LFC - Wolverhampton Wanderers FC >> Kamptråden PL 25. runde

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
5
21%
66 - Trent Alexander-Arnold ud i 64. min.
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté ud i halvlegen
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
6
25%
26 – Andy Robertson
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister
2
8%
8 – Dominik Szoboszlai
1
4%
11 - Mohamed Salah
1
4%
20 - Diogo Jota ud i 64. min.
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz ud i 71. min.
4
17%
78 - Jarell Quansah ind i halvlegen
4
17%
9 - Darwin Nunez ind i 64. min.
0
Ingen stemmer
84 – Conor Bradley ind i 64. min.
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ind i 71. min.
1
4%

Afgivne stemmer: 24

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

LFC - Wolverhampton Wanderers FC >> Kamptråden PL 25. runde

Indlæg af Cynwal » lørdag, 15. feb, 2025 10:40

Billede

Indgangsbøn:
i skrivende stund er det ikke afgjort, om Arne Slot må være på sidelinjen til kampen. Der er regler for automatiske karantæner, når det kommer til spillere (hviklet rammer Curtis Jones for hans 2 X gult = rødt med én spilledags karantæne), men det er der ikke når det gælder managers/trænere. Her skal sagen bedømmes, og en afgørelse skal meddeles fra PL indenfor 3 arbejdsdage. Det vil sige, at afgørelse skal foreligge mandag. Så med stor sandsynlighed er Slot til stede på sidelinjen søndag. Den anden culprit i hændelsen - Michael Oliver, hvis nogen skulle være i tvivl - er så vidt jeg kan se ikke påsat som dommer i nogen kampe, men har 2 kampe, hvor han er VAR ansvarlig: I går aftes i Brighton - Chelsea, og i dag lørdag i Aston Villa - Ipswich. Der foreligger ikke nogen udmeldinger fra PL eller PGMOL om hvorvidt der er sanktioner mod Michael Oliver, og det ville også undre mig meget, hvis PGMOL tog deres opgave så seriøst, at de gik ind og undersøgte hvordan én af deres gode dommervenner/kolleger gebærder sig som dommer. Afslutningen på sidste kamp fyldte naturligvis meget på Slots pressekonference op til Wolves kampen, men han behandlede det yderst professionlet. Grundlæggende sagde han: "Jeg kan ikke udtale mig om en pågående sag, da det vil være forkert at omtale detaljer". Han sagde dog specifikt, at set retrospektivt, fortrød han, at han havde handlet som han gjorde. Det er altid klogt overfor stivstikkerne i PL, at udvise anger og intention om forbedring, så yderst professionelt.

Søndag er det Simon Hooper som er dommer. Jeg har tidligere anset ham for at have tendens til at være hjemmebanedommer, som f.eks. i den berygtede kamp mod Spurs i London, hvor både Curtis Jones og Jota fik tynde udvisninger. Største skandale i den kamp: offside -kendelsen på Luis Diaz 's scoring, hvor han var en lille meter onside, var imidlertid Darren England/VAR's skyld. Hooper har dømt LFC i én PL kamp i denne sæson: 1-0 sejren ude på Selhurst over Crystal Palace i oktober, og 2-1 sejren ude på Sct. Marys over Southampton i Carabao Cup'en.

Men lad os kigge på Wolves isf deprimerende dommersnak. De fyrede i december Gary O'Neill og ansatte portugisiske Vitor Pereira. Han lagde stærkt fra land, med to sejre mod hhv. Leicester (3-0) og Man FU (2-0) og uafgjort ude mod Spurs. Januar var dog skidt, med 4 klare nederlag i 4 PL kampe, og en spinkel sejr ude over Bristol City fra The Championship. Februar derimod har givet en klar sejr i lokalderbyet mod Aston Villa og endnu en sejr i FA Cup'en Championship holdet Blackburn.
Bedømt på højdepunkterne blev sejren skaffet via friskt angrebsspil, men en del Villa fans skriver også, at de altid har det svært på Molineux, ja ligefrem at der hviler en forbandelse over Villa, når de spiller der. Men bedøm selv her:
Èn ting er helt sikker, når det kommer til Wolves: Matheus Cunha er i super-form for tiden, og han skrev umiddelbart efter Villa kampen under på en forlænget kontrakt på 4½ år! Cunha ligger pt på en delt 7. plads på topscorerlisten med 11 kasser, og yderligere 4 assist. Tal, der blegner i sammenligning med Mo Salahs, men alligevel fine stats. ....og hans scoring til 2-0 på en dyb stikning, hvor han indhentes, og så køligt skaffer sig tid og plads til at hakke klatten i det lange hjørne mod verdens mest overvurderede keeper (Martinez) er ren klasse. Her er PL topscorerlisten:
Billede

Wolves har 7 spillere ude med skader/sygdom:
Hwang Hee-chan og Jørgen Strand Larsen begge fiber-skader, Sasa Kalajdzic, Yerson Mosquera, Leon Chiwome og Enso Gonzalez alle 4 med korsbåndsskader, Boubacar Traore med sygdom, vil alle være fraværende. Til gengæld er Joao Gomez til rådighed igen, efter overstået karantæne for rødt kort mod gunners. Fan-sitet Molineux-News forventer denne start-11'er mod Liverpool:
Billede

Lad os håbe, at ovenstående 5-3-2 opstilling indikerer, at de vil spille fodbold, og ikke bare parkere 2 Birmingham-busser foran eget målfelt!

Indbyrdes statistiki PL:
Billede
Meget stor overhånd til LFC rent statistisk. Den enlige Wolves-sejr på Anfield faldt tilbage i december 2010, i hvad der skulle blive Roy Hodgsons 3. sidste kamp som LIverpool manager. Brug lige et minut eller 2 på at kigge på det hold, som mødte Wolves den 29/12 2010, og så tænk over, hvor langt vi er kommet som Klub, efter New England Sports Ventures (NESV nu FSG) overtog ejerskabet af Klubben og styringen i november 2010. Her er start-11'eren hin dag i december 2010:
Billede

Blot 3 uger senere (22. jan. 2011) smadrede et Sir Kenny Dalglish ledet LFC mandskab Wolves 3-0 på Molineux. Der var ikke de store ændringer i opstillingerne, bortset fra, at Paul Konchesky havde spillet sin sidste kamp for LFC, og at Daniel Agger kom ind i centerforsvaret. Utroligt, så lidt der skal til i fodbold en gang imellem.

Sidste 5 indbyredes opgør i PL:
Billede
Så 2 gange 2-0 i de sidste 2 opgør på Anfield. Tør vi håbe på en stille og rolig gentagelse og dermed alle gode gange 3?

Formbarometer PL:
Billede
Las os håbe, at Wolves' flotte resultat mod Villa var resultatet af et "Goodison kompleks" i Birmingham udgave, og LFC's sidste resultat taler vi ikke mere om, førend PGMOL's tilbundsgående, eksterne undersøgelse af Michael Olivers slet skjulte Abu Dhabi støtte er tilendebragt! ....hvis den undersøgelse altså nogensinde bliver igangsat? (Man har da lov at håbe)

Statistik for hele sæsonen PL:
Billede
Wolves har ikke mange clean sheets, og de bør ikke føje til statiskken søndag.

Liverpool:
Polemikken fra sidste kamp er beskrevet i indgangsbønnen, og med enkelte hip efterfølgende i teksten ovenfor, så jeg skrider direkte til holdudtagelsen:

Keeper: Alisson Becker! ....selvom han mangler altså et par my på at være helt deroppe, som vi har set tidligere. Er han ved at blive lidt langsommere, til at komme hurtigt ud i 1:1? F.eks. i onsdags mod Beto, hvor jeg tror Prime-Alisson havde snuppet den.....?

Forsvar: Trent er nok klar igen, og får sandsynligvis tilliden fra Slot til at starte. Jeg tænker dog, at jeg godt kunne bruge Bradleys utrættelige vildskab og defensive soliditet, bl.a. til at dække Cunha tæt, når han "svæver rundt" i hele banens bredde i Wolves angreb. Jeg tror Slot vælger TAA, jeg ville gå med Bradley. VB er også tæt på fifty/fifty, men det virker som om det er Robertson der har mest tillid fra Slots side af. I midterforsvaret er det selvfølgelig Konaté og VVD.

Midtbane: De så ikke ligeså boldsikre ud i onsdags, som de plejer, men der er allligevel genvalg til
Gravenberch-Mac Allister-Szoboszlai

Angrebet: Mo Salah starter altid, så det gør han også søndag. Gakpo meldes potentielt ude, og eftersom Luis Diaz er bedre på venstre fløj end på toppen, så får Diaz venstre siden, og Gakpo plejer bentøjet på bænken. Så valget står mellem Diogo Jota eller Darwin Nunez på toppen. Begge har scoret én gang tidligere mod Wolves, så det er ren gæt, hvem af dem der får pladsen i start-11. Jeg hælder til, at det bliver Jota.

Så mit bud på start-11 er:
Billede

Lad mig høre hvad I med-forumister har af forventninger til kampen, eller kommentarer til alt mit ordskvalder ovenfor
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Redtothebone

Re: LFC - Wolverhampton Wanderers FC >> Kamptråden PL 25. runde

Indlæg af Redtothebone » lørdag, 15. feb, 2025 15:17

Ja nu er Arsenal endnu en gang på vej mod 3 point selvom de ikke spiller særlig godt, så der er kun 3 point der tæller i denne kamp.
YNWA

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 15. feb, 2025 20:00

Redtothebone skrev:
lørdag, 15. feb, 2025 15:17
Ja nu er Arsenal endnu en gang på vej mod 3 point selvom de ikke spiller særlig godt, så der er kun 3 point der tæller i denne kamp.
Du har fået Arsenal på hjernen, Redtothebone :lol:

Arsenal mangler hele deres offensiv, og skal nok sætte point til. Vi skal vinde i morgen, og det tror jeg også vi gør. Arsenal har nogle vanskelige kampe, og i dag var de lige ved at glide i et bananskrald. Dernæst har vi dem på Anfield.

Fowler89
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » søndag, 16. feb, 2025 10:29

Det bliver en sikker sejr. Hvis Jota er kampklar håber jeg han starter, det med Luiz på toppen duer simpelthen ikke.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 16. feb, 2025 11:05

Fowler89 skrev:
søndag, 16. feb, 2025 10:29
Det bliver en sikker sejr. Hvis Jota er kampklar håber jeg han starter, det med Luiz på toppen duer simpelthen ikke.
Du ramte jo meget godt i sidste kamp, så jeg håber din krystalkugle stadig er top-kalibreret, og rammer præcist igen ;)
Fowler89 skrev:
onsdag, 12. feb, 2025 08:28
Min mavefornemmelse siger uafgjort. Everton er kommet i sving med Moyes og de vil gøre en ekstra indsats imod deres største rivaler i dag. Men selv en uafgjort betyder 7 point ned til Arsenal hvilket stadig er super.
Vi SMADRER det PIShold !

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » søndag, 16. feb, 2025 11:30

Cynwal skrev:
Fowler89 skrev:
søndag, 16. feb, 2025 10:29
Du ramte jo meget godt i sidste kamp, så jeg håber din krystalkugle stadig er top-kalibreret, og rammer præcist igen ;)
Fowler89 skrev:
onsdag, 12. feb, 2025 08:28
Min mavefornemmelse siger uafgjort. Everton er kommet i sving med Moyes og de vil gøre en ekstra indsats imod deres største rivaler i dag. Men selv en uafgjort betyder 7 point ned til Arsenal hvilket stadig er super.
Haha, jeg er ked af det. Men Everton spiller som et helt andet hold med Moyes sammenlignet med Dyche tiden. Nu vil jeg ikke rose vores lorte rivaler, men Moyes og Everton virker som match made in heaven.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 16. feb, 2025 13:59

Officiel startopstilling:
Billede

Så for anden kamp i træk passer oplægget i kamptråden:
Billede
Jeg havde dog langt foretrukket Bradley fra start, til at holde styr på Matheus Cunha, når han svæver rundt som en falsk 9'er/10'er med udgangspunkt fra venstre angrebsside.
Vi SMADRER det PIShold !

Bock

Indlæg af Bock » søndag, 16. feb, 2025 14:13

Cynwal Tjaeh, nu er jeg ikke vidende om din civile status, men ud fra din evne til ramme startopstilingen, burde du hedde Plet.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 16. feb, 2025 14:57

Bock skrev:
søndag, 16. feb, 2025 14:13
Cynwal Tjaeh, nu er jeg ikke vidende om din civile status, men ud fra din evne til ramme startopstilingen, burde du hedde Plet.
Jeg har da 2 børn, så det er ikke plet hver gang..............Eller netop...? ;)
Vi SMADRER det PIShold !

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » søndag, 16. feb, 2025 15:06

Trent allerede i gang med at være Trent

Brugeravatar
Mysjkin
Alder: 49

Indlæg af Mysjkin » søndag, 16. feb, 2025 15:16

Fowler89 skrev:
søndag, 16. feb, 2025 15:06
Dén Trent? Eller den anden Trent?
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 16. feb, 2025 15:19

Et mål er et må! ......om så det er scoret med højre røvballe.
Godt most på af Diaz, og 1-0
Fuldt fortjent!
Vi SMADRER det PIShold !

AJJ

Indlæg af AJJ » søndag, 16. feb, 2025 15:21

Jota viser, hvorfor han er det klare førstevalg som 9'er, hvis ikke det var for skader. Ikke bare er han den bedste afslutter. Han er også dygtigere i opspillet end Diaz og Nunez.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 16. feb, 2025 15:28

Slagskud...!!?? :shock:
Hva' snakker han om, Simo?
Tror han det er NHL?
Vi SMADRER det PIShold !

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » søndag, 16. feb, 2025 15:30

Mysjkin skrev:
søndag, 16. feb, 2025 15:16
Fowler89 skrev:
søndag, 16. feb, 2025 15:06
Dén Trent? Eller den anden Trent?
Den ukoncentrerede med hjernen i Madrid.

Besvar