Indgangsbøn:
Det her er en ægte lakmustest af Liverpools mesterskabs credentials. Bournemouth er een af sæsonens 2 store positive overraskelser (Forest er den anden, resultatmæssigt i hvert fald) Andoni Iraola har frembragt et slagstærk HOLD, hvor arbejdsviljen hos alle spillerne gør det samlede output væsentligt større, end de enkelte spilleres kvalitetsniveau måske ellers berettiger til. Kig bare på deres resultater i de 5 sidste PL kampe:

Det er sgu da lige før der kommer grønne grise ud ud, hvis man går på toilettet efter at have kigget på ovenstående!
På den anden side: Jeg tror deres spillestil passer meget bedre til Liverpools smag, end den gang antifodbold Forest diskede op med på deres hjemmebane. Iraola vil også fremad banen. Vil også presse højt, og hvis vores fremragende midtbane forstår at flytte bolden hurtigt rundt, og nogen gange afveksle med langt spil i dybden, så tror jeg på der kan skabes huller i bagrummet og forsvarskæden hos The Cherries. Jeg er forsigtig optimist, og skulle vi komme bagud, så vil jeg sætte min lid til, at PL dygtigste og dristigste taktiker på sidelinjen er ham der styrer udskiftningerne for Liverpool.
Indbyrdes statistik PL:

Sidste 5 indbyrdes opgør PL:

Højdepunkter fra sidste indbyrdes opgør:

Statistik for sæsonen PL:

Liverpool:
9 faste startere blev hjemme ved familien i onsdags, og Gakpo fik kun 52 minutter på sin gamle hjemmebane, så jeg tror det er ret enkelt at sætte det hold Slot stiller med. Det er stærkeste opstilling, og den ser i mine øjne sådan her ud:

Den eneste jeg kan være i tvivl om er faktsik venstre back. Jeg har valgt Tsimikas, som jeg ser lave færre hjerneblødninger i de bagerste rækker end Robertson. Tsimikas plejer at lave sine tåbelige boldtab længere oppe på banen, så der er mere til til recovery. Ellers er de gode nyheder, at både Jota og Gomez har været med i fuld træning, så de bør være tilgængelige som reserver til kampen, så der bliver endnu flere gode indskiftere, at potentielt sætte ind, hvis kampen skal vendes eller lukkes, eller køres nice and easy hjem, hvis vi kommer foran 2-0 i første halvleg.
Hvad siger I.....?