkøb af Nunez, og der var penge til rådighed til hhv. Caicedo og Lavia (som endte farce-agtigt) og Zubimendi, som spilleren selv skød ned. Igen vil jeg sige: Vores ejere er ikke helgener. De driver det som en forretning, hvor deres business-model er, at deres indtægt på klubben først kommer den dag, hvor de evt. sælger og dermed kapitaliserer deres ejerandel. For at maksimere deres potentielle fremtidige profit, er de alt andet lige således interesserede i, at ramme den korrekte balance mellem at opnå sportslige resultater og samtidig drive en fornuftig og ansvarlig forretning med et fornuftigt EBITDA samt andre nøgletal.

Jeg elsker ikke FSG, og de har også lavet nogen bommerter såsom:
  • Salget af de sæder, der var på den gamle hovedbribune, inden den blev ryddet for at blive opgraderet til den Main Stand vi har i dag. Det var for grisk en handling og alt for "amerikaniseret" tankegang, isf at give de sæder til mange.mangeårige sæsonkort-holdere. Det kunne havae været en gevaldig PR og anseelsesgevinst for dem i lokalområdet, hvis de havde undladt at putte de småpenge i Klubbens lomme, som salget af sæderne var.
  • Fohøjelsen af billetpriserne til £ 77, hvilket afstedkom en masseudvandring i 77. minut var også en bommert, som de erkendte og hurtigt trak tilbage.
Fodbold er i dag en verdensomspændende del af Underholdningsindustrien, hvor de absolutte "kernekunder", som loyale fans jo i bund og grund er, har så mange følelser involveret i interessen, at det uvægerligt altid vil give nogen sammenstød, når klubber drives ud fra forretningsmæssige principper. Det er renlivet kapitalisme, hvad enten man kan lide det eller ej, men det er nu en gang den økonomiske model som er fremherskende her på kloden.
FSG er langt fra perfekte, men ej heller de værste.

Dog er frustrationen omkring dem nok ligeså meget relateret til der højere oppe ikke bliver gjort noget reelt ved financial fairplay. Så længe der ikke gøres det - så er ejere som City/Chelsea/Arsenal har sjovere for os fans. Folk der er villige til at putte vanvittigt mange penge i klubben uden at tænke økonomien i det. Dette problem løser FSG ikke selv, desværre.

Min største anke imod FSG er de overvejende handler temmelig "reaktivt". Tilbage i 20/21 sæsonen skulle vi have samtlige CBs skadede, før man til aller sidst i januar transfer vinduet valgte at gøre nogle besynderlige valg af Kabak og Davis.
Havde Karius ikke spillet en horibel CL finale tvivler jeg også på de havde åbnet tegnebogen for at signe Alisson.

Vores generations skifte på midtbanen kom også primært som følge af Fabinho og Henderson valgte pengene i Saudi, selvom vi nok kunne ane de ikke ville holde uendeligt og det var temmelig tydeligt alderen og niveauet var begyndt at dale.

Som sæsonen er skredet frem ser vi også VB er et svagt punkt da Robbo er faldet i niveau, og Tsmikas ikke er "starter" kvalitet. Det havde været fornuftigt at købe en VB her i januar, tilsvarende ser vi også vi er svage på CB med Gomez ude og Quansah er rimelig ustabil.

Der var Scum under rødtuden virkelig gode til at få sendt stjerner ud, og få nyt blod ind proaktivt.
Senest rettet af TG12 onsdag, 22. jan, 2025 11:56, rettet i alt 2 gange.

TG12

Indlæg af TG12 » onsdag, 22. jan, 2025 11:25

Flot kamp i går og vi er videre.

Dejligt vi kan slappe af i den sidste kamp.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » onsdag, 22. jan, 2025 13:01

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 22. jan, 2025 09:38
Fowler89 skrev:
onsdag, 22. jan, 2025 09:25
Oomph242 skrev:
Cynwal skrev:
Hr. Drejer skrev:

Gad vide om og hvor meget de hiver ud af klubben hvert år?
Der er en Reddit debat om det emne her, som konkluderer, at det jeg postulerer i et andet indlæg, om at FSG IKKE hiver penge ud - i hvert fald indtil de evt. sælger til andre ejere - til dem selv.
Debatten er ca. 1 år gammel.
https://www.reddit.com/r/LiverpoolFC/co ... _the_club/
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 22. jan, 2025 17:13

Mht. billetpriser og FSG, så læste jeg, at Liverpool over det sidste årti har forhøjet sæsonkortpriserne med 2,4%, inden denne sæson var forhøjningen på 0,4%. Man City har til sammenligning forhøjet deres sæsonkortpriser med 42%.

Meget kan siges om FSG, men vi har ejere, der lytter til fansene og som trods alt stadig er af den overbevisning, at en fodboldklub ikke kun skal være et underholdningsprodukt for de allerrigeste.

Det kunne med andre ord være værre, også med motiverne for at eje en fodboldklub.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 22. jan, 2025 17:17

TG12 skrev:
onsdag, 22. jan, 2025 11:24

Havde Karius ikke spillet en horibel CL finale tvivler jeg også på de havde åbnet tegnebogen for at signe Alisson.
Det er blevet konfirmeret mange gange, at man havde udset sig Alisson, uanset udfald af Champions League finalen.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 22. jan, 2025 18:53

JudgeArdaStudge skrev:Mht. billetpriser og FSG, så læste jeg, at Liverpool over det sidste årti har forhøjet sæsonkortpriserne med 2,4%, inden denne sæson var forhøjningen på 0,4%. Man City har til sammenligning forhøjet deres sæsonkortpriser med 42%.

Meget kan siges om FSG, men vi har ejere, der lytter til fansene og som trods alt stadig er af den overbevisning, at en fodboldklub ikke kun skal være et underholdningsprodukt for de allerrigeste.

Det kunne med andre ord være værre, også med motiverne for at eje en fodboldklub.
Det er også de fattige, som kan larme højst.

https://www.goal.com/en/news/premier-le ... 347bd1c830

Fandt lige denne liste, godt nok er det fra sidste sæson men det er vildt, at vi har de billigste billet priser af alle hold.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 22. jan, 2025 18:57

Btw, se lige The Comeback Boston Red Sox dokumentaren på Netflix. Den omhandler, hvordan Red Sox vinder et mesterskab efter 86 år (så useriøst, at de kalder det “world” championship) efter FSG køber klubben. Der er en del udtalelser fra John Henry men også lidt fra Tom Werner. Derudover er det også en rigtig god dokumentar.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar